Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*' *' *HELMENKANTAJAT KESKELLÄ VIIKKOA*' *' *

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin täällä ollaan vielä hirmuisen flunssan kourissa eikä ulos tartte mennä, mutta mieli on kyllä parempi kun on valosaa. Lapset vaan rupeavat käymään toistensa kimppuun kun äiti ei ole oikein voimissaan ja niilläkin nenät vuotaa jatkuvasti.

Ekaksi mun piti kommentoida tuota äippäpolijuttua eli kättärillä ainakin viimeksi kun kävin noissa yliaikaiskontrolleissa, ajat venyivät lähes aina. Syyksi sanottiin että kun polille tulee kiireellisiä tapauksia niin ne menevät aina varattujen aikojen ohi, samoin lääkärit joutuvat usein lähtemään synnytysosastolle hoitamaan hankalia (imukuppi/hätäsektio) tapauksia ja sen takia sitten muut odottavat. Lääkäreitä ei siis ole ainakaan kättärillä yhtään ylimääräisiä. Onhan tuo odottaminen tosiaan ihottavaa.

Isyyslomasta tosiaan on ollut aiemminkin juttua eli meillä isi pitää lomaa vähän synnytyspäivästä riippuen viikon verran. Loput 2 viikkoa sitten tuossa kesällä (kaiketi) ja sitten vielä loka-marraskuussa sen isäkuukauden. Mä jatkan sitten näillä näkymin hoitovapaalla jonkin aikaa eteenpäin. Onko muuten teillä jollakulla isä jäämässä hoitovapaalle tai vanhempain vapaalle? Meillä on nuo tuloerot sen verran suuret ettei tosiaan oo tullu pieneen mieleenkään. Mies kun tienaa 1500 ¿ enemmän kuussa kun minä! (ja tämäkö on sitä tasa-arvoa =))

Ai niin ja sitten siis ärsyttävin ihminen....Taitaa olla tällä hetkellä oma ukko nro 1! En oo kyllä muiden kanssa ollut juurikaan tekemisissä viime aikoina. Mä oon kanssa kyllä varsinkin näin loppuaikoina ihan hirveä hormoonihirviö ja välillä ihan ihmetyttää miten sitä voikin suuttua ja ärsyyntyä niin pienistä asioista. Mies varmaan yrittää kaikkensa, mutta mulle ei kyllä riitä mikään. Miestä käy välillä sääliksi, kun olen mä meidän 5 avioliittovuodesta ollut kuitenkin jo melkein puolet raskaana. No tämä taitaa jäädä nyt kuitenkin viimeiseksi lapseksi, joten ehkä mekin päästään nauttimaan jossakin vaiheessa muunkinlaisesta elämästä ja mies musta normaaleilla hormooneilla varustettuna.

Makuukammari elämästä vielä pikaisesti eli kun muutamat teistä nauttivat nyt, mä kuulun taas niihin joilla nyt tekee kipeää eikä kyllä huvitakaan yhtään, mutta synnytyksen jälkeen sitten....on kuin taivaaseen pääsis =) Varsinkin ekan jälkeen, kun tietty ajattelin et se homma ei sitten enää tunnu miltään niin järkytys olikin toooosi iso kun kaikki tuntuikin ainakin 10000 kertaa paremmalta, huom! myöskin miehestä!!

Synnytyksen jälkeisestä elämästä vielä kysymyksia eli... Te joilla on jo lapsia niin milloin teillä on alkanut menkat synnytyksen jälkeen ja imetitkö? Kaikille kysymys eli mitä ehkäisyä ootte ajatellut käyttää tulevaisuudessa ja mitä muita hyviä/huonoja kokemuksia noista ehkäisyistä teillä jo on?

Vastaan itse nyt samoin tein eli mulla on alkanut molempien lasten kanssa menkat jo heti jälkivuodon loputtua eli noin 6 vko synnytyksestä vaikka olenkin imettänyt molempia eikä meillä ole ollut pulloruokintaa lainkaan.

Ehkäisyksi ajattelin hormoonikierukkaa, koska minipillerit unohdan ottaa (kokemuksia on, tuloksena kuopus) kuparikierukka mulla oli 2 vuotta ja sain tarpeekseni noista megavuodoista ja aika kovista kivuista. Haluan kuitenkin tuollaisen huolettoman ehkäisykeinon enkä pistä pahitteeksi vaikka menkat jäisi tulematta kokonaan.

Nyt ei tule muuta mieleen, joten poistun paikalta häiriköimästä ja viemästä palstatilaa muilta.

T.kolomonen 33+2

Vierailija
22/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli juuri tulen päivystyksestä jossa piti käydä tutkituttamassa kohdunkaulan tilanne, kun yllätys yllätys omalääkäri on jossain hevonkuusessa kuten aina. No tohtori (setä) tutki pitkään ja hartaasti. Ihan selkeesti pohti ankarasti mitä sanoa. Sanoi sitten lopulta, että nyt ei sitten seksiä harrasteta, lepoa vaan että on sen verta paikat pehmeenä ja huomennä pittää mennä uudelleen tutkittavaksi!!!!

Katotaan josko jaksaisin illalla tulla viellä pinoutumaan kunnolla .....

Jaksamista teille muille

Emppu-mamma ja eetu 33+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOHHOI: Sain viimein kirjeen KELA.sta,joka koski äitiyspäivärahaani...

Olen ollut aivan raivona koko aamun ja tämä kiukku ei ota laantuakseen ollenkaan. Pakko purkaa tännekin. Eli olin Töissä huhtikuusta syyskuun loppuun asti eli ne tarvittavat 6kk. Hain siis päivärahaa 6 kk. työtulojen mukaan. Syyskuussa loppui työt ja jäin sitten kotihoidontuelle nyt loppuraskauden ajaksi.... Soitin syksyllä kelaan ja kysyin saanko hakea päivärahaa noilla tuloilla ,jos jään kotihoidontuelle kotiin ja sieltä sanottiin ettei mitään estettä ole. Nyt sitten sanoivat etten voikaan saada ku minimi äippärahan kun työtuloja on vain heinä elo ja syyskuu ja 3 viimistä kk. ei ei ole työtuloja kun ne laskevat muka 6 viimeiseltä kk. välittömästi ennen päivärahan alkua ne tulot. Jos olisin mennyt työttömäksi työnhakijaksi syyskuun lopussa ,niin sitten olisin saanut hakea noilla huhti-syyskuun tuloilla päivärajhaa ja oisin saanut noin 750 euroa kk. Mutta kun silloin sanoivat että saan noilla ja voin olla kotihoidon tuella niin en mennyt tylökkäriin. Nyt sitten saan vaan minimi äitiyspäivärahan. PLÄÄH.... Siis mua ei osattu neuvoa oikein täällää meidän paikkakunnan kelassa. Mun päiväraha lasjkettiin toisessa toimistossa entä mihin hakemukset jätin. Sekava selostus mutta helpotti vähän ku kirjoitin.

Sanoin miehjelle että jää sinä toukukuussa vanhempainvapalle ja minä lähen töihin. Pärjättäin huomattavsti paremmin kun mies sais paremmat päivärahat ku minä ja mun palkka pääälle. En tiiä miten tekis. mut kyllä ottaa aivoon.

Jomppana 34+2

Vierailija
24/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka lomailen niin kirjoittamaan en ole kerinnyt, taitaa olla omasta laiskuudesta vaan kiinni...voisin vaan nukkua ja napostella kaikkia herkkuja..

kovin aktiivista porukkaa olette olleet ja olenkin ollut lukemassa päivittäin kuulumisianne, kuinka se sitten onkin niin iso askel itse kirjoittaa...on ollut oikein paha mieli kun en ole kirjoitellut, nyt kuitenkin yritän muuttaa tapani...

KARVOJEN ajelusta on ollut puhetta...itse kanssa olen huomannut, että käsikopelolla se on suoritettava...vaikka kuinka yrittää kurkotella ja nähdä, mutta eipä se vaan onnistu... mies välillä on apuna, mutta hän siisitisi karvoitustani vähän kovemmalla kädellä kun itse haluaisin :0)

VARPAITA täällä ei kanssa enää näy...hiukan kun kurkkii niin voi varmistaa niiden olevan tallella...vatsan ympärystä en ole mittaillut, mutta melko valtava se on...

SAIRAALAKASSIA aloin eilen pakkailemaan... vielä sieltä puuttuvat omat kotiutumisvaatteet, tissivoide, jotain omia hygieniajuttuja, digi&videokamera latureineen, kännykkä latureineen ja tietty neuvolakortti ja vauvalta kypärämyssy, kun täältä käpykylästä ruskovillan pikkuiset myssyt olivat loppu..täytyypi hankkia jostain muualta... millaisin lakein olette muuten varustautuneet tulevaan talveen (vai tuleekohan sitä)? pakko olla vauvankin tavarat kassissa valmiina, esikoista kun odotellaan niin en luota miehen taitoihin tuoda tavaroita perässä päin.... ehkä vieläkin on kassiin lisättävää, en oikein ainakaan noista eväistä tiedä otanko niitä mukaan vai saako mies käydä ostamassa sitten sitä mitä tekee sillä hetkellä mieli...

ISYYSLOMAA emme ole edes miettineet...mies tekee kesät asfalttihommia ja nyt opiskelee tällä hetkellä kun kausi on loppu... ei varmaan loman pito onnistu, kun jää opiskelusta pahasti jälkeen ja pitäisi saada iso osa suoritettua ennen kuin kausi taas alkaa... onneksi päivät ovat hänellä suht lyhyitä ja pääsee sitten avukseni kotiin...kivahan se olisi jos lomaa voisi pitää ja toisi ensimmäisen lapsen kanssa ainakin turvallisuuden tunnetta, kun kaikki on ihan uutta...onneksi molempien vanhemmat asuu lähellä niin apua on varmasti saatavissa myös heiltä...

TYKSiläisiä oli kuulutettu ja täällä on kanssa yksi...laskettu aika on 8.2, mutta pahasti näyttää että yli mennään...ei ole supistellut ja eilen oli lääkäri joka totesi, että alakerta on samassa kunnossa kun ekalla lääkärikäynnilläkin eli paljon saa vielä tapahtua... oliko täällä TYKsin ensisynnyttäjiä? jos niin joko olette olleet tutustumassa? me olemme menossa ensi viikolla...

LIIKKEISTÄ vielä sen verran, että Aarre on ollut aika vilkas viime päivät, mutta tänään ollut hiljaisempi..mahtaakohan liikkeet nyt pehmetä kun rv36 on täyttymässä...raivotarjonnassa on ollut jo muutaman viikon eli liikkeet tuntuvat vatsan yläosassa, potkut suurimmaksi osaksi oikealla puolella..käden liikkeet tuntuu alhaalla ja paljon hän vaihtaa asentoa, välillä vatsa on ihan hassumaisissa asennoissa ja tekee aika kipeääkin, kun oikein vehtaa... liikkeet on kuitenkin päivän piristyksiä ja niitä tulee varmasti myös ikävä...monella on ollut hankaluuksia ja tuskaa ison vatsansa kanssa, mutta minulle sitä tulee kyllä ikävä..ehkä se johtuu siitä, että sitten täytyy taas pitää enemmän linjoistaan huolta :0)

muutamalla näyttti olevan h-hetki jo lähellä...onneksi ollaan jo näin pitkälle eli paljon tsemppiä teille!

eipä kai tällä kertaa muuta tämän romaanin jälkeen

pajuska ja Aarre rv35+6, hui kun aika menee sittenkin nopeasti!

Vierailija
25/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon myöskin ollut nyt kotona kodinhoitotuella syyskuusta saakka ja mä kyllä sain edellisten 6 kk työtulojen mukaan äippärahan eli soitappa nyt johonkin toiseen kelaan. Mulle tuli muistaakseni tuusulan kelasta tuo päätös eli soita vaikka sinne!

Mä pyysin palkkatoimistosta todistuksen mun työtuloista ajalta: 15.03.06-15.09.06 ja sen sitten pistin liitteeksi hakemukseen ja sen perusteella laskivat äippärahan.

t.kolomonen rv 33+2

Vierailija
26/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot ovat nousseet vähintään 20 %

Päiväraha voidaan laskea myös verotusta tuoreempien työtulojen perusteella, jos hakijan työtulot ovat olleet jatkuvasti vähintään 20 % enemmän kuin verotuksessa todetut palkkakertoimella korotetut työtulot. Tällöin hakija voi pyytää, että Kela huomioi hänen työtulonsa kuuden kuukauden ajalta välittömästi ennen vanhempainpäivärahakauden alkamista. Nämä tulot kerrotaan kahdella. Näin lasketusta vuositulosta tehdään samat vähennykset kuin verotetusta vuosityötulosta.

Jos hakija on ollut ilman työtuloja esimerkiksi työttömyyden, sairauden, asevelvollisuuden tai äitiys-, vanhempain- tai hoitovapaan takia, hän voi esittää Kelaan työtulonsa niiltä kuudelta kuukaudelta, jolloin hän viimeksi oli työssä. Tulot voi kuitenkin esittää vain äitiys- ja vanhempainrahan alkamisvuodelta ja sitä edeltävältä vuodelta.

Kuuden kuukauden tulojen laskemiseksi Kela pyytää hakijalta selvityksen hänen palkastaan ja luontoiseduistaan sekä hänelle maksetusta lomarahasta. Ratkaisevaa ei ole palkan maksupäivä vaan se, että tulot, esimerkiksi urakkapohjat, on ansaittu tuona aikana. Vain hakijan jatkuvat tulot otetaan huomioon. Tuloja voi olla myös vain osalta kuuden kuukauden aikaa.

tuossa alla vielä linkki jos se vaan toimii...

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/160701134915EH?openDocument

Vierailija
27/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole muutakaan tekemistä kuin maata ju surffayta. Oikeen rups vähä ärsyttämään kun en pystynytkään tekemään kaikkea mitä tänään olin aatellut, kun rupes tulee kipeitä supistuksia arghhhh. Oli niin hieno ilmakijn että aattelin käydä ensin vähän tankkaamassa auringossa d-vitamiinia ja mennä sitten kauppaan. mut näköjääön tuo köpöttely ulkoilmassa otti niin voimille etten sit kauppaan enää uskaltanutkaan. no, miehelle listaa nyt sit menemään.

jomppanan kelapäätös kuulostaa oudolle jos muut saaneet samassa tilanteessa eri päätöksen.. kannattaa valittaa! ja ainahan voi koittaa vedota siihen " väärin" neuvoneeseen virkailijaan että sellaisia ohjeita annettu.

niin vakuutuksistakin oli ollut puhe. me otettiintällekin lapselle se syntymättömän vakuutus, ja tapiolasta. kun ottaa ennen syntymää jo, ei tule mitään rajauksia. tapiolaan ollaan oltu tyytyväisiä siis.

emppu-mamma ottaa nyt sit tosi iisisti että pysyy helmi kyydissä! tsemppiä!

Vierailija
28/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon teksitin suoraan sille tätille minkä laitoit liitteeksi kelan sivuilta. Siinä lukee että työttömänä plaaplaa plaa ha hoitovapaalla. Ei siis kodinhoidontuella. Koska minulla ei ole virkaa mistä jäädä hoitovapaalle niin silloin se ei auta asiaa. Kun olen vain kotihoidontuella niinen saa ku minimin. Sinä olet siis ollut saman ajan töissä kun minä ja sit kotihoidon tuella, et siis hoitovapaalla vai ?????

Vierailija
29/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mä oon ollut jo 10 vuotta samassa työpaikassa ja oon ollut välillä töissä ja välillä äitiyslomalla ja välillä hoitovapaalla. Mä ehdin olla 1,5 vuotta töissä kunnes lasten hoitaja lopetti hommat ja lähti opiskelemaan ja mä päätin jäädä hoitovapaalle kun tämä uusi raskauskin tuli siihen sopivasti eli koska nuorimmaiseni oli alle 3 vuotta niin tämä oli mahdollista. Eli olin siis virallisesti hoitovapaalla joulukuun loppun saakka. Ja koska vuonna 2004 ja 2005 en ollut koko vuotta töissä niin hain 6 kk tulojen perusteella tuon äippärahan.

Eikös tuo hoitovapaa ole juuri sitä aikaa kun maksetaan kodinhoitotukea???? Mä oon oikeesti tosi huono näissä Kelan jutuissa =(

Vierailija
30/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis hoitovapaa on periaatteessa sama kuin kotihoidon tuki. Mut silti aivan eri asia. Eli vaikka sinä ja minä ollaan oltu juuri samaan aikaan töissä viimevuonna sen 6kk ja saman ajan kotihoidontuella minä ja sinä hoitovapaalla niin silti minä en saa samalla perusteella äitiyspäivärahaa hakea kun minulta puuttuu virka. Ei mulla taida olla mitään toivoa vaiokka valittaisin mihin.

2 kertaa aiemmin olen saanut 6kk työtuloilla hakea äitiyspäivärahaa vaikka olen ollut viimeiset kk. kotihoidontuella. Silloin laskivat heti päivärahan määrän kun vein laput kelaan. Nyt odottivat 3kk. ennen kuin tekivät päätöksen ja saivat siten mulle 3 tulotonta kuukautta aikaseksi. Jos oisivat laskebeet päätöksen silloin heti lokakuussa niin asia olisi toinen. Nyt odottivat muka verotuksen valmistumista.

Vierailija
31/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on helmisten pinoon saatu uutta potkua ilmeisesti mammalomien myötä ja vielä on joukkoon liittynyt uusiakin helmenkantajia!

Kiva juttu!

Täytyy kyllä hattua nostaa niille jotka loppuun asti töitä tekevät! Minä en olisi pystynyt töissä olemaan vamaan koko raskausaikana, kun jatkuvasti on väsyttänyt tai joku paikka ollut kipeenä. Työttömyysaika on omalla kohdalla osunut hyvään aikaan, vaikka ei sitä muuten kiva työttömänä ole olla..

Aaargg..Tekis anopista mieli taas paasata, kun jonkun muunkin anoppi tyrkyttää omia mielipiteitään joka asiaan, mutta yritän nyt malttaa mieleni ja jättää sen vaikka toiseen kertaan, ettei teidän aina tarvi lukea kuinka tyhmä anoppi mulla on..

...mitähän piti seuraavaks...hitto kun unohtu..

miettii, miettii

...mutta ei muista, palaan siis vielä illalla tai huomenna asiaan.

mammutti ja Vilppu rv 34+5

Vierailija
32/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kipeää...

en tiedä olisiko päivällä ollut neuvola syynä, vai mikä mutta piru ku supistaa kipeesti. Ja jatkunu on jo useamman tunnin. en usko, et kuitenkaan nytkään on sen kummemmasta kysymys, joten tämä koittaa vaan olla rauhallisesti... ja murehtimatta.

Laitanpa tähän nämä neuvola kuulumiset tältä päivältä:

rv 33+1

Painoa: nyt tullut +17 kiloa lähtöön,

viikkoa kohden muutos +920 grammaa (täti on tainnu syöpöötellä...)

turvotus: +

RR: 120/80 (kertaakaan ei ole aikaisemmin ollut molemmat noin korkealla...) mutta eihän noi vielä pahat ole ollenkaan.

pissa: -/-

Hb: 108, joten laskenut on entisestään. nyt täytyy kuulemma ruveta tehokuurille. yäk.

SF: 33 cm

Tarjonta: RT, ja aika hyvin on kuulemma alhaalla, joten ei ihmekään että vihloo...

Syke: ++ (132)

Liikkeet: ++

Mistäs täällä on keskusteltu... hmmm... ainakin isyysvapaista. Eli meillä mies pitää kaksi viikkoa, kun kotiudutaan vauvan kanssa, ja viikon ennen ristiäisiä. Näin ainakin on nyt suunniteltu.

Huh... nyt tuntuu niin pahalta, että palailen myöhemmin kommentoimaan muita juttuja.

T: Helmiina

Vierailija
33/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis yhä ollaan! " Limailut" jatkuu, mutta kivuliaita supistuksia ei ole ollut, onneksi. Kipu on enemmänkin ylävatsassa ja se on sellaista menkkamaista.

Muistelinkin, että frogilta limatulppa irtosi jo aikoja sitten! Jännää ettei sulla ole tullut vielä lähtöä. Meillä terkka sanoi, että on harvinaisempaa, jos parin päivän sisällä ei mitään ala tapahtumaan. Mutta toivon todella kuuluvani niihin harvinaisuuksiin!

Nyt ei jaksa enempää, istuminen on tukalaa... Koitan aamulla vastailla gallupeihin. Voimia myös emppu-mammalle!!

Pessi80 rv33+4

Vierailija
34/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin - pinot ovat kasvaneet! Mahtava juttu.Nyt varmaan itsellänikin on enempi aikaa täällä surffailla.

Juu,varpaita ei näy täälläkään. Karvoitusta ei kykene ajelemaan ilman haavoja itse ;) Masun ympärys nyt n.104 ja tuntuisi, että kookas vauveli olisi tulossa. Jännää nähdä ensi viikolla oman gynekologini arvio asiaan.

Osalla näyttää jo selvästi synnytyksen merkeiltä ja kivuliaita suppareitakin esiintyy. Itse olen toistaiseksi niiltä välttynyt aika lailla, mutta todellakaan en malttaisi odotella sinne helmikuun puoliväliin asti. Toivottavasti ei mene kovasti yli, mutta sitähän me kaikki kai toivomme.

Gallupia on ollut ärsyttävimmästä henkilöstä. Se on todellakin eräs raskaana oleva ystävättäreni, joka ei osaa muuta kuin omasta tilastaan puhua, jossa kaikki on niiiin ihmeellistä. Tuntuu hassulta, että vaikka olemme samassa tilassa, niin hän ja hänen tyylinsä esittää asiat (lähinnä siis se oma napa ja hyvinkin tarkkaan mm.supistuksistaan puhelimessa 30min. ) saa väliin minut suorastaan raivoihini. No juu, ainahan sitä voi vältellä ottamasta yhteyttä kovinkaan usein.

Synnytyksen jälkeisestä elämästäkin kyseltiin. Minäkin odotan innolla sitä tilaa, kun seksi alkaa jälleen maistua. On ollut todella hiljaista lähes koko raskauden ajan ja ainakin ed.kerralla olin jo pari viikkoa synnytyksestä aika himokas.Silloin tosin emme vielä voineet varsinaista yhdyntää suorittaa, koska paikat oli vielä arat. Katsotaan ja toivotaan, että sama kolahtaisi uudelleen kohdalle. Ehkäisynä käytettiin kondomia alkuun ja imetyksen jälkeen hormonirengasta, mutta se ei sopinut lainkaan. tuntuu, ettei pääni kestä mitään hormonivalmisteita. Niinpä vaihtoehdot ovat aika vähissä. Nyt olen vahvasti miettinyt kierukkaa, mutta nuo runsaammat menkat ja vatsakivut pelottavat, joista moni puhuu. Mitä kokemuksia teillä on?

No juu. Jätetään jotain toiseenkin päivään. Oikein mukavaa illanjatkoa kaikille. Omani kuluu muuten 4v.hääpäivän merkeissä ;)

t.Kaksosnainen ja " Eltsukka" rv 34+5

Vierailija
35/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(minä täällä terrorisoin vielä kerran, mutta pakko tulla kertomaan ;)) Meidän taloudessa on vissiin " jonkun verran " puhuttu näistä mun supistuksista, kun esikoinen tossa tokaisi odotellessaan mua pyyhkimään pyllyä, että " hienoa äiti, sä pystyt kävelemään - sulla ei oo nyt supistus!" : DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
36/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilmoittaudun taas pitkästä aikaa. En ole ehtinyt kirjoitella äikkärille jäätyäni, kun olin 3 viikkoa karmeassa flunssassa ja päivät menee vaan niin nopeasti etten ehdi konetta avata, kun en enää tee töitä sen ääressä...

No, tänään tuli kuitenkin neuvolassa vähän kyseenalaisia kuulumisia. Tuntuivat hieman huolestuvan, kun sf-mitta oli yhä vaan saman 30 cm, jonka on ollut kahdella edelliselläkin kerralla ja viikkojahan on nyt jo 36+4. Viime viikolla mua mittaili lääkäri ja nyt kaksi eri terkkaria, jotka olivat kaikki sitä mieltä, että vauva on pää alaspäin, mutta mun maha kuulemma näyttää siltä kuin se olisi poikittain. Päättivät laittaa lähetteen synnärille ultraan, jossa tulee nyt sitten tehtyä synnytystapa-arvio samalla. Paljoa enempää eivät mulle tilannetta selitelleet ja jäin siis ensikertalaisena ihmettelemään, että mitähän oikein on tekeillä. En tiedä pitäisikö tästä huolestua, väkisinkin tulee mieleen, että eikös vauva kasva ja miksei? Sydänäänet on kuitenkin hyvät ja liikkeet on olleet koko ajan aktiiviset, eli ehkä asennossa tai mittauksessa on jotain häikkää. Mulle sanottiin jo kuukausi sitten, että vauva on jo laskeutunut, mutta sisätutkimuksessa kohdunsuu oli viime viikolla ihan kiinni ja 3 cm pitkä, joten mikään ei viittaa vielä lähtölaskennan alkamiseen.

No, palaan asiaan kun pääsen ultraan ja kuulen mikä on tilanne. Jos jollakulla on tämäntyyppisiä kokemuksia, niin kertokaa ihmeessä!

-belleville 36+4 (keskiviikkona)

Vierailija
37/38 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan jotain kuulumisia minäkin pitkästä aikaa. Olen kyllä koko ajan lukenut teidän muiden kuulumisia, mutta on vain niin laiskottanut, etten ole saanut aikaiseksi kirjautua sisään ja kirjoittaa.

Jonkin verran on ollut puhetta imetyspaidoista ja mulla on siihen yksi ihan hyvä kikka, millä paidasta kuin paidasta saa " imetyspaidan" . Itse en ole tätä keksinyt vaan kaverini, joten kreditit menevät sinne osoitteeseen :). Eli kannattaa hankkia spagettiolkaimellisia toppeja (esim. H&M.stä saa erittäin edullisesti ja sitten ihan mikä vain oma paita päälle. Kun nostat päällimmäisen paidan helmaa ylös imettääksesi, niin spagettiolkaimellinen toppi ja peittämään mahaa ja joustavan topin saa vedettyä kaula-aukosta niin suureksi, että rinta putkahtaa helposti sieltä välistä ja voi imettää. En tiedä tuliko tästä mitään selkoa... Mutta viime kerralla huomasin ihan käteväksi kikaksi. Spagettiolkaimellinen toppi kandee siis olla melko strechiä, niin sitä saa veytettyä alaspäin.

Itse kuulun todellakin siihen joukkoon, joka ei ikävöi masuaan ja nyt vain odottaa synnytystä. Meille on siis kolmas lapsi tuloillaan ja saa minun puolesta olla viimeinen. Vaikka lapsia joskus vielä haluaisinkin lisää, niin en vain jaksa enää olla raskaana. sen verran koville on tämän kertainen ottanut. Jotenkin fyysisestikin on paljon rankempaa puhumattakaan psyykkisesti....

Vauva on jo todella alhaalla ja koko alapää turvoksissa ja pehmeänä. Mulla on jo kuukauden päivät pissaaminenkin ollut tosi kivuliasta, koska paine alhaalla on niin kova. Ensi viikosta lähtien minäkin rupean hyppimään tai sitten kuulemma vyöhyketerapia voisi auttaa ;)....

Rosalunda tasan 36rv (keskiviikkona)

Vierailija
38/38 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ns. turvallisista viikoista tulin kommentoimaan eli yleinen käytäntö on että kun rv 35 (34-34+6) alkaa synnytystä ei enää pyritä estelemään. Aina on kuitenkin parempi, jos päästään raskausviikolle 37

Meillä esikoinen syntyi rv 36+1 ja mitään erityistarkkailua ei ollut. Tyttö saatiin heti vierihoitoon ja ainoana ongelmana oli kolmantena päivänä tullut keltaisuus. Keltaisuus onkin noilla viikoilla syntyvillä lähes sääntö kuin poikkeus eli siihen kannattaa varautua, jos päättää varaslähdön ottaa. Muita ongelmia ei tosiaankaan ollut ja tyttöä ei keskoseksi luokiteltu.

Nyt odottelen toista rv 34+1 ja pian se nähdään pysyykö vauva mahassa loppuun asti vai syntyykö tämäkin etuajassa. Viimeksi ei mitään syytä tuolle varaslähdölle löytynyt eikä mitään ennakoivia merkkejä ollut näkyvissä. Lapsivedet menivät ihan yhtäkkiä rv 36 ja seuraavana päivänä olikin jo tyttö sylissä =)