Analysoikaa mun miesystävä
Ei asuta yhdessä, mutta ollaan oltu parisuhteessa muutaman vuoden. Järkevä, ihana ja todella luotettava mies. Kommunikaatiota on paljon viestien välityksellä, kun ei olla yhdessä. Jaetaan paljon arkeamme siten, mutta...
Käytän paljon sekä viesteissä (päivittäin) että livenä sanoja rakas ja kulta. Hän ei koskaan. Sanoin, että kaipaisin enemmän sellaista. Sanoi, että voishan sitä, mutta ei kuitenkaan käytä niitä sanoja tai muutenkaan ilmaise viesteissä kiintymystä. Tiedän, että exästään aikoinaan käytti hellittelysanaa. Jos kerron miehelle jotain ihanaa hänestä itsestään tai tunteistani, niin vastaus on "nonni" ja hymynaama. Jos kerron miten ihana päivä mulla oli ja kirjoitan siitä jotain asioita ja toivotan lopulta hyvää yötä, niin vastaa vain hyvää yötä.
Kun ollaan yhdessä, häneltä saa todella paljon pyyteetöntä ihanaa läheisyyttä ja sanoo rakastavansa minua. Se on kyllä ainoa tunteisiin liittyvä asia, mitä hän sanoo, vaikka muuten puhutaan laajasti kaikesta ja syvällisestikin. Hän on rauhallinen ja kiltti mies. Minä kehun häntä usein, kerron kaikkea ihanaa. Itse jään ilman mitään tuollaista. Tuntuu jotenkin oudolta ja ristiriitaiselta.
Kommentit (59)
Analyysini on:
Miehelläsi tuli exän kanssa ero, koska miestä ahdisti lässyttäenlänkyttää hanipusipumpumkultsipuppeli- lätinää.
Vaadi sinäkin samaa, niin päädyt samaan veneeseen exän kanssa.
Tuollaiselle miehelle on ottajia, parijonoksi asti on naisia jotka eivät edellytä turhan lätinää.
Ei voi tietää mistä on kyse.
Voi olla että tyypillä ei ole sanavarastossa hellittelysanaa sulle ja ei halua käyttää samaa sanaa kuin mitä on eksästä käyttänyt.
Tai voi olla että olet laastari ja et niin tärkeä sellainen.
Mieti kestätkö elämää tuollaisen ihmisen kanssa ja päätä siltä pohjalta, älä luulottele että miehen toiminta muuttuu jos vaan saat selitettyä hänelle tarpeesi.
Siis vielä selvennykseksi, että livenä toiminta on aivan samanlaista. Annan paljon ihanaa palautetta. En saa takaisin muuta kuin "rakastan sua" kerran viikossa. Kyllä minä tämän kanssa pystyn elämään, enkä ole miestä pois heittämässä sen takia. Oloni vain on usein lannistettu sen takia, kun silmät hehkuen vuodatan rakkauteni ja ihailuni ja hellät tunteeni ja vastaanotto/vastaus livenäkin on "ok".
Ap.
Mies vastailee tolleen, koska varoo ettei hänen vaimonsa huomaa.
Lyön vetoa että nimesi on hänen puhelimessaan "Markku töistä" tms salanimi. Puhelimesta ei myöskään löydy yhtään kuvaa sinusta eikä yhtään viestiä, vaan poistaa ne heti.
Jos muuten perstuntuma ilmoittaa että ei vaikuta hyvältä niin sitä on hyvä uskoa.
Olen itse menetellyt sekä perstuntumaa vastaan ja sen mukaan, ja vastaan toimimista olen saanut aina katua.
Vierailija kirjoitti:
Analyysi : hän on mies
Toisenlaisiakin miehiä on. Onneksi. Itse en osaisi olla suhteessa jossa en kokisi olevani rakastettu, tärkeä ja ihana - ja haluan kuulla sen myös.
AP, jos et saa suhteesta sitä mitä tarvitset, on ihan ok lopettaa se. Ei tarvitse jäädä sellaiseen jossa olet onneton.
Toistan, toisenlaisiakin miehiä on.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sosiopaatti heti ei ole sinusta kiinnostunut kuin sängyssä
Tämä. Paljon mukavampi olla yksin, kuin mukavan ja ihanan miehen kanssa, joka kertoo rakastavansa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Siis vielä selvennykseksi, että livenä toiminta on aivan samanlaista. Annan paljon ihanaa palautetta. En saa takaisin muuta kuin "rakastan sua" kerran viikossa. Kyllä minä tämän kanssa pystyn elämään, enkä ole miestä pois heittämässä sen takia. Oloni vain on usein lannistettu sen takia, kun silmät hehkuen vuodatan rakkauteni ja ihailuni ja hellät tunteeni ja vastaanotto/vastaus livenäkin on "ok".
Ap.
Naiset tinderissä harrastavat samaa, yleisimmät naisten vastaukset:
Ok
Heh
Jep
😁
👍
...vihdoinkin saatte maistaa omaa lääkettänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisenlaisiakin miehiä on. Onneksi. Itse en osaisi olla suhteessa jossa en kokisi olevani rakastettu, tärkeä ja ihana - ja haluan kuulla sen myös.
AP, jos et saa suhteesta sitä mitä tarvitset, on ihan ok lopettaa se. Ei tarvitse jäädä sellaiseen jossa olet onneton.
Juuri näin, parisuhteessa ei todellakaan kannata joustaa mistään, toinenhan on vain tarpeiden tyydyttäjä. Jos ei 100% tyydyty, vaihtoon.
T. Nykynainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan kamalaa sanoa sulle näin mutta itse olin tuollainen (pois lukien tuo että kuitenkin sanoo rakastavansa, se on vähän hämäävää) silloin kun omat tunteeni eivät olleet mitenkään romanttiset. Olin varmasti omalla tavallani kiintynyt mutta en rakastanut. Enkä osannut feikatakaan sitä. Kun rakastuin, kaikki tuo mitä itsekin kaipaat tuli multa luonnollisesti ja itsestään selvästi.
Tätä juurikin pelkään. Mutta tosiaan todella ristiriitaista, että sanoo rakastavansa ja hellii läheisyydellä, kun ollaan yhdessä. Kysyinkin, miksi rakastaa, niin vastasi kyllä "sun kanssa on hyvä olla". Mutta silti minulle jää tunne, että jokin palikka tästä jutusta puuttuu, kun en saa oikein mitään vastetta sille, mitä annan. Jos hän laittaa vaikka kivan kuvan itsestään mulle, niin kehun ja näytän ihanat tunteeni hänelle heti viestillä. Jos itse laitan vastaavasti kuvan, niin saat
Jos sinusta tuntuu, että jotain puuttuu niin sitten puuttuu. Onhan toi nyt myös oireellista, että olette pari vuotta tapaillut ilman suunnitelmia jatkosta ja yrität etsiä merkitystä viestittelystä.
Lapanenhan tuo on, saattaa olla myös piilohomo.
Muuten olisin sanonut, että hän ei vain osaa ilmaista sanallisesti tunteitaan, mutta...exälle on kuitenkin hellittelynimi ollut. Voisiko olla ettei hän ole niin hirveän kiinnostunut...? 😬😬😬 Jos vastaillaan tyyliin "ok" niin eihän tuossa kuviossa kaikki ihan oikein ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, parisuhteessa ei todellakaan kannata joustaa mistään, toinenhan on vain tarpeiden tyydyttäjä. Jos ei 100% tyydyty, vaihtoon.
T. Nykynainen
Juuri näin. Jos mies ei täytä jokaikistä kriteeriäni ja vaatimustani, elän elämäni yksin ja kuolen lapsettomana ja katkeroituneena kääkkänä.
Toisaalta, jos mies täyttää kaikki vaatimukseni, olen täysi ovimatto hänelle ja roikun hänessä kiinni ja nöyryytän itseäni estoitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nykynainen
Sinäpä sen sanoit! Kyllä se niin on että elämä on liian lyhyt siihen että on valtaosan ajasta onneton. Yksin on paljon parempi kuin huonossa suhteessa. Luojan kiitos nykyään nainen saa tehdä myös sen valinnan.
Kuulostaa ihan mun exältä. Jätin hänet, enkä oo katunu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nykynainen
Näinhän en sanonut. Mutta nyt puhutaan täysin perustavaa laatua olevista eroista parisuhteessa olemisessa. Ja kuten totesin, toisenlaisiakin miehiä on. Sellaisia joiden kanssa ei tarvitse tehdä kompromissia näissä asioissa. En halua t
En halua tehdä kompromissia siinä, että tunnenko olevani rakastettu ja haluttu. Voin tehdä kompromissin siinä että katsotaanko tänään sun leffa vai mun. Mennäänkö appivanhemmille tänään vai vasta ensi viikolla. Syödäänkö tänään sushia vai kanapastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan kamalaa sanoa sulle näin mutta itse olin tuollainen (pois lukien tuo että kuitenkin sanoo rakastavansa, se on vähän hämäävää) silloin kun omat tunteeni eivät olleet mitenkään romanttiset. Olin varmasti omalla tavallani kiintynyt mutta en rakastanut. Enkä osannut feikatakaan sitä. Kun rakastuin, kaikki tuo mitä itsekin kaipaat tuli multa luonnollisesti ja itsestään selvästi.
Tätä juurikin pelkään. Mutta tosiaan todella ristiriitaista, että sanoo rakastavansa ja hellii läheisyydellä, kun ollaan yhdessä. Kysyinkin, miksi rakastaa, niin vastasi kyllä "sun kanssa on hyvä olla". Mutta silti minulle jää tunne, että jokin palikka tästä jutusta puuttuu, kun en saa oikein mitään vastetta sille, mitä annan. Jos hän laittaa vaikka kivan kuvan itsestään mulle, niin kehun ja näytän ihanat tunteeni hänelle heti vies
Suunnitelmia jatkosta? Meillä molemmilla on vielä lapsia kotosalla eikä haluta perustaa uusperhettä. Ootellaan, että lapset (lähivuosina) lentää pesästä ja mietitään sitten, olisiko yhteenmuuton aika vai halutaanko pitää omat kämpät.
Ap.
Aika kylmä ja tyly. En jaksaisi tuollaista.