Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisista on paljastunut yksi iso luonteenpiirre mikä on oikeasti alkanut jopa ällöttää

Vierailija
25.01.2024 |

Se piirre on "minä minä minä", jos maailmantilannetta seuraa ja suomalaisia miten ihmiset suhtautuvat näihin asioihin. 80% ihmisistä on asenne että ihan sama kunhan minä saan mitä haluan, minä menen tunteitteni vallassa enkä minä halua edes tietää totuutta, kaikki muut on tehnyt väärin paitsi minä!!!

Tää on ällöttävä narsistinen asenne, syy myös sille miksi maailma voi huonosti. 

Näille ihmisille kaikki on oikein, kunhan he hyötyvät siitä jotenkin

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ollut jo kautta aikain näin. Suurin osa (oikeastaan kaikki) ihmisistä on itsekäitä, se kuuluu luonnollisena osana ihmisluonteeseen ja on kaikilla sisäänrakennettuna jo valmiiksi. Opittua on sen sijaan se, että osaa ottaa muutkin huomioon.

Luonto-ohjelmia katsoessani olen huomannut, että elukka kuolee itse jälkeläistensä kanssa,  jos antaa sijaa naapurin saalistajalle. Jos siirtyy sivuun ja antaa naapurin viedä, käy huonosti.

Meillä jokaisella on oikeus pitää huoli itsestämme ja läheisistämme. Mielestäni jakamaton oikeus. Aikanaan oli lentoneessa ohje, että laita uhkaavan tilanteen tullen naamari itsellesi ja vasta sitten lapsellesi. En tiedä onko nykyään rasismia moinen. Pitääkö kysellä koneessa, josko joku tahtoo munkin naamarin itselleen.

Vierailija
42/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ei ole tarkoitus kantaa koko maailman murheita harteillaan, jatkuva tiedon tulva koko maailmasta tekee meille hallaa. Ei ihmekään, että on niin paljon ahdistusta ja masennusta ja merkityksettömyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity mitenkään suomalaisuuteen. Lopeta.

Vierailija
44/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liity mitenkään suomalaisuuteen. Lopeta.

1990 luvulla tänne tulleet sanoivat jo seuraavana päivänä olevansa suomalaisia. Muutama heistä on kouluttautunut kokemusasiantuntijoiksi, siis kehittävät palveluita paremmin asiakkaiden tarpeita vastaaviksi, lisäävät ihmisten ymmärrystä, muuttavat asenteita ja antavat toivoa muille samaa kokeneille.

Yhä usempi näyttää viihtyvän Ylen studiossa, urhelu-uran jälkeen.  Aikaisemmen näihin hommiin vaadittiin muutaman vuoden journalistiikan koulutus Tampereella.

Vierailija
45/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat myös kiusaajia. Kaikki mikä ei sovi siihen "normaaliuuden" muottiin, niin sitä haukutaan. Koulukiusaaminenkin on vaan lisääntynyt vuosien myötä ja koulut levittelevät käsiään.

Niin varmaan levittelevät, kun opettajatkin siihen osallistuvat.

Höpöhöpö. Kiusaaminen ei ole koulun syytä vaan johtuu puutteellisesta kotikasvatuksesta. Hyvin kasvatettu lapsi ei kiusaa.

NIinpä. Myöskään hyvin kasvatettu opettaja ei kiusaa. Kaikki opettajat eivät ole hyvin kasvatettuja. 

Vierailija
46/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhuu täysin totta. Minä, minä, minä. Hädänalaisiakaan ei tahdota auttaa, vaan rajat suljettiin. Mistään ei olla valmiita luopumaan auttaakseen edes kotinsa jättäneitä.

Vierailija
47/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksinaismoralismi, moni ihminen ei vaan yksinkertaisesti edes näe mitään vikoja itsessään. Sekin on taito minkä elämänkokemus tuo mukanaan. 

Vierailija
48/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaat vasemmistolaista itsekästä moraalia jota ajaa neuroottisuus ja toisia ajalle tyypillinen narsismi. Dark triad - ominaisuuksia. 

Köyhyyskö on iskenyt teidän sukuun? Mua ihan oikeasti ihmetyttää mikä suvussanne mahtaa estää perinteisten arvojen kannattamisen. Tommilla syy on ylisuuri laina ja velat. Sen mäkin tiedän.

Vierailija
49/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minäminä asenne ole mikään uusi ilmiö, vaikka aloittaja totta kirjoittaakin. Eikä se koske pelkästään suomalaisia, vaan ihan jokaisen maan kansalaisia. Ihminen on perusluonteeltaan itsekäs, aina ja kaikkialla. 

Vierailija
50/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasit hyvin s u v a k k e j a

Vierailija
51/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se piirre on "minä minä minä", jos maailmantilannetta seuraa ja suomalaisia miten ihmiset suhtautuvat näihin asioihin. 80% ihmisistä on asenne että ihan sama kunhan minä saan mitä haluan, minä menen tunteitteni vallassa enkä minä halua edes tietää totuutta, kaikki muut on tehnyt väärin paitsi minä!!!

Tää on ällöttävä narsistinen asenne, syy myös sille miksi maailma voi huonosti. 

Näille ihmisille kaikki on oikein, kunhan he hyötyvät siitä jotenkin"

Kaikki ihmiset, joilla ei ole mitään sanottavaa, hokevat tuota "minä minä minä". Kas kun et kirjoittanut tätä toista "uniikki lumihiutale"

Vierailija
52/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taipumus harrastaa gang stalkingia, joo.

Vierailija
53/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla aika nuori.

Vierailija
54/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun luulin, että empatian puute ja kyvyttömyys empatian osoittamiseen on suomalaisten suurin puute. Olen pitänyt suomalaisia maailman tunnekylmimpänä kansana. Mutta voihan se olla individualismikin ja itsekkyys tms.olla suurin vikamme.

Vierailija
55/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla se on enemmänkin juuri päin vastoin. Minä en ansaitse mitään. Antakaa minun osuuteni afrikkaan.

Vierailija
56/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Joillakin on aika suuruudenhullu käsitys tämän melko pienen kansan vaikutusmahdollisuudesta muuhun maailmaan. Itse olen sitä mieltä, että voisimme alkaa pitämään puoliamme paremnmin, niin kauan kuin meitä täällä vielä jokunen on.

Vierailija
57/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs maasta tämä ap tulee?

Rikastuttaja?

Vierailija
58/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole erityisen suomalaista. Oma suu se on lähin ihan kaikilla.

Ei kun promille suomalaisista pilaa maailman. Josta rynnitään tänne innolla koska oma suu on lähin.

Vierailija
59/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs maasta tämä ap tulee?

Rikastuttaja?

Nää tunnistaa. Hybridivaikuttamista. Menkää suomalaiset nurkkaan häpeämään ja jättäkää kaikki meille.

Vierailija
60/91 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asenne voimistuu mielestäni mahdollisesti siitä, että itsellä on puutetta jostain tai huoli siitä, että puutetta tulee jossain vaiheessa. Olen asunut vuosia muutamassa Suomea vauraammassa maassa ja ihmiset ovat olleet halukkaita auttamaan täysin vieraita pyytämättäkin itsensä kustannuksella. (Tämä apu ei ole kohdistunut itseeni koska en ole millään tavalla tarvinnut sitä.) Vaikka itsekkyys ja itsekeskeinen ajattelu on yleistä kaikkialla missä on ihmisiä, väitän että huonot olot ja / tai epävarmuus pärjäämisestä tuovat tätä herkemmin esille varsinkin jos yhteisö, jossa eletään ei ole tiivis vaan muut ovat etäisiä.