Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko muuttaa Kilpistärvelle, Utsjoelle tms ja ryhtyä työttömäksi?

Vierailija
23.01.2024 |

Eli joku paikkakunta, josta on useita satoja kilometrejä lähimpään toiseen paikkakuntaan. Mitä käy jos muuttaa sinne ja ilmoittautuu työttömäksi? Toki töitä hakee, mutta eihän noilla paikkakunnilla käytännössä töitä ole tarjolla, ei edes kaupan kassaksi. Velvoittaako työkkäri karenssin uhalla muuttamaan sieltä pois työn lähelle?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saat muuttaa mihin haluat.

Vierailija
2/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti saat muuttaa mihin haluat.

Toki saan. Mutta tuleeko siitä ikuinen karenssi työkkäristä? Kun faktahan on, että töitä ei ole tuolla tarjolla kuin 300 km päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on kyllä töitä mutta asunnoista on pulaa. 

Vierailija
4/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole töitä, paitsi ammattikokeille ja sellaisille. Itse olen selkäkremppainen määräaikaisuuksilla yliopistotutkijan uraa tehnyt humanisti, jolla ei ole mitään ravintola-alan kokemusta ei selkä kestä nostelua tai kumartelua (jos niitä teen niin tulee pitkä saikku). Ap

Vierailija
5/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on valtava pula matkailualan kausityöntekijöista talvisin.  Pääset heti kokiksi, tarjoilijaksi, siivoojaksi, välinevuokraajaksi.

Vierailija
6/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri muutti sodankylään ja elää siellä työttömänä.

Vierailija
7/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole töitä, paitsi ammattikokeille ja sellaisille. Itse olen selkäkremppainen määräaikaisuuksilla yliopistotutkijan uraa tehnyt humanisti, jolla ei ole mitään ravintola-alan kokemusta ei selkä kestä nostelua tai kumartelua (jos niitä teen niin tulee pitkä saikku). Ap

Matkailukoordinaattori, ohjelmapalvelun suunnittelja, kulttuurituottaja, onhan siellä sinulle töitä.

Vierailija
8/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on valtava pula matkailualan kausityöntekijöista talvisin.  Pääset heti kokiksi, tarjoilijaksi, siivoojaksi, välinevuokraajaksi.

Utsjoella ei kai talvimatkailun keskusta.

Vierailija
9/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse, koska olen liian kremppanen fyysiseen työhön. Kukaan ei palkkaa ihmistä, joka on heti saikulla. Toimisotyypiseen työhön pystyn, mutta sellaista ei siellä ole. Ap

Vierailija
10/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri järjestää työnhakuvalmennuksen nettikurssille laatimaan CV:tä.

Vierailija
11/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkailukoordinaattori, ohjelmapalvelun suunnittelja, kulttuurituottaja, onhan siellä sinulle töitä.

Et ole tainnut käydä Kilpisjärvella ja Utsjoella, ei siellä noita töitä ole. Rovaniemellä on eli neljän tunnin matkan päässä. Ap

Vierailija
12/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Satoja paikkoja baarissa siivoajana, pöytien blokkaajana, tiskarina, respana, aspana, vuokraporojen kausiruokkijana, hotellin huonesiivoajana.

Mutta siis ideasi kaatuu siihen ettei siellä ole asuntoja edes niille, jotka haluaisivat töihin. Moni työnantaja järkkää soluja vanhoista omakotitaloista. Mutta ei ne työtöntä sinne ota.

Vierailija
13/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäät sinne vaan lusmuksi, niin poromiehet käyvät ampumassa määräajan umpeutuessa.

Vierailija
14/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömyys on sun elämän päämäärä niin Pohjois-Karjala lienee parempi vaihtoehto. 

Vierailija
15/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pääse, koska olen liian kremppanen fyysiseen työhön. Kukaan ei palkkaa ihmistä, joka on heti saikulla. Toimisotyypiseen työhön pystyn, mutta sellaista ei siellä ole. Ap

No mikä hätä sinulla sitten on, jos kerran pääset heti saikulle?  Päivärahaa saat n. vuoden, eikä tarvitse töitä hakea.  Sama missä asut.

Vierailija
16/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpisjärveltä käy päiväseltään Tromssassa kalanperkauslaitoksella töissä. Ja palkkakin on hyvä.

Vierailija
17/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla, että tuolla väistät työvelvollisuuden, mutta ei kukaan sinua kunnioita millään tavalla. Luuletko, että Lapin väki ei tajuaisi, mitä olet tullut hakemaan sieltä. Sieltä, missä muut työskentelevät normaalisti.

Sama asenne kuin mulla maahantulijoita kohtaan, jotka haluavat vain etuja, ei velvollisuuksia.

Vierailija
18/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpisjärveltä käy päiväseltään Tromssassa kalanperkauslaitoksella töissä. Ja palkkakin on hyvä.

Suomem työkkäri ei velvoita sinne. Minua kiinnostaa nyt ihan vain työkkärin kanta asiaan. Ap

Vierailija
19/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttanut noin kauas, mutta aika kauas kuitenkin. Oli selvää, että töitä ei löydy edes pääkaupunkiseudulta, joten "ryhdyin" työttömäksi eli jatkoin työttömänä olemista ja muutin paikkakunnalle, josta löysin kivan asunnon sopivalla hinnalla eli Kelan rajojen tuntumassa. Nyt on mennyt neljä kuukautta, eikä työkkäri ole vielä soitellut. Ilmoitin kyllä heti muutettuani, että täällä uudessakin paikassa haetaan töitä.

Vierailija
20/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mol.fi utsjoellakin on kymmeniä avoimia kausityöntekijöiden työpaikkoja kunnan kauppoihin ja ravintoloihin.

Ehkä joku Kainuun peräkylä lähellä itärajaa sopisi sinulle. Et ainakaan puolisoa sieltä löydä niin voisit elää loppuikäsi yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan