Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla samoja fiiliksiä parisuhteessa?

Vierailija
22.01.2024 |

Mä en jaksa enää laittautua. Puen aamutakin ja astun keittiöön. Sä kaadat kahvia kuppeihin ja mietin kuinka lämmintä se on, joka aamu se tuntuu viileemmältä. Onko keittimessä vika? Kaikki viilenee. Mun sisällä ääni huutaa "kosketa mua!" Silti mun suu pysyy kiinni, sanomatta sanaakaan. Vaikenen.

Me siirrytään parvekkeelle, siihen samalle sohvalle. Ihan lähekkäin, silti niin kauas toisistamme. Sä et enää nosta mun jalkoja sun syliin. Mä istun jalat ylhäällä kippurassa, polveen sattuu. "Miten sä nukuit?" kysyn. "Hyvin" sä vastaat, niinkuin joka aamu. Hetken päästä kysyt samaa multa. "Hyvin" mä valehtelen. 

Mä nukuin taas kaukana susta, annoin sulle tilaa. Sä nukut huonosti mun lähellä. Liian kuuma, liian vähän tilaa. Mulla on kylmä, joka ilta tuntuu viileemmältä. Käperryn peiton sisään, omaan nurkkaani. Mun sisällä ääni huutaa "kosketa mua!" Silti mun suu pysyy kiinni. Pidän sanat sisällä, hengitän syvään. Suru on kuin hyökyaalto joka valtaa koko kehon. En päästä sitä ulos, pidän peitosta tiukasti kiinni kunnes nukahdan. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonona nukkujana on pakko sanoa että itse en voisi olla suhteessa jossa toinen haluaa ehdottomasti nukkua lusikassa tai muuten ihan kiinni iholla. Ottaisin vähintään unieron mutta jos toiselle se lähellä nukkuminen on taas jonkinlainen osoitus rakkaudesta niin eihän se toimisi.

Oma veikkaus on että miehen kuivat kaudet johtuu siitä että hänkin tajuaa että te ette sovi yhteen. Ootte edenneet nopeasti ja nyt alkaa todellisuus valjeta molemmille. On aika ottaa asia puheeksi. 

Vierailija
22/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Nainen kun saa parisuhteen nainen lopettaa kaiken panostamisen ja alkaa lihomaan kun sairaasti kuvittelee että miehet elättää ja huomioi mätisäkkejä

Olet väärässä ketjussa. Teille naispelkoisille on ihan riittävästi omia ketjuja täällä. Nainen ei lopeta panostamista, kun rakkautta riittää ja mies itse panostaa. Vastavuoroisuus on kaiken a ja o. 

Ap:n parisuhde ei kuulosta vastavuoroisesti. Luulen, että olette vaan liian erilaisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sillon kun me tavattiin kerroin ite, että mulla voi olla kuivia kausia jos saan masennusjakson (mulla on 2 tyypin bipo) näin ei kuitenkaan nyt oo ollu. Sit taas miehellä ei ennen oo ollu niitä kuivia kausia, mut tää on meidän suhteen aikana toinen. Tosin sen edellisessä suhteessa seksiä ei kuulemma koskaan ollut kun n. Kerran kuussa koska nainen ei kuulemma halunnut ja seksi oli vähän ku "palkinto" jos käyttäyty oikein. "

Kuulostaa kyllä siltä että teidän suhteessane on ainekset monenlaisiin ongelmiin seksin saralla. Tuo mioehenkään edellinen suhde ei kuulosta terveeltä ja on saattanut jättää jälkensä mieheen.

Teidän kannattaisi ehkä harkita seksuaaliterapautilla käymistä.

Jep varmasti mennyt suhdekin on jättänyt jäljen ja siitä on puhuttukin. Sama kun mun menneet kokemukset vaikuttaa. Miehen entinen on myös suoraan haukkunut miehen sänky suoritukset, mikä aiheutti alkuun miehelle jännitystä ja paineita munkin kanssa, mut ne onneks meni ohi. Nykynen haluttomuus liittyy ainakin miehen mukaan raha ja työasioihin mitkä valtaa mielen. 

Käyn ite terapiassa kerran viikossa ja siellä on puhuttu myös seksuaalisuudesta paljon. Lisäks mies on ollu kerran myös mukana..

Vierailija
24/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonona nukkujana on pakko sanoa että itse en voisi olla suhteessa jossa toinen haluaa ehdottomasti nukkua lusikassa tai muuten ihan kiinni iholla. Ottaisin vähintään unieron mutta jos toiselle se lähellä nukkuminen on taas jonkinlainen osoitus rakkaudesta niin eihän se toimisi.

Oma veikkaus on että miehen kuivat kaudet johtuu siitä että hänkin tajuaa että te ette sovi yhteen. Ootte edenneet nopeasti ja nyt alkaa todellisuus valjeta molemmille. On aika ottaa asia puheeksi. 

En mä tarkota sitä, että koko yö tarvis nukkua lusikassa, vaan että joskus saisin nukahtaa niin että tunnen toisen ihon kosketuksen, oli se sitten jalka jalkaa vasten tai käsi lähellä. Toinen mitä tehtiin ennen oli se, et mun herätyskello herätti puol tuntia ennen ku piti nousta ja se aika jatkettiin unia lähekkäin. 

Äsken kun juteltiin niin käytiin läpi sitä, että vaikka seksiä ei olis haluan välillä sitä lähellä oloa niin, että saan täyden huomion.

Ja en ite usko että kuivat kaudet liittyy varsinaisesti muhun eikä näin oo myös miehen mielestä. Hänen mukaan raha ja työasiat painaa. Miehen mukaan hän ei oikein tiedä mihin suuntaan työelämässä lähteä, mutta tietää että haluu olla just mun kanssa. 

Vierailija
25/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelet miehelle, kun hän kysyy etkä saa suuta auki mitä haluaisit?! 

Voin kertoa, että omalla kohdalla sain suun auki, kerroin mitä halusin, pyysin kosketusta, ja mies sanoi ei. Muut hän ei sitten puhunutkaan. Ei olla enää yhdessä. 

Vierailija
26/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Nainen kun saa parisuhteen nainen lopettaa kaiken panostamisen ja alkaa lihomaan kun sairaasti kuvittelee että miehet elättää ja huomioi mätisäkkejä

Olet väärässä ketjussa. Teille naispelkoisille on ihan riittävästi omia ketjuja täällä. Nainen ei lopeta panostamista, kun rakkautta riittää ja mies itse panostaa. Vastavuoroisuus on kaiken a ja o. 

Ap:n parisuhde ei kuulosta vastavuoroisesti. Luulen, että olette vaan liian erilaisia. 

Oot oikeassa, me ollaan tosi erilaisia ja muhun just se tässä miehessä vetos. Mä oon ite vetäytyvä, en osaa kunnolla sanottaa tunteita, haluun miettiä ensin miks tunnen mitä tunnen ja mun on vaikea sanoa jos joku vaivaa mua. Miehen taas on helppo puhua ja keskustella asioista ja tunteista ja haluis aina selvittää kaiken heti. Ja tässä kohtaa se ongelma onkin, kun ite en saa suuta auki. Nyt taas kun sain suun auki, mies ymmärsi heti, otti lähelle ja mietti ratkaisua. 

Miehellä on ollu tapana kysyä multa mökötänkö jos oon vetäytyvä. Mä taas mielestäni en mökötä kun mulla on pahaolo, kohtelen miestä edelleen hyvin, vastaan ja yritän olla arjessa mukana, mutta en osaa sanoa jos tuntuu pahalta. Siks sanon aina en ku mies kysyy mökötänkö, koska mielestäni en mökötä. Nyt sovittiin, että mies kysyy mieluummin "onko murhemieli" tai "surettaako" johon mun on helpompi vastata "joo" ilman selityksiä. Ja sit taas mies tietää tästä että kaipaan läheisyyttä ja joku painaa mieltä.

Vierailija
27/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa teinidraamalta. 

Vierailija
28/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet miehelle, kun hän kysyy etkä saa suuta auki mitä haluaisit?! 

Voin kertoa, että omalla kohdalla sain suun auki, kerroin mitä halusin, pyysin kosketusta, ja mies sanoi ei. Muut hän ei sitten puhunutkaan. Ei olla enää yhdessä. 

Ihmiset on erilaisia ja ihmisillä on erilaisia kokemuksia. Esim mä oon tottunut lapsuudessa siihen, että pitää hymyillä ja negatiivisia tunteita ei saa näyttää. Sama oppi jatku mun edellisiin suhteisiin ja nyt vasta mulla on suhde jossa nekin tunteet saa näyttää. Siitä huolimatta se ei aina oo helppoa, tuntuu että kuormittaa toista omilla tunteillaan. Jos omat tunteet on tottunu lakasemaan maton alle on oikeesti tosi vaikeeta välillä vaatia sitä huomiota. Nykyään mä puhun asioista ja saan olla omaitteni, mut se vaatii edelleen tosi paljon sisäistä työtä et suun saa auki. 

Ja mä tiedostan, että tää ongelma on mussa eikä mun kumppanissa, päin vastoin mun nykynen nimenomaan kysyy ja luo sitä ilmapiiriä et voi kertoa. Mut mä harjoittelen ja kai se on pääasia et ees yritän vaikka välillä tuliskin automaattisesti suusta se valhe, että kaikki on hyvin. 

Vierailija
29/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMP.

Vierailija
30/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan kirjailijan urasta haaveile 😂

Vierailija
31/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon itseasiassa julkassu kaverin kanssa proosateoksen mihin sain rahoituksen, mut nykyään harrastan lavarunoutta. Joskin aloitus oli lähinnä ajatuksia paperille tyylinen viiden minuutin avautuminen. 

Vierailija
32/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisen pitää se suu avata, jotta mikään suhde pysyy kunnossa. 

Kai siinä pitäisi puhuakin jotain? Pelkkä suun avaaminen tuskin auttaa.

Vierailija
33/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon itseasiassa julkassu kaverin kanssa proosateoksen mihin sain rahoituksen, mut nykyään harrastan lavarunoutta. Joskin aloitus oli lähinnä ajatuksia paperille tyylinen viiden minuutin avautuminen. 

Helvetilliset huutikset jos totta. Kliseistä paskaa, kuin jostain laulunsanoista kopioitua.

Vierailija
34/34 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin nukkuessa ei ole mitään ongelmaa, mutta parisuhteessa aina tulee vaikeuksia. Tarvitsen tilaa kääntyilemiseen, eikä saa olla liian kuuma joten mikään toisessa kiinni nukkuminen ei ainakaan pidemmän päälle onnistu. Lisäksi siinä tulee hirveän itsetietoiseksi siitä toisesta ja miettii että uskallanko kääntää kylkeä tai huokaista äänekkäästi, ettei toinen vain herää.

Minusta ei taida olla parisuhteeseen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän