Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti, en tiedä mitä ajatella

Vierailija
23.01.2024 |

Välillä häiritsee ja välillä ei. Luulen, että aika paljon minua häiritsee ihan se, että jos tästä lähtien puhun miehestäni läheisille ystävilleni, niin joudun pitämään tällaista salaisuutta. En haluaisi, että muut ajattelevat, että mies on minulle epäkunnioittava tai joku kauhea sika. Tämä on aika iso kysymys. Toisaalta vähän inhottaa myös ajatella, että mies tekee tuollaista.

Toisaalta uskon, että hän kyllä rakastaa minua. Tavallaan ajattelen, että se ei ole minulta pois, mitä hän omalla ajallaan tekee. Maailma on muuttunut tosi monimutkaiseksi, kun nykyisin puhutaan niin paljon avoimista suhteista. Olen periaatteessa sitä mieltä, että tehköön kuka vaan mitä vain ja mies voisi vapaastikin harrastella. Toisaalta itseä ei kiinnosta vieraat ja joku romanttinen asia, joka on ollut minulle tärkeä, tuntuu nyt rikkoutuneen. Olen miettinyt sitäkin, että voiko omaa asennetta muuttaa, mutta siihen ystäväni järkyttyneenä sanoi, että ei itseään saa muuttaa, että se on läheisriippuvaisuutta ja merkki siitä että olen aivan sekaisin ja miehen alistama. En sitten tiedä voiko mies lopettaa noita pettämisiään. Tai pitäisikö hänen lopettaa. Vähän kurja erota, kun muuten on asiat hyvin. Onko vastaavia kokemuksia kenelläkään?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap (ja kai siinä oli joku muukin joka) on antanut jonkin 'nykyaikaisen', 'kehittyneen edistyksellisen' ajattelumallin manipuloida ajatusmaailmaansa. 

Vaikka eliömaailma rappeutuukin, niin ihmisen DNA-perimään pohjautuvat niin ihmisen näkyvät fyysiset piirteet kuin näkymättömät henkisetkin, psyykkiset ominaisuudet, toimintaperiaatteet ja reagointitavat. Eikä noita kukaan ihminen ole ainakaan vielä pystynyt biokemiallisperinnöllisen mekanismin toimintatasolla selvittämään saati niitä hallitusti manipuloimaan. Joten ei ihme että ap kokee että hänellä olisi tullut hiekkaa rattaisiin. 

Vierailija
42/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? 

Ap rakas, missä sun itsekunnioitus on? Suhteessa, jossa on pettämistä, ei ole kaikki hyvin. Jos mies olisi ottanut asian puheeksi ennen kuin alkoi käydä vieraissa ja ehdottanut avointa suhdetta, johon sinä olisit vilpittömästi suostunut, teillä voisi olla asiat kunnossa. Mutta uskottomuus ei ole ikinä hyväksyttävää. Ei missään olosuhteissa.

Pettäjä ei kunnioita, eikä rakasta puolisoaan. Jos pitää rampata vieraissa, miksi ylipäätään olla suhteessa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mä just luin? 

Ap rakas, missä sun itsekunnioitus on? Suhteessa, jossa on pettämistä, ei ole kaikki hyvin. Jos mies olisi ottanut asian puheeksi ennen kuin alkoi käydä vieraissa ja ehdottanut avointa suhdetta, johon sinä olisit vilpittömästi suostunut, teillä voisi olla asiat kunnossa. Mutta uskottomuus ei ole ikinä hyväksyttävää. Ei missään olosuhteissa.

Pettäjä ei kunnioita, eikä rakasta puolisoaan. Jos pitää rampata vieraissa, miksi ylipäätään olla suhteessa? 

Yhden suusta kuultua: en halua rikkoa perhettä, meillä on kiva talo ja kesämökki ja arki rullaa...siksi en halua erota vaimosta ja perheestä ja siksi ei tarvitse kertoa kenellekään, että petän. No miksi sitten petät- kysyin. Tämä siis oli yksi varattu mies, joka baarista oli lähdössä matkaani: no koska olet niin houkuttava- oli vastaus. Eli usein kait sitten se ei ole sen kummempaa toimintaa miehelle- tai naiselle. On niitä pettäviä naisiakin. Itse en vaan sinkkuna tätä ymmärrä, että miten niitä houkuttavia tapauksia muka tulee jatkuvasti noille varatuille vastaan, kun niitä ei tule edes mulle sinkkuna vastaan. Ja olen siis itse vissiin se houkutus, kun jatkuvasti vongataan. En ottanut tuota kutsua sitten vastaan, koska kotonaan oli se vaimo ja 2 vuotias lapsi- että sellaista.

Vierailija
44/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Ap kyllä käyt todella isoja asioita läpi ja vaikka meitä "neuvojia" olisi täällä kuinka monta niin päätöksen teet sinä. Totuus on myös se, että mikään ei palaa enää ennalleen. Se on joko ero tai yhdessä jatkaminen tietäen, että mies tulee pettämään Sinua uudestaan, tai nyt mies sen vielä kokee niin "että, tästä eteenpäin luvan kanssa". 

Olen yli 50 v nainen ja vaikka olen suhteissani ollut aina uskollinen niin nykyään en näe kaikkea enää niin mustavalkoisesti, mutta rehellisyyttä vaadin.

Minulla on eräs miespuolinen ystävä, joka on ollut naimisissa yhteensä 35 vuotta, kaksi pitkää avioliittoa. Molemmissa avioliitoissa pettänyt aina, ei yhdenillan suhteita vaan pitkiäkin salasuhteita. Viimeisin salasuhde kestänyt jo yli 10 vuotta. Olen paljon ystävältäni kysynyt, että mitä miehen päässä liikkuu ja miksi tekee niin. Kuulemma rakastaa vaimoa, mutta läheisyyttä ei enää ole. No, kyselin myös miksi nuorempana petti ja olemme puhuneet paljonkin aiheesta ja nuorempana kyse oli "itsellensä todistelemisesta" jne. Jotkut miehet vain kuvittelevat voivansa tehdä mitä tahansa.

Vierailija
45/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä me naiset ja miehet olemme erilaisia- mutta minä perin miestäni vasta kun rakkauteni häneen hiipui. Siinäpä ajattelemista.

Vierailija
46/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme sanaa.

Jätä.

Se.

Sika.

Vierailija
47/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on seksiä ja rakkaus on rakkautta. Ei se mies, eikä nainenkaan, kulu tai huonone siitä että oanee jonkun toisen kanssa. Päinvastoin, paranee kokemuksen myötä. Sopikaa puolisonne kanssa, että molemmat voivat käydä vieraissa kun se tehdään avoimesti. Meillä on näin sovittu ja oma keskinäinen seksielämämme ja suhde on parantunut huikeasti. Rakkautta ja hellyyttä, sekä toisen huomioimista on paljon enemmän kuin ennen.

Vierailija
48/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu missä iässä ja miten pettää. Jos parikymppinen sälli kiksauttaa baarin jälkeen jotain naikkosta niin halut vei voiton. Silloin kannattaa varmaan keskustella asiasta. Ei ole mitenkään tavatonta, että nuorella miehellä on haluja ja seikkailua. Se kuuluu nuoruuteen vaikka ei olekaan hyväksyttävää. Jos nelikymppinen naimisissa oleva perheen isä pitää salasuhdetta niin hän haluaa kyllä itsekin eron ja siinä ei ole muuta vaihtoehtoa. 

Vierailija
49/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet pettävät ja ovat pettäneet koko maailman historian ajan. Ei ihmisten luonne oli ole muuttunut miksikään. Moniavioisuus on miesten perimässä aika vahvasti ympäri maapalloa.

Niin on myös aika monella naisella. Vieraissa käymisestä on tehty vähän turhan vakava asia, eihän sillä loppujen lopuksi ole mitään merkitystä.

On sillä merkitystä. Kun vaimo huumantuu vieraista miehistä, et ole hänelle mitään. Kaikki kotityöt ja muut yhteiset jutut jäävät vähemmälle jopa lapset. Toinen hoitaa kotia ja lapsia, työt ja kaiken, että toinen pääsee juhlimaan ja pettämään. Luulin, että vaimo on väsyksissä ja oli haluton. Haluton oli minua kohtaan.

Nyt tunnen että minua pidetty ihan pellenä. Mietin miten kostaa, kun vaimo ei pyydä mitään anteeksi, peittelee vaan. Erossa menisi se kaikki minkä perheelle rakensin. En halua rivitaloon tai kerrostaloon. En halunnut rikkinäistä perhettä. Haluan lapsilleni ehjän perheen.

Erossa kaikkien elintaso laskee ja lapsilta loppuisi harrastukset. Asumme sen verran halvasti nyt omakotitalossa. 

Vierailija
50/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ilmeisesti ihan hyvä vaimo mutta makuuhuoneessa et osaa tyydyttää miehesi tarpeita. Tuttua itsellekin, vaimo on vaan aivan liian iso eikä inspiroi minua yhtään. Joskus sitä miettii että onko kaikki naiset samanlaisia lahnoja vai olisko kenties eroja olemassa. Ja ähäkutti, vaimolle kyllä järjestän huippuhetket, itse vaan jään niitä ilman.

Vierailija
51/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvetta pettämiseen ei ole, jos parisuhteessa on kaikki kunnossa. Oletko muistanut tukea miestäsi? Oletko pihdannut seksiä? Oletko osoittanut haluavasi häntä? Katse peiliin nyt.

Tämähän ei pidä paikkaansa.

Vierailija
52/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvetta pettämiseen ei ole, jos parisuhteessa on kaikki kunnossa. Oletko muistanut tukea miestäsi? Oletko pihdannut seksiä? Oletko osoittanut haluavasi häntä? Katse peiliin nyt.

Miehessä ei ole mitään vikaa? Kamala vaimo pakotti viattoman miesparan väkisin pumpsuttelemaan vieraan naikkosen kanssa. 

Just.

No jos se vaikka pihtas ja valitteli vaan jotain päänsärkyä tai menkkoja niin pakkohan se on jossain käydä pumpsuttelemassa.

Vierailija
53/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen rakastanut miestäni kohta 20 vuotta, enkä siksi voisi kuvitellakaan tekeväni tietoisesti mitään, mikä loukkaisi häntä, etenkään noin perustavanlaatuisella ja lopullisella tavalla. Samalla logiikalla tulkitsisin miehen lakanneen rakastamasta, jos tämä pettäisi. On meitä joka liikennevälineeseen.

Hmm. Minä en osaisi ajatella ettei rakasta, jos kyse seksipettämisestä. Sitten jos rakastuisi toiseen, tuntuisi pahemmalta.

Eri

Vierailija
54/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei pidä paikkaansa.

No ei tod.

On se niin kiva rouhaista vierast välillä. Se on niin eri asia kuin se sama vanha lahna.

Vierailija
55/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet ilmeisesti ihan hyvä vaimo mutta makuuhuoneessa et osaa tyydyttää miehesi tarpeita. Tuttua itsellekin, vaimo on vaan aivan liian iso eikä inspiroi minua yhtään. Joskus sitä miettii että onko kaikki naiset samanlaisia lahnoja vai olisko kenties eroja olemassa. Ja ähäkutti, vaimolle kyllä järjestän huippuhetket, itse vaan jään niitä ilman.

Täytyy tähän nyt kommentoida, että mieheni petti ja erosimme yhteisen 30 vuoden jälkeen. Meillä oli seksiä loppuun saakka, olin se halukkaampi osapuoli, kuvittelin itse, että seksimme oli hyvää. Löysin uuden miehen ja voi hitto millaista seksi voi olla, olin varmaan alussa jopa ujo/arka sillä uskollinen olin ollut 30 vuotta, mutta nykyinen mieheni on kyllä saanut minut liekkeihin. Varmaan eksäni kuvitteli järjestäneensä minulle huippuhetkiä, mutta ei minulla ollut mihin verrata. Alussa uusi suhde oli vain seksisuhde, kumpikaan kun ei etsinyt seurustelusuhdetta, mutta niin se vain tilanne muuttui. 

Vierailija
56/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin että puhut ajatuksistasi ääneen miehen kanssa mahdollisimman avoimesti. Seuraava suositeltava asia on, että menette YHDESSÄ pariterapeutin juttusille jossa käytte pohdintaa eteen päin. Asian lakaiseminen maton alle ei ole hyvä ajatus päädyitte sitten eroamaan tai jatkamaan liittoanne. Kaikkea hyvää sinulle! Tämä on mahdollisuus joko lujittaa tai hajoittaa liittonne.

Vierailija
57/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet pettävät ja ovat pettäneet koko maailman historian ajan. Ei ihmisten luonne oli ole muuttunut miksikään. Moniavioisuus on miesten perimässä aika vahvasti ympäri maapalloa.

Niin on myös aika monella naisella. Vieraissa käymisestä on tehty vähän turhan vakava asia, eihän sillä loppujen lopuksi ole mitään merkitystä.

On sillä merkitystä. Kun vaimo huumantuu vieraista miehistä, et ole hänelle mitään. Kaikki kotityöt ja muut yhteiset jutut jäävät vähemmälle jopa lapset. Toinen hoitaa kotia ja lapsia, työt ja kaiken, että toinen pääsee juhlimaan ja pettämään. Luulin, että vaimo on väsyksissä ja oli haluton. Haluton oli minua kohtaan.

Nyt tunnen että minua pidetty ihan pellenä. Mietin miten kostaa, kun vaimo ei pyydä mitään anteeksi, peittelee vaan. Erossa menisi se kaikki minkä perheelle rakensin. En halua rivitaloon

Pariterapiaan jos haluat jatkaa. 

Rivi- ja kerrostalot on ihan kivoja.

Vierailija
58/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että olet rupsahtanut ja mies halusi pettää kauniimman naisen kanssa.

Vierailija
59/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee? Välillä ei? Ok. Kiva jos selviät häiritsevillä ajatuksilla. Mulla romahti pohja monelta asialta pitkäksi aikaa. Koin nöyryytystä, häpeää, riittämättömyyttä, vihaa, surua, pettymystä jne. Koko kirjo kakkaa kerralla niskaan. Siitäkin selvisin. Tai selvittiin yhdessä. Oli kuitenkin pakko rakentaa kaikki uudestaan. Kamalaa olisi jos en olisi kaikkein lähimmilleni asiasta voinut mitään sanoa. Mutta jokainen reagoi omalla tavallaan, ja niin tämä elämä on elettävä. Kunhan ao et jää hiljaisesti häiritsevään tunteeseesi loputtomaksi ajaksi. Se on kuin matala-asteinen tulehdus, tappaa hitaasti, mutta taustalla vääjäämättömästi. 

Ymmärrän tuon matala-asteisen tulehduksen ajatuksen, kyllä tämä minuakin vaivaa, mutta syystä tai toisesta minulta ei kyllä mikään pohja ole romahtanut. Mietin että enkö sitt

asioitaanhan ei tarvitse ulkopuolisille kertoa, mutta onhan se hankalaa ja surullista jos kokee että joutuu kantamaan avoimen suhteen salaisuutta. Avoin suhde toimii jos molemmat aidosti haluaa niin, ja silloin sitä ei häpeä .

Vierailija
60/65 |
24.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on seksiä ja rakkaus on rakkautta. Ei se mies, eikä nainenkaan, kulu tai huonone siitä että oanee jonkun toisen kanssa. Päinvastoin, paranee kokemuksen myötä. Sopikaa puolisonne kanssa, että molemmat voivat käydä vieraissa kun se tehdään avoimesti. Meillä on näin sovittu ja oma keskinäinen seksielämämme ja suhde on parantunut huikeasti. Rakkautta ja hellyyttä, sekä toisen huomioimista on paljon enemmän kuin ennen.

Ap:n tapauksessa tilanne on sikäli eri, että hänen suhteessaan ei ole miehen puolelta rakkautta olemassa eikä suhteen avaaminen tuo suhteeseen rakkautta kun sitä ei ole valmiiksi olemassa. Kyse on vain siitä, onko ap kynnysmatto vai avoimemmin kynnysmatto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan