Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko muuttaa Kilpistärvelle, Utsjoelle tms ja ryhtyä työttömäksi?

Vierailija
23.01.2024 |

Eli joku paikkakunta, josta on useita satoja kilometrejä lähimpään toiseen paikkakuntaan. Mitä käy jos muuttaa sinne ja ilmoittautuu työttömäksi? Toki töitä hakee, mutta eihän noilla paikkakunnilla käytännössä töitä ole tarjolla, ei edes kaupan kassaksi. Velvoittaako työkkäri karenssin uhalla muuttamaan sieltä pois työn lähelle?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuslaki: "Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."

Vierailija
62/66 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti saat muuttaa mihin haluat.

Toki saan. Mutta tuleeko siitä ikuinen karenssi työkkäristä? Kun faktahan on, että töitä ei ole tuolla tarjolla kuin 300 km päässä.

Yllättäen Kilpisjärvellä ja Nuorgamissa on töitä, ja sieltä voi kipaista töissä Norjan puolella. Silloin pitää muistaa maksaa itse ennakkoverot.

Ei tule ikuinen karenssi, mutta kuka pärjää koko loppuelämän työmarkkinatuella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin Pohjois-Satakuntaan. Kiva mesta, kaikki peruspalvelut, paitsi ei julkista liikennettä mihinkään. Ja mulla ei oo autoo.... 🤣

Tosin melko nopeesti pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle.

Päävika? Ymmärrän täysin, miten kukaan muuten muuttaisi Pohjois-Satakuntaan.

Oma ratkaisuni näin keskellä ei mitään asuvana oli käydä määräaikaisissa töissä jossakin kauempana aina kun ansiosidonnainen kävi vähiin. Onnistuin siinä niin hyvin , että vasta lähes kuusikymppisenä putosin ensimmäisen kerran erittäin pätkittäisellä työurallani peruspäivärahalle.

Vierailija
64/66 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku loisija suunnittelee taas elämistä muitten rahoilla.sosiaali tukien leikkaukset tulee tarpeeseen.

Vierailija
65/66 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muuttaisin ehkä mielummin tuossa tilanteessa Pohjois-Karjalaan Lieksaan. On halpoja asuntoja. Kuitenkin kaupunkimainen ympäristö ja kesällä kaunista.

Vierailija
66/66 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muuttaisin ehkä mielummin tuossa tilanteessa Pohjois-Karjalaan Lieksaan. On halpoja asuntoja. Kuitenkin kaupunkimainen ympäristö ja kesällä kaunista.

Mee hoitoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä