Pitäisikö synttäreille aina viedä lahja?
Järjestin miehelle synttärit kalliissa ravintolassa. Vieraat tiesivät hyvin tulevansa juhlimaan synttäreitä. Tarjosin satojen eurojen syömiset ja juomiset, siis koko illan kalliissa ravintolassa.
Jäin hiljaa mielessäni ihmettelemään, miksi kukaan kolmesta vieraspariskunnasta ei tuonut mitään miehelle lahjaksi.
En mielestäni ole ahne. Eihän tavallinen lahja edes kattaisi tarjoomuksia (liki sata euroa hengeltä), joten ansaintamielessä en tietenkään kutsuja järkännyt. Jotenkin jäi sosiaalinen koodi vaan mietityttämään.
Ajattelivatko vieraat kenties, että kun kutsuja ei järjestetty kotona perinteiseen tapaan, ei lahjaa tarvitse tuoda?
Tärkeintä tietysti oli, että vieraat tulivat ja ilta oli hauska.
Kommentit (11)
ostanut ite lahjoja sillä rahalla jos noin tavaran perään oot.
etteivät ymmärtäneet tuoda lahjaa ravintolaan
mutta tuollaisia tapauksia on.tunnen oikeen myötähäpeää heidän puolestaan.
Totta kai synttäreille tullaan lahjan kanssa ja varsinkin, jos tiedossa on ilmainen ravintolailta. Jos joku luulee, että ravintolassa järkättyihin tilaisuuksiin ei lahjoja tuoda, niin päteekö sama sitten muka kaikkiin muihinkin julkisissa tiloissa järjestettyihin juhliin? Jos häät juhlitaan ravintolassa, häälahjaa ei tartte tuoda? Höh.
katso olevani tavaran perään. Ei tämä ole mikään iso juttu, vaan pikkuinen asia, joka jäi mietityttämään. Itse olen tunnollisesti hommannut lahjoja ja viemisiä, ja siksi ihmettelin, onko tuo jotenkin yleinen tulkinta.
ostanut ite lahjoja sillä rahalla jos noin tavaran perään oot.
ap
olivat valmistautuneet itse maksamaan ruokansa?
että tarjoan illan.
olivat valmistautuneet itse maksamaan ruokansa?
jos kerran on ihan selvää ollut että syntymäpäiviä vietetään ja ruoat tarjotaan.
ja siis KAIKKI!
Jos siis tosiaan oli selvää, että kyseessä on SYNTTÄRIT ja että TARJOAT - eli olet varma ettei tässä ollut jotain väärinkäsitystä - niin on aika moukkia... oisivat nyt tuoneet jotain pientä symbolista edes.
Itse olisin vienyt lahjan syntymäpäiviään viettävälle.
mutta minä veisin ainakin. Vähän noloa syödä ja juoda koko ilta jonkun piikkiin ja tarjota kiitokseksi pelkkää käsipäivää.