Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtava ahdistus hyvässä parisuhteessa

Vierailija
22.01.2024 |

Onkohan nyt vain niin että kaikkia ei ole luotu elämään parisuhteessa.

Omassa elämässä on taustalla kaksi kertaa tilanne jolloin tulin petetyksi suhteessa missä oletin kaiken olevan hyvin. Ensimmäinen pettäminen silloisen kumppanin kanssa tapahtui ihan teiniaikoina eikä vaikuttanut negatiivisesti omaan ajattelumalliin.

Kunnes sitten lapseni isä jäi kiinni pettämisestä lapsen ollessa alle yksi vuotias, siinä meni pohja kaikelta ja oli tosi vaikeaa saada itseään kasaan sen pettymyksen keskeltä. Tuosta on aikaa jo kahdeksan vuotta ja edelleen maksan kovaa hintaa kun en kykene saamaan aivoja jotenkin paikalleen enää.

Pelkään rakastumista, ja koen olevani aina jotenkin puutteellinen lopussa vaikka alussa kaikki olisi hyvin. 

Tässä nyt on vuoden päivät mennyt todella hyvässä parisuhteessa missä mies ei ole tehnyt mitään sellaista josta mun pitäisi tuntea mustasukkaisuutta tai epäilystä, silti tämä olotila on alkanut kaatamaan mut nyt nopealla tahdilla alleen.

Olen puhunut miehelle suoraan, mutta enhän mä loputtomiin voi sille jauhaa epämääräisestä olosta ja ahdistuksesta kun toinen ei tosiaan syyllinen mihinkään ole. Silti oma "tutka" tuntuu olevan niin rikki että koen hetkittäin aivan varmana totuutena sen että mies pettää, ja ahdistun. Yhdessä on hyvä olla, erossa ollessa ajatukset valtaa pään eikä tämä ole hyvää elämää enää itselle, puhumattakaan toisesta 

Olen ihan täysin umpikujassa, rakastan valtavasti enkä todellakaan halua erota, silti en kykene ajatukseen että eläisin tässä olossa ja hiljalleen tuhoaisin myös toisen ilon ja onnen. 

En tiedä mitä tällä julkaisulla edes haen, terapiassako tälläistä pitäisi käsitellä? Ja se on tietääkseni niin pitkä prosessi että en tiedä olisiko parempi kuitenkin vaan olla yksin.

Alun turvallisuuden ja rakastettuna olon tunne on täysin hävinnyt ja olen kävelevä hermomöykky. Työt ei suju, ajatus ei kulje. Tuntuu suoraan sanoen niin p*skalta ajatuksena edes että pitää luopua suhteesta jossa olin todella onnellinen, kunnes oma pää levisi täysin pelkotiloihin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittele kirjoittamalla tai puhumalla tuntemuksiasi silloin, kun eksäsi petti. Sitten mieli pääsee jatkamaan eteenpäin.

Vierailija
22/33 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo aikoinaan puheli varmaan parikymmentä vuotta, että kaikki miehet pettävät. Myös minä, jos vain tilaisuus tulee. Mietin joskus mielessäni, että eikö se ymmärrä, että kyllä mahdollisuuksia olisi, jos ne haluaisin käyttää.

Viime vuosina ainakin ääneenepäilyt ovat loppuneet. Uskookohan hän, etten enää voisi saada ketään muuta vai onko hän vihdoin alkanut luottamaan? En viitsi kysyäkään, ettei se taas ala.

Meillä oli kanssa näin mutta, hän sitten itse loppujenlopuksi oli se joka petti. 

Vähän kuin entinen avovaimoni. Kuulusteli minua kaikista opiskelubileistä ja lopulta petti itse. Ilmeisesti hän tiedosti heikon luonteensa ja oletti muidenkin olevan samanlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistosi on oikeassa, varmasti käy läpsimässä  k y r v ä l l ä ä n  vieraan naisen naamaa.

Vierailija
24/33 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on elämän suola. Ei kannata stressata, se aiheuttaa sairauksia.

Vierailija
25/33 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA 

Vierailija
26/33 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lapsuus sinulla on ollut? Se voi myös osaltaan selittää pahan olon läheisissä suhteissa

Vierailija
27/33 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisella ei ole ongelmia, nainen kehittää omassa päässään ongelman.

Vierailija
28/33 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sinun "tutka" on intuitio ja mies pettää. Itse elin 15 vuotta parisuhteessa, missä ajoittain oli tosi paha olla, koska mies oli pälyilevä, oudosti puhelimen tavoittamattomissa (se oli aina autossa tms.) enkä heti ymmärtänytkään, mistä huono oloni johtui, sillä mies oli auttavainen, mukava, toimelias, kohtelias ym. Ystävienikin mielestä oikea aarre. Puhui kauniisti, lirkutteli, laittoi ihania viestejä. Syyllistin itseäni pitkään, että miksi minä olen näin hankala ja voin huonosti näin ihanan miehen kanssa. Kyllä hänellä on oikeus piilotella puhelintaan ja käydä sen kanssa vessassa sekä pitää se visusti housuntaskussa 24/7.

Eräänä iltana mies oli mökillä saunomassa kavereiden kanssa ja jättänyt housut tuvan puolelle niin iski piru ja katsoin hänen tekstiviestinsä. Sieltä löytyi rakkaudentunnustuksia ja seksiviestejä ainakin 5 eri naiselle mm. miten aikoo nuolla toisen naisen alapään kuivaksi ennen kuin laukeaa tämän sisään ym. todellä härskiä. Tunsin, miten korvissa alkoi soida ja koko maailma romahti alta. Selvisi syy pahoinvointiini - intuitio oli oikeassa kaikki nämä vuodet. Otin puhelimen mukaani ja lähdin mökiltä autollani. Luin koko puhelimen läpi, koska halusin tietää totuuden ihmisestä, jonka luulin olevan minun rakas mieheni 15 vuoden ajan. Minkälaiset ihmiset tekee toiselle tällaisia petoksia?

Ilmoitin miehelle, että en halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä niin hän vastasi vain että "ok". Toimintakin toki jo kertoi, että eihän tuollaisella ihmisellä varmaan ole edes sielua, missä joku ero tuntuisi.

Vierailija
29/33 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että sinun "tutka" on intuitio ja mies pettää. Itse elin 15 vuotta parisuhteessa, missä ajoittain oli tosi paha olla, koska mies oli pälyilevä, oudosti puhelimen tavoittamattomissa (se oli aina autossa tms.) enkä heti ymmärtänytkään, mistä huono oloni johtui, sillä mies oli auttavainen, mukava, toimelias, kohtelias ym. Ystävienikin mielestä oikea aarre. Puhui kauniisti, lirkutteli, laittoi ihania viestejä. Syyllistin itseäni pitkään, että miksi minä olen näin hankala ja voin huonosti näin ihanan miehen kanssa. Kyllä hänellä on oikeus piilotella puhelintaan ja käydä sen kanssa vessassa sekä pitää se visusti housuntaskussa 24/7.

Eräänä iltana mies oli mökillä saunomassa kavereiden kanssa ja jättänyt housut tuvan puolelle niin iski piru ja katsoin hänen tekstiviestinsä. Sieltä löytyi rakkaudentunnustuksia ja seksiviestejä ainakin 5 eri naiselle mm. miten aikoo nuolla toisen naisen alapään kuivaksi ennen kuin laukeaa tämän

Kamalaa! Miten olet jaksanut tuon jälkeen? Menikö kauan kerätä luottamusta toisiin ihmisiin? Tuollaisen ihmisen psyykessä on jotain peruuttamaton pahaa pielessä

Vierailija
30/33 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on TÄYSIN sama tilanne käytännössä!!!!!! Joten tunnen tuskasi, kuten omani 

:( 

Apua mullakin :'''''''((((

Vierailija
31/33 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies on sitten ei-pettävä. Niin kauan kun ei ole todisteita, ei petä. Hänen menoistaan, habituksesta, somesta ja puhelimesta kai jo näkee ettei ole mitään epäilyttävää. Ei juo, ei käy baareissa, ei ole outoja menoja yhtäkkiä? Vai mikä hänessä vaikuttaa epäilyttävältä. Jos keskityt elämässä välillä johonkin muuhun. Ettei ole pakkomielle siihen yhteen asiaan. Jos olisi oikeasti jotain mitä epäillä, niin eri juttu. Ehket vain enää luota miehiin ja se heijastuu. Ei mikään ihme nykymaailmassa jos ahdistaa.

Miehessä ei ole mitään miksi epäillä yhtään mitään. Se tässä mut itseni saa ihan itselleni niin turhautuneeksi kun onnistuin vetämään tilanteen tähän. 

Tuolla oli kommenttia että jos pettää niin pettää, että miksi murehtia. Juuri sellaisen ajatusmallin haluaisin oikeasti itselleni, ja sen että uskaltaisin elää onnel

Mitä mies on sanonut kun olet kertonut ahdistuksistasi?

Vierailija
32/33 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette vasta vuoden olleet yhdessä, tuskin on pettänyt. Mutta katsellaan 10v kuluttua..

oikeasti, miksi haaskata elämä siihen että mietit ja stressaat kokoajan pettääkö miehesi? Olen ollut 15v suhteessa enkä itse mieti ollenkaan tällaisia. Jos pettää niin pettää. Ja kaatuuko siihen koko maailma? Tuo on jotain ihme läheistiippuvaisen vouhotusta pelätä jotain pettämistä. Iso osa miehistä pettää ennen pitkää, kun on tarpeeksi pitkään oltu, elä sen asian kanssa tai sitten eroat ja pysyt sinkkuna.

oot epäherkkä 😡

Vierailija
33/33 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset