Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä oikeudenmukaista vanhemmilta?

Vierailija
23.01.2024 |

Vanhempani maksavat sisarusteni häistä. Itse olen ilmoittanut, että en aio mennä naimisiin tai järjestää hääjuhlia. Sen sijaan olen kysynyt heiltä taloudellista apua opintoihin, kun opintotuki loppui. Mutta vanhempieni vastaus oli, että he antavat rahaa vasta sitten, kun menen naimisiin.  Mitä mieltä? 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun äiti on pettynyt kun saat vauvan yksin. Oisko pieni painostuksen maku, vaikea sanoa kun en tunne.

Vierailija
42/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että vanhemmat ottavat taloudellisen vastuun sisarusteni häistä. Tähän kuluu tuhansia euroja, koska järjestettävät häät ovat hienossa paikassa, ruokailu tarjoillaan pöytiin, puvut valmistetaan käsin jne. Minä en aio tulevaisuudessa järjestää häitä, eli en saa samaa vanhemmiltani. Kai se on heidän oikeutensa, mutta ihmetyttää vaan, eikö tässä tilanteessa voisi käyttää ns. maalaisjärkeä ja antaa minulle saman rahan opintoja ja taloudellisen mielenrauhan vuoksi. Lasken pennejä, että saan vuokran maksettua.

Jos sillä on mitään merkitystä asian kannalta, odotan lasta. Äitini painostaa minua jatkuvasti menemään naimisiin. Varmaan häpeää sitten, kun tulen häävieraaksi vatsan kanssa (ensi kesänä).

Ap

Vanhempasi tietävät, että et koskaan tule saamaan opintojasi päätökseen vauvan kanssa. Ei ne rahat opiskeluun menisi. Olet valinnut tiesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siitä, että vanhemmat ottavat taloudellisen vastuun sisarusteni häistä. Tähän kuluu tuhansia euroja, koska järjestettävät häät ovat hienossa paikassa, ruokailu tarjoillaan pöytiin, puvut valmistetaan käsin jne. Minä en aio tulevaisuudessa järjestää häitä, eli en saa samaa vanhemmiltani. Kai se on heidän oikeutensa, mutta ihmetyttää vaan, eikö tässä tilanteessa voisi käyttää ns. maalaisjärkeä ja antaa minulle saman rahan opintoja ja taloudellisen mielenrauhan vuoksi. Lasken pennejä, että saan vuokran maksettua.

Jos sillä on mitään merkitystä asian kannalta, odotan lasta. Äitini painostaa minua jatkuvasti menemään naimisiin. Varmaan häpeää sitten, kun tulen häävieraaksi vatsan kanssa (ensi kesänä).

Ap

Ovatko vanhempasi lestdiolaisa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi