Vaalitentti Nelosella tiistaina 23.1. klo 20.00
Kommentit (727)
Toi Aaltolan lelu oli kiva. Mistähänniitä saa ostaa. Haluaisin sellasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en tykkää kun Jussi peukutti ylös. Kyllä pitää olla lakkoiluun oikeus kun lyödään työntekijöitä kuin vierasta sikaa.
No kukaan ei ole täydellinen.
Niin siis mitä sitten kuvittelet, kun Jussi ja Persuthan ovat oikeistopuolue? Etkö ymmärrä mitä se tarkoittaa? Eivät he ole pienen ihmisen ja duunarin puolella. Huoh. Ihmiset äänestävät näemmä ymmärtämättä edes mitä äänestävät.
Niin. Pienen ihmisen ja duunarin puolella on Li, jonka mielestä varastaminen on ok. Ja Haavisto.
Niin, ne myymälävarkaathan ovatkin yleensä nälkäkuoleman partaalla...
Jos haavisto ei pääse kakkoskierrokselle niin olisipa edes Rehn siellä, eikä stubb ja Halla-aho!
Miten Jutta ehti hakemaan kotoaan Brysselistä lasten sängyltä sen pehmopallon? Li ei ehtinyt Turusta hakemaan hamettaan. Se oli muutenkin niin falski maailmoja syleilevä tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li koko ajan äänessä, vaikka kannatus muutamia prosentteja.
Hänestä ei presidenttiä tule, vaikka puhuisi koko ajan.
Kannatus nousisi heti, jos ymmärtäisi olla hetken hiljaa.
H-a olisi itänaapurin propagandisteille oikea unelma. Pääsisivät kertomaan, kuinka Suomi on äärioikeistolaisia täynnä, niin kuin tekivät Ukrainan kohdalla, ja kuinka suomen pressa on vihamielinen maassa asuvia venäläisiä kohtaan.
Puutoksen melkein sketsikeskusteluko tuo pläjäys oli?
Outoa miten vähän Haavisto ja Halla-aho saivat puheaikaa vaikka ovat Stubbin kanssa kannatuksen kärkikolmikossa. Sen sijaan vassari Li pikkuruisella kannatuksellaan sai paasata vaikka kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän sukupuolten moninaisuutta vastustetaan poliittisesti, sitä enemmän kapinoivat teinit haluavat vaihtaa sukupuolensa. Miksei sukupuolten moninaisuutta voi jo hyväksyä ja tämä keskustelu voitaisiin lopettaa? Hyväksyminen ei tarkoita sitä että kenet tahansa päästetään muuttamaan sukupuolta ilman perusteellisia terveys ja mielenterveystarkastuksia. Ihmisten pitäisi olla huolestuneempia että nuoret ei saa apua mielenterveysongelmiin, jolloin he päätyvät kaiken maailman epäpätevien tiktok-terapeuttien piiriin ja diagnosoivat itse itsensä.
Koska sukupuolia on kaksi. Sitten on näitä luonnonoikkuja, mutta niitä ei tarvitse nostaa erityisesti jalustalle. Näitä sukupuolia oli yhtä paljon 40 vuotta sitten kun olin teini, mutta kaheleita tais olla vähemmän.
On todella loukkaavaa puhua toisesta ihmisestä luonnonoikkuna. Todella surullista, että tuohon ikään päässeellä henkilöllä on noin vähän kunnioitusta toista ihmistä kohtaan. Ja tässä sulle fakta, mikä ihan oppikirjoista löytyy: sukupuolia on tunnustettu olevan enemmän kuin kaksi. Oppia ikä kaikki.
En nyt ehtinyt, enkä jaksanut tätä katsoa. Katson huomenna vielä MTV3:n ja torstaina Ylen tentit. Sunnuntaina virallisena vaalipäivänä äänestän. Luulin jo päättäneen ketä äänestän, mutta nyt olen taas kahden vaiheilla, että taktikoinko vai äänestänkö sitä kenestä oikeasti haluaisin presidentin.
Vierailija kirjoitti:
Tentin paras Stubb, kakkosena Halla-aho. Viimeisenä Andersson. Aaltola sai liian vähän puheaikaa.
Ja miksi esitetään taas monta samaa kysymystä kuin aiemmissa tenteissä? Surkeaa. Miksi HS piti näin surkean tentin?
Haavisto kehuu Trumpia joka tentissä. Ja täsmälleen samoin sanoin. Onko Pekalla dementia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää jauhaa ikäerosta? Myös Aaltolalla on n.18 vuotta nuorempi rouva.
Mutta Aaltolan vaimo oli jo aikuinen, saman kultturin kasvatti ja itsenäinen nainen, kuten Jennikin tavatessaan Saulin. Pitkälle kouluttautuneita naisia, eikä köyhimmästä päästä, vaan omillaan toimeen tulevia.
Haavisto tapasi puolisonsa tämän ollessa 19 v, köyhä ja kouluttamaton kaunis poika Kolumbiasta ja Haavisto itse oli varakas ministeri, vallanpitäjä, rikkaasta Suomesta.
Onko nämä stubit ja Rehn oikeasti rehellisesti sitä mieltä että sukupuolia on enempi kuin kaksi?
Halla-aho ainut jolla uskallusta rehellisesti sanoa miten biologiset tosiasiat on? Ja miten tällä touhulla sekoitetaan lapsiparkojen päät.
Hän jos joku välittää lapsista
Jutta on niin väsynyt, loman tarpeessa
Stubb oli paras vaikka koko haastattelu oli tasoltaan heikko. Arvostan myös Andessonin ja Halla-ahon omia vahvoja linjoja, vaikka poliittisesti olen eri mieltä heidän kanssaan.
Sitä olen ihmetellyt miten näissä eri valintakokeissa Rehn on käytännössä yhtä puna-vihreä kuin Haavisto. Luulin puheidensa perusteella että hän on keskustasta hieman oikealle oleva konservatiivinen, mutta onkin vasemmalla oleva liberaali.
Olipa Haavisto vaisu tässä tentissä. Onko luovuttanut? Tekohymykin hyytyi loppua kohden. Ja koko ajan tuota ... kun minä ulkoministerinä Suomen Natoon vein...Vaihdan ehdokasta, ei tuosta presidenttiä tule.
Vierailija kirjoitti:
H-a olisi itänaapurin propagandisteille oikea unelma. Pääsisivät kertomaan, kuinka Suomi on äärioikeistolaisia täynnä, niin kuin tekivät Ukrainan kohdalla, ja kuinka suomen pressa on vihamielinen maassa asuvia venäläisiä kohtaan.
Ei voisi yhtään vähempää kiinnostaa mitä Venäjä Suomesta kertoo. Kukaan ei muutenkaan usko niiden juttuja. Mielummin maa täynnä äärioikeistolaisia kuin äärivasemmistolaisia.
Tavataan palstalla taas huomenna, kun on mtv3-tentti. Hyvät yöt!
Tämä kampanjointi on muuttunut likaiseksi ja tunnelma on kiristynyt.
Häh?? Kuulosti sikti ylimielisektä ja turhan tuttavalliselta, jos nimi oli Valdemar eikä tunne koko lasta.
Pysykää lapset kaukana Älex-sedästä.