Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi on ihan hiton ankeaa aikaa rahattomalle

Vierailija
22.01.2024 |

Varsinkin tällaisina päivinä, kun sää on aivan järkyttävä. Ei voi tehdä muuta kuin möllöttää kotona.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pistä säästöön niistä tukiaisroposista tällaisia päiviä varten pääsisit vaikka salille tai uimaan?

Vierailija
62/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ja rahallisen ero on se, että rahalliset möllöttää töissä. Ennen kuin pääsevät möllöttämään kotona.

Työpäivän jälkeen voi mennä möllöttämään elokuviin, konserttiin, kahvilaan, kauppaan tai ravintolaan. Tai lähteä vaikka kylpylään, risteilylle tai ulkomaanmatkalle.

Ap

Ei työpäivän jälkeen kuule ehdi tehdä mitään tuollaista. On mentävä kotiin ruuanlaittoon, ja on kotitöitä tehtävänä. Lämmitystä, ruuanlaittoa, pyykinpesua.  Lapsia pitää kuskata harrastuksiin tai auttaa läksyissä. Sitten on jo ilta, ihanaa on, jos ehtii hetken huoahtaa sohvalla ennen nukkumaanmenoa. 

En minä ainakaan pääse laivalle ulkomaanmatkalle, jollei minulla  ole lomaa. Eli ei niillä matkoillaan jatkuvasti voi hypätä. Ei minulla kyllä ole rahaakaan matkustella. 

Älä viitsi olla katkera tai kateellinen. Keksi itsellesi mielekästä tekemistä. 

Moni muukin on ollut pitkiäkin aikoja työttömänä tai sairaslomalla. Minäkin olen, juuri nyt. En hirveästi jaksa tehdä, mutta pyrin jokapäivä touhuamasn jotain. Ja myös ulkoilemaan edes hetken. Kun on kotona, on aikaa leipoa ja tehdä ruokaa. Ehtii miettiä niitä halpoja ruokia ja käveleskellä kauppaan käyttämään tarjouksia (täällä on aamuisin -30%) ei sellaiseen ole töissä käydessä mahdollisuutta. 

Olen koittanut joka päivä hieman siivota . Jonkun nurkan tai laatikon. Pitää mielialaa yllä, kun tekee jotain järkevää. Ja elämä ei ole pelkkää möllöttämistä. 

Muut tekemiseni on halpoja, kudon, teen ristirikoita, katselen lintulaudalla ruokailevia lintuja. Katselen TV.tä ja jos en muuta jaksa tehdä (sairaus väsyttää todella paljon) selaan netistä erilaisia neuleideoita. Ihan sama, ehdinkö niitä toteuttaa, katsella voi silti!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkallokeliä luvattu ja sitten sain aamulla tiedon, ettei tarvikaan töihin mennä muutamaan päivään. Aivan ihanaa! Kiitos Jeesus!

Vierailija
64/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkiminen on halpaa. Kesällä se ei maksa mitään ja talvella kairan hinnan. Joka on kertainvestointi.

Vierailija
65/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun ja rahallisen ero on se, että rahalliset möllöttää töissä. Ennen kuin pääsevät möllöttämään kotona.

Työpäivän jälkeen voi mennä möllöttämään elokuviin, konserttiin, kahvilaan, kauppaan tai ravintolaan. Tai lähteä vaikka kylpylään, risteilylle tai ulkomaanmatkalle.

Ap

No ei risteilylle ja ulkomaanmatkalle voi kesken työviikon lähteä. Ja mä olen työssäkäyvä enkä käy matkoilla. Rahat menee muuhun, lähinnä peruselämiseen, eikä sitä vapaa-aikaa niin paljon ole. Työpäivän jälkeen odottaa kotityöt ja opiskelut. Toki myönnän että käyn ostoksilla ja syön toisinaan ravintoloissa. Mutta siinä se hyvin pitkälti onkin. On ihan tavallista kuvitella että toisten elämä on jotenkin ihan mahtavaa kun oma elämä on tylsää. Mutta ei se ole mitään kovin mahtavaa muillakaan.

Vierailija
66/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka avuton pitää ihmisen olla kun ei tajua, että laivalla ei tarvitse mennä siihen kalliiseen ravintolaan tuhlaamaan. Otat evääksi ne samat ruuat mitä söisit kotona. 

Vierailija
67/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki käytettynä sukset ja luistimet ja ala talviurheilla. Sitä me muutkin tehdään, vaikka olisi rahaakin. Monista kirjastoista saa myös lainattu talviurheiluvälineitä ihan ilmaiseksi.

Vierailija
68/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen mietin että kyllä tätä säätä kestäisi, jos olisi varaa käydä edes viikko ulkomailla talvella.

Vielä viisi vuotta sitten kun minulla olisi ollut varaa käydä ulkomaanreissulla, ei huvittanut kun en osannut valita kohdetta ja sitten alkoikin koronakriisi. Nyt huvittaisi mutta ei ole varaa. Pimeys alkaa käydä hermoille vaikka käytän kirkasvalolaitetta. Sekään ei täysin korvaa luonnonvaloa.

Ne jotka huitelee joka talvi ulkomailla ei tiedä yhtään millaista täällä on asua vuoden ympäri. Aina on joko liian pimeää tai liian valoisaa. Vain pari kuukautta keväisin ja syksyisin on sopivaa. Muu aika on pelkkää selviytymistä. 

Vierailija
69/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys, mikä ihana tekosyy :) Kävely ei maksa mitään eikä ole myöskään kelistä kiinni vaan asenteesta.

Vierailija
70/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen mietin että kyllä tätä säätä kestäisi, jos olisi varaa käydä edes viikko ulkomailla talvella.

Vielä viisi vuotta sitten kun minulla olisi ollut varaa käydä ulkomaanreissulla, ei huvittanut kun en osannut valita kohdetta ja sitten alkoikin koronakriisi. Nyt huvittaisi mutta ei ole varaa. Pimeys alkaa käydä hermoille vaikka käytän kirkasvalolaitetta. Sekään ei täysin korvaa luonnonvaloa.

Ne jotka huitelee joka talvi ulkomailla ei tiedä yhtään millaista täällä on asua vuoden ympäri. Aina on joko liian pimeää tai liian valoisaa. Vain pari kuukautta keväisin ja syksyisin on sopivaa. Muu aika on pelkkää selviytymistä. 

No sinulla ei kyllä onnistu kerta kaikkiaan mikään. Pelkkiä ylitsepääsemättömiä esteitä. Kaikki on mahdotonta. Aivan kaikki.

Vierailija
71/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mä olin työtön kävin ikkunaostoksilla ja samalla saa liikuntaa ja raitista ilmaa. Oli kivaa haaveilla mitä kaikkea ostan sitten kun olen töissä. Vaikka on työtön ja rahaton, ei silti tarvitse synkistellä. Sitäpaitsi elämässä on muutakin.

Vierailija
72/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys, mikä ihana tekosyy :) Kävely ei maksa mitään eikä ole myöskään kelistä kiinni vaan asenteesta.

Vaikka siellä kävelyllä kävisikin, niin silti jää päivään todella monta tuntia aikaa möllöttää.

Vierailija
73/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira, ulkoillaan kyllä ihan säällä kuin säällä. Kyllä sinäkin pystyt.

Vierailija
74/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka avuton pitää ihmisen olla kun ei tajua, että laivalla ei tarvitse mennä siihen kalliiseen ravintolaan tuhlaamaan. Otat evääksi ne samat ruuat mitä söisit kotona. 

"No mutku ei siellä laivalla voi paistaa raakoja broilerinfileitä!!!"

Vierailija
75/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

😆 jaa. Mä en ainakaan jaksa tehdä töiden jälkeen yhtään mitään extraa vaikka ois rahaa tehdäkkin.

Vierailija
76/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet itse terveelliset ruuat haet tarpeet kaupan ale aikoina, etsit uusia reseptejä, jumppaat kotona, luet kirjoja mitä haet kirjastosta, palapelejä voi tehdä.

Vierailija
77/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

😆 jaa. Mä en ainakaan jaksa tehdä töiden jälkeen yhtään mitään extraa vaikka ois rahaa tehdäkkin.

Se ero onkin siinä, että sulla olisi halutessasi mahdollisuus tehdä näitä asioita.

Ap

Vierailija
78/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et pistä säästöön niistä tukiaisroposista tällaisia päiviä varten pääsisit vaikka salille tai uimaan?

Siksi, että tulot on niin pienet, ettei niistä jää säästöön.  Kaikki on käytettävä, että saa asumisen, puhelimen ja netin maksettua.  Tämä "neuvo" se vaan toistuu.

Vierailija
79/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en viitsi lähteä mihinkään ulkomaille vaikka voisinkin. Hyvin pärjään täällä vuoden ympäri.

Vierailija
80/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet neulomaan ja myyt tekeleitäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi