Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies petti, en tiedä mitä ajatella

Vierailija
23.01.2024 |

Välillä häiritsee ja välillä ei. Luulen, että aika paljon minua häiritsee ihan se, että jos tästä lähtien puhun miehestäni läheisille ystävilleni, niin joudun pitämään tällaista salaisuutta. En haluaisi, että muut ajattelevat, että mies on minulle epäkunnioittava tai joku kauhea sika. Tämä on aika iso kysymys. Toisaalta vähän inhottaa myös ajatella, että mies tekee tuollaista.

Toisaalta uskon, että hän kyllä rakastaa minua. Tavallaan ajattelen, että se ei ole minulta pois, mitä hän omalla ajallaan tekee. Maailma on muuttunut tosi monimutkaiseksi, kun nykyisin puhutaan niin paljon avoimista suhteista. Olen periaatteessa sitä mieltä, että tehköön kuka vaan mitä vain ja mies voisi vapaastikin harrastella. Toisaalta itseä ei kiinnosta vieraat ja joku romanttinen asia, joka on ollut minulle tärkeä, tuntuu nyt rikkoutuneen. Olen miettinyt sitäkin, että voiko omaa asennetta muuttaa, mutta siihen ystäväni järkyttyneenä sanoi, että ei itseään saa muuttaa, että se on läheisriippuvaisuutta ja merkki siitä että olen aivan sekaisin ja miehen alistama. En sitten tiedä voiko mies lopettaa noita pettämisiään. Tai pitäisikö hänen lopettaa. Vähän kurja erota, kun muuten on asiat hyvin. Onko vastaavia kokemuksia kenelläkään?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen kokemus, että vähättelin miehen pettämistä, koska ymmärsin ja rakastin häntä enkä halunnut erota. Myöhemmin kuitenkin tuli ero, ja pari vuotta eron jälkeen ymmärsin, että toimin siinä pettämis-asiassa omasta pelostani käsin - en välittänyt pettämisestä, koska pelkäsin asian käsittelemistä ja sitä,  että tulee ero.

Toisaalta sitten kun olin sen pettämisenkin käsitellyt - myöntänyt, että se tuntui pahalta, oli väärin jne - pystyin antamaan sen oikeasti anteeksi ja olemme ihan ok väleissä nykyisen ex-miehen kanssa. Ymmärrän myös, että hänen pettämisensä johtui hänen omista ongelmistaan, jotka eivät liittyneet minuun ja joita hän ei silloin aikoinaan pystynyt käsittelemään. 

Mutta tuo nyt oli vain minun kokemukseni ja muilla on varmasti erilaisia kokemksia. 

Vierailija
2/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee? Välillä ei? Ok. Kiva jos selviät häiritsevillä ajatuksilla. Mulla romahti pohja monelta asialta pitkäksi aikaa. Koin nöyryytystä, häpeää, riittämättömyyttä, vihaa, surua, pettymystä jne. Koko kirjo kakkaa kerralla niskaan. Siitäkin selvisin. Tai selvittiin yhdessä. Oli kuitenkin pakko rakentaa kaikki uudestaan. Kamalaa olisi jos en olisi kaikkein lähimmilleni asiasta voinut mitään sanoa. Mutta jokainen reagoi omalla tavallaan, ja niin tämä elämä on elettävä. Kunhan ao et jää hiljaisesti häiritsevään tunteeseesi loputtomaksi ajaksi. Se on kuin matala-asteinen tulehdus, tappaa hitaasti, mutta taustalla vääjäämättömästi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvetta pettämiseen ei ole, jos parisuhteessa on kaikki kunnossa. Oletko muistanut tukea miestäsi? Oletko pihdannut seksiä? Oletko osoittanut haluavasi häntä? Katse peiliin nyt.

Vierailija
4/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee? Välillä ei? Ok. Kiva jos selviät häiritsevillä ajatuksilla. Mulla romahti pohja monelta asialta pitkäksi aikaa. Koin nöyryytystä, häpeää, riittämättömyyttä, vihaa, surua, pettymystä jne. Koko kirjo kakkaa kerralla niskaan. Siitäkin selvisin. Tai selvittiin yhdessä. Oli kuitenkin pakko rakentaa kaikki uudestaan. Kamalaa olisi jos en olisi kaikkein lähimmilleni asiasta voinut mitään sanoa. Mutta jokainen reagoi omalla tavallaan, ja niin tämä elämä on elettävä. Kunhan ao et jää hiljaisesti häiritsevään tunteeseesi loputtomaksi ajaksi. Se on kuin matala-asteinen tulehdus, tappaa hitaasti, mutta taustalla vääjäämättömästi. 

Ymmärrän tuon matala-asteisen tulehduksen ajatuksen, kyllä tämä minuakin vaivaa, mutta syystä tai toisesta minulta ei kyllä mikään pohja ole romahtanut. Mietin että enkö sitten itse rakasta miestä? Toivoisin, että hänellä ei olisi muita ja voisimme olla yhdessä ja on ikävä, kun ei olla yhdessä. Meillä on mennyt aina tosi hyvin, ollaan oltu onnellisia molemmat, mutta mies sanoo että tarvitsee muita, luvalla tai luvan kanssa. Ajattelen myös jotenkin, että jos nyt tulee ero tästä syystä, niin se on vaan miehen tyhmyyttä tai epäsopivuutta. Todella sekavia tunteita. Aloittaja

Vierailija
5/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE PASKA HETI!

Vierailija
6/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettet kunnioita itseäsi yhtään..

Vierailija
7/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot säälittävä vässykkä.

Vierailija
8/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvetta pettämiseen ei ole, jos parisuhteessa on kaikki kunnossa. Oletko muistanut tukea miestäsi? Oletko pihdannut seksiä? Oletko osoittanut haluavasi häntä? Katse peiliin nyt.

Olen mielestäni tukenut ja osoittanut haluavani häntä, enkä ole pihdannut. Ei mieskään ole sanonut, että suhteessa olisi vikaa, vaikka olen kysynyt, että siitäkö pettäminen johtui. Hän sanoi, että suhteemme on hyvä mutta hän tarvitsee vaihtelua seksissä. En tiedä uskoako häntä vai sinua. Kun katson peiliin, niin en myöskään näe siellä mitään suurta virhettä. Ehkä sellainen on, mutta en sitä näe.

Vierailija
9/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen rakastanut miestäni kohta 20 vuotta, enkä siksi voisi kuvitellakaan tekeväni tietoisesti mitään, mikä loukkaisi häntä, etenkään noin perustavanlaatuisella ja lopullisella tavalla. Samalla logiikalla tulkitsisin miehen lakanneen rakastamasta, jos tämä pettäisi. On meitä joka liikennevälineeseen.

Vierailija
10/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon matala-asteisen tulehduksen ajatuksen, kyllä tämä minuakin vaivaa, mutta syystä tai toisesta minulta ei kyllä mikään pohja ole romahtanut. Mietin että enkö sitten itse rakasta miestä? Toivoisin, että hänellä

Siis mies on pettänyt ja aikoo jatkossakin pettää? Eli se tarkoittaa, että teillä on jatkossa avoin suhde, jossa ulkopuoliset suhteet on sallittuja (oletan, että sinulla oltava myös sama oikeus kun miehellä, vaikka et ehkä välitä sitä oikeutta käyttää). Tahdotko tosiaan avoimen suhteen, varsinkin jos sellainen hävettää sinua? Ei kuulosta siltä, että olisit sellaisessa suhteesa, jossa tahdot olla, joten ehkä olisi parempi erota ja toivoa, että löydät sellaisen suhteen, jota et joudu häpeämään ja jossa ehkä myös tuntisit vähän enemmän kun nykyisessä suhteessasi.

Vierailija
11/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa ettet kunnioita itseäsi yhtään..

Just tämä! Jos menisin juttelemaan tilanteestani jollekin läheiselle, niin tulisi pelkkää halveksintaa ja pelkään että terapeutitkin lähtisivät hakemaan jotain läheisriippuvuusjuttuja. Tätä pidetään yleisesti kai melkein kuin jonain perheväkivaltana, paitsi sitten polyamoristit, jotka ovat sitä mieltä, että todellinen rakkaus sallii tällaisen. Kumpikaan ei tunnu minusta sopivan minulle. Minulla on ajatukset sekaisin, mietin että enkö kunnioita itseäni, vai eikö tämä oikeasti niin haittaa. En ole edes oikein mustasukkainen. Miehen valehtelu tietysti loukkaa.

Vierailija
12/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehessä ei ole mitään vikaa? Kamala vaimo pakotti viattoman miesparan väkisin pumpsuttelemaan vieraan naikkosen kanssa. 

Just.

Vierailija
13/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mielestäni tukenut ja osoittanut haluavani häntä, enkä ole pihdannut. Ei mieskään ole sanonut, että suhteessa olisi vikaa, vaikka olen kysynyt, että siitäkö pettäminen johtui. Hän sanoi, että suhteemme on hyvä mutta hän tarvitsee vaihtelua seksissä. En tiedä uskoako häntä vai sinua. Kun katson peiliin, niin en myöskään näe siellä mitään suurta virhettä. Ehkä sellainen on, mutta en sitä näe.

No kai sun miehelle on ihan hyväksyttävää, jos säkin hankit vaihtelua seksiin. Vaikka jos sä kaipaisit välillä isompaa vehjettä, niin kaipa tuo nyt sun miehelle sopis, eikö? Eihän se ole häneltä mitenkään pois!

Vierailija
14/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko taas se mies on pettänyt ? Voi voi. Ai että. Semmosta se elämä on, yx pettää, toinen jättää, kolmannella ex tunkee takas ja joku jännämies hävinny ikun roskia vei pönttöön.

Vierailija
15/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sait kuulla asiasta? Saatat olla vielä ihan shokkitilassa, jolloin on täysin ymmärrettävää että ajatukset ovat sekaisin etkä tiedä miten suhtautua.

Vierailija
16/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet pettävät ja ovat pettäneet koko maailman historian ajan. Ei ihmisten luonne oli ole muuttunut miksikään. Moniavioisuus on miesten perimässä aika vahvasti ympäri maapalloa.

Niin on myös aika monella naisella. Vieraissa käymisestä on tehty vähän turhan vakava asia, eihän sillä loppujen lopuksi ole mitään merkitystä.

Vierailija
17/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon matala-asteisen tulehduksen ajatuksen, kyllä tämä minuakin vaivaa, mutta syystä tai toisesta minulta ei kyllä mikään pohja ole romahtanut. Mietin että enkö sitt

En tietenkään voi tietää miehen puolesta mitä hän tekee, ja sen verran ymmärrän, että jos on jo kerran pettänyt, niin lupaus että ei petä, ei kauheasti paina. Ei minua tietenkään avoin suhde sinänsä hävetä, mutta se ei ole oma juttu. En ylipäänsä tykkää, että ihmiset tietävät minusta mitään sen tapaisia asioita, enkä tykkää, jos minusta tai miehestä juoruiltaisiin. Ehkä on tosiaan parempi erota, mutta se tuntuu tavallaan tosi huonolta vaihtoehdolta, koska olen ollut tämän miehen kanssa todella onnellinen ja rakastan häntä. 

Vierailija
18/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten asiat hyvin. Anteeksi, mutta asiat eivät ole muuten hyvin jos mies pettää. Jätä se. Kunnioita itseäsi. Ansaitset parempaa. 

Vierailija
19/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sun miehelle on ihan hyväksyttävää, jos säkin hankit vaihtelua seksiin. Vaikka jos sä kaipaisit välillä isompaa vehjettä, niin kaipa tuo nyt sun miehelle sopis, eikö? Eihän se ole häneltä mitenkään pois!

Joo kyllä se on hänelle ihan ok, mutta ei minua kiinnosta. 

Vierailija
20/65 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehesi ap haluaa kokeilla eri naisia ja seksiä eri naisten kanssa.  Nyt sun on mietittävä jaksatko katsella sellaista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän