Miksi vetussa jotkut halailee työpaikalla?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi halasin työkaveria, kun hän oli saanut terveen paperit syöpähoitojen jälkeen.
Mistä edes tiedät työkaverisi terveysasiat? En ikinä kertoisi työkavereilleni omasta syövästäni.
No kuule ihan itse kertoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle koskettaminen on luontevaa. Olen kätilö ja meillä kyllä halataan, taputetaan olalle. Ei kovin kummoista asiaa tarvitse olla. Mieheni on it- konsultti. Heillä ei halailla.
Miksi? Ei työkaverit ole mitään ole mitään kavereita. Kauheaa olisi olla sun kaltaisen työkaveri.
Puhutko Nyt itsestäsi?
sua tuskin kovasti halaillaan töissä?
otan osaa 💔Ei kai kukaan halua itseään halattavan? Varsinkaan työpaikassa. Ihmisillä on rajat, myös fyysiset. Itse näen työkavereitani 2 kertaa vuodessa, eikä todellakaan halailla. Sen verran etäisiä ollaan vaikka samaa työtä tehdään.
Kaksi kertaa vuodessa tämän tyypin näkeminen olisi tasan kaksi kertaa liikaa ja halaamiset jäisi väliin 😳
Vierailija kirjoitti:
Saan silloin tuntea naistyökaverin rinnat itseäni vasten ilman syytöksiä
Kunhan muistaa olla taputtamatta pakaroille - työkaverista riippuen toki.
Minulla työkavereina on pelkästään miehiä, itse olen siis nainen. Eipä tule näitä miehiä halailtua, heidän kanssa oleminen on pelkkää läpän heittoa. Naispuolisia työkavereita olisikin "helpompi" halata. Eikä kyllä nämä miehetkään halaile minua. Kuka nyt uskaltaisi ottaa nykypäivänä sitä riskiä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ikinä halailisi yhtäkään työkaveria. Ei olla niin läheisiä. Juttelen työkavereiden kanssa vain skype-palavereissa ja pelkkiä työasioita. En tiedä yhtään mitään kenestäkään.
Etähalailu jollain skypellä on tietty hieman hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työpaikasta ja tunnelmasta.
omassa työpaikassani on ihan tavallista halailla mutta tunteiden näyttäminen on sallittu; en asu Suomessa😆
Asun myös ulkomailla ja olen kertonut työpaikalla, toki ihan kohteliaasti, etten halaa.
Näin halaili meilläkin ja aiheutti pahaa verta. Sittemmin YTeissä kummatkin on ulkoistettu.
Esimies
Olen Itä-Suomesta ja meillä halataan. Pomo halasi perjantaina. Lännessä oltiin aikanaan niuhompia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla työkavereina on pelkästään miehiä, itse olen siis nainen. Eipä tule näitä miehiä halailtua, heidän kanssa oleminen on pelkkää läpän heittoa. Naispuolisia työkavereita olisikin "helpompi" halata. Eikä kyllä nämä miehetkään halaile minua. Kuka nyt uskaltaisi ottaa nykypäivänä sitä riskiä....
Itse miehenä olin kerran käytävällä mukana heittämässä läppää, kun entinen naispuolinen työkaveri oli tullut tervehtimään meitä ex-kollegojaan. Kun rupatteluhetken päätteeksi naiset ryhtyivät halailemaan toisiaan, vetäydyin hiljaa omaan työhuoneeseeni sillä periaatteella, ettei koko asia edes koske minua. En todellakaan ota nykypäivänä sitä riskiä...
Vierailija kirjoitti:
Olen Itä-Suomesta ja meillä halataan. Pomo halasi perjantaina. Lännessä oltiin aikanaan niuhompia.
Länsisuomalaiset onkin täysin perseestä - varsinkin pohjalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä olin kerran käytävällä mukana heittämässä läppää, kun entinen naispuolinen työkaveri oli tullut tervehtimään meitä ex-kollegojaan. Kun rupatteluhetken päätteeksi naiset ryhtyivät halailemaan toisiaan, vetäydyin hiljaa omaan työhuoneeseeni sillä periaatteella, ettei koko asia edes koske minua. En todellakaan ota nykypäivänä sitä riskiä...
Nyhverö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyhverö!
Olen se jolle vastasit. Vaikka kirjoitit viestiin pelkän allekirjoituksesi, yritit ilmeisesti samalla pilkata minua. Kertomassani tilanteessa menettelin täsmälleen niin kuin tyylitaju ja kirjoittamattomien sääntöjen tunteminen edellyttivät. Muunlainen toimintatapa olisi ollut kiusallista kaikille läsnäolijoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle koskettaminen on luontevaa. Olen kätilö ja meillä kyllä halataan, taputetaan olalle. Ei kovin kummoista asiaa tarvitse olla. Mieheni on it- konsultti. Heillä ei halailla.
Miksi? Ei työkaverit ole mitään ole mitään kavereita. Kauheaa olisi olla sun kaltaisen työkaveri.
Puhutko Nyt itsestäsi?
sua tuskin kovasti halaillaan töissä?
otan osaa 💔
Hänhän juuri ilmoitti, ettei tykkää halailla.
Itse olen ollut it-alalla pitkään. Pienemmässä firmassa ollessani oltiin enemmän konttorilla eikä etänä ja työkaverisuhteista tuli läheisempiä ja ystäviäkin tuli useasta työkaverista. Nyt olen ollut 8 vuotta isossa it-organisaatiossa enkä tunne työkavereitani lainkaan. Etätyöt tietysti vaikuttavat mutta myös ihmisten persoonat. Ei edes tee mieli kertoa mitään henkilökohtaista heille. Saatikka halailla jos nähdään joskus konttorilla. Tavallaan surullista.
Eikös halailu ole yksi manipuloinnin muoto ja narsistien käyttämä toimintatapa?
Vierailija kirjoitti:
Eikös halailu ole yksi manipuloinnin muoto ja narsistien käyttämä toimintatapa?
On se sitäkin. Ja nykyaikana melko usein juuri sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työkavereista kyl suurin osa on myös mun ystäviä työn ulkopuolella.
Pelkkä työkaveruus ei ole kaveruutta, mutta jotkut työkaverit voivat olla kavereita muutenkin. Ei kai se halaaminen naisvaltaisella työpaikalla naisten kesken maailmaa kaada, kunhan sosiaaliset tuntosarvet toimivat sen verran, että ymmärtää pitää näpit irti niistä työkavereista, jotka eivät asiasta innostu.
Meillä hallinnollisella alalla työntekijät ovat varhaisesta keski-iästä eläkeiän kynnykselle. Sekä miehiä että naisia. Joskus harvoin näkee illanvieton päätteeksi naispuolisten työkavereiden halaavan keskenään. Minulle miehenä tällainen ei tulisi kysymykseenkään, on tärkeää säilyttää kaikkiin työtovereihin taspuoliset, asialliset ja ammatillisen kohteliaat välit, jotka myös kestävät samanlaisina vuodesta toiseen.
Eri