Kuinka paljon olette joutuneet maksamaan gynekologilla käymisestä?
Mitä toimenpiteitä teille tehtiin ja mikä tuli loppuhinnaksi?
Luin netistä uutisen, jossa eräältä naiselta löytyi ongelmia ja häneltä jouduttiin ottamaan näytepala. Hinnaksi tuli lähemmäs 500 euroa.
Yritän arvioida kuinka paljon rahaa pitäisi säästää, että voi käydä gynekologilla (ultra), joten kiitän jo etukäteen kaikista kommenteista!
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on gyne terv asemalla; mikä on kuntanne?
Täälläpäin ei ole sellaista palvelua. Pk seutu.
Meillä on, asun Helsingissä.
Etkö voisi kertoa mistä tk asemasta on kyse? Olisin tosi kiitollinen!
T. Se köyhä ja sairas 50+, Helsinki.
Kannnatta sitten selvittää tämä gyneasia Maisan kautta, että löytyykö todellakin julkinen gynekologi jossain Helsingin terv. asemalla. Epäilen.
Olen koko aikuisikäni käynyt yksityisellä gynekologilla, en ole vielä keksinyt miten pääsisi julkiselle puolelle. Työterveys ei myöskään näitä juttuja hoida. Useimmiten käyn vain tarkastuksessa, satunnaisesti myös papa-koe. Hinnat pyörivät 100-150 € välillä.
N56
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin . Ainakin netissä ei lue että missään päin Helsinkiä olisi julkinen gyne terv keskusksessa.
Kyllä sielläkin neuvola on. Julkisella ei vain voi alkaa itse valikoimaan palvelua mistää nettivalikosta. Terveysaseman ajanvarauksen kautta lähde puhelimitse tai nettiviestitse kyselemään, niin pääset eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin . Ainakin netissä ei lue että missään päin Helsinkiä olisi julkinen gyne terv keskusksessa.
Kyllä sielläkin neuvola on. Julkisella ei vain voi alkaa itse valikoimaan palvelua mistää nettivalikosta. Terveysaseman ajanvarauksen kautta lähde puhelimitse tai nettiviestitse kyselemään, niin pääset eteenpäin.
Kiitos! Voin yrittää. En vain ole kuullut että 50+ nainen pääsisi neuvolalääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn oman tk:n gynekologilla. En maksa yksityiselle.
Alapeukuttajille tiedoksi että köyhän gynekologiset vaivat jäävät tutkimatta koska heillä ei ole varaa yksityiseen.
Köyhän vaivat jäävät monesti tutkimatta, koska he luulevat että hoidon saaminen on aina rahasta kiinni. Olin aivan ihmeissäni, kun korona-aikaan kaveri oli varaamassa Googlehaun perusteella löytämälleen yksityiselle lääkäriasemalle helkkarin kallista aikaa koronatestiin, vaikka kaupungilla oli useita pisteitä joissa testiin pääsi aivan ilmaiseksi kuka tahansa.
No miksi kaupungit eivät itse kerro terveyspalveluistaan? On se helkkarin väärin.
Ihan v...n paljon jouduin maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pääse tk.n gynekologille.
Terveyskeskuksen gynekologi? Ei kai nyt terveyskeskuksissa ole mitään erikoislääkäreitä? Kyllä voi lättyään mennä toki terveyskeskuslääkäriin näyttämään mutta ihan normi terkkalääkäri se lienee.
Toki terkkarista voi saada lähetteen julkisen sairaalan polille gynekologilla jos joku vakavampi vaiva on.
Todellakin meidän tk:ssa on myös gynekologin palvelut. Hän toimii kahdessa terveyskeskuksessa. Asun pienellä paikkakunnalla.
Oho. Stadissa ei ole gyneä terkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
No miksi kaupungit eivät itse kerro terveyspalveluistaan? On se helkkarin väärin.
Vähän sama kuin ei Kelakaan automaattisesti kerro ihmiselle, että mitä tukia ja apuja hän voisi hakea. Kaiken joutuu itse aktiivisesti selvittämään ja seikkailemaan palveluviidakossa usean vesiperän kautta. Kaipa julkisen jonot pysyvät kohtuullisina, kun ihmiset luulevat ettei siellä minkään sortin lääkärille pääse.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku vinkata missä terv. keskuksessa Helsingissä on julkinen gynekologi ? Ja siis gynekologi eikä tavallinen lääkäri.
T. Köyhä ja sairas 50 + joka viimeksi meni gynelle lainarahoilla.
En ole helsinkiläinen, joten en muista, mutta joku kaveri kävi jossain tk:ssa (todellakin oli tk) gynekologin vastaanotolla ehkäisyasioissa helsingissä.
jos sinulla on gynekologisia oireita, niin menet tk:n yleislääkärillle, niin hän laittaa sinulle lähetteen sairaalaan naistentautien poliklinikalle. Vuotohäiriöt ainakin otetaan vakavasti, tai ainakin minun otettiin
Vierailija kirjoitti:
Olen koko aikuisikäni käynyt yksityisellä gynekologilla, en ole vielä keksinyt miten pääsisi julkiselle puolelle. Työterveys ei myöskään näitä juttuja hoida. Useimmiten käyn vain tarkastuksessa, satunnaisesti myös papa-koe. Hinnat pyörivät 100-150 € välillä.
N56
Aikoinaan eräässä työpaikassa työterveydessä myös gyne jutut sekä terveyden ja sairauden hoidot eli flunssat ym.
En vielä mitään, vaikka ikää jo 57. Onkohan onnea vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajille tiedoksi että köyhän gynekologiset vaivat jäävät tutkimatta koska heillä ei ole varaa yksityiseen.
Köyhän vaivat jäävät monesti tutkimatta, koska he luulevat että hoidon saaminen on aina rahasta kiinni. Olin aivan ihmeissäni, kun korona-aikaan kaveri oli varaamassa Googlehaun perusteella löytämälleen yksityiselle lääkäriasemalle helkkarin kallista aikaa koronatestiin, vaikka kaupungilla oli useita pisteitä joissa testiin pääsi aivan ilmaiseksi kuka tahansa.
Ei me mitään luulla vaan tiedetään että aika monella paikkakunnalla tk:sta ohjataan yksityiselle gynekologille. Omassa kaupungissani ei yksityistä edes ole ja tk:ssa hoitavat vain raskauksia.
Viimeksi kun gynellä kävin sain vielä hoitoa erikoislääkärin vastaanotolla tk:ssa, meillä sellainen oli, vaan ei ole enää. En tiedä tällä hetkellä minnepäin kääntyä, onneksi ei ole vaivoja ja tosin papa-kokeen voi tilata tietääkseni ihan sairaanhoitajan kautta koska sen ottavat labrassa, eli ei tarvita siihen gyneä erikseen.
Omaan työterveyteen kuuluu kerta gynellä per vuosi, joten ei ole ollut tarvetta itse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
N56
lue hyvinvointielueiden sivuilta
tyksin sivuilta:
Naistentautien vastaanotoilla hoidamme erilaisia gynekologisia sairauksia.
Tavallisimpia käyntien syitä ovat
Alkuraskauden ongelmat 20:nteen raskausviikkoon asti
Raskaudenkeskeytykset
Gynekologiset vuotohäiriöt
Alavatsakivut mukaan lukien endometrioosi
Laskeumat ja virtsankarkailu
Papa-muutokset
Gynekologiset kasvaimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pääse tk.n gynekologille.
Terveyskeskuksen gynekologi? Ei kai nyt terveyskeskuksissa ole mitään erikoislääkäreitä? Kyllä voi lättyään mennä toki terveyskeskuslääkäriin näyttämään mutta ihan normi terkkalääkäri se lienee.
Toki terkkarista voi saada lähetteen julkisen sairaalan polille gynekologilla jos joku vakavampi vaiva on.
Todellakin meidän tk:ssa on myös gynekologin palvelut. Hän toimii kahdessa terveyskeskuksessa. Asun pienellä paikkakunnalla.
Oho. Stadissa ei ole gyneä terkkarissa.
Joku väitti tässä ketjussa että eräässä terv keskuksessa Helsingissä olisi gynekologin vastaanotto, mutta pantaa tietoaan eikä kerro missä terv asemalla, vaikka olen kohteliaasti kysynyt. Eli taitaa olla höpöpuhetta.
Kävin joitain vuosia sitten ja maksoin noin 150€ sisältäen ultran. Nyt saa varmaan tuplata hinnan.
Jos joutuu menemään terv keskuslääkärille ensin että saisi jonkun julkisen gynen, niin jätän väliin. Meillä on melkein pelkästään Lähi Idästä tai Afrikasta tulleita " ota Burana", mieslääkäreitä terv asemassani.... Enkä mene näyttämään t o o s a a n i näille.