Rintamamiestalo jatkuvien flunssien lähteenä?
Asun 70-luvulla remontoidussa rintamamiestalossa, josta löytyy muovimatot ja ajalle tyypillisiä rakenteita. Voiko rintamamiestalo aiheuttaa sairastelua? Kokemuksia kenelläkään?
Kommentit (44)
ei voi. kyllä ne materiaalien haihtuvat aineet on jo aikapäiviä sitten haihtuneet.
Ajalle tyypilliset rakenteet (ilmeisesti 50-l tyypilliset?) ei yleensä ole sisäilmaongelmien syynä, ne 70-l remontit voi hyvin ollakin.
Voi aiheuttaa. Asun 60-luvulla rakennetussa talossa ja olen kaikki talvet kipeänä, asuin välillä muualla ja silloin olin terve. Ei kyse välttämättä ole homeesta vaan vedosta.
Tilaa homemittaus. Meidän rintamamiestalossa on lattioilla muovimatot, mutta muuta muovista ei löydy aiemmin tehdyn remontin jäljiltä. Sisäilma on hyvä.
Sitä voi tutkia tai tutkituttaa. Onko hometta, kosteutta, hiiriä, kuoriaisia, lepakot, rakennusmateriaalit, putkistot, ilmanvaihto, kolot, radon jne. Jos on asbestia, se kuuluu ammattilaisille.
Vierailija kirjoitti:
Sitä voi tutkia tai tutkituttaa. Onko hometta, kosteutta, hiiriä, kuoriaisia, lepakot, rakennusmateriaalit, putkistot, ilmanvaihto, kolot, radon jne. Jos on asbestia, se kuuluu ammattilaisille.
Mistä lepakot kertoo?
Hyi helvata. En tajua miksi ihmiset haluavat elää noissa homeloukoissa. Rintamamiestalot pitäisi polttaa ja rakentaa uusi talo tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Voi aiheuttaa. Asun 60-luvulla rakennetussa talossa ja olen kaikki talvet kipeänä, asuin välillä muualla ja silloin olin terve. Ei kyse välttämättä ole homeesta vaan vedosta.
Miten veto aiheuttaa flunssia?
Meillä oli lapsilla korvatulehduksia jotka loppuivat muuttoon. Vuokra-asunto.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvata. En tajua miksi ihmiset haluavat elää noissa homeloukoissa. Rintamamiestalot pitäisi polttaa ja rakentaa uusi talo tilalle.
Ne on idyllisiä ja hengittäviä
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lapsilla korvatulehduksia jotka loppuivat muuttoon. Vuokra-asunto.
Mun pojalla oli jatkuvasti uudessa kerrostalossa asuessamme korvatulehduksia. Ne loppui vähän päälle parivuotiaana, kun pojan kitarisat leikattiin ja korvat putkitettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lepakot kertoo?
Hyvästä ilmavaihdosts
Vierailija kirjoitti:
Siivotkaa.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
oliskin niin helppoo suomessa :D olen kans miettiny mikä tekninen ikä näillä on vaikka kuinka remppais
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oliskin niin helppoo suomessa :D olen kans miettiny mikä tekninen ikä näillä on vaikka kuinka remppais
0 vuotta
Voi. Riippuu siitä minkälaatuista hometta on.