Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi on ihan hiton ankeaa aikaa rahattomalle

Vierailija
22.01.2024 |

Varsinkin tällaisina päivinä, kun sää on aivan järkyttävä. Ei voi tehdä muuta kuin möllöttää kotona.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aika pienet huolet. Toista se on mulla pitkäaikaissairaalla, joka olen kotiin sidottu aina. Satunnaisesti jaksan mennä kotipihalle happea haukkaamaan. Kävelylenkit ei tule kuuloonkaan. Kun en itse pysty ja jaksa osallistumaan sosiaalisiin rientoihin, kaverisuhteetkin on kärsineet. Sä sentään pääset liikkeelle, kukaan ei pakota olemaan vain kotona.

Vai niin. Itse olen ollut vuoden päivät sairauspäivärahalla. Älä vähättele toisen huolia, kun et niistä mitään tiedä.

Ap

Mutta liikkumaan pääset. Joten ei todellista syytä möllöttää vain kotona.

Vierailija
22/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä mennä ulos ja nautti luonnosta sekä auringonpaisteesta. Ihmetyttää köyhälistön aloitekyvyttömyys kun ei kaikkeen tarvitse rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos menisit töihin ja lopettaisi valittamisen.

Vierailija
24/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kuullaan sama virsi näiltä toisten rahoilla eläviiltä nahjuksilta. 

Vierailija
25/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä mennä ulos ja nautti luonnosta sekä auringonpaisteesta. Ihmetyttää köyhälistön aloitekyvyttömyys kun ei kaikkeen tarvitse rahaa. 

Jännä että porvariston tarvitsee makuuttaa rahaa pankkitileillä panamasaarilla. Ihmetyttää porvariston aloitekyvyttömyys yhteisissä talkoissa.

Miten sen sanoisi, rikas ei tarvitse ylimääräistä rahaa mutta jännästi sitä hamutaan kansantaskuilla käyden ja mistään ei voi luopua. 

Vierailija
26/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auringonpaisteesta?

Ap

Vierailija
27/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön on kurkkuaan myöten täynnä kirjastoa, uimahallia ja lenkkeilyä.  Niiden lisäksi olisi mukava käydä teatterissa, elokuvissa, salilla, kansalaisopistossa, festareilla, ostoksilla, matkoilla jne.  Ja kyllä, töihin mentäisiin heti, kun joku vastaisi työhakemukseen ja palkkaisi.

Vierailija
28/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä miten joku ei keksi mitään tekemistä kotona. Oli keli mikä hyvänsä. Itselläni on niin pitkä lista että ei taida loppuelämä riittää niiden tekemiseen. Ulkona taas ei kaupungissa ole mitään tekemistä, joku kirjastossa tai kauppakeskuksessa norkoilu on niin hukkaan heitettyä aikaa. Lenkkeily ei ole vaihtoehto kun on kipeä.

Vierailija
29/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä miten joku ei keksi mitään tekemistä kotona. Oli keli mikä hyvänsä. Itselläni on niin pitkä lista että ei taida loppuelämä riittää niiden tekemiseen. Ulkona taas ei kaupungissa ole mitään tekemistä, joku kirjastossa tai kauppakeskuksessa norkoilu on niin hukkaan heitettyä aikaa. Lenkkeily ei ole vaihtoehto kun on kipeä.

Mun lista on tyhjä. Olen ollut kokonaisen vuoden kotona.

Ap

Vierailija
30/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivota voi varmaan loputtomiin, mutta alapa harrastaa kirjaston kirjojen lisäksi jotakin, niin tarvikkeet maksaa.  Vessapaperirullista ei aikuinen jaksa kovin kauan taitella.

Vierailija
31/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoileminen on pukeutumiskysymys, jumpaa kotona, hiihdä, luistele, käy kirjastossa. Kierrätyskeskuksista saa halvalla luistimet ja sukset.

Vierailija
32/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on aika pienet huolet. Toista se on mulla pitkäaikaissairaalla, joka olen kotiin sidottu aina. Satunnaisesti jaksan mennä kotipihalle happea haukkaamaan. Kävelylenkit ei tule kuuloonkaan. Kun en itse pysty ja jaksa osallistumaan sosiaalisiin rientoihin, kaverisuhteetkin on kärsineet. Sä sentään pääset liikkeelle, kukaan ei pakota olemaan vain kotona.

Itse olin juuri pitkäaikaissairaana tulossa komppaamaan aloitusta. Elämässä voi olla kaikki muu päin helvettiä, mutta jos on kesä ja aurinkoinen sää ja pääsee edes pihalle (toki kaikki eivät pääse), voi rentoutua ja nauttia olostaan, paljonkin. Talvella tai jatkuvasti huonolla säällä taas kaikki on konditionaalista. Ilman rahaa, terveyttä ja kavereita ei oikein ole "mitään". Muutenkin silloin iso osa nautinnoista on jotenkin suorittamiseen sidoksissa tai epäterveellisiä, ehkä lähinnä saunaa ja musiikkia lukuunottamatta. Joku ehdotti tuolla pakkasessa lenkkeilyä, mutta eihän se tee terveenkään keuhkoille hyvää.

Vierailija
33/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoileminen on pukeutumiskysymys, jumpaa kotona, hiihdä, luistele, käy kirjastossa. Kierrätyskeskuksista saa halvalla luistimet ja sukset.

Mikä on mielestäsi paras ulkoilumuoto tänään, kun sataa räntää, tuulee 10 m/s ja kävelytiet on vaarallisen liukkaat?

Ap

Vierailija
34/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma vaikka rahaa olisikin, ei tee mieli astua ulos ollenkaan ja lomat ei riitä jatkuvaan etelässä ramppaamiseen.

Vierailija
35/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tulee tupaan samaan tapaan hallituksen toimien myötä.

Vierailija
36/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämähän on ihanaa aikaa, saa ihan luvan kanssa möllötellä sisällä! 

Näin vuodenvaihteen jälkeen aloitan aina suursiivouksen. Lista on edelleen pitkä, sillä teen vain pari asiaa päivässä. Eilen esimerkiksi kiillotin kaikki aterimet, siivosin ja järjestelin keittiön vetolaatikot uudelleen. Tänään ajattelin puhdistaa kattolamppuja ja kiillottaa peilit. Kun kevätaurinko saapuu, on ihanaa juhlistaa sitä puhtaassa kodissa.

Siivousten lisäksi olen katsonut ilmaista viaplayta (netistä löytää näitä ilmaiskoodeja vähän väliä) ja niiden lisäksi neulonut sukkia, joihin löytyi lankaa kirpparin ilmaiskorista. Olen myös suunnitellut tulevan vuoden reissuja. Haaveiluhan ei maksa mitään, ja säästäminenkin on mielekkäämpää, kun on jotain, mitä odottaa.

Onnibus julkaisi vasta eurolla lippuja, joten olen nyt alkuvuodesta tekemässä kolme reissua alle kympillä. Yksi näistä on päiväreissu Helsinkiin (Kiasman ilmaispäivänä), toinen vanhempieni luokse ja kolmas Turkuun (ja laivalle). Keskustaa kierreltyä satamaan kävelee ilmaiseksi, ja arkilähtöjä saa todella edullisesti tähän aikaan vuodesta. Meilläkin ikkunallinen hytti 58€, mutta koska tarjous sisälsi 20€ laivarahaa, jää hytin hinnaksi 38€, joka puoliksi on vain 19€. Kyllä sellaisen summan nyt kerran, pari vuodessa maksaa.

Vierailija
37/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi paras ulkoilumuoto tänään, kun sataa räntää, tuulee 10 m/s ja kävelytiet on vaarallisen liukkaat?

Ap

Ei tuolla kyllä liukasta ollut. Hyvin päälle ja huppu päähän ja kävelemään. Kai sulla talvikengät on? Alle 10 e saa piikit kenkiin.

Vierailija
38/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoat, vaihdat kotona järjestystä, etsit töitä, ulkoilet, netin ilmaisjumpat, karsit tavaroita ja myyt niin saat vähän ekstra rahaa, luet, kirpparilta ja kierrätyksestä halvalla uudet harrastusvälineet?

Vierailija
39/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivota voi varmaan loputtomiin, mutta alapa harrastaa kirjaston kirjojen lisäksi jotakin, niin tarvikkeet maksaa.  Vessapaperirullista ei aikuinen jaksa kovin kauan taitella.

Just oli juttua lehdessä että kierrätyksestä ja kirpparilta saa halvalla suksia ja luistimia.

Vierailija
40/137 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoat ja karsit ylimääräisiä ja pistät myyntiin -> saat rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme