Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi on ihan hiton ankeaa aikaa rahattomalle

Vierailija
22.01.2024 |

Varsinkin tällaisina päivinä, kun sää on aivan järkyttävä. Ei voi tehdä muuta kuin möllöttää kotona.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoileminen on pukeutumiskysymys, jumpaa kotona, hiihdä, luistele, käy kirjastossa. Kierrätyskeskuksista saa halvalla luistimet ja sukset.

Mikä on mielestäsi paras ulkoilumuoto tänään, kun sataa räntää, tuulee 10 m/s ja kävelytiet on vaarallisen liukkaat?

Ap

Kävely oli tänäänkin ihan ok, 15km lenkin kävin. En tiedä vaarallisen liukkaista. Ei tarvinnut tänään nastoja, eikä niistä oikein olisi ollut hyötyäkään kun on niin pehmeät nuo väylät. Säähän ei mukava ollut, mutta omalla tavallaan virkistävä. 

Vierailija
122/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka talvi Suomessa? Tervetuloa maahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se parempi on olla kotona rahattomana kuin jossain paskatyössä kiusattavana palkalla. Tiedän ihmisiä jotka töistä tullessaan tuntevat sen verran pahaa oloa että nukkuminenkin tuottaa ongelmia.

Vierailija
124/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmoin talvisin siitä, että olisi iso, valoisa koti jossa olisi paljon tilaa harrastaa kaikkea liikunnasta askarteluun. Kunnollinen keittiö ja rahaa kokeilla ihania reseptejä.

Rahaa lähteä pari kertaa vuodessa ulkomaille lämpimään (vaikka marraskuussa ja helmikuussa).

Vierailija
125/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläkkeellä ja ikiperssauki

Kaikki vuodenajat ja kuukaudet ja viikot ja päivät ja vuosikymmenet ovat ankeita rahattomalle ja köyhälle.

Vierailija
126/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rahaton, ja vapaa-aika menee talvella niinkuin muinakin vuodenaikoina.  Eli käyn kävelyillä, liikun luonnossa, käyn laavuilla, ja kotona katson televisiota, saunon sekä kokkailen. Ainoa ero muihin vuodenaikoihin on se että talvella en käy pyörälenkeillä. En rehellisesti sanottuna edes kaipaa mitään erikoisempaa tekemistä.

Vierailija
127/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahattomuus ahdistaa kyllä

Vierailija
128/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön mutta rahaa on ollut vaikka kuinka paljon. En ole kuitenkaan jaksanut oikein tehdä mitään. Ostan välillä jonkun pleikkari pelin ja pelaan sitä.

Vierailija
129/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on töitä ja rahaa mutta möllötän silti kotona. Ei kiinnosta elokuvat ja kahvilat. Ulkomaanmatkat varsinkin on varsin kallista lystiö.

Tässä onkin se ero, että sinä möllötät kotona omasta tahdostasi.

Ap

Niin sinäkin. Voit aina lähteä ulos möllöttämään.

Vierailija
130/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just eilen mietin että kyllä tätä säätä kestäisi, jos olisi varaa käydä edes viikko ulkomailla talvella.

Vielä viisi vuotta sitten kun minulla olisi ollut varaa käydä ulkomaanreissulla, ei huvittanut kun en osannut valita kohdetta ja sitten alkoikin koronakriisi. Nyt huvittaisi mutta ei ole varaa. Pimeys alkaa käydä hermoille vaikka käytän kirkasvalolaitetta. Sekään ei täysin korvaa luonnonvaloa.

Ne jotka huitelee joka talvi ulkomailla ei tiedä yhtään millaista täällä on asua vuoden ympäri. Aina on joko liian pimeää tai liian valoisaa. Vain pari kuukautta keväisin ja syksyisin on sopivaa. Muu aika on pelkkää selviytymistä. 

Nekin, jotka käyvät ulkomailla joka talvi, ovat täällä suomessa sen 50 viikkoa vuodessa. Heillä on ihan yhtä pimeää,valoisaa ja surkeat kelit, kuin sinullakin. 

Sinä vain valitat. Asenteesta se on kiinni. Oletko masentunut? Ei se ainakaan tuollalailla ,itsesäälissä rypemällä, parane.

Vierailija
131/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just eilen mietin että kyllä tätä säätä kestäisi, jos olisi varaa käydä edes viikko ulkomailla talvella.

Vielä viisi vuotta sitten kun minulla olisi ollut varaa käydä ulkomaanreissulla, ei huvittanut kun en osannut valita kohdetta ja sitten alkoikin koronakriisi. Nyt huvittaisi mutta ei ole varaa. Pimeys alkaa käydä hermoille vaikka käytän kirkasvalolaitetta. Sekään ei täysin korvaa luonnonvaloa.

Ne jotka huitelee joka talvi ulkomailla ei tiedä yhtään millaista täällä on asua vuoden ympäri. Aina on joko liian pimeää tai liian valoisaa. Vain pari kuukautta keväisin ja syksyisin on sopivaa. Muu aika on pelkkää selviytymistä. 

Nekin, jotka käyvät ulkomailla joka talvi, ovat täällä suomessa sen 50 viikkoa vuodessa. Heillä on ihan yhtä pimeää,valoisaa ja surkeat kelit, kuin sinullakin. 

Sinä vain valitat. Asenteesta se on kiinni.

Heillä on jotain mitä odottaa ja muistella ne loput viikot. Ja varmasti tekevät paljon muutakin kuin yhden ulkomaanmatkan vuodessa, ostavat vaikka sushia, hyvää valkoviiniä ja leikkokukkia.

Vierailija
132/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla työssäkäyvänä ole rahaa lähteä ulkomaille. En juo viiniä, enkä ostele leikkokukkia. En pahemmin reissaa kotimaassakaan, koska lomani on aina eri aikaan, kuin lasten lomat koulusta. Eikä oikein ole rahaa siihenkään.

Silti keksin mielekästä tekemistä joka päivälle. Myös silloin, kun olin työttömänä. Itseasiassa olin niin kiireinen, että ihmettelin, miten ehdin töissä käydäkkään. Nyt kun olen töissä, ei vapaa-aika paljoakaan jää. Silti elämä on mielekästä ja mukavaa.

Kyllä kyse on omasta asenteesta. En minä ainakaan tarvitse "jotain, mitä odottaa tai mitä muistella". Nautin elämästä näinkin. 

Aloittajakönkin vain täytyy koittaa kääntää omia ajatuksiaan positiivisemmiksi, eikä vain valittaa ja jankata. Itselleen hän aiheuttaa sillä pahan olon, ei meille muille. 

Mikään neuvo hänelle ei kelpaa, ei hän halua edes muuttaa asiaa, kunhan vain valittaa, kadehtii ja katkeroituu. Siinäpä miellyttävä elämä.

Vierailija
133/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Ei minulla työssäkäyvänä ole rahaa lähteä ulkomaille. En juo viiniä, enkä ostele leikkokukkia. En pahemmin reissaa kotimaassakaan, koska lomani on aina eri aikaan, kuin lasten lomat koulusta. Eikä oikein ole rahaa siihenkään.

Silti keksin mielekästä tekemistä joka päivälle. Myös silloin, kun olin työttömänä. Itseasiassa olin niin kiireinen, että ihmettelin, miten ehdin töissä käydäkkään. Nyt kun olen töissä, ei vapaa-aika paljoakaan jää. Silti elämä on mielekästä ja mukavaa.

Kyllä kyse on omasta asenteesta. En minä ainakaan tarvitse "jotain, mitä odottaa tai mitä muistella". Nautin elämästä näinkin. 

Aloittajakönkin vain täytyy koittaa kääntää omia ajatuksiaan positiivisemmiksi, eikä vain valittaa ja jankata. Itselleen hän aiheuttaa sillä pahan olon, ei meille muille. 

Mikään neuvo hänelle ei kelpaa, ei hän halua edes muuttaa asiaa, kunhan vain valittaa, kadehtii ja katkeroituu. Siinäpä miellyttävä elämä."

Joku lyhytaikainen työttömyys voi ollakin ihan mukava irtiotto, kun kerrankin on aikaa tehdä yhtä sun toista. Työssäollessa on ehtinyt kertyä jo vähän säästöjäkin, niin ei tarvitse ihan joka senttiä laskea. Puhumattakaan siitä, jos taloudessa on työssäkäyvä puoliso jakamassa kuluja.

Siinä vaiheessa, kun tilanne pitkittyy vuosien mittaiseksi, niin alkaa olla kurkkua myöten täynnä kävelylenkkejä ja kirjastoa, ja kaapitkin on siivottu jo tuhanteen kertaan. Kapeaksi menee elämä varsinkin, jos ei ole toivoa tilanteen paranemisesta ja viettää suurimman osan ajasta yksin.

Vierailija
134/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha rauhoittaa aina

Vierailija
135/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnolliset talvivaatteet ulkoiluun on liian kalliita. Ulkoilu on siksi vähemmän miellyttävää.

Kirppari? Tori? Kontti?

Vierailija
136/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomalle koko elämä on shittiä. Kaikki maksaa.

Vierailija
137/137 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei saisi tänään ulos, vaikka olisin millainen miljonääri. Ulkoa kuuluu kauhea ujellus ja talon eteläpuolen ikkunat ovat täysin lumen peitossa, eikä niistä näe läpi lainkaan. 

Just parasta! Olisi kyllä kannattanut mennä. Tuollaisen lenkin jälkeen on pitkään tosi hyvä olo. :) :) :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi