Kuinka paljon olette joutuneet maksamaan gynekologilla käymisestä?
Mitä toimenpiteitä teille tehtiin ja mikä tuli loppuhinnaksi?
Luin netistä uutisen, jossa eräältä naiselta löytyi ongelmia ja häneltä jouduttiin ottamaan näytepala. Hinnaksi tuli lähemmäs 500 euroa.
Yritän arvioida kuinka paljon rahaa pitäisi säästää, että voi käydä gynekologilla (ultra), joten kiitän jo etukäteen kaikista kommenteista!
Kommentit (186)
Joku noin 300 15 min käyti ja ultraus.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn oman tk:n gynekologilla. En maksa yksityiselle.
Todella ärsyttävä ihmistyyppi tämä joka tulee kertomaan omasta tilanteestaan, joka ei millään tavalla liity kyseessä olevaan asiaan. Typerää ja itsekeskeistä. Kyseessä kun ei ole työterveyshuolto, joka on vain joidenkin etuoikeus. Ei sillä etteivät työntekijät olisi ansainneet terveydenhuoltoa, mutta sekin on työnantajasta kiinni miten se on järjestetty.
320€
Ultra ja normitutkimus. Gynet on kalliita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella ärsyttävä ihmistyyppi tämä joka tulee kertomaan omasta tilanteestaan, joka ei millään tavalla liity kyseessä olevaan asiaan. Typerää ja itsekeskeistä. Kyseessä kun ei ole työterveyshuolto, joka on vain joidenkin etuoikeus. Ei sillä etteivät työntekijät olisi ansainneet terveydenhuoltoa, mutta sekin on työnantajasta kiinni miten se on järjestetty.
Eikös tuo lainaamasi kommentti juuri liittynyt asiaan? ap kysyi paljonko maksamme gynekologille ja tuo lainaamasti vastasi, että käy tk:n gynekologilla. Eli hän maksaa kaiketi sen tk-maksun
Onko uudempia kokemuksia? Nyt kun hinnat ovat nousseet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 e on toistaiseksi mennyt, en ole eläissäni käynyt gynekologilla.
N34
Miksi et ole mennyt edes ilmaisiin ikäseulontoihin?
En ole tietääkseni saanut kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Tk:ssa ei ole gynekologia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 e on toistaiseksi mennyt, en ole eläissäni käynyt gynekologilla.
N34
Miksi et ole mennyt edes ilmaisiin ikäseulontoihin?
Oma syyni on se, että kyllästyin siirtämään aikaa aina vain eteenpäin, koska aikoja oli vain hyvin rajallisella aikavälillä, joka ei sopinut muihin aikatauluihini niin mitenkään koskaan.
Terveys pitäisi olla asia joka menee tärkeysjärjestyksessä kaiken edelle. Ja sen papa-näytteenotto ei montaa minuuttia kestä.
Kestää, kun pitää matkustaa hevon kuuseen sitä näytteenottoa varten.
Vierailija kirjoitti:
En maksa mitään. Asun saksassa.
Erikoista. Kuka maksaa sairausvakuutuksesi Saksassa - joka siellä aina vaaditaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksei julkinen kelpaa?
Miten julkiselle pääsee? Onko se hyvä?
Just kävin. Perustutkimus+ultra 301euroa. Olin lentää pyrstölleni. Onneksi sanoi, että 5 vuoden väli riittää. Papa-seulonta välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei julkinen kelpaa?
Miten julkiselle pääsee? Onko se hyvä?
Terveyskeskukset hoitavat sairaat Suomessa. Jos ongelma ylittää terveyskeskuslääkärin osaamisen niin saat lähetteen erikoislääkärille.
Gyne sanoi, ettei turhaan tarvitse käydä, jos ei ole vaivoja. En ole 10 vuoteen käynyt. Papaseulonnoissa käyn kun kutsu käy. Varmaan se jotain 300 e on jos ultralla katsoo.
N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pääse tk.n gynekologille.
Kyllä kun käy ehkäisyneuvolassa, niin kirjoittavat lähetteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pääse tk.n gynekologille.
Kyllä kun käy ehkäisyneuvolassa, niin kirjoittavat lähetteen.
Näissä on isot erot kuntien välillä.
Kerran kävin alaikäisenä julkisella, hinta 0€.
Vierailija kirjoitti:
Gyne sanoi, ettei turhaan tarvitse käydä, jos ei ole vaivoja. En ole 10 vuoteen käynyt. Papaseulonnoissa käyn kun kutsu käy. Varmaan se jotain 300 e on jos ultralla katsoo.
N44
Mulle on tehty gynekologiset tarkastukset terveyskeskuksessa ja ilmaiseksi. Se on ollut jotenkin kytköksissä e-pillereiden käyttöön. Käypä hoito -suosituksiin on ilmeisesti tullut muutos, koska noita tarkastuksia ei tehdä enää.
Vierailija kirjoitti:
N44
Jaa, itse olisin varmaan kuollut, koska 28- vuotiaana todettiin oireeton kohdunkaulan syövän esiaste. Mutta aloittajalle. Tosiaan yksityisellä se vajaa 300euroa. En tosin ymmärrä miksi otettu koepala. Itse kävin papassa, josta kirjoitettiin poikkeavien tulosten perusteella lähete julkiselle koepalan ottoon. Nykyisin varaan tosiaan ajan kerran vuodessa neuvolaan ja kirjoittavat lähetteen papaan ja HPV- näytteeseen. Suositus on kerran viidessä vuodessa. Oma esiasteeni kehittyi alle vuodessa, joten olen vähän vainoharhainen ja haluan käydä kerran vuodessa. Aina olen lähetteen saanut.
Käyn vuosittain naistentautien polilla tarkastuksessa. Joskus tehdään vain ultra, joskus sisätutkimus ja ultra ja jotain näytettä (joskus on pitänyt käydä parikin kertaa vuodessa), joten maksan poliklinikkamaksun gynellä käymisestä.