Työnteko on kapitalistisen oravanpyöräyhteiskunnan ansa. Sitä vain rikastuttaa työnantajaa samalla kun itse kituu huonolla palkalla.
Lisäksi täällä on älyttömän kallista, hinnat nousseet palkat ei. Siispä paras ratkaisu on jättäytyä tuille muitten elättämänä.
Se ihan sama, aina löytyy työnteko-orjia jotka maksaa mun tuet.
Kommentit (30)
Kerran jouduin työkokeiluun työkkärin puuhapajalle ja minun olisi pitänyt sielä työkokeilussa purkaa seurakunnan omistama vanha omakotitalo ja olisin saanut siitä 9 euroa päivässä. Olivat tehneet seurakunnan kanssa sopimuksen että työkokeilussa olevat purkaa sen talon. Aloin vähän epäilee sitä juttua ja marssin seurakunnan toimistoon kysymään paljonko ne maksaa sille pajalle siitä talon purkamisesta. Yks työntekijä sanoi että 35000 euroa. Itse olisin saanut siitä 200 euroa kk ja meitä oli siellä kolme työtöntä työkokeilijaa joiden olis se talo pitänyt purkaa. Kaksi niistä otti loparit heti. Minä menin vaatimaan että haluan 2000 euroa kk siitä työstä. Uhkasivat karenssillakin vielä Jos en aloita työtä koska niillä olis sopimus milloin talon pitää olla purettu. Sanoin että onko oikein että muut rikastuu ja minä saan pennosia vaikka teen kaiken työn. Se työkkärin puuhapaja oli joku yhdistys jossa työttömät käy tekee ilmaiseksi töitä. Olin siellä purkamassa muutaman päivän sitä taloa 4 tuntia päivässä ja sitten kyllästyin. Kun ei työ edistynyt niin menin sinne seurakunnan toimistoon puhumaan että en tee sitä hommaa. Ne alko panikoimaan koska siihen talon paikalle piti tulla parkkipaikka. Sanoin että jos talo pitää purkaa niin maksatte minulle niin puran sen mutta haluan siitä 2500 euroa kk. Sitten meni 2 kuukautta vielä kun tuli soitto että palkkaavat minut koska eivät saaneet ilmaisia työntekijöitä purkamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Sosialistisessa yhteiskunnassa sinulle ei annettaisi sitä vaihtoehtoa, että makaat kotona tukien varassa.
Mutta kun ei juuri palkkaakaan maksettaisi kuin oligarkeille, niin nälkähän siinä tulisi niin kuin p-koreassa. Tai naapurissa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeus elää kelan tuilla ja olla tekemättä mitään.
Tai jäädä ennenaikaiselle sairauseläkkeelle ja olla tekemättä mitään tai tehdä jos siltä tuntuu
Eikö ole aika selvää että töihin ei pääse kaikki halukkaat tässä maassa. Satojen tuhansien suomalaisten on siis pakko olla työttömänä koska työpaikkoja ei ole riittävästi. Ihan perus duunari työpaikkoja puuttuu paljon kuten vaikka raksatöitä, siivoustöitä ja sellaista. Verot on liian suuret ja siksi työpaikkoja on liian vähän kun ei voi perustaa firmaa koska heti joutuu maksaa isot verot. Itse tekisin lähes mitä työtä vaan kohtuu palkalla mutta kun ei vaan pääse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on kun eletään miesten ah niin ihanassa luomassa dystopia yhteiskunnissa jossa rikastutamme rikkaita setiä. Kiitos miehet mitä loittekaan meille <3
Daa daa Iigor
Siispä paras ratkaisu on jättäytyä tuille muitten elätettävänä kirjoitetaan.
Miten voi odottaa saavansa kunnioitusta yhteiskunnalta, jos ihminen ei kunnioita edes itseään yrittämällä huolehtia itsestään. Toisten elätettävänä olet kirjaimellisesti toisten armoilla.
Joutaahan sitä kukin valita että työskenteleekö muille vai alkaako yrittäjksi. Elättinä oleminen loppuu. Eihän sellainen joka ensin mamman viikkorahoilta vaihtaa yhteiskunnan kuukausirahalle, ole koskaan aikuistunutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosialistisessa yhteiskunnassa sinulle ei annettaisi sitä vaihtoehtoa, että makaat kotona tukien varassa.
Tavallaan näin, mutta töissä ei kai oikein vaadittu mitään. Lähinnä lapioon nojailua verrattuna nykyiseen työelämään Suomessa.
Daa daa
Meillä on järjestelmässä mekanismeja, jotka ylläpitää työttömyyttä.
Meiltä on kadonnut työpaikkoja, eikä uusia ole tullut.
Meillä poljetaan etenkin suorittavan tason palkkoja, tosin leviää toisillekin tasoille, jos ei rahassa näy, näkyy työnmäärässä= enemmän samalla palkalla.
Teknologian kehitys hyödyttää suuryrityksiä vähentäen työpaikkoja - niitä on verotettava (eivät käytä omia vaan ihmiskunnan yhteisiä keksintöjä).
Lisäksi ideologia on ottanut niskalenkin poliittisessa päätöksenteossa.
Ei kun on kivempaa asua vuokralla ja kulkee pummilla julkisilla kun ei tarvitse eikä ole pakko välittää mistään mitään