*¨*Enskattarien keskiviikko*¨*
Huomenta
Tuossapa eiliset
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9285562&p=2&tmode=1&smode…
Maha murisee eikä saa vielä 3 tuntiin mitään syödä.. Plääh. Surffailen sitten sokrurasituksen jälkeen taas kuulumisia.
Mammis + Tiitiiäinen 27+5
Kommentit (27)
Täällä kans yks aamuvirkku (väkisin kylläkin sängystä noussut) ilmoittautuu! Ysiltä alkaa tentti keskustassa ja kohta pitäis lähteä ajelemaan sinne suuntaan. Pitää toivoa että menee läpi, kun eilen illalla sit 20:30 soitin nkl:lle ja varmistin että onhan ok et menen tänään aamulla sinne. Niin ne sanoi että lääkäri lukenut mun lähetteen, ja tultava HETI. Ovat jo odottaneet!! No, ei auttanut muu kuin hypätä autoon ja lähteä " ilta-ajelulle" .
Oli kyllä antoisa reissu:)) Käyrä oli hyvä ja kohdunsuu kiinni mun suppareista huolimatta sekä ultrassa ekan kerran Poitsu tosiaan liikkui, niin että ei tarttenut etsiä pientä käden tai jalan liikettä!! Eli sain " terveen paperit" , joskin uuden ajan käyrälle, koska seurattava niin kauan kun en liikkeitä ulos tunne, mut 2 x viikossa riittää:=) Nyt tosi levollinen ole, eikä tarttee täällä valitella teille päivittäin. Painoa Poitsulla oli 2310g.
Titilläkin tais olla ultra huomenna, jänskättää jo sun puolesta!? Kaksiko tulossa vai viikkoja enemmän vai muuten vain masu turvoksissa:=)
Sirulle jaksamisia anopin kanssa! Musta tuntuu että ne on aina vähän rasittavia vaikka mukavia oiskin, onko normaalia anoppia olemassakaan?!;)
Nyt lähdettävä sinne tenttiin, tulen sit kirjoittelemaan kun palailen! Oli vaan tultava kertomaan että masussa asiat hyvin!!!!!!!!!!!!!!!! (Ainakin nyt, mitä lääkäri painotti. Eli ei saa olla seuraamatta ja käymättä polilla.. *pöh*)
Aurora + Poitsu rv33+4
[color=C71585]Viikon keskivaihe taasen..mukavaa, mukavaa..=)
Mies kertoi tunnustelevasti eilen, että joutuu ens viikolla lähteen vielä Ruotsiin työmatkalle..Meidän tuurilla on SELVIÖ, että räpätti puskee maailmaan just silloin. Näin sit viime yönä unta (painajaista) siitä, miten oon yksin siellä synnytyssalissa ja kätilökin on niin kiireinen, että sanoo mulle: " Aloittelet sitten sen ponnistamisen kun tuntuu siltä. Mä oon tossa viereisessä huoneessa ja käyn sit kurkkaamassa miten menee." Haha. =)
Hermione oli päässyt nettipimennosta! Vai on sullakin jo paikat vähän pehmenneet..Saa ihan kytätä, ettet kiilaile eteen! =)
Viipuli: voitko kuvitella, että kaupungilla eivät edes olleet huomanneet, että en oo käynyt?! Pöyristyttävää. =) Muakin huvittaa välillä oma hidas kävely..Ja ärsyyntyneet autoilijat jotka joutuu odottaan, että taaperran suojatien poikki..Huoh. =) Ihania kuvia..ootte söpöjä miehes kanssa..=)
AA oli piipahtanut! =) Otin heti sun neuvosta vaarin ja nukuin eilen päikkärit..enkä tuntenut huonoa omatuntoa! =) Hitto se elämä tulee muuttumaan parin viikon kuluttua..=)
Hanin puolesta ihan jänskättää, että noinkohan kerkiit olla koko harjoittelun ennen pienen tuloa..Kuulostaa kovin siltä, että ainakin ennen mua pääset minivaatetettua hakeen! =)
Leenis pääsee pesupuuhiin..=) Mä pesin kyllä lakanat ja makuupussin..Ainoo mitä en pessyt tais olla se iso toppahaalari kun ei heti tuu käyttöön ja ajattelin, että ei nyt suorassa ihokontaktissa ole..
Iisa: pitää! Siis sunkin laittaa jo vähän kassia valmiiksi. =) Jännää, että kumpikohan meistä lähtee ekana! Äääää! =D
Sere: mä luin sun viestistä, että " mieheltä leikattiin tänään viisuri" ja hetken mietin että, aika dramaattisiin toimenpiteisiin ootte ryhtynyt ollaksenne varmoja, ettei lapsia enää tule kun piti mieheltä pippeli leikata pois. Kun ois se sterilointikin ollut? =D Joo-o..taisi kuitenkin se viisaudenhammas olla parempi veikkaus?
Niinalle jaksamista harjoitteluun! Mä olin kans ihan homppeliväsy alkuviikoilla..koko ajan teki mieli ummistaa silmät..Onneks meni ohi parissa viikossa..=)
Siru: miehen iskä soittelee kans melkein joka päivä muka jonku asian takia ja kysyy sit puolihuolimattomasti, että nooooooooh..onkos mitään uutta kuulunut? =D Onhan se mukava kun räpsyä odotellaan, mutta välillä meinaa vähän hermostuttaa..=) Ja pakkaat sen kassin nyt! Heti tänään! =)
Auroralla oli hyviä uutisia!! Ihanaa, että poika siellä liikkui jo kunnolla! =)
Mammikselle jaksamista sinne sokrurasitukseen! Tuuhan sit kertoon miten meni..=)
Mulla on tänään hiustenvärjäyspäivä! Ollaan sit valmiita ja nättejä kun aika koittaa. =D Sen jälkeen vois kokeilla pysyykö tuolla tuulessa pystyssä..
Ihanaa keskiviikkoa kaikille!
t. poppis ja räpsy rv38+0 (jey!)
mammiksella sokrurasitus, koita kestää nälkää... tuu sit kertoon miten meni ja miltä litkut maistui... koskas siitä tulee tulokset? Millä perusteella muuten sokerirasitukseen lähetetään ylipäänsä? Eiks sillä ole jotain tekemistä sen kanssa, kun neuvolassa tikutetaan pissanäytettä? ihan vaan sen mukaan vai joku muukin syy? sori, on ihan tietämätön tästä, ja oon ihmetellyt etten missään vaiheessa ole narahtanut sokereista vaikka vetelen kyllä aikas antaumuksella suklaata lähes päivittäin :) Kyselinkin neuvolassa noista mun sokruista niin th sanoi vain että kaikki on mulla ok, ilmeisesti keho polttaa kaiken ylimääräisen sokrun, hyvä sit niin.
Sirulla on yli-innokas anoppi! no voihan... toisaalta ihanaa että se on niin tunteella mukana, mutta uskon kyllä että rasittaa jos liikaa päälle puskee.. Toivottaasti se siitä rauhoittuu. Onko eka lapsenlapsi tulossa?
meillä on onneksi molemmilla tulevilla isovanhemmilla jo kaksi pientä lastenlasta niin eivät ehkä enää niin hössötä, vaikka innolla kyllä odottavatkin... Ja olen taktisesti vältellyt sanomasta tarkkaa laskettua aikaa kellekään, olen vaan sanonut että siinä tammi-helmikuussa syntynee.... jos vaikka hämäis tuo helmikuu sen verran ettei ne ehtis edes kysellä ennenkuin vaavi jo syntyy. :)
Kiva että tapaat vielä " oman" neuvolan tädin, kerrohan sit neuvolakuulumiset!
Ja Auroralla tentti edessä, peukut on pystyssä!
Niin mahtavaa, että poitsulla ja sulla on nyt kaikki hyvin, saat vähän relata odotuksen kanssa kun ei kokoajan tarvi huolehtia! Ehkä se poitsu pääsi parempaan asentoon silloin kääntyessään niin on kivempi liikkua. Ja hyvin on jo kokoakin, ei kylläkään mikään jättiläisvauva, mutta jo ihan hyvn kokoinen! Ihanaa että kaikki on hyvin ja huojentavaa että siltikin seurataan tilannetta.
Niin Titi, tulehan sitten kertomaan ne ultrakuulumiset heti kun ehdit, täällä jo jännitetään!
Poppiskin siellä mukavissa tunnelmissa! Oot kyllä kans ollut onneksi hyvävointinen koko raskausajan ja reippaasti vaan kaupungilla hiihdellyt... Joo aika jännää lähtee kyllä ruotsiin tässä vaiheessa sun miehen, mutta sovitte vaan räpsyn kanssa ettei synny sillä välin! Neuvottelukysymys? kauankos miehesi meinaa siellä olla?
Joo lupaan tänään kattella jotain sairaalakassiin... tai ainakin jonkin asiaan sopivan kassin, sopisko se.
Niin mä kyllä luulen, että sä meet eka! Koska tuntuu vielä niin kovin kaukaiselta tuo oma synnytys...
Tosin eilen on supistellut aika paljon ja vähän tänään aamullakin... Ja mäkin näin yllättäen synnytysunta, jossa " unilääkäri" laittoi jotkut ihme nipistimet joista tuli johdot mun sormenpäihin, se kuulemma edistää synnytystä... tuntui kidutuslittelta lähinnä.. Joo ja sit se samainen unilääkäri sanoi, että kyllä tämä vauva kahden päivän sisällä syntyy.. Hihii, eli aioat synnytkseen viittaavat merkit on tulleet unessa, uskottavaa...
Mun mies on tänän kotitoimistolla, ei siis reissaa helsinkiin tänään, ihanaa.. Mutta mua on kyllä kielletty kauheesti häiritsemästä kun sillä on kuulemma oikeasti ihan töitäkin.. Mä kun ehdottelin että voisin toimia sihteerinä.. ;) No mut kiva kun se on täällä, puuhailen omiani. menen tuonne ompelimooni tekemään vauvajuttuja tänän, kivaa!
Kivaa keskiviikkoa enskaliinit!
t. iisi rv38!!!! (nyt se vauveli on siis valmis, huippua!) tosin saattaa vielä viihtyä masun puolella vaikka kuukauden, ihan hassua koko homma.
Heissan!
Kello herätteli hyvissä ajoin kun klo 8 oli aika mennä neuvolaan. Jännitin jotenkin ihan kamalasti sitä punnitsemista, mutta eipä tuo terkka onneksi " paasannut" vaikka kiloja kertynytkin viime käynnistä useampi... Kuulemma kohtu kasvanut hyvin eli ehkä ihan normaalia, jotta tässä vaiheessa painoa tulee reilummin. Ja olihan tuo joulu myös sellaista herkuttelujen aikaa.Vauvan sydämen syke löytyi heti. Alkuun oli hitaampi, mutta kun pikkuinen heräsi niin kunnon jytääminen alkoi. =)
Nyt pitää lähteä töihin, joten palailen jos jaksan, illemmalla.
Reipasta päivää kaikille!
t. iida-linnea 25!! =)
Kohta pitäisi lähteä töihin ajelemaan ja ei sitten yhtään voisi enempää kiinnostaa nyt kun työpiste on vaihtunut. Mutta pakkohan se on lähteä rahaa tienaamaan, jotta asukki saa sit kaikenlaista tarvitsemaansa.
Vaunujen hankkimisesta olitte puhuneet. Täälläkin ovat kovassa mietinnässä. Joitakin vaihtoehtoja on mutta tarkkaa päätöstä ei olla tehty. Täytyy ottaa auto mukaan ostoksille, jotta pääsee sovittelemaan auton sisälle. Täytyis vielä löytää vaunut, jotka mahtuvat kera koirien takaboxiin. Lisäksi ollaan mietitty, ett hommatas toiseen mummolaan omat vaunut, ettei aina tartteis roijata omia vaunuja sit mukana. Mummokos oli tuosta aivan erityisen mielissään, ett hän saa omat vaunut :-)
Täytynee tästä lähteä siivoilemaan ja tiskaamaan ennen töihin lähtöä.
-Ninca+asukki 21+5 -
...täältä silityksen lomasta...
SIRU, pientä anoppitraumaa pukkaa.. ;) Mä hihittelin täällä ääneen kun luin tuota sun avautumista! Kuulostaa nimittäin jotenkin niin tutulta. En halua edes ajatella mitä se on oman anopin kanssa kun oon noin pitkällä kuin sinä. Se on nyt jo ihan hirvee; " No näytäs taas sitä masua onko se kuinka paljon kasvanut" , " Siirräppä sitä paitaa vähän pois edestä" , " Miten te aiotte tehdä sen ja sen..." ... Hei haloo, ei tää mitään yleistä valuttaa ole. Anopin sanomana nää jutut on jotenkin vielä satatriljoona kertaa äsyttävämpiä kuin jonkun muun susta. Hitsi että saa karvat pystyyn....
POPPIS, miten sä sen ukkosi uskallat vielä duunimatkalle päästää? =) Ite kun oon niin peruskyyninen, se Murphyn laki toteutuisi ihan varmasti ;) No, ei sentään, toivotaan että räpsy malttaa sen verran oottaa, ettet joudu synnärille nyt kun miehesi on tiessään.
MAMMIKSELLE tsempityksiä sokerirasitukseen. Toivotaan että kaikki hyvin!
Pistin eilen viuhuen ja pesin kaikki äippäpakkauksen vaatteet ja kaikki muutkin mitä ollaan saatu tai hankittu. Tulihan pyykättyä! Oon jo niin tottunut siihen että mun ja miehen pyykeille käytetään pääasiassa kuivausrumpua että tuntui ihan hassulta ripustella pikkuisen pyykkejä narulle. Mutta olihan ne niin huippusöpön näköisiä kun olivat siinä roikkumassa! Snif. Ja niin pienenpieniä... mä en malttaisi enää odottaa!!! Kärsimätön luonne oon muutenkin mutta vielä yli 10 viikkoa. Miten sitä jaksaa...
On muuten aina napakka tuuli täällä... toivottavasti ei mee sähköt.
Mukavaa päivää enskoille!
Leenis & jr 27 tasan
....tässähän uskaltautuu kohta ulkoilemaan!
Hermione, voihan kun teitä on jo monta joilla lupaavia merkkejä synnytyksestä =) täällä saa todella jännittää!
Viipuli, kyl se on tärkeetä et sen terkan kanssa synkkaa =) mulla kans viimeksi tuli ennen lääkäriä pyörrytyskohtaus, kun yx terkka siinä yritti ottaa verikoetta käsivarresta ja ei meinannut löytää suonta¿onneksi vaakamambo auttoi asiaan. Kuten mainittit, niin on se vaan kömpelöä tuo eteneminen ja siksi niin tuskaista =) onpa teilläkin söpö massu!
Niina, voi kyllä kuulostaa niin tutulta¿koko ajan on joku hukassa ja ukko nauraa tälle dementialle =) mielihaluina on ollut tuore ananas, jota pitää olla koko ajan jääkaapissa ja mansikkajäätelö¿.
Toivottavasti loppua kohden sulla helpottaa ajatus synnytyksestä¿mäkin vaan yritän olla sitä miettimättä.
AA, kiva kun kävit kommentoimassa¿.kuulosti niin suloiselta tuo, kun vauvan kanssa siinä köllöttelette yhdessä :)))
Han, oli varmasti kiva kun työpäivä oli onnistunut =) Kyllä jännittää toi sun tilanne =)) tääl ollaan hengessä mukana.
Leenis, mä pesin kaikki kans siitä ä-pakkauksesta ja olen muutenkin aika herkästi pessyt kaikki mitkä tulee vauvan kanssa ihokosketukseen.
Iisa, voiko muuten niihin kestoihin tehdä imuja vanhoista siisteistä pyyhkeistä vai olisiko joku ns. pehmeämpi kangas parempi? Mä jossain vaiheessa haaveilen ompelijan ammatista =)) nyt sitten otat ihan relaa siellä, eikä työhommia enää =) toivottavasti sun korvat tulee kuntoon. Vai olit sellaisia unia nähnyt¿mä olen kans täs muutamana yönä jotain painajaisia nähnyt¿.
Iida, hyviä uutisia neuvolasta =)) selvisikö jo auton rempan kustannukset, kyllä toi auton pitäminen on kallista!
Aurora, voi miten oli kiva lukea sun upeat uutiset!! Siellä se poitsu kasvaa kaikessa rauhassa =)) mulla noi säryt on ollut niin harvoin, etten ole niistä ollut huolissani¿.tai kun lukee, et aika usealla on jotain särkyä. Hirveesti vaan supistelee¿ja sillä ei kait tässä vaiheessa ole enää väliä =)
Peukutan täällä tentin puolesta!
Sere, hyvät neuvolakuulumiset oli sullakin =) toivotaan että miehuuden hampi siitä paranee nopeasti.
Ninca, oli varmasti ihana taas nähdä pientä siellä massussa =))
Niina1983, joko olo on jo parempi?
Mammikselle tsemppiä sokrutestiin!
Siru, kyllä se varmasti välillä rassaa, jos joku jatkuvasti ahistelee¿.luulenpa et me saadaan ukon kanssa olla aika rauhassa loppumetreillä¿tosin joku voi yllättää =)
Poppis, nyt sun pitää sitten pitää jalat visusti ristissä =)) kerrot nyt räpsylle, mikä päivä se saa sieltä tulla ulos¿jotta malttaa pysyä vielä muutaman päivän. Voih, kun jaksais vielä mennä kampaajalle¿kyllähän se nyt pitäis ja meikit tietty kans naamaan, kun synnärille lähdetään =)) kivaa värjäystä!
Nyt on sitten kahdet villapöksyt tehtyinä ja toissapäivänä aloitin kypärämyssyn teon ja se tulikin viime yönä valmiiksi¿ensin aattelin, et ei siitä mitään tule, mutta kyl toi kutominen on kivaa =)) nyt sitten aattelin meitin sängyn lakanoista ommella pari kappaletta vielä vauvalle.
Flunssa kun on hellittänyt, niin alkaa tuntuu, et tota energiaakin jo piisaa. Eilen kävin kävelyllä ja sen lisäksi tein muutaman joogaliikkeen ja kyllä se kummasti vaan piristi. Oltiin siellä valmennuksessa, jossa sitten käytiin vauvan hoitoa läpi¿.het alkuun laittoi videon päälle ja siinä näytettiin, kun vauva syntyi ja se laitettiin heti äitin rinnalle köllöttää¿ja taas oli kyynelissä pitelemistä =))
Ylös, ulos ja lenkille!
Mykis ja hippis 36+4
Hei!
Ensimmäinen kolmas on tällä enskalla nyt ohi :) Energiaa alkaa tosiaan olla enemmän ja paha olo ei ole koko aikainen kaveri. Tosin esim. kaiken epäterveellisen ruoan annan ylen ;) Mikäs olisikaan parempi syy aloittaa terveelliset elämäntavat :)
Aurora on ollut aika sissi, kun sait luettua kaikesta kipuilusta huolimatta. Hyvä, että masussa kaikki hyvin. Toivottavasti onnistuit tentissäsi. Minäkin yritän haalia tutkintoa kasaan ennen vauvaa...
Sirulla on kanssa rasittava anoppi! Omani on tässä vaiheessa kovin kiinnostunut voinnistani. Yrittää kyllä raukka vähän hillitän innostustaan, ettei soittelisi koko ajan. Olen ajatellut ottaa siltä kannalta, että yritän nauttia tästä keskipisteenä olemisesta loppuun asti ;)
Poppiupaulla on ollut kamala painajainen! Toivottavasti mies kotiutuu Ruotsista hyvissä ajoin ennen ponnistusta :)
Hermione, jaan pesutorni onnen kanssasi! Meillekin kävi mies sellaisen ostamassa tällä viikolla - huomenna tai ylihuomenna pääsen jo kokeilemaan. Kyllä tulee pieni ihminen onnelliseksi tekniikasta ;)
Hienoa, että Viipulilla on ihana neuvolan täti! Omastani en ole ihan varma... Ekalla kerralla paikalla oli (IHANA) sijainen ja tämän virallisen tädin kanssa olen ollut vain puhelinyhteydessä: silloin ainakin tökki. Harmillista.
NIINA :D! Onnea! Kiva nähdä sua tällä puolella :) Jaksamista harjoitteluun ja toivotaan, että paha olo ei yllätä ainakaan liian usein. Väsymys on muuten tuttu juttu - uni auttaa :)
Mammanalulla on tänään sokerirasitus. Tulehan kertomaan miten meni. Itsekin tiedän jo sinne joutuvani, sillä neuvolan vaa' an mukaan mun painoindeksini meni juuri sille rajalle, että joudun automaattisesti ko. testiin. No, ei auta murehtia.
Tällaista tällä kertaa siis :) Täytyy varmaan lähteä nyt kaupungille hoitamaan asioita, kun on kerran vielä energiaa.
LiVe rv 12+0
[color=FF00FF]Neuvolassa käyty ja masentaa niin pirusti. Painoa oli tullut KAKSI KILOO viikossa, oli neuvolantätikin vähän ihmeissään ja niin olin minäkin. Voi tsiisus tätä painon nousua... kumpa pääsisi jo tästä ylimääräisestä eroon!
Neuvolan täti ei kyllä ollut pahoillaan tuosta painon noususta, mutta mulla iski nyt hirvittävä morkkis. Osaks johtuu kyllä turvotuksesta.. mutta joo seli seli.
Huolen aihe kaks, tiitin sydän äänet kuulosti ihan oudoilta, siis vaihtelu oli ihan suunnatonta.. tuli heti kaikki kamalat asiat mieleen. Mutta neuvolan tätsy sanoi sen olevan normaalia.. niinpä kai.
ja sitten, saatiin eräpäivä, eli 28. päivä klo 9-11 lähtö keskussairaalaan ja sieltä ei sitten takaisin tulla yhtenä kappaleena... joo okei, siihen on enää 18 päivä!!!! Siis niin ollen ettei tiiti oo sitä ennen oma alotteisesti maailmaan tullut.. muttakun tuokin päivä tuntuu jo niin läheiseltä ja kun vielä fakta on se, että se voi sieltä aijemminkin tulla.
Joo, että sellaista. Mä lähen märehtimään tätä painon nousua ja sydän ääniä tonne sohvalle.. enkä kyllä vastaa jos anoppi erehtyy soittamaan =D Ehkä jo huomenna taas aurinko paistaa tänne risukasaan.
Okei, en mä ihan noin allapäin oo ja ihanaa kun saa tulla purkamaan teille=) Jep, mutta nyt jotain järkevää puuhaamaan.
Siru ja tiiti edelleen..[/color]
Ajattelinpa minäkin tulla teitä taasen moikkaamaan. Muistan kuinka se oli silloin mahakkaana mukavaa kun vauvaenskat kävi kertomassa kuulumisia.
Täällähän on niin moni jo loppumetreillä, kyllä aika juoksee! Poppis, Siru, Han, Iisa ja Hermione nyt ainakin... Pian se elämä teilläkin muuttuu, ihanaan suuntaan =) Tsemppiä koitokseen! Oli se synnytys vaan niin hieno kokemus (haikeana muistelee).
Meillä poitsu täytti jo 2kk. Eilen oltiin neuvolassa ja tuoreimmat mitat pikkuisännällä 6850g ja 63cm! Hurjaa vauhtia on kasvanut.. Eihän tuo enää mikään pikkuvauva ole. Ä-pakkauksen vaatteet on kaikki jo pieniä, pitäisikin lähteä kohta vaateostoksille kun aika vähän omistetaan isompia vaatteita (68cm alkaa olla sopiva!)
Teillä oli ollut puhetta siitä että missä vauva nukkuu. Kerronpa minäkin kokemukseni. Eli Aleksin pinnis on alusta saakka ollut meidän makkarissa, ihan kiinni meidän sängyssä mun puolellani (helpottaa huomattavasti yösyöttöjä kun ei tarvi nousta sängystä ylös, sen kun nostaa pojan laidan yli viereen.) Aleksi on ollut tosi huono nukahtamaan alusta saakka, ja syliin/tissille nukahtaneen pojan siirtäminen omaan sänkyynsä on melkein mahdoton tehtävä, onnistuu kerran kymmenestä :/ Joten meillä on siirrytty käytännössä kokonaan perhepetiin. On niin helppoa yösyöttöjen kanssa, ja tosiaan se pojan nukuttaminenkin jopa onnistuu. Mutta yritetään ainakin pitää tämä väliaikaisena ratkaisuna, kunhan vähän kasvaa niin aletaan hiljalleen opettamaan sinne omaan sänkyyn. Tällä hetkellä tärkeimmältä vain tuntuu että saataisiin kaikki kolme nukuttua, ja näin se näyttää onnistuvan parhaiten =) Poika siis nukkuu pinniksen ja mun välissä, en uskaltaisi laittaa miehen ja mun väliin. Itse en päälle kierähdä, olen sellainen " paikallaan nukkuja" , ja kaipa se äidinvaistokin sen estää.
Mutta siis ehdottomasti jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee! Kokemus sen sitten näyttää mikä toimii parhaiten, jälleen kerran =)
Kiloistakin raskausaikana osa murehtii, ja rohkaisevasti voin sanoa, että imetys kyllä kuluttaa. Täällä ollaan jo 5 kg alle lähtöpainon (eikä tosiaan tarvisi laihtua enempää, ihan normipainossa olin jo alkujaankin).
Mitäs vielä.. en nyt muista pitikö jotain muuta vielä sanoa mutta palaan asiaan jos tulee jotain mieleen. Ei muuta kuin onnellista odotusta kaikille!!
Viipero & Aleksi 2kk
Siru: Yritä jaksaa anoppisi kanssa ja sympatiseeraan sua myös tuossa painoasiassa. Mullekin tullut n.18 kiloa ja mä olen todella turvoksissa. Lisäksi saan joka päivä kuulla kommentteja tyyliin: " Ootko nyt ihan varma, ettet odota kaksosia?" , " " Onpa sun maha iso" , " En mä vaan ollut koskaan noin iso" ja kaikkee muuta tosi lohduttavaa...Pelkään seuraavaa neuvolaa, joka on tiistaina, koska painoa on varmaan tullut ihan sikana.Ja kuin juhlistaakseni sitä kävin ostamassa juuri Runebergin tortun (että kannattaa munkin valittaa painonnoususta..;))
Poppis: Toivottavasti vauveli ei nyt synny just sun miehen matkan aikana, jospa neuvottelisit vauvan kanssa, että tulee just ennen matkaa;)
Aurora: Tosi hienoja uutisia!Kiva, että poitsulla on kaikki hyvin.
Han: Suunnilleen samoissa päivissä menään ja supistelee ja pää on kiinnittynyt.Limatulppaa ei ole tullut vielä, mutta kyllä mäkin toiveikkaana odottelen josko se vauva pian tulisi. Mun tuurilla menee tosiaan yliaikaiseksi...
Mykis: mä tulostin netistä kans akupunktiopisteistä kertovan jutun ja mies sai jo valmiiksi ne kokeilla.Saa nähdä tehoaako. Päänsäryt lähti akupunktiolla vuosia sitten (mitkään lääkkeet ei auttanut) ja olen ollut vannoutunut akupunktion ystävä siitä lähtien.
Meillä olisi huomisillasta lähtien muutto, jatkuen perjantaina. Ja koska en yhtään tiedä milloin uudessa asunnossa avautuu nettiyhteys, saatan huomisen jälkeen olla nettipimennossa pari viikkoakin. Toivottavasti pimennon jälkeen on hyviä uutisiakin:)Mutta tuskin...
sjt+pikkumies 37+1
Huolestunut saisit olla ennemminkin jos Tiitin sydänäänet olis tasaista monotonista jumputusta, se että syke vaihtelee nopeastikin on ihan normaalia, ja suotavaakin! Ei mitään syytä huoleen =)
Viiperolle super kiitokset tsempityksestä!! Olo parani huimasti *virtuaali halitus* Ehkä ne kilot tosiaan alkaa karista ja ne vaihtelut siis vaan hyvästä =D Ja minä kun luulin olevani itse tyyneys tässä mutta kylläpä taitaa olla niin, että alkaa pikkuhiljaa jo jännittää ja tulee murehdittua kaikkea tyhmää:)
Nyt sitä sairaalakassia iloisin mielin pakkaamaan=D
jo kolmatta kertaa s&t =)
Heippa kaikille!
Siru:
Kyllä ne ylimääräset kilot lähtee pois,ei kannata murehtia..Parempi vaan aatella et ainaki oot terve ja voit hyvin. Tsemppii :)
Sun anoppi ongelman kyllä ymmärrän :) Mua kans ärsyttää suunnattomasti kaikki hänen kyselyt ja mahan koskettelut ja jos joku esim.kaveri haluaa koittaa mahaa,niin siitä vaan.. Jotenki se vaan enemmän AHDISTAA :)
Poppis:
Täällä sormet ristissä,et pikku räpsy pysyy mahas ton ruotsin reissun ajan :)
Oon kyl toisaalta niin kade teille jotka jo ihan loppu metreillä,saatte kohta pikku nyytit itellenne,huooh..No kyllähän mäkin sen saan,pitäis jotenkin vaan nauttii tästä rauhasta.
Supistellut on jo eilisestä asti,yöllä en saanu nukuttua kuin joku 4 tuntii ja 5 heräsin,niin tukala olo joka asennossa ja maha kipristeli..Siin sit yritin nyyhkytel et mies ois heränny mut ei,se vaan käänteli selkäänsä tyytyväisenä..No ei silti,pakko sen o saar nukuttuu kun käy töissä.
Jees,mä meen nyt jatkaa mun siivousta,kun " anoppi" tulee kylään illalla,jee
Niina27+2
Taas oli yöllä supistelua ja semmosta menkka jomotusta. En ihan vielä kyllä haluais synnyttää. Mun vanhemmatkin ja sisko on toisella puolella maapalloa vielä loppuviikon. Taidan olla vähän sellanen äitin tyttö vieläkin kun jotenkin kaipaan sitä tuekseni. Tekstiviestit ei oikeen riitä. Niin ja onhan tää niiden eka lapsenlapsi että ne haluais varmasti olla Suomessa kun poju syntyy vaikka eri kaupungissa asuvatkin. No täytyy vaan yrittää ottaa rennosti
Sirulla vaan päivät vähenee. Se on kyllä varmaan aika rasittavaa kun joku koko ajan kyselee ja utelee. Jännittääkö sua jo paljon?
Mulla sitten taas isä lähettää joka päivä viestin ja kysyy että minkälainen olo mulla on. No se on lähinnä aika hellyttävää kun isä odottaa kovasti tätä poikaa kun itse sai vaan kaks tyttöä. Se on jo suunnitellu että alkaa käymään pojun kanssa metsällä ja kalassa. Itse en osaa kyllä vielä kuvitella meidän pojua kalastamassa
Toivottavasti Auroran tentti on mennyt hyvin. On kyllä kiva kuulla että saitte terveen paperit ja poitsu on taas virkeä.
Poppis hui. Miten uskallat päästää vielä miehes Ruotsiin. Mua jännittää niin hirveesti että oon ihan naurettavan riippuvainen ollu pari päivää omasta ukostani. Ihan niin kun se pystyis paljon auttaan asiaan. Sitä kun varmaan jännittää melkeen yhtä paljon kun mua. Mä taidan olla ihan hassu nykyään :)
Iisa. Mä oon ollu kanssa ihan koukussa suklaaseen tän loppupuoliskon raskaudesta. Mä en oo kanssa joutunu sokrurasitukseen lainkaan.
Minä ja ompelukone tullaan ihan hyvin juttuun tänä päivänä. Oon jopa oikeen innostunu asiasta. Ehkä se johtuu siitäkin että mulla ei oo oikeen muuta tekemistä. Vaipoista tuli tosi sulosia. Löysin sellasta Kippari Kalle flanellia niihin. Sopii kivasti pojalle. Mun ukkokin sano että kyllä meidän pojulla on reteeet vaipat.
Musta saa kyllä kahviseuraa jos joskus kerkeet. Niin ja onnea valmiille vauvalle :)
Mykis. Mulla on kanssa kokoajan nykyään kyynelissä pitelemistä. Eilenkin kun tuli se nelkulta se dokkari, niin mä täällä vollotin. Mukavaa että sun flunssa on hellittäny.
Onnea Livelle 12 viikosta. Se on ihanaa kun ei tarvi enää jännittää niin paljon ja olo helpottaa. Niin ja onnea siitä pesutornista :)
Nyt on taas pakko mennä syömään. Hirvee nälkä kokoajan.
Hyvää päivän jatkoa kaikille enskoille!
Hermione ja poju rv 36+6
Iisa ainakin kyseli millasta oli. No, join sokrulitkun ¿ joka oli mun mielestä vaan ihan vettä jossa oli paljon sokeria, ihan nieltävää ¿ ja sitten tylsistyin odotustilassa työpapereiden parissa sen pari tuntia. Verta siis ¿imettiin¿ ennen litkun juomista, siitä 1h ja 2h sen jälkeen. Oli kyllä vähän heikko olo sen jälkeen, mutta puputin sit vähän keksiä & limua ensi hätään ja heti kun ehdin töihin, söin lounaan. Joten elämä alkaa voittaa! Varsinkin kun aurinko paistaa! :))) Siis tuohon sokerirasitustestiin kai joutuu sit kun on yli jonkun tietyn painoindeksin, niin siis mullakin. Kun oli vähän ylipainoa jo ennen raskautta..
Mites muuten Auroran tentti meni? Ihanaa kun vauveli siellä liikkuu äidin iloksi! :) Varmasti on joka kerta vähän jännittynyt fiilis kun sinne menee, mutta sitten kivi vierähtää sydämeltä kun näkee toisen liikkeet..
Poppis ¿ hurjaa että mies lähtee reissuun, onko pitkäkin? Onko sulla mitään ¿back up plania¿, jos oikeesti kävis niin että vaavi päättää tulla just sillon? iih. No, pidät tiukasti vaan jalat ristissä, eiköhän isiä jaksa odottaa!
Iida-linnealla oli hyviä neuvolakuulumisia! :)
Ja Leeniksellä ¿ ilmeisesti monella muullakin ¿ on jo äippäpakkauksen vaatteet pyykättynä. Mun täytyy nolona myöntää etten ole vielä edes vienyt papruja Kelaan.. :( Pakko yrittää loppuviikosta..
Mykis ahkeroi pöksyjä ja myssyjä.. Ihanaa! Kunpa mullakin ois aikaa ja jaksamusta tehdä jotain tollasta.. Ettäs kehtaan jättää moiset hommat oman 96v mummon tehtäväksi! ;)
Livelle onnittelut, 12 täynnä! :) Aika jännä jos sulla ei uppoa epäterveellinen ruoka, siis sehän on ihan loistavaa! Mä muuten aloin suklaalakkoon MA! Hyvin on mennyt tähän asti ;)
Siru ¿ kyllä se paino siitä lähtee, älä huolehdi jos ei neuvolan tätikään ollut huolestunut. Ja varmasti Tiitillä on hyvä siellä masussa ¿ jos sillä vaan jännittää tuleva ulostulo? ;) Eräpäivähän on toisaalta kiva olla olemassa, vaikka jospa se Tiiti haluaa tulla jo ennen sitä.. * positiivisia ajatuksia *
Viiperokin kävi kertoilemassa kuulumisia ¿ kiva! :) Hurjaa vauhtia teidän pikkuisäntä kasvaa!
Sjt ¿ tsemppiä muuttoon teillekin! :) Meilläkin vaikuttaa että ehkä päästäisiin muuttamaan jo perjantaina!!! Siis 2 päivän päästä!!! WOW!
Niina ¿ mä oon kyllä sanonut nätisti jos joku tulee hiplaamaan masua enkä ole siitä erityisemmin tykännyt. Miehen siskollekin vihjaisin että kyllä mä sanon sitten kun se hössötys ja masun taputtelu alkaa ärsyttämään.. Meni heti perille! ;) Eihän sun masu kuitenkaan ole mitään ihan ¿yleistä omaisuutta¿..
Hermionella supistelee.. Sullakin on jo viikkoja paljon kasassa!!! Sun pitää pitää puhuttelu pojulle ettei saa päähänsä tulla maailmaan ennenkuin äiti tulee takaisin kotiSuomeen. :)
Semmosta, nyt on pakko tehdä taas vähän töitä ja yritän lähteä heti kun pääsen, ¿raksalle¿ riehumaan maalipensseleiden kanssa! Ostettiin NIIN ihanaa väriä yhteen olohuoneen seinään että taidan vaan istua olkkarin soffalla sitten (kun on muutettu) ja tuijotella sitä!
Voikaa hyvin ja mukavaa keskiviikkoa! Kohta on jo viikonloppu! ;)
Mammis + Tiitiäinen 27+5
Viiperokin oli käynyt piipahtamassa tällä puolella...
Tulin moikkaamaan, ja lausumaan pari viisauden sanaa näin kolmiviikkoisen vauvan äitinä ;)
Jälkivuodosta: se voi olla tosi runsasta, mutta se voi myös olla ihan minimaalista heti synnäriltä kotiin tultua. Mulle sanottiin että pitää olla jättisupermaxisiteitä kotona monta pakettia, mutta enpä tarvinnut. Yösiteetkin oli liian isoja, tai siis olisin pärjännyt ihan tavallisilla. Ja viikko sektiosta siirryin jo pikkuhousunsuojiin, kun siteet pysyi lähes puhtaina.
Särkylääkkeistä: varatkaa paracetamolia kotiin, jälkisupistukset voi olla kovia. Buranaakin ilmeisesti saa ottaa, ainakin mä sain sektion jälkeen.
Vauvan vaatteista: ostakaa vaan myös niitä 50-senttisiä, mikäli teille ennustetaan normikokoista vauvaa! Me käytetään nyt 50cm ja 56cm, enkä kyllä laita lapselle mitään 60cm vaatteita ennen kuin on niihin sopiva. Menee varmaan pari viikkoa vielä. 50cm housuissa alkaa nyt kuminauha kiristää massun päältä, eli ilmeisesti maito maistuu ;)
Sektion mahdollisuudesta: kannattaa muistaa (toisin kuin allekirjoittanut), että se sektio voi tulla kenelle tahansa eteen. Mutta se on oikeasti ihan piece of cake, ei kannata jännittää. Itse leikkaus on ohi puolessa tunnissa ja paraneminen on usein ihan äidin tahdosta kiinni. Liikkeelle vaan heti leikkauksen jälkeen ja tarpeeksi särkylääkkeitä nassuun, niin varmasti on viimeistään viikon päästä ihan tolpillaan! Mut leikattiin keskiviikkoiltana, ja perjantaiaamuna kävelin aika paljon, ja sunnuntaina olo alkoi olla jo melko normaali.
Imetyksestä: tähän ei ole mitään yksiselitteistä neuvoa, muuta kuin että luottakaa omiin rintoihinne! :) Kyllä sitä maitoa tulee vähintäänkin vauvan ensitarpeisiin, ja viikon-parin jälkeen tiedättekin jo sujuuko imetys. Vauva kyllä hoitaa sen syömisen aika oma-aloitteisesti, eli homma ei ole äidin kannalta kovin hankala. Tissi vaan suuhun kun vauva itkee ja hamuaa :)
Tässä vielä pari kuvaa meidän pikkumiehestä.
http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/leon.jpg
http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/smile.jpg
Kandi & Noel 3vk
p.s. Hirveästi tsemppiä teille vikoilla viikoilla meneville! Nukkukaa tosi paljon ja ässäilkää miehen kanssa mikäli suinkaan kykenette - siihenkin voi tulla piiiiitkä tauko vauvan karjuessa perhepedissä yöt pitkät! Niin ja siivotkaa vielä kun teillä on siihen aikaa :)
...Onpas ulkona taas tylsä ilma:( Miksei sitä lunta jo voisi tulla. Lumi toisi ulos valoisuutta ja haluaisin myös päästä tekemään lumiukkoja ja -lyhtyjä:)!
Kiitos mukavista kommenteistanne kuviani koskien:)! Laittakaahan muutkin paljon kuvia nettiin...niitä on aina niin mukava katsella!
Mammis oli selviytynyt hienosti sokrurasituksesta! Hyvähyvä! Toivottavasti kaikki arvot ovat ihan kohdillaan!
Siru kirjoitteli anopistaan ja tämän hössötyksistä. Mulla on kanssa sellainen hösöanoppi, mutta maailman paras sellainen kuitenkin:) Välillä hössötys ja innostus (esim. nyt meidän vauvaa kohtaan) menee hieman yli, mutta jotenkin on vaan kuitenkin niin mukava, kun hän jaksaa aina olla kiinnostunut meidän asioistamme, kysellä ja huolehtia:) Tulee olo, että meistä todella välitetään ja tulevaa vauvelia odotetaan kuin kuuta nousevaa:) Ja jos hössöttäminen menee yli, niin yritän antaa sen vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos (joskus kyllä helpommin sanottu kuin tehty). Anoppini (ja appiukkoni) ovat kyllä välillä tosi kovia neuvomaan ja auttamaan asioissa, joten voi olla, että vauvan synnyttyä nämä piirteet heissä voivat käydä vähän hermoilleni... Omat vanhempani ovat myös todella iloisia ja onnellisia vauvasta, mutta he eivät (ainakaan minun nähden) niin kauhiasti hösötä. Heidän kanssaan meillä on myös tosi läheiset välit, nähdään usein ja voidaan jutskailla melkein mistä vaan:) Ihanat mummot ja papat meidän Piksu siis tulee saamaan=)!
Auroralla oli mukavia ultrakuulumisia!!! Hienoa, että Poitsu oli liikkunut oikein kunnolla:)!
Poppis: Siis miten voi olla mahdollista! Kaupungilla ei oltu huomattu sitä, ettet ollut käynyt :D Täytyy kyllä sanoa, että tuo jos mikä on pöyristyttävää! Muistit kai antaa asian tiimoilta kurinpalautusta:D? Mukavaa hiustenvärjäyspäivää! Laitahan oikein rajut värit päähäsi, niin ei ainakaan seuraavalla kaupunkireissulla keneltäkään jää käyntisi huomaamatta...eikös joo=)
iisa: Ihana, kun sulla on sellainen oma ompelimo, jossa voi väsäillä vauvanvaatteita! Sullakin vaan enää 2 lyhyttä viikkoa laskettuun aikaan! Jännää! Ja kiitos kauniista " silmäkommenteistasi" :) Jep, aikas isot silmät on tällä tytöllä ja niistä olen useasti saanut myös kuulla:)
iida-linnealla oli mukavia neuvolakuulumisia!
Livelle onnittelut ensimmäisen kolmanneksen ylityksestä ja 12 raskausviikosta!
Kandi: Oih, miten söpöjä kuvia Noelista!!! Pikkumies näyttää niiiin tyytyväiseltä!
Oma napa: Eipä mitään ihmeitä tänne kuulu...kaikki hyvin=) Kääksis, huomenna olisi hampilääkäri (poistavat kai vähän jotain hammaskiveä)...plääh.
Toimiiko teillä muilla muuten se Saunalahden " värikoodisivusto" (siis se, mistä saa valittua näihin teksteihin värejä)? Mulla ei toimi, joten en ole voinut laittaa kirjoituksiini mitään väriä:( Onkohan jotain muuta sivustoa, josta värejä voisi katsella ja koodailla?
Huiskutuksia kaikille!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksuliini, rv 30+2 ~ ♥ ~
...tämä meidän kotikin näyttää ihan erilaiselta kuin ikinä ennen! Mehän muutettiin tänne syksyllä, eikä sen jälkeen aurinko paljoa ole näyttäytynyt. Ihan kiva, paitsi että tuo lasipöytä näyttää tässä valomäärässä kyllä olevan megapuhdistuksen tarpeessa...
Mammis se oli reippaasti hoidellut sokrutestit! Hyvähyvä! Mua kauhistuttaa kun syön joka päivä karkkia ja leivoksia...mutta tuohon sokrurasitukseen en kyllä oo joutunut. Mutta miten tämä sokerimäärä vaikuttaa vauvaan?!
Sirulle jaksamista innokkaan anopin kanssa :) Tosiaan, varmaan vaan ihan pelkkää hyvää tarkoittaa. Musta tuntuu jotenkin, että innokkaasti odotetaan vain mun perheen puolelta....noh, pitää koittaa ymmärtää eri perheiden erilaisia käyttäytymistapoja. Huoh. Mä vaan olen tottunut siihen että suunnilleen joka pieraisu jaetaan äidin ja isän kanssa ja muutenkin tunteet ja ajatukset jaetaan hyvin avoimesti... Niin ja Siru älä murehdi tuota painoa, kun eikös siitä tosiaan suurin osa mene turvotuksen piikkiin jos sellaista on?
Voi kun tuli hyvä mieli Auroran puolesta! Ihan mahtavaa!!!!!
Poppis - nyt sitä ukkelia niskavilloista kii etkä päästä sitä mihinkään! Tai jos päästät, niin iiiiso tuliaislista sit mukaan ainakin ;)
Miten ihmeessä Han jaksaa vielä suorittaa jotain harjoittelua?! Tulee ihan laiskapaska olo kun lukee muiden ahkeruusteoista... Mitä/missä sä harjoittelet? Voi olla että olet kertonutkin, mennyt vaan multa ohi...
Monelta se Titin ultra olikaan?
Iisa - mulla on sama juttu! Kun mies tekee kotona töitä, en malttais pitää suutani kiinni ja pysytellä omissa oloissani :) Pitää yrittää vähän kehittyä tässä ja vaikka suunnitella itselle noiksi miehen etätyöpäiviksi jotain menoa ja tekemistä.
Livelle onnittelut - eikös vaan tule jotenkin huojentuneempi mieli kriittisten viikkojen jälkeen! Toivotaan, että saat nyt nauttia siitä opaskirjoissa hehkutetusta kukoistavasta keskiraskaudesta :)
Sjt meni mainitsemaan Runebergin tortuista...oih ja voih, ne on ihan herkkuja!
Hermione - täällä toinen äidin tyttö! Monta kertaa päivässä ollaan yhteyksissä...
Viipero ja Kandi olivat käyneet moikkaamassa - kiva kuulla vauvaperheen kuulumisia! Ja voih, mitä kuvia taas....ihania!
Tällä ilmalla ei varmaan sais könöttää sisällä...että taidanpa vetästä ulkovaatteet niskaan ja käydä heittämässä pienen lyllerrysrundin korttelin ympäri :)
Makkara 35+2
[color=FF00FF]Olipas makoisat yö unet, olisin vieläkin voinut unia jatkaa, mutta oli pakko lähteä viemään miestä töihin kun tarvitsen ite autoo tänään.. noh, kerkeehän sitä ottaan torkut vaikka neuvolan jälkeen:)
Nyt sitten ymmärrän, kun jotkut palstalla joskus valitelleet, kuinka rasittavaa noi joko nyt- soitot ja tekstarit on! Anoppi on soittanut miehelleni kolmena päivänä peräkkäin, että joko?? Mies on joka kerta sanonut, että kyllä me sitten ilmotetaan yms. Noh, eilen oli soittanut taas, mutta sitten soitti myös minulle, että mikä on olo, joko kohta teen hänestä mummon?? Voi tsiisus, ihan kiva, että tuleva mummo on innoissaan, mutta rajansa kaikella!!! Mua jo valmiiksi hirvittää, että meinaako se ollenkaan antaa meidän olla rauhassa kun vauva on syntynyt?! Noh, miehellänikin on mennyt niin lahjakkaasti hermot äitinsä hössäämiseen, että sanoo kyllä hänelle varmasti jos tosta vielä pahenee.
Onneksi muut on ymmärtäneet jättää tollasen hössötyksen pois, tossa yhessä on tarpeeks!
Ei millään pahalla anoppiani kohtaan, ihan mukava ihminen hän on ja tarkoittaa hyvää, mutta liika on aina liikaa ja kun hänellä tuntuu ajoittain karkaavan toi mopo ihan käsistä.
Sellanen valitusvirsi näin aamutuimaan;) Sori vuodatus, muttakun mua vaan niin tympii ja ahistaa ajoittain.
Jaahas, se olis taas neuvola päivä tänään. Nyt pitäis jo oman neuvola tädin olla paikalla, hope so. Kolmena viime kertana kun on aina ollu eri tätsy ja kaikilla vähän oma tyyli... noh, pääasia, että kaikki on ollu hyvin.
Jospa sitten koittais hieman saada jotain kommentoituakin..
Vai oli poppis sitten jotain tehnyt sairaala kassin eteen:) Okei, mäkin teen lupauksen, että teen ainakin listan tänään, mitä mukaan tarvii =D
Harmoniellakin alkaa viikot käymään vähiin=) Ja sulla oli jotain jo tapahtunutkin. Mä olen autuaan tietämätön, onko mulla tuolla alakerrassa tapahtunut mitään, kun eipä ole kukaan katsonut/kertonut
=D Onnea pesutornista, ei mikään hullumpi juttu =) Mä haluaisin mankelin, mutta sitä saan vielä odotella.. huoh.
Viipulikin oli laittanut kuvia.. komea massuhan se jo sullakin on=)
AA:kin oli käynyt piipahtamassa, mukava kuulla aina välillä myös jo jakautuneista enskoista=)
Han se tuntuu olevan täpinöissään.. saisimpa minäkin tollasen fiiliksen päälle mutta kun ei niin ei. Just eilen mun siskon kanssa puhuttiin, että ei sitä tajua, että pian mä synnytän saatika sitten sitä, että musta tulee ÄITI!!! Hui..
Leenis, mä ainakin pesin kaikki mitä pakkaus sisälsi, oon muutenkin ihan hullu ton pyykkäyksen suhteen XD.. Mutta jossain mun mielestä luki, että suositellaan pestäväksi koko pakkauksen sisältö.
Auroralle kovasti jaksuja, kuulostaa tosi kurjalta tuo tilanne!! Toivottavasti poitsu innostuisi taas antamaan jotain elonmerkkejä:)
Ninca oli käynyt ruudulta omaa pienokaista ihailemassa, kivaa=)
Mammiksellakos oli tänään se sokerirasitus, tsemiä kovasti sinne! Ei varmaan ihan mitään kauheen mukavaa puuhaa:(
Aivot alkaa taas lyömään tyhjää. En oo aamukahviakaan juonu, kun eilen tuli kahvin jälkeen niin paha olo.. mutta eipä tää päivä oikein taho käynnistyä ilman sitä kofeiini annosta.
Jospa sitä lähtis keittämään kahvia, etten ihan nukkuneen rukouksena sinne neuvolaan raahaudu..olo on kyllä ihan tööt..
Mukavaa keskiviikko päivää kaikille=)
Terkuin siru ja tiiti rv 39+1[/color]