Kertokaa kuinka usein uusitte (ostamalla uuden) nämä asiat?
1. Hiusharja
2. Hammasharja
3. Meikkipussi
4. Tiskirätti
Kommentit (28)
1. Vain jos menee rikki. Nykyinen ollut käytössä arviolta 15 vuotta.
2. Suurin piirtein 3kk välein.
3. Vain jos menee rikki
4. Sitten kun näyttävät liian kuluneilta. Käytän tiskirättinä pestäviä mikrokuituliinoja.
1. Ehkä 5v välein. Mulla useita harjoja.
2. Vähintään 3kk välein.
3. En koskaan. En omista meikkipussia, en meikkaa kuin ehkä kerran vuodessa.
4. Ostan uusia mikrokuituliinoja 3kpl paketin kerran kuukaudessa. Pesen niitä 60c. Vaihdan joka päivä uuden puhtaan rätin.
1. hiusharjaa en käytännössä ikinä, samat kammat ja harjat olleet käytössä lapsuudesta asti. Putsailen tietenkin.
2. hammasharjan vaihdan ehkä 3 kertaa vuodessa, pitäisi useamminkin, mutta tuppaa lykkääntymään.
3. meikkipussia en ikinä. Meikkaan harvoin, joten pussi ei likaannu. Ja jos likaantuu, sen voi pestä.
4. tiskirättejä ostan yleensä kesällä markkinoilta kerran vuodessa 4-6 kpl ja niillä pärjätään se vuosi. Pesen välillä tietysti.
1. Hiusharja Vajaan 10 vuoden välein? Kun menee rikki
2. Hammasharja Puolen vuoden välein
3.meikkipussi en omista
4. Tiskirätti mikrokuituliinaa käytän ja pesen 60 asteessa. Monta vuotta kestää samat rätit.
Hammasharjankin voi pestä tiskikoneessa
1. Ostan uuden siinä kohtaa, kun vanha hajoaa. En muista koska olen viimeksi ostanut uuden.
2. Noin kolmen kuukauden välein. Tai jos on joku vatsapöpö tai hammasharja putoaa vessan pöntön taakse tai muualle ällöttävään paikkaan.
3. En ole ikinä ostanut. Niitä tulee aina välillä lahjaksi mutta eipä ne mihinkään kulu.
4. Muutaman vuoden välein. Minulla on useampi bambuinen, jotka pesen säännöllisesti. Nyt alkaa olla syytä vaihtaa kulunein uuteen, kun siinä on jo reikiä.
1. Hiusharja: varmaan 10v välein, pesen sitä kyllä
2. Hammasharja: 3-4kk välein
3. Meikkipussi: sama on ollut nyt 15v
4. Tiskirätti: pesen 90 asteessa noin viikon käytön jälkeen
1. Noin 10 vuoden välein
2. Kerran kahdessa kuukaudessa
3. Viimeksi ostanut vuonna 2005, edelleen käytössä. Sen jälkeen olen saanut lahjaksi niin monta pussia ja pussukkaa anopilta ja äidiltäni, että pärjään varmaan loppuelämäni.
4. Kun alkaa haista/tuntua kädessä likaiselta tai kuluneelta. Kerran viikossa tai kahden viikon välein käytännössä.
1. Hiusharja - vanhan hukuttua. Yhtään ei ole vielä mennyt rikki, mutta hukkunut on monia. Näitä siis pestään säännöllisesti tiskikoneessa.
2. Hammasharja - parin kuukauden välein.
3. Meikkipussi - muutaman vuoden välein. Edellisen mentyä huonoksi. (Tai oikeastaan teen nämä itse, en osta, mutta kuitenkin)
4. Tiskirätti - yllättävän kauan nämäkin kestää kun pesee 90 asteessa ja vuorottelee käytössä. Kyllä kolmen liinan paketti lähes vuoden kestää. MUTTA minä en tee näillä liinoilla yleensä mitään mistä jää pesussa lähtemättöämiä tahroja esim uunin puhdistusta tms.
1. Kun vanha hajoaa
2. Noin 3 kk välein / kun huomaan harjan menneen huonoksi
3. Kun vanha hajoaa tai ei saa enää hyvin puhdistettua
4. Tarpeen mukaan, joskus menee pari päivää ja joskus pari viikkoa (silloin on tietenkin käyttö vähäistä ja kuivattu lähinnä vesiroiskeita eikä niinkään mitään likaa pyyhitty)
Hyi yök jos ette uusi meikkipussia...
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyitä siinä on? Meikit ovat pussissa omissa pakkauksissaan ja luonnollisesti pussi pestään, jos se likaantuu.
Hiusharjan uusin viime vuonna, kun vanha meni rikki. Sen olin ostanut vuosia sitten. Kuten moni vastannut, huollan harjaa kyllä ja putsaan sitä usein.
Sähköhammasharjan pään vaihdan muutaman kuukauden välein.
Meikkipussi-kysymystä en ihan ymmärrä. Omat meikkini on puisessa kulhossa, ja jos tarvitsen niitä kodin ulkopuolella, on minulla monta kivaa pientä pussia johon meikit laittaa. Edellisen sain lahjaksi toissa vuoden jouluna.
Tiskirättejä vaihdan vähintään joka toinen päivä, mutta ne on mikrokuituliinoja jotka pesen 95 asteessa. Uusia ostan kun vanhat on kuluneita tai jossain on kivan näköisiä edulliseen hintaan. Näin teen ehkä pari kertaa vuodessa.
Ei näihin mitään kaavaa ole.
1. Hiusharja
Olen ostanut jokunen vuosi sitten uudet tähän asuntoon ja ollaan asuttu tässä 19 vuotta.
2. Hammasharja
Muutama vuodessa.
3. Meikkipussi
Teininä kasarilla ostamani toimii vielä ihan hyvln, en kylläkään sitä juuri käytä. Peusvälinepussi reissuihin on +20v ja sinne pohjalle mä ne parit meikitkin laitan.
4. Tiskirätti
Ei mitään käryä. Kun keittiökäytössä haisee liikaa, menee pesukoneen kautta siivoukseen tai takaisin keittiökäyttöön. Joitain vuosia väliä kun ostan uuden wettex-paketin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaikki meikit rasioissaan. Miksi pitäisi uusia
1. Hiusharjan uusin, kun vanha hajoaa. Minulla pari harjaa, joita säännöllisesti puhdistan ja pesen.
2. Hammasharjan vaihdan, kun harjan väri-indikaattori ilmoittaa vaihdon tarpeesta. En osaa sanoa tarkempaa aikaväliä, vaihtelee.
3. Meikkipussi. Uusin kun vanha hajoaa. Käytän meikkipussia vain matkoilla ja pesen aina reissun jälkeen. Arkena meikit on akryylitelineessä, jonka pesen säännöllisesti. Tosi hankalaa olisi kaivaa pussista meikit joka aamu, kun töihin tarvitsee meikata.
4. Käytän mikrokuituliinoja, jotka pesen. Vaihdan kun hajoaa tai jos liinaan pinttyy jotain likaa, joka ei lähde pesussa. Nämä siirtyvät miehen kotiautopajan liinoiksi.
1. Hiusharja. Muutaman hiusharjan ostan vuodessa.
2. Hammasharja. Hammasharjan ehkä 10 vuoden välein uusin.
3. Meikkipussi. Tykkään näistä ja ostelen kerran kuukaudessa muutaman kauniin meikkipussin.
4. Tiskirätti. En omista vaan käytän talouspaperia.
T:miehekäsmies
1. Muutama kerta elämässä
2. Parin kuukauden välein
3. Pari kertaa elämässä
4. Parin kuukauden välein
1. Pesen ja putsaan hiusharjan viikottain. Eli vaihdan, kun menee rikki.
2. Jos kipeänä, niin aina silloin. Muuten n. 3kk välein
3. Siis pelkkä pussi? ks. kohta yksi, sama pätee siihen
4. Kerran viikossa. Pesen 60c rättejä, niin aina ei tarvitse ostaa uusia