Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko parisuhde yksikkö, jossa "me" tekee kaikki? Kaikki riippuu siitä, mitä me yhdessä haluamme / halutaanko me

Vierailija
23.01.2024 |

sitä tätä ja tota? En ole tottunut tällaiseen, minusta kummallakin voi olla omia toiveita ja haluja... ja kiva, jos ne ovat yhteneviä, mutta aina ne eivät ole. Olen ollut uudessa suhteessa nyt 2.5 v ja ärsyttää todella tämä - hänen mielestään olemme sulautuneet yhdeksi ja olemme "me"???????

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet outo, jätä se paska ja elä sun omaa elämää...

Vierailija
2/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan. Toki tehdään asioita yhdessäkin, mutta ollaan myös kaksi hyvin erilaista ihmistä omine kaveripiireineen ja harrastuksineen. Olisin tullut tämän kohta kahdenkymmenen vuoden aikana hulluksi, jos kaikki olisi jotain "me"-juttua ja molemmat olisivst kadottaneet omat persoonansa parisuhteen alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eroa?

Vierailija
4/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattele teidän elämiä pallokuvioina. Kummallakin on pallo. Kun ollaan yhdessä niin pallot laitetaan osin päällekkäin. Se päällekkäin oleva osa on sitä yhteistä me aikaa ja asiaa.

parisuhteessa sovitte kuinka paljon kummallekin jää omaa yksityistä elämää ja kuinka paljon on sitä yhteistä elämää. Jotkut tykkää että suurin osa elämästä on yhteistä kuten meillä miehen kanssa. Sitten on taas niitä joilla yhteistä on vain hyvin vähän ja suurin osa elämästä on muuta. Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa vaan se on teistä molemmista kiinni mitä haluatte. 

Sinun on aika rohkaistua ja kertoa puolisollesi että tarvit enemmän omaa aikaa. Tästä voi seurata ero (jolloin saat hyvin paljon omaa aikaa) tai ehkä suhde muuttuu paremmin sinulle sopivaksi. Mutta ota asia rakentavasti esiin. Ei syyttelemällä vaan kerrot kaipuustasi omaan aikaan.

Vierailija
5/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan ihan perheenäkin yksikkö. 

Vierailija
6/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin se joillakin on, mulla ei ole. Jos siis ymmärsin oikein. Me-henki tekee hyvää parisuhteelle, mutta niin tekee myös omat jutut. Mä en haluaisi vaikka jakaa kaikkia harrastuksia tai ystäviä mieheni kanssa. Jotkut toiset sitten varmaan haluaa. 

Vierailija
7/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei saa enää kirveelläkään ottamaan ketään uutta. Suhteessa pitäisi jatkuvasti olla pitämässä joko treffi-iltoja tai käymässä läpi risuja ja ruusuja. 

Vierailija
8/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ajattele teidän elämiä pallokuvioina. Kummallakin on pallo. Kun ollaan yhdessä niin pallot laitetaan osin päällekkäin. Se päällekkäin oleva osa on sitä yhteistä me aikaa ja asiaa.

parisuhteessa sovitte kuinka paljon kummallekin jää omaa yksityistä elämää ja kuinka paljon on sitä yhteistä elämää. Jotkut tykkää että suurin osa elämästä on yhteistä kuten meillä miehen kanssa. Sitten on taas niitä joilla yhteistä on vain hyvin vähän ja suurin osa elämästä on muuta. Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa vaan se on teistä molemmista kiinni mitä haluatte. 

Sinun on aika rohkaistua ja kertoa puolisollesi että tarvit enemmän omaa aikaa. Tästä voi seurata ero (jolloin saat hyvin paljon omaa aikaa) tai ehkä suhde muuttuu paremmin sinulle sopivaksi. Mutta ota asia rakentavasti esiin. Ei syyttelemällä vaan kerrot kaipuustasi omaan aikaan.

Tässäpä se kaikki tuli. Viisaita sanoja.

Vierailija
9/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Renny ja Johanna Harlin!

Vierailija
10/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös parisuhteessa voi säilyttää itsenäisyytensä. Olen kahden aikuisen parisuhteessa, jossa kummallakin on myös jotain omaa, esim rahat, harrastukset, ystävät, jne. 

Vierailija
11/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aletaan nyt vegaaneiksi.

Vierailija
12/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei saa enää kirveelläkään ottamaan ketään uutta. Suhteessa pitäisi jatkuvasti olla pitämässä joko treffi-iltoja tai käymässä läpi risuja ja ruusuja. 

Parisuhde kuulostaa toiselta päivätyöltä. 

Vierailija
13/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei joka asiassa. Mutta jos asutaan yhdessä, niin asuinpaikan päättää "me",  jos järjestetään yhdessä juhlat, "me" päättää siitä. Samoin lastenhankinta on "me-päätöksiä". Mutta sitten kummankin pitäisi voida itse päättää omasta ajankäytöstään, tavoitteistaan, työstään, opiskelustaan, yms. 

Vierailija
14/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuesta!

ap

Vierailija
15/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me aletaan nyt vegaaneiksi.

Minun auto on meidän auto, mutta vaimon auto on hänen auto. 

Vierailija
16/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni varmaan käyttää tuota ilmaisua myös silloin kun toisen toiveilla on väliä. Esimerkiksi "Mennäänkö me sinne?", jossa käytännössä kysytään toisen mielipidettä ja välttämättä ei olla kiinnostuneita menemään yksin mutta yhdessä kyllä.

Moni asia parisuhteessa on "me" mutta hyvin harvoin, jos koskaan, kaikki asiat. Jos ei pysty joissakin asioissa olemaan "me", ei parisuhde välttämättä ole hyvä ajatus paitsi jos toinen on riittävän samanlainen tässä(kin).

On yllättävää, että samankaltaisuutta olennaisissa asioissa (tai edes sitä mitkä ovat olennaisia asioita) ei ilmeisesti aina kovin paljon mietitä parisuhdetta muodostettaessa. Oletuksia ei kannata tehdä koska se toinen osapuoli on ihan oma yksilönsä.

Vierailija
17/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meillä on ero tässä kommunikaatiossa - itse kysyisin: "haluatko mennä sinne"? Ja jos niin, sitten "me mennään".

Ehkä sitten olen vaan parisuhdevastainen?

ap

Vierailija
18/18 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä kyllä etten koskaan tekisi asioita joita puoliso vastustaa (hyvästä syystä) tai mitkä vahingoittaa häntä. 

Esim en myisi kotiamme jos puoliso ei halua muuttaa. 

Mutta "me" teemme paljon yhdessä huolimatta siitä että vietämme osan vuotta eri maissakin. Kotona me, muualla minä ja sinä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi