Se voikin olla Stubb, joka putoaa jatkosta
Aina eivät valtavat rahavuoretkaan auta vaaleissa...
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/27d91030-523b-4f49-8387-650cea8a5…
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin mahdollinen skenaario. Vasemmisto ryhmittyy Haaviston taakse ja konservatiivioikeisto äänestää Halla-ahoa, koska pitää Stubbin pääsyä toiselle kierrokselle selviönä.
Tämän takia minunkin on nyt sitten annettava ääneni Stubbille, vaikka olin jo päättänyt äänestäväni Jussia. Tärkeintä on että Pekka ei pääse hallitsijaksi.
Ei se pääsekään jos vastassa on Halla-aho 2. kierroksella. Se on oikeasti suosittu vain hipsterikuplassa kun taas Halla-aho miellyttää itärajalla asuvaa mökin mummeliakin.
Ja tämä on oikeasti tieto.
No joo. Teoriassa mahdollista, mutta käytännössä iso osa liberaalioikeistosta äänestäisi tuossa tapauksessa Haavistoa. Ja koska Pekkaa ei saa missään tilanteessa eikä koskaan päästää
Kova on yritys teillä siellä Stubbin kampanjassa. Luulisi jo hävettävän että olette noin huonon ehdokkaan mukaan lähteneet.
Sinänsä sillä nyt ei ole mitään väliä, mutta jos en näistä Stubbista, Halla-ahosta ja Haavistosta mitään tietäisi ja eteen laitettaisiin vain kuvat saatesanoilla, että yksi näistä on homoseksuaali niin minä arvaisin sen olevan Stubb enkä edes epäröisi.
Minkälainen otanta noissa gallupeissa on? 1000? Ja kuka kysyy, mikä lehti - eikö tuollaisista "tilastoista" saa aina mieleisensä tuloksen. Jos Hufvustadsbladet kysyy, on varmaan vähän eri tulos kuin Lapin Kansalla. Ja vastatan voi mitä vaan.
Multa ei ainakaan ole kukaan kysellyt ketä kannatan?
Kaikkien Kokkareiden on nyt tärkeä olla lipsumatta Halla-Ahon leiriin. Kukaan ei halua Haavistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin mahdollinen skenaario. Vasemmisto ryhmittyy Haaviston taakse ja konservatiivioikeisto äänestää Halla-ahoa, koska pitää Stubbin pääsyä toiselle kierrokselle selviönä.
Tämän takia minunkin on nyt sitten annettava ääneni Stubbille, vaikka olin jo päättänyt äänestäväni Jussia. Tärkeintä on että Pekka ei pääse hallitsijaksi.
Ei se pääsekään jos vastassa on Halla-aho 2. kierroksella. Se on oikeasti suosittu vain hipsterikuplassa kun taas Halla-aho miellyttää itärajalla asuvaa mökin mummeliakin.
Allekirjoitan tämän. Olen kuullut aikasta monen +70-vuotiaan naisen kertomana että aikoo äänestää Jussi Halla-ahoa.
Ja olen aika yllättynyt.
Minä taas olen kotipalvelussa töissä ja todella moni ikäihminen on kertonut äänestäneensä Haavistoa.
Se on varma että seuraava presidentti on WEF:läinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on demokratiaa parhaimmillaan. Monta ehdokasta, ja asetelma voi olla mikä tahansa. Tulos selviää, kun äänet on laskettu. Potentiaalisia ehdokkaitakin useita.
Virheajatus. Äänet keskittyvät 2-3 ehdokkaalle, mutta ovat statisteja. Lisäksi äänten hajonta on suurta. Äänet menevät isoille puolueille - pienten ehdokkailla ei mitään mahdollisuuksia. Tulos tulee olemaan todennäköisesti katastrofi. Vaikea kuvitella että puhtaasti rahaintressejä ajava Stubb tai omituinen Halla-aho olisivat "koko kansan presidenttejä".
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä sillä nyt ei ole mitään väliä, mutta jos en näistä Stubbista, Halla-ahosta ja Haavistosta mitään tietäisi ja eteen laitettaisiin vain kuvat saatesanoilla, että yksi näistä on homoseksuaali niin minä arvaisin sen olevan Stubb enkä edes epäröisi.
Pekan posliinihymy paljastaa kaverin välittömästä homppeliksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien Kokkareiden on nyt tärkeä olla lipsumatta Halla-Ahon leiriin. Kukaan ei halua Haavistoa.
Niin, noin 50 prosenttia suomalaisista onkin se ei kukaan. 😄😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allekirjoitan tämän. Olen kuullut aikasta monen +70-vuotiaan naisen kertomana että aikoo äänestää Jussi Halla-ahoa.
Ja olen aika yllättynyt.
Halla-aho on ilmeisen suosittu monessa ikäryhmässä. Itse nimittäin olen kuullut vastaavaa nuorilta ja myös nuorilta naisilta. Justhan oli jossain (hesari?) kyllä juttuakin Halla-ahon vaalitilaisuudesta jossa oli hurjasti nuoria ja siinä samalla torilla oli muitakin ehdokkaita kojuineen, mutta ryysistä oli vain Halla-ahon kojulla. Siinäkin jutussa moni kertoi antavansa äänensä Halla-aholle ja nämä haastatellut oli siis nuoria miehiä ja vanhempia naisia jos en väärin muista. Nyt viikonloppuna tuon jutun luin eli löytyy varmasti halukkaille luettavaksi jos epäilette valeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, näinhän tämä menee. Mestari olisi ollut ihan hyvä ja saanut ääneni ilman tätä viimehetken gallupmuutosta. Ja koska Pekkaa en missään nimessä halua on nyt sitten pakko äänestää Stubbia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on demokratiaa parhaimmillaan. Monta ehdokasta, ja asetelma voi olla mikä tahansa. Tulos selviää, kun äänet on laskettu. Potentiaalisia ehdokkaitakin useita.
Virheajatus. Äänet keskittyvät 2-3 ehdokkaalle, mutta ovat statisteja. Lisäksi äänten hajonta on suurta. Äänet menevät isoille puolueille - pienten ehdokkailla ei mitään mahdollisuuksia. Tulos tulee olemaan todennäköisesti katastrofi. Vaikea kuvitella että puhtaasti rahaintressejä ajava Stubb tai omituinen Halla-aho olisivat "koko kansan presidenttejä".
No ei ole se Haavistokaan yhtään sen enempää koko kansan pressa kuin nuo kaksikaan. Eikä sitä kyllä ole Rehnkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuorineuvokset ja suomenruotsalainen eliitti kasaavat varmaan jo Alexin tueksi seuraavaa miltsiä. Kyllä raha puhuu edelleen...
Just juttelin ko eliitin edustajan kanssa ja häneltä tuli jyrkkä ei Stubbille.
Saatat yllättyä.
Onko Halla-aho vielä helpommin ostettavissa?
Halla-ahoa ei voi ostaa. Ei ole materialisti sen paremmin kuin huomiohoorakaan.
Mutta sitä villaliivistä voisi jo luopua. Ei ole presidentin pukeutumsta. Pitää olla puvun takki, paita ja kraka kaulassa kuten muillakin. Ei villaliiviä tai -paitaa pikkutakin alla. Liian arkista. Tämä vaan pinnallisena ulkonäköseikkahuomiona.
Suomenruotsalaisessa kultapossukerhossakin tuli nyt hätä käsille, housuihinkin. Mediaahan ohjeistettiin kirjoittelemaan niin, että vain Haaviston Pekka on uhan alla. Mutta ei Stubbinkaan asema ole kirkossa kuulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, näinhän tämä menee. Mestari olisi ollut ihan hyvä ja saanut ääneni ilman tätä viimehetken gallupmuutosta. Ja koska Pekkaa en missään nimessä halua on nyt sitten pakko äänestää Stubbia.
Halla-aho voittaa Haaviston 2.kierroksella ihan siinä missä Stubbkin, mutta se pitää nyt ensin sinne äänestää.
Ja ainahan voi käydä niinkin että Haavisto pullahtaa sieltä pois. Taktikoinnin aika on vasta 2.kierroksella ja silloin voi myös äänestää inhokkiaan vastaan. Näin ekalla kierroksella se ei onnistu (koska on niin monta joiden välille äänet jakautuu) vaan viisainta on antaa äänensä sille josta mieluiten haluaa presidentin.
Kunhan vaan Stubbia ei valita. Minä äänestin Haavistoa.
Halla-aho on Suomen Trump. Kansan syvien rivien protestiäänet kohdentuvat hänelle.
Hassua tosiaan jos vihervassarin pitää ensin äänestää Halla-ahoa saadakseen Haavistosta pressan.
Rikkaat liikemiehet antavat Alexille vielä muutaman miltsin, niin eiköhän tuo Halla-ahon nousukiito saada siten poikkaistua... Yllättävä mediassa ihan hies piiloteltu nousu hänellä. Valtaeliitti paniikissa...
Voi kammotus. Minun +70 vanhemmat ovat tajunneet vetäytyä taka-alalle äänestyksistä. He antavat nuorempien päättää, koska tajuavat, että heitä nuoremmat niitä päätösten tuomia seurauksiakin sitten luultavammin joutuvat sietämään.