*¨*Enskattarien keskiviikko*¨*
Huomenta
Tuossapa eiliset
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9285562&p=2&tmode=1&smode…
Maha murisee eikä saa vielä 3 tuntiin mitään syödä.. Plääh. Surffailen sitten sokrurasituksen jälkeen taas kuulumisia.
Mammis + Tiitiiäinen 27+5
Kommentit (27)
Meillä olis tänään illalla rakenneultra. Voi että sitä on odotettukin! Ihanaa päästä katselemaan Kaveria pitkästä aikaa! Ja kovasti toivottaisiin että jospa se sukupuolikin sieltä vaikka selviäisi¿ Kiva kuulla että Nincan rakenneultra oli mennyt hyvin! Toivottavasti mekin saadaan terveen paperit.
Voi, Leenis oli saanut äippäpakkauksen! Mä niin haluaisin jo kans sen, niin pääsisi hiplaamaan niitä pikku vaatteita¿ Tai sais nyt edes ne hakupaperit :-/
Niinalle tsemppiä harjoitteluun! Hyvä jos paha olo alkaa jo helpottaa. Itse ainakin huomasin silloin alussa, että paha olo iski helpommin silloin jos ei ollut ehtinyt nukkua tarpeeksi, tai jos oli päivärytmi jotenkin muuttunut (esim viikonloppuna nukkunut myöhään ja sit maanantaina piti herätä aikaisin). Täällähän on muuten kaksi eri Niinaa =0 Eli siis tarkoitin tietty nyt Niina1983:sta :)
Hui, se Poppiksen painajaisuni oli kyllä paha ;)
Iida-Linnea, minäkin olen tainnut jostain lukea että tässä puolivälin jälkeen niitä kiloja yleensä tulee nopeasti ja sitten taas hidastuu lopussa. Eli ihan normaalia varmasti tuo sinun painonnousu!
Livellä on kyllä tosi kätevät hormonit, jos kerran epäterveellinen ruoka ei mene alas! Mullakin oli alussa vähän sama onni, kun jostain syystä suklaa ja muut makeat herkut ei oikein maistuneet. Teki vaan mieli kaikkea ihan normaalia ruokaa. Normaalisti olen ihan hurja kaikkien herkkujen perään ja nyt on ikävä kyllä tainnut tilanne taas normalisoitua¿ Eli ei pysy enää suklaat ja keksit meillä kauaa kaapissa¿ Niin ja onnittelut Livelle ekasta kolmanneksesta!
T: Meriheppa ja Kaveri, rv 20+4
AURORA, mahtava kuulla, että se Poitsu on nyt alkanut kunnolla liikkumaan! Ei muuta kuin tsemppiä siihen liikkeiden bongailuun :)
SIRU, aaah, ihania nuo anopit ;) Meillä onneksi anoppi ymmärtänyt olla intoilematta turhia, toisaalta, ei tässä nyt vielä ihan lopussa olla. Viimeiset viikot ja varsinkin jos paljon menee yli lasketusta ajasta, voivat olla jo toinen juttu :) Oma äiti kyllä soittelee melkein päivittäin kuulumisia, mutta toisaalta, tiedän hänen olevan kiinnostunut myös MINUN voinnista, ei pelkästään siitä, että koska hänestä tulee mummu (vaikka kyllähän tuo sitäkin tietysti odottaa jo kovin). Ja kyllä minoon aika ahkeraan informoinut äitiäni kaikista uusista tiedoista, mitä esim. neuvolasta on tullut ja muutenkin. Äiti on sellainen läheinen henkilö, johon on niin helppo ja mukava tukeutua ja siltä kehtaa kyselläkin. En ehkä viitsisi anopilta kysellä, että " koskas sulla irtos limatulppa ja kauanko siitä kesti synnytykseen?" :D
LiVe, onnittelut ensimmäisen rajapyykin ylittämisestä! :) Seuraava etappi onkin sitten se puoliväli. Ja se on muuten hieno homma, että epäterveellinen ruoka ei maistu. Ei tuu sitten mässäiltyä mitään turhaa. Mullekaan ei mikään rasvainen ruoka (hampurilaiset, kebabit, ranskalaiset yms.) oo maistunut yhtään, rasvan hajukin saa aikaan sellaisen päänsäryn, mutta suklaa on kyllä maistunut aivan entiseen malliin :)
MAMMIS, kestit sokrurasituksen, good for you! :)
POPPIS, oot sie uskalikko, jos meinaat miehen reissuun päästää vielä tuossa vaiheessa :D Toivotaan, että Räpsy tulis vähän ennen tai vähän jälkeen reissun, ei kai se nyt MILLÄÄN voi tulla just silloin?!? ;)
KANDI, ihania kuvia Noelista. Pikkuinen näytti kyllä harvinaisen tyytyväiseltä siinä toisessa kuvassa! Suloinen :)
MERIHEPPA, kerrohan ultrakuulumiset hetipian!
MAKKARA, oon siis yhdellä paikallisella ala-asteella starttiluokalla harjoittelussa. Käytännössä toimin siellä apuopena. Onneksi päivät on suht lyhyitä (5h) ja oppilaita vain 9, joskin nämä ovat kaikki erityisoppilaita, että tuntuu kyllä niinkuin luokassa olisi 30 lasta, kun riehuvat välillä niin ettei mitään rajaa :/ Luokanopettaja sanoikin mulle, että KUN tulee tappeluita, niin mun ei väliin kannata mennä, kun saattavat vielä vahingoittaa vauvaa jotenkin, kun potkivat ja huitovat (vahingossa tietty, kilttejä lapsia ovat pohjimmiltaan). En nyt tunne oloani kyllä mitenkään extrareippaksi tms., mutta ajattelin, että jos nyt hoidan tämän harjoittelun, niin se on sitten edestä pois. Ja eihän tämä tosiaan kestä kuin tämän ja ensi viikon, että ellei tuo Rumpali nyt tule ennen aikojaan ulos, niin enköhän jaksa loppuun asti :)
Omaan napaan ei mitään uutta. Eilen illalla ja tänäänkin tullut jokunen kipeä suppari (ja tietysti säännöllisiä kivuttomia), muttei muuta. Nyt taas tuntuu, että mitähän minä oon oikein ajatellut, kun oon kuvitellut, että tuo vauva tulisi jo pian ulos. Nyt juuri tuntuu, että ei varmaan oo tulossa ennen helmikuun puoliväliä. No, samapa tuo, ehdin loppuelämäni ajan ihastella ja hämmästellä sitä pientä ihmettä, että enköhän kestä, vaikkei se ihan heti syntyisikään :)
Tästähän tuli romaani, pitää lopettaa, että jääpi tilaa muillekin :)
Han ja Rumpali 37+0
Mies lähti treeneihin niin ehdin tänne koneelle piipahtamaan. Olittekin saanut piiiitkän pinon jo aikaiseksi.
Poppis, voi kamala tota miehen reissun ajankohtaa!!! Miten sä uskallat sen päästää?? No, toivottavasti kaikki menee hyvin ja Räpsy malttaa odottaa että isukki taas kotikonnuilla:)
Livelle onnittelut rajapyykistä! Nyt sitten vain puoliväliä odottelemaan:=)
Han, mä kyllä nostan sulle hattua että pystyt harjoittelun vielä sorittamaan. Mulla jäis kyllä suorittamatta, olo on sen verran kaamea..
Kandi oli laittanut Noelista kuvia, söde poika=) Ja tosiaan niin tyytyväisen näköinen että!
Merihepalla ultra illalla, tulehan kertomaan kumpi siellä asustaa ja että kaikki on kunnossa!=)
Siru, älä huolehdi painosta. Eikös lopussa nestettä ja turvotusta voi tulla paljonkin. Jää kuitenkin synnärile tollaset. Pääasia että sinä ja vauva olette kunnossa=) Ja vaihtelut sydänäänissä normaalia. Mullekin sanottiin että " sotkuisempi" sydänkäyrä parempi, eli mitä enemmän vaihelua sen parempi. Ei saa olla liian tasainen kuulmemma.
Joo, tänään sit mun isä lähti mua tenttiin aamulla viemään. Mulla tää istuminen alkaa olla jo aika vaikeaa, ja niinhän siinä kävi että huimaus ja oksennuttava olo tuli jo matkalla. Pysähdyttiin haukkamaan ilmaa ja oksentamaan matkalla ja vihdoin pääsin ihan hikisenä ja naama valkoisena tenttipaikalle 10min. myöhässä:( Onneksi ottavat vartin verran myöhästyneitä vielä sisään! Yritin olla autossa kyljellään ja vaikka mitä, mut ei auttanut kun en ihan kylkiasentoon päässyt. Tenttiin menin, mutta en saanut ihan kaikkia kysymyksiä täytettyä, kun tuli vielä pahempi olo. Huimasi, päässä humisi ja oksennutti. 8 tehtävää 10:stä sain tehtyä. Toivottavasti riittää läpipääsyyn! Ja sit palauttamaan tenttikaavake ja äkkiä oksentamaan:( Kotimatkalla pysähdyttiin vielä munkkinimen Heseen oksentamaan. Great mikä päivä
Onko muilla näin paha tää huimaus ja huono olo, kun painaa vauva tonne isoihin suoniin selän puolella, vai onko mulla Poitsu jotenkin extrasyvällä tuolla masussa?? Nyt jo huono olo vaikka olen ollut alle 10min tässä koneella. Pakko päästä kyljelleen taas. Yölläkin jos vahingossa pyörähdän selälleen, niin herään siihen kun happi loppuu ja huimaa:(( Ja ultrata mua ei voi kun kyljellään, muuten mulla sumenee silmissä...
Mäkin tänään olin iltapäivällä kampaajalla, lähti taas 10 senttiä pois ja otin ekan kerran elämässäni raitoja. Kun hormonien vaikutuksesta mun vaaleat hiukset on alkanut tummumaan, niin vedin koko pään maitokahvin värisiä raitoja täyteen. Eikä mies edes huomannut kun kotiin tulin!;) Kasvaa sit toi " uusi" väri tasaisemmin kun jo valmiina tummempaa hiuksissa. Ens viikolla sit säärikarvojen poistoon ja kulmat värjäämään:)) Kotona ois kuumavahakone ja kulma-aineet kun äidillä oma kauneushoitola, mut olo jo sellainen et menen mielummin hemmoteltavaksi muualle.
Vikejä kaipaan!!! Mistä saisin nätin suojus/koristelakanan tohon äp-laatikkoon päälle jos sen otan ensisängyksi? Nyt ei aikaa eikä voimia itse ommella...
Nyt tulee romaani ja pyörryttää, eli takaisin soffalle köllöttelemään ja odottamaan et mies kotiutuu niin päästään katsomaan 24 5. tuotantokautta eteenpäin:=)
Aurora
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=218677
Viikot oletettavasti kuvissa nuo. Huomisessa ultrassahan se sit selviää onko raskaus pidemmällä kuin luulen tai jos siellä on useampi kaveri kyydissä kerralla... Saa nähdä. Mutta huomenissa tulen sitten kertomaan ultrakuulumiset. Jänskättää...
T:Titi rv 12+3
en nimittäin omista digikameraa vaan nuo on otettu kamerapuhelimella... Inha varjostumakin tuli tuohon viimosimpaan kuvaan...
Kandikin oli käynyt meitä moikkaamassa! Voi kun Noel on IIIIHANA!!! :)))) Hyviä neuvojakin tuli..
Viipulilla on huomenna hampilääkäri. Hengessä mukana! Se ei ole mikään mun lempipaikka. Kävin aika monta kertaa, mut nyt on kaikki käynnit käyty. Seuraavan kerran kuulemma kannattaa mennä 2008 tarkistukseen. :) JEE!
Poppis värjäsi hiukset ja höyläsikin! Mä päätin olla ällöttävästi naturellielli siihen asti kunnes pääsen omaan kotiin äheltämään.. (ei siis enää pitkään)
Mites Merihepan rakenneultra? Täällä jo uutisia odotetaan.. Ja huomenna on sit Titin vuoro kertoa ultrakuulumiset.. Tsemppiä Titille! Sun masukuvat oli ihania!
Han ¿ sä oot kyllä oikeesti ihan sissi kun meinaat sen harjottelun viedä loppuun asti! Hattua kyllä pitää nostaa! :)
Auroran tenttireissu kuulosti ihan painajaismaiselta! :( Voi miten kurjaa..
Jep, huomenna saan soittaa neuvolan tädille sokrurasituksen tuloksista. Toivon että ovat ok. Mä en kuitenkaan syö ihan joka päivä jotain suklaata, namia jne. Mut sen oon huomannut että jos syön esim pari palaa suklaata niin Tiitiäinen kyllä heti piristyy moisesta, alkaa jytäämään ihan kunnolla. Että jos ei ole päivän mittaan kuulunut liikkeitä ¿ neuvolan täti neuvoi näin ¿ voi ottaa vähän suklaatia ja pistää kyljelleen niin johan liikkuu.. ;) ei vaan pitäis varmaan joka päivä, Tiitiäisestähän tulee samanlainen suklaariippuvainen kun mustakin..
Noista matkusteluista; mun mies on saanut jo matkustuskiellon kk. ennen laskettua aikaa.. ;) Sillä onneksi noita työmatkoja ei silleen tulekaan. Sen pitäis mennä opiskelun tiimoilta käymään Lontoossa, mutta saa luvan mennä sit tammi-helmikuussa. Eh. Se raukka raataa hullun lailla kaikki hetket kun ei ole töissä, jotta päästäis mahdollisimman pian muuttamaan uuteen kotiin. Aika sissi se on kyllä, tänäänkin kun pääsi aamulla yövuorosta ja koko eilisen päivän oli ollut remppaamassa, otti vain parin tunnin unet ja taas meni hommiin.. Keksikääpä miten hänet sitten palkitsen kunhan rumba on ohi, ehdotuksia? ;)
Ok, nyt tutimaan. Kauniita unia ja huomiseen!
Mammis
[color=8A2BE2]Nyt on hiukset värjätty ja innostuin vielä suihkussa höyläileen ne paljonpuhutut karvatkin kaikki pois, että oon nyt valmis tositoimiin! =) Kulmiksetkin trimmasin, etteivät rehota..vaikka ne on kyllä niin vaaleet, ettei niitä kukaan huomaa ilman väriä..=)
Se miehulin duunimatka ei kai ole kuin 2-päivänen..toisaalta ens viikolla ne kaksikin päivää voi olla liikaa..=D Täytyy vaan toivoa parasta..
Leenis: me kans käytiin kylppärissä miehen kans vuorotellen katsomassa kun ne pikkupyykit roikku siellä..=D Hupaisaa ja epätodellista! =)
Livellä 12 viikkoa täynnä! Huippua =)
Siru ei tosiaan enää välitä yhtään siitä painosta noilla viikoilla! Kyllä ne lähtee. Oon vakuuttunut. =)
Viipero ja kandi oli käyny antamassa neuvoja. Mainiota, mainiota..Kohtahan tästä joutaa sinne vauvapuolelle kysymään typeryyksiä! =) Noel on ihqsöpskä! =)
Sjt:kin on vaikka kuinka pitkällä! Tulee valtaisa kato tänne vähäksi aikaa..=)
Niinaakin oli supistellut yöllä..tää voi kuulostaa oudolta, mutta mä oon välillä kateellinen teille supistelijoille, kun ei itsellä oo tuntunut mitään..=/ Pöhpah. =)
Mammiksen sokrurasituskin on ohi ja meni hyvin..millon saat tulokset? Ja ei oo oikein backup:ia..yksin vaan? =/
Viipulille tässä toinen värilinkki..Ei ihan yhtä kattava, mutta kai tolla on pärjättävä kun ei se megakartta toimi..=) http://koti.mbnet.fi/~merkka/colors.html
Makkaraakin näkee! =) Eiks se titin ultra ollu huomenna joskus klo 11? Saatan olla ihan hakoteillä kyllä..=) Ja joo..tuliaisia saa kyllä olla PALJON, varsinkin jos jää synnytykset väliin! =D
Nyt vähän leipää nassuun ja ehkäpä pienet päikkäritkin? =)
t. poppis ja räpsy edelleen rv38+0