Kuinka paljon olette joutuneet maksamaan gynekologilla käymisestä?
Mitä toimenpiteitä teille tehtiin ja mikä tuli loppuhinnaksi?
Luin netistä uutisen, jossa eräältä naiselta löytyi ongelmia ja häneltä jouduttiin ottamaan näytepala. Hinnaksi tuli lähemmäs 500 euroa.
Yritän arvioida kuinka paljon rahaa pitäisi säästää, että voi käydä gynekologilla (ultra), joten kiitän jo etukäteen kaikista kommenteista!
Kommentit (186)
Gynekologi maksoi minulle...
Ei vaan, ihan olen selvinnyt julkisella puolella erikoislääkärin maksulla, joka omalla hyvinvointialueella on joku 41 euroa. Joskus kävin yksityisellä gynekologilla ihan vaan reseptin hakemassa ja satasen luokkaa oli.
Kierukan vaihto, 350€ + kierukan hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 e on toistaiseksi mennyt, en ole eläissäni käynyt gynekologilla.
N34
Miksi et ole mennyt edes ilmaisiin ikäseulontoihin?
Minkä seulonnan tekee gynekologi?
Te joilla on gyne terv asemalla; mikä on kuntanne?
Täälläpäin ei ole sellaista palvelua. Pk seutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn oman tk:n gynekologilla. En maksa yksityiselle.
Terveyskeskuksissa ei ole gynekologeja, eikä muitakaan erikoislääkäreillä. Käyt sitten yleislääkärillä.
Mitenköhän saat aikoja edes. Ainakin pk seudulla ei tahdo saada tk aikoja edes perusasioihin.
Ainakin meidän kaupungissa gynekologi ottaa terveysasemalla vastaan potilaita, on ostolääkäri. Ajat on aika varattuja mutta viikko sitten kyselin ja sain ajan maaliskuun puoliväliin. Palvelut voivat kunnittain erota paljonkin.
Saako kysyä mitä maksaa? Ei kai sentään ilmaista?
EI OLE, koita nyt ymmärtää. Kunta voi halutessaan ostaa yksityisen lääkärin palveluja omalle terveysasemalleen, ei sitä kukaan kiellä. Ja ei ole tarvetta tarkistella mitään terhikkiä. Lääkäri on kyllä tunnettu ja arvostettu ihminen.
Jos puhutaan nyt vain normaalista gynen tarkastuksesta, johon mahdollisesti kuuluu myös ultraääni, niin maksaa aika varmasti yli 300. Jos löytyy jotain, niin helposti hinta nousee siitä.
Jos sinulla, ap, on gynegologisia vaivoja ja tiukka rahatilanne, niin ehdottomasti suosittelen varmaamaan ajan terveyskeskuksesta. Yleislääkärit osaa kyllä tehdä normaalin sisätukimuksen, ultrausta tuskin tekevät, mutta jos oireet tai sisätutkimus antaa aihetta, niin saat sieltä lähetteen julkisen puolen gynekologille
terveyskeskuksissa muuten on erikoislääkäreitäkin, mutta se ei ole mikään sääntö, että kaikissa tk:oissa on. Meillä on radiologi, ainakin joku vuosi sitten oli myös korva- nenä- ja kurkkutautien lääkäri sekä sisätautilääkäri. Olen kuullut, että tänä vuonna on tulossa psykiatri. Kyllä. Terveyskeskukseen. Jossain päin helsinkiä on gynekologejakin tk:ssa. Siellä tk on päättänyt, että se on kustannustehokasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N34
Minkä seulonnan tekee gynekologi?
Miten liittyy mitenkään edellä oleviin kommentteihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pääse tk.n gynekologille.
Terveyskeskuksen gynekologi? Ei kai nyt terveyskeskuksissa ole mitään erikoislääkäreitä? Kyllä voi lättyään mennä toki terveyskeskuslääkäriin näyttämään mutta ihan normi terkkalääkäri se lienee.
Toki terkkarista voi saada lähetteen julkisen sairaalan polille gynekologilla jos joku vakavampi vaiva on.
Omalla alueellani ainakin pääsee gynekologisissa vaivoissa ja ehkäisyasioissa neuvolaan ja siellä palvelut on ilmaisia. Neuvolassa vierailee gynekologi säännöllisesti ja hänelle voi varata ajan.
Aiemmin asuin isossa kaupungissa, jossa gynekologille pääseminen oli todella vaikeaa ja aina ohjattiin vain terveyskeskuslääkärille tai menemään yksityiselle. Kerran kävin muka kierukan poistossa ja laitossa terveyskeskuslääkärillä, joka ei löytänyt edes kierukan lankoja joista olisi sen voinut poistaa. Silloin sain sitten lähetteen gynekologille ja jatkossa muistin aina aikaa varatessani sanoa, että olen hankala tapaus ja siksi tarvitsen gynekologin enkä terveyskeskuslääkäriä... Vaikka vika varmasti oli ihan vain tuon lääkärin kokemattomuudessa naistentautien saati kierukoiden saralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksissa ei ole gynekologeja, eikä muitakaan erikoislääkäreillä. Käyt sitten yleislääkärillä.
Mitenköhän saat aikoja edes. Ainakin pk seudulla ei tahdo saada tk aikoja edes perusasioihin.
Todellakin kävin tk:ssa gynekologilla. Haluatko nimensä, että voit tarkistaa asian?
Anna vaan nimi ja tk keskus. En nimittäin usko että olisi noin eriarvoista palvelua tk keskusten välillä.
Itse olen käynyt gynekologi A. Gärdströmin vastaanotolla Mäntyharjun terveyskeskuksessa. Kierukka laitettiin.
Tarkistin . Ainakin netissä ei lue että missään päin Helsinkiä olisi julkinen gyne terv keskusksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tarkistin . Ainakin netissä ei lue että missään päin Helsinkiä olisi julkinen gyne terv keskusksessa.
Eikö käy edes neuvoloissa, kuten meillä?
Voisiko joku vinkata missä terv. keskuksessa Helsingissä on julkinen gynekologi ? Ja siis gynekologi eikä tavallinen lääkäri.
T. Köyhä ja sairas 50 + joka viimeksi meni gynelle lainarahoilla.
Viime keväänä kävin yksityisellä. Tehtiin normaali tutkimus, ultra ja otettiin papa-näyte. Hinta oli 256€ Ikäni puolesta en enää pääse maksuttomaan papa-kokeeseen.
Saako siis vaihdevuosi ikäinen käyttää neuvolan palveluita? Eikö nämä ole tarkoitettu raskaana oleville ja ehkäisyasioille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki pääse tk.n gynekologille.
Terveyskeskuksen gynekologi? Ei kai nyt terveyskeskuksissa ole mitään erikoislääkäreitä? Kyllä voi lättyään mennä toki terveyskeskuslääkäriin näyttämään mutta ihan normi terkkalääkäri se lienee.
Toki terkkarista voi saada lähetteen julkisen sairaalan polille gynekologilla jos joku vakavampi vaiva on.
Kyllä meidän terkkarissa on gyne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N34
Papaseulontaa ei tee gynekologi.
Vierailija kirjoitti:
Te joilla on gyne terv asemalla; mikä on kuntanne?
Täälläpäin ei ole sellaista palvelua. Pk seutu.
Meillä on, asun Helsingissä.
Käyn julkisen puolen gynekologilla tarkastuksissa naistentautien polilla.
Minut laitettiin sinne vain kerran ultraan ja siltä matkalta sitten jäinkin heidän asiakkaaksi, kun löytyi jotain ja pitää nyt käydä kontrolleissa aika ajoin.
308 euroa, sisätutkimus ja ultraus Terveystalossa. Sisältäen toimisto- ja kantamaksun.
Mä käyn julkisella. Ei ole varaa käydä yksityisellä.