Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi on ihan hiton ankeaa aikaa rahattomalle

Vierailija
22.01.2024 |

Varsinkin tällaisina päivinä, kun sää on aivan järkyttävä. Ei voi tehdä muuta kuin möllöttää kotona.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoilen joka päivä ja  poljen kuntopyörää. Aika kuluu kyllä nopeasti. Odotan kevättä että saa laskea veneen vesille ja meri sulaa. Alan heti käymään siika ongella kun jäät ovat sulaneet. Siiasta saa hyvää ruokaa ja siikaa olen viime vuonna saanut paljon. Myyn osan kaloista ja saan myös rahaa. Käyn sitten varmaan 5-6 päivää viikossa siikaa onkimassa aina toukokuulle asti ja aina 8 tuntia vähintään. Rannalla on myös usein tuttuja kalastajia ja niitten kansa jutellaan kyllä siinä aikaa kuluu.

Vierailija
102/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli taas richplaining-ketju, jossa hyvin pärjäävät luulevat ansainneensa menestyksensä ja ovat sormi pystyssä antamassa ohjeita miten heidän mielestään luuserien tulisi elää.

No kyllä minä ainakin osaan taatusti antaa neuvoja ihmisille, joiden mielestä ainut tie onneen on aivan hillitön rahan tuhlaaminen. Eivät he toki kuuntele vaan haluavat vain valittaa.

Ei tässä ketjussa ole kukaan haaveillut hillittömästä rahan tuhlaamisesta vaan siitä, että voisi kodin sijaan välillä istua vaikka kahvilassa tai elokuvateatterissa.

Ap

No käy kahvilla tai elokuvissa, venytä ne pennit jostain muusta. Kauppalaskusta on helppo nipistää kahvilan kahvin verran rahaa. Tai ilmojen lämmettyä keräilet pulloja, joilla maksat kahvin. Pullat ja muut herkut siellä maksavat törkeästi, mutta ei kahvilassa istuminen niitä vaadi. Tai liityt esimerkiksi Norstatpanelin jäseneksi. Täytät ahkerasti kyselyitä möllöttelyjen sijaan, ja ostat kertyneillä kolikoilla leffalippuja. Se kyllä vaatii kärsivällisyyttä, mutta itsellänikin jo yhdentoista leffalipun verran saldoa tilillä. Eikä maksa mitään muuta kuin vaivaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli taas richplaining-ketju, jossa hyvin pärjäävät luulevat ansainneensa menestyksensä ja ovat sormi pystyssä antamassa ohjeita miten heidän mielestään luuserien tulisi elää.

No kyllä minä ainakin osaan taatusti antaa neuvoja ihmisille, joiden mielestä ainut tie onneen on aivan hillitön rahan tuhlaaminen. Eivät he toki kuuntele vaan haluavat vain valittaa.

Ei tässä ketjussa ole kukaan haaveillut hillittömästä rahan tuhlaamisesta vaan siitä, että voisi kodin sijaan välillä istua vaikka kahvilassa tai elokuvateatterissa.

Ap

Kuinka monta kertaa siellä kahvilassa ja leffassa sitten pitäisi saada istuskella, että elämä olisi elämisen arvoista? Ja paljonko käyttörahaa pitää saada laittaa palamaan risteilyllä, että matkasta voisi nauttia?

Ja ennen kaikkea: kun rahaa ei ole, miksi pitää velloa noissa ajatuksissa? Sen sijaan että tekisi jotain muutoksen eteen?

Vierailija
104/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vinkuminen ja tee jotain joko rahatilanteellesi tai asenteellesi. 

Vierailija
105/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä töihin vinkumasta.

Vierailija
106/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä töihin vinkumasta.

Loppui klo 15

Vierailija
107/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole kallista kumpikaan. 

Vierailija
108/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä mennä ulos ja nautti luonnosta sekä auringonpaisteesta. Ihmetyttää köyhälistön aloitekyvyttömyys kun ei kaikkeen tarvitse rahaa. 

Jännä että porvariston tarvitsee makuuttaa rahaa pankkitileillä panamasaarilla. Ihmetyttää porvariston aloitekyvyttömyys yhteisissä talkoissa.

Miten sen sanoisi, rikas ei tarvitse ylimääräistä rahaa mutta jännästi sitä hamutaan kansantaskuilla käyden ja mistään ei voi luopua. 

Rikas maksaa veroja jotta köyhä voi ostaa ruokaa.

Köyhä elää rikkaiden rahoilla eikä tee mitään tämän yhteiskunnan hyväksi. 

Voi sanoa että köyhä on rikkaille riippakivi ja loisen kaltainen eliö.

Vtuttaa köyhät jotka eivät viitsi mennä töihin.

Vierailija
109/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitten säästät ruuasta, sähkö/vesilaskusta tai muista kuluista jos nuo on ainoat mitä haluat tehä.

Vierailija
110/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset talvivaatteet ulkoiluun on liian kalliita. Ulkoilu on siksi vähemmän miellyttävää.

Vierailija
111/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei nuo ole rahattomien paikkoja. Köyhä voi kuunnella radiota kotona. Olen työläinen ja kävin viimeksi elävissä kuvissa katsomassa sen Lapin kultakuumerainan. Ohjaaja taisi olla Åke Lindman.

eri

Vierailija
112/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on asenne kysymys. Minä kävelin tänään jo 7 km. Ei ollut minusta mikään kovin ikävä ilma. Ei tullut edes yhtään kylmä. Meinaan vielä mennä illalla toisen lenkin. Rahaton olen mänikin. Maistui hyvältä vaatimatonkin ruoka tuon ulkoilun jälkeen. Joku muu tietysti liikkuu vielä enemmän. Itseä vaan naurattaa nuo "ei ulos voi mennä" jutut. Jokainen terve ihminen voi kyllä mennä. Joku sairaus toki on eri juttu. 

Vierailija
113/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei saisi tänään ulos, vaikka olisin millainen miljonääri. Ulkoa kuuluu kauhea ujellus ja talon eteläpuolen ikkunat ovat täysin lumen peitossa, eikä niistä näe läpi lainkaan. 

Vierailija
114/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ole. Silloin kun sää on hyvä voi lenkkeillä luonnossa ja nyt kun sää on kamala on ihanaa käpertyä hyvän kirjan ja teekupposen kera nauttimaan.

Käteen vetelykin on turhan aliarvostettua liikuntaa ja viihdettä. Reipas tassuttelu, röökitauko, pari kaljaa ja uudestaan tattia takomaan. Siinä se päivä vierähtää.

Vierailija
115/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minua ei saisi tänään ulos, vaikka olisin millainen miljonääri. Ulkoa kuuluu kauhea ujellus ja talon eteläpuolen ikkunat ovat täysin lumen peitossa, eikä niistä näe läpi lainkaan." 

Sinä olet sitten ihan toista maata kuin minä. Niin huonoa keliä ei vielä ole ollut ettenkö ulkoilisi joka päivä. 

Vierailija
116/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sää on asenne kysymys. Minä kävelin tänään jo 7 km. Ei ollut minusta mikään kovin ikävä ilma. 

Kaikkialla Suomessa onkin aina samanlainen sää.

Ja muista sitten kesän 35'C helteillä tuo lausahduksesi "sää on asennekysymys" äläkä valita täällä kun kuumottaa. Muista myös se, että 'asennekysymys' on yhdyssana.

Vierailija
117/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minua ei saisi tänään ulos, vaikka olisin millainen miljonääri. Ulkoa kuuluu kauhea ujellus ja talon eteläpuolen ikkunat ovat täysin lumen peitossa, eikä niistä näe läpi lainkaan." 

Sinä olet sitten ihan toista maata kuin minä. Niin huonoa keliä ei vielä ole ollut ettenkö ulkoilisi joka päivä. 

Niin olenkin ja ihan mielelläni. Sinä olet niitä, joita pelastuslaitoksen pitää lähteä myrskystä hakemaan, kun "ei niin huonoa keliä olekaan--- 112 - TULKAA AUTTAMAAAAN!!!!!!!!!!"

Vierailija
118/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarin tuloilla on pakko opetella nauttimaan elämän pienistä ja halvoista iloista. Yksinkertaisesta elämästä. En halua tuhlata vähiä rahojani turhuuksiin vaan säästän mieluummin kattoremppaan 

Vierailija
119/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itsekin köyhä. Silti pakko oli kommentoida kuinka en voi olla sisällä koko päivää ja niinpä ulkoilen säässä kuin säässä. Vaikuttaa nukkumiseenkin ja nukun paremmin. Samoin voin toki surra elämääni. Silti huomaan sen jos yritän tehdä edes jotain niin se piristää hieman. Oikeastaan moni pieni asia on itsellekin se ainoa. Muuten minulla ei olisi mitään jos en keksisi tekemistä. Ymmärrän toki sen, että moni tylsistyy. Minäkin välillä. 

Vierailija
120/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olenkin ja ihan mielelläni. Sinä olet niitä, joita pelastuslaitoksen pitää lähteä myrskystä hakemaan, kun "ei niin huonoa keliä olekaan--- 112 - TULKAA AUTTAMAAAAN!!!!!!!!!!"

Niin ei ole käynyt vielä koskaan. On eri asia kävellä tuolla kadulla kuin lähteä johonkin tunturiin jos siihen viittasit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi