Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eli meille kotona oleville ollaan kateellisia

Vierailija
23.01.2024 |

Koska ei tarvitse aamulla lähteä töihin.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Valikselle pitää tapahtua ennen kuin se huomaa, kuinka hyvin sillä on asiat nyt. Silloin on vaan sitten liian myöhäistä.

Eli sinä kadehdit häntä?

Vierailija
22/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan joku onkin. Kaikesta voi olla kateellinen, olen huomannut. Itsekin kotona enimmäkseen mieheni siivellä, mutta en nauti tästä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä käyttekö työssäkäyvien kukkarolla vai elätättekö itsenne.

En elä yhteiskunnan rahoilla.ap

en usko

Vierailija
24/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kukaan ei kadehdi teitä kotona olevia. Miksi kadehtisi?

Tämä on sitä samaa jankkausta kuin toimitusjohtajamies ja kolmet leikkeleet ja rantasauna.

Yritä päteä jollain muulla tavalla, ap!

Vierailija
25/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mieheni haluaa elättää minut niin eikö se ole minun ja mieheni välinen asia?

Se on täysin kahden aikuisen välinen asia. Monesti se elämä rullaa silloin paljon paremmin. Kotona piisaa hommaa kyllä. 

Vierailija
26/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan joku onkin. Kaikesta voi olla kateellinen, olen huomannut. Itsekin kotona enimmäkseen mieheni siivellä, mutta en nauti tästä

heitin ennen joulua tollasen laiskan lois akan ulos mun omakotitalosta.eikä sen kanssa mitään voinut tehdä ku ei mulla ole rahaa tuli vastaus .

Vierailija
27/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän Valikselle pitää tapahtua ennen kuin se huomaa, kuinka hyvin sillä on asiat nyt. Silloin on vaan sitten liian myöhäistä.

Eli sinä kadehdit häntä?

Tämä oli kiinnostava näkökulma. :)  Mutta en kyllä Valista kadehdi vaan harmittelen sitä, ettei hänellä on aina vaan se lasi puoliksi tyhjä.

Vierailija
28/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisi kyllä aika ankeaa viettää kaiket päivät kotona ilman mitään sosiaalisia kontakteja tai älynvirikkeitä. Mikä mahtavinta siitä saa jopa rahaa joka mahdollistaa vaikkapa matkustelun!

Jos ei käy töissä niin ei ole mikään pakko viettää elämänsä kotona ilman sosiaalisia kontakteja tai virikkeitä.

Olen eläkkeellä. Olen terve ja aktiivinen. On ihanaa kun ei tarvitse herätä aamuisin herätyskellon soittoon. Tapaan ystäviä, ulkoilen ja minulla on harrastuksia. Teen myös vapaaehtoistyötä. En todellakaan tuijota yksinäni samoja seiniä kaiket päivät. Eläke ei ole suuri mutta huolellisella budjetoinnilla pärjää mukavasti ja voi jopa harrastaa.

Kun olin aikanani äitiyslomalla niin en silloinkaan kököttänyt vauvan kanssa kotona. Samoin muutamalla työttömyysjaksolla. On ihan itsestä kiinni kuinka elämänsä järjestää vaikka olisi pienet tulot.

Vierailija
29/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

heitin ennen joulua tollasen laiskan lois akan ulos mun omakotitalosta.eikä sen kanssa mitään voinut tehdä ku ei mulla ole rahaa tuli vastaus .

Äläpä viitsi haukkua, kun et tarinaani tiedä. Miehenikin on elänyt minun siivelläni. Tuetaan toisimme vuorotellen. 

Vierailija
30/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo kateellisuuden aihe, koska jokainen ihminen voi jäädä tyhjän päälle. Se ei ole asia johon vain jotkut ovat "oikeutettuja" vaan jokaisesta ihmisestä voi tulla työtön. 

Kotona olemiseen voi toki olla muitakin syitä kun työttömyys, mm. työkyvyttömyys ja lapsen saanti. Käsittääkseni äitiysloma, on sekin eräänlaista työtä vaikka sanassa "loma" on vähän harhaanjohtava koska mitään "loma lomaahan" se ei välttis ole. Ei sangriaa ja pitkiä aamuja Torreviejassa. 

Kulttuurikin voi olla esteenä, yleensä nainen jää kotiin kun puoliso -yleensä mies ei salli naisen tehdä töitä vaikka nainen haluaisi.

Turha olla kenenkään valinnoille kateellinen. 

Vierailija
31/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä kadehdit häntä?

Tämä oli kiinnostava näkökulma. :)  Mutta en kyllä Valista kadehdi vaan harmittelen sitä, ettei hänellä on aina vaan se lasi puoliksi tyhjä.

Ammattivalittajalla ei lasi kyllä ole puoliksi tyhjä vaan ihan kokonaan tyhjä.

Valittaja kieltäytyy kategorisesti näkemästä elämänsä hyviä asioita vaan keskittyy vain ja ainoastaan siihen, mikä on huonosti. Ja hartaudella keskittyykin.

No, itsepähän on valinnut tuon lähestymistavan. Mutta ei olisi mukava olla hänen nahoissaan.

Vierailija
32/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummassa tapauksessa olet ***kateellinen***?

Kuulun itse toiseen noista ryhmistä ja pakko myöntää, että olen hieman kateellinen niille toisille, vaikka se on monen mielestä käsittämätöntä ja jopa tuomittavaa.

Vierailija
33/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen suomalainen halua palkkatöihin, joista saa kunnon korvauksen. Alleviivaus suomalaisuudessa. 

Vierailija
34/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Monet tekevät etätyötä, se ei haittaa, mutta tukirahoilla elävät vätykset ilman mitään aikomusta mennä työelämään niin se haittaa vähän joo.

Etätyö on vähän eri asia, mutta esim ystäväni on muuttunut hyvin erilaiseksi sen jälkeen kun jäi etätöihin. Keskustelunaiheet kiertävät pientä kehää ja ovat negatiivisia. Hän on henkisesti taantunut.

Vierailija
35/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän jokainen suomalainen halua palkkatöihin, joista saa kunnon korvauksen. Alleviivaus suomalaisuudessa. 

Olen palkkatyössä, mistä saa kunnon korvauksen, mutta en suinkaan ole aloittanut tästä paikasta työelämääni.

Vierailija
36/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En elä yhteiskunnan rahoilla.ap

Jonkun rahoilla elät. Kenen?

Vierailija
37/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehtiiko joku oikeasti tätä? Päivät menee pääosin neljän seinän sisällä, ei ole sosiaalisia kontakteja koska ne ahdistaa ja joskus se ulos menokin. Aivan superb elämää niinkö?

Vierailija
38/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivät menee pääosin neljän seinän sisällä, ei ole sosiaalisia kontakteja koska ne ahdistaa ja joskus se ulos menokin.

No mutta eihän se ehto, ettei aamulla lähde töihin sitä tarkoita, etteikö esim. joskus puolenpäivän paikkeilla voisi lähteä jo baariin!

Vierailija
39/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivät menee pääosin neljän seinän sisällä, ei ole sosiaalisia kontakteja koska ne ahdistaa ja joskus se ulos menokin.

No mutta eihän se ehto, ettei aamulla lähde töihin sitä tarkoita, etteikö esim. joskus puolenpäivän paikkeilla voisi lähteä jo baariin!

T: Petteri jolla realistinen kuva työttömistä.

Vierailija
40/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosi mahtavaa olla osatyökykyinen mikä työttömänä tarkoittaa sitä että pystyy toimimaan joka päivä muutaman tunnin, ja ne muutamat tunnit menevät jo siinä kun käy harrastamassa, kaupassa tai hoitamassa asioita. Kotiaskareet on jo sellaisia, ettei niitä pysty tekemään joka päivä ja joutuu suunnittelemaan paljon milloin ne pystyy tekemään. Joinakin päivinä pystyn laittamaan ruokaa ainoastaan keittämällä vettä eli teen keittoa tai jauhemuussia.

Krooninen kipusairaus niin kyllä on mahtavaa. Äitini joutui saman diagnoosin saatuaan sairaseläkkeelle mutta nykyään sairaseläkkeelle pääsee vain pää kainalossa tai pitkään jatkuneista mielenterveysongelmista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi