Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
nuo raatishow mokat kokeneiltakin laulajilta on aina stressaavia mutta myös viihdettä joka vuosi! itse jännittäisin sitä tuomarointia enemmän kuin itse finaalia
kaikki kunnia sveitsin nemolle että lauloi lähes täydellisesti joka kerta eikä tippunut satelliittilautaseltaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis yleisöäänet meni niin tasaisesti kärjessä, että Kroatia saa kiittää onneaan siitä, ettei Alankomaita ollut mukana. Voitti vaivoin ilman Joostiakin. Europapan mukanaolo olisi kasvattanut Sveitsin johtoa.
Joten tämä vuosi, vaikka olikin raatiäänin lopulta päätetty, oli paljon vähemmän polarisoiva kuin viime vuosi mitä näihin piste-eroihin tulee.
Kroatiahan oli alun perinkin yleisön suosikki, ei siinä joku Europapa olisi pärjännyt, tyhjänpäiväinen jumputus, tuskin olisi saanut tuomaristoltakaan kummoisia ääniä.
Tuota, kyllä Europapa oli myös ihan rehellisesti sanoen suosittu ennen diskausta. Semissäänkin sai suuremmat pisteet kuin Kroatia omassaan, sekä selkeästi suurimmat yleisöreaktiot. Musta tuo Kroatiahype vaikutti jotenkin aina vähän sellaiselta ään
Pastapoju hyötyi eniten Israelin voiton pelosta ja Joostin hylkäyksestä. Sai sekä yleisö- että raatiääniä, joita ei olisi saanut normaalina vuonna. Kehtaavatkin valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Alankomaat olisi ollut mukana finaalissa, Kroatian äänistä olisi osa luultavasti valunut sinne, jolloin teleäänien voitto olisi mennyt Israelille. Silloin sitten oltaisiinkin saatu oikein urakalla kuulla tiettyjen porukoiden poliittisesti motivoitunutta itkua siitä, miten raadit julmasti ryöstivät voiton aidolta "kansansuosikilta" poliittisin perustein.
Tämä on myös hyvin todennäköistä. Tosin olen sitä mieltä, että Europapa olisi ehkä kyennyt voittamaan yleisöäänet. Mutta koska ne jakautuivat tänä vuonna niin monen jytkyn kesken, yksi jytky lisää olisi vain korostanut raativoiton merkittävyyttä. Jo se ettei Israel saanut tuosta propagandavoittoa, on jo plussaa.
Kroatia-faneille suurin kysymys on se, olisiko Ranska täydellisellä laululla saanut Sveitsiltä tarpeeksi pisteitä pois Kroatian voittoon. Näissä karkeloissa kun on väliä myös sillä,
No Slimanen vire oli haussa myös finaalissa, juuri siinä lopussa. Ei missään nimessä ansainnut noin korkeita pisteitä, saa kiittää onneaan että oli 4.
Vierailija kirjoitti:
nuo raatishow mokat kokeneiltakin laulajilta on aina stressaavia mutta myös viihdettä joka vuosi! itse jännittäisin sitä tuomarointia enemmän kuin itse finaalia
kaikki kunnia sveitsin nemolle että lauloi lähes täydellisesti joka kerta eikä tippunut satelliittilautaseltaan
Paitsi harjoituksissa menetti tasapainonsa 🙈😅. Mutta onneksi ei semissä, jury showssa eikä finaalissa. Huikea kaveri tämä Nemo 🥰.
Joost olisi saattanut myös torpata parit Israelin 12 pojot ainakin keski-Euroopassa. Top 3 olisi saattanut pysyä samana, mutta uskon että olisi ollut vähintään neljäs.
joostin ja kärtsän yhteisbiisi soi koko ajan päässä. toivottavasti julkaisevat kun pöly hieman laskeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo Nemon ja Lasagnan halauskuva 🥰
Eli mikä missä?
En tiedä mistä alkuperäinen on, näkyy BL:n IG-tägätyissä. Ovat kietoutuneet Kroatian lippuun 🥹
Olisinpa Nemon tilalla... Aggressiiviset kroatiafanit voisivat ottaa vähän Markosta mallia. Nemo on niin symppis ja lahjakas, miten kukaan voi olla ilkeä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis yleisöäänet meni niin tasaisesti kärjessä, että Kroatia saa kiittää onneaan siitä, ettei Alankomaita ollut mukana. Voitti vaivoin ilman Joostiakin. Europapan mukanaolo olisi kasvattanut Sveitsin johtoa.
Joten tämä vuosi, vaikka olikin raatiäänin lopulta päätetty, oli paljon vähemmän polarisoiva kuin viime vuosi mitä näihin piste-eroihin tulee.
Kroatiahan oli alun perinkin yleisön suosikki, ei siinä joku Europapa olisi pärjännyt, tyhjänpäiväinen jumputus, tuskin olisi saanut tuomaristoltakaan kummoisia ääniä.
Tuota, kyllä Europapa oli myös ihan rehellisesti sanoen suosittu ennen diskausta. Semissäänkin sai suuremmat pisteet kuin Kroatia omassaan, sekä selkeästi suurimmat yleisöreaktiot. Musta tuo Kroatiahype vaikutti jotenkin aina vähän sellaiselta ään
Kyllä Kroatian suosio nyt tuntuu teitä joitakin täällä hiertävän 😹
Mun lista / parhaat:
1. Hollanti
2. Italia
3. Estland
4. Irlanti
5. Kroatia
6. Ranska
Ja muita en muista 😇
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tuo Nemon ja Lasagnan halauskuva 🥰
Eli mikä missä?
En tiedä mistä alkuperäinen on, näkyy BL:n IG-tägätyissä. Ovat kietoutuneet Kroatian lippuun 🥹
Olisinpa Nemon tilalla... Aggressiiviset kroatiafanit voisivat ottaa vähän Markosta mallia. Nemo on niin symppis ja lahjakas, miten kukaan voi olla ilkeä hänelle.
Mä olisin mieluummin Markon tilalla 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, kyllä Europapa oli myös ihan rehellisesti sanoen suosittu ennen diskausta. Semissäänkin sai suuremmat pisteet kuin Kroatia omassaan, sekä selkeästi suurimmat yleisöreaktiot. Musta tuo Kroatiah
No ei todellakaan hierrä, vaikka biisi ei ollutkaan omien suosikkieni joukossa ja mielestäni ne tietynlaiset "voittajavibat" siitä jäivät puuttumaan. Hieno suoritushan se silti oli, vaikka voittoa ei nyt tullut.
Vaikuttaa olevan niin päin, että Kroatian biisistä tykänneitä hiertää ennemminkin se, ettei siitä riittänyt niin ylivoimaiseksi suosikiksi kuin olisivat halunneet. Olen nähnyt melko paljon Kroatian fanien (ja kroatialaisten) vähättelevän muita suosittuja biisejä ja artisteja ja jopa Käärijää, vaikka eivät edes kilpailleet samana vuonna.
joo ei siinä ole kahta sanaa kumpi on biisinä suositumpi, europapa vai rim tim tagi dim. ja itse siis ihan tykkään kroatiasta eli ei voi kriitikoksi kutsua.
kroatian biisi oli nokkela ja esitys karismaattinen, mutta ei se ole cha cha chankaan kaltainen ilmiö vaikka onkin englanniksi. euroopanlaajuisesta hitistä nyt puhumattakaan.
Kroatian viisu oli hyvin viisumainen ja täytti tehtävänsä erinomaisesti. Muuten se on melko "normaali" rock-sävytteinen biisi joka ei keksi pyörää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
joostin ja kärtsän yhteisbiisi soi koko ajan päässä. toivottavasti julkaisevat kun pöly hieman laskeutuu.
Joost on ollut tänään jo jossain esiintymässä, eiköhän se biisi jossain vaiheessa tule.
Vierailija kirjoitti:
Nemon voitto mainittiin Sveitsin uutisissa ja haastateltiin, mutta eihän siellä mitään juhlia ole. Asuessani siellä olin ainoa työpaikallani joka katsoi viisut. Ei hypetys ole sitä tasoa kuin täällä. "Ok, ai kiva kun voitti. No me järjestetään sitten." Näin reagoi tyttäreni joka siellä asuu (ei katsonut kisoja, on sveitsiläinen). Euroviisut nyt on vain yksi tapahtuma siellä kaiken aika paljon isomman tapahtuman järjestämisessä joita nyt on siellä kaiken aikaa koska siellä on YK:n toimintaa ja diplomaatit ja valtioiden päämiehiä vilistää siellä harva se päivä.
Lentokentälläkään häntä ei ollut vastassa kuin Lgtb-väkeä lippuineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, kyllä Europapa oli myös ihan rehellisesti sanoen suosittu ennen diskausta. Semissäänkin sai suuremmat pisteet kuin Kroatia omassaan, sekä selkeästi suurimmat yleisöreaktiot. Musta tuo Kroatiah
Niinhän sä luulet 😂 Joostahan hävisi Israelille jo semissä. Joost on hyötynyt diskaamisensa johdosta enemmän kuin osasi ikinä unelmoidakaan.
Vierailija kirjoitti:
joo ei siinä ole kahta sanaa kumpi on biisinä suositumpi, europapa vai rim tim tagi dim. ja itse siis ihan tykkään kroatiasta eli ei voi kriitikoksi kutsua.
kroatian biisi oli nokkela ja esitys karismaattinen, mutta ei se ole cha cha chankaan kaltainen ilmiö vaikka onkin englanniksi. euroopanlaajuisesta hitistä nyt puhumattakaan.
Cha cha cha hyötyi valtavasti Loreenin mukanaolosta ja Loreen antipatioista. Säälipisteitä tuli sekä kilpailun aikana että kisan jälkeen. Vieläkin elää ajatus kuinka raadit ryöstivät Käärijältä voiton.
Onko Joostille jo järjestetty voitonjuhlat tai edes kotiinpaluujuhlat?
Kyllä noi ulkomaalaiset näkyi tykkäävän Suomen esityksestä. Brittiläiset sohvaperunat, video reaktiosta
Tämä on myös hyvin todennäköistä. Tosin olen sitä mieltä, että Europapa olisi ehkä kyennyt voittamaan yleisöäänet. Mutta koska ne jakautuivat tänä vuonna niin monen jytkyn kesken, yksi jytky lisää olisi vain korostanut raativoiton merkittävyyttä. Jo se ettei Israel saanut tuosta propagandavoittoa, on jo plussaa.
Kroatia-faneille suurin kysymys on se, olisiko Ranska täydellisellä laululla saanut Sveitsiltä tarpeeksi pisteitä pois Kroatian voittoon. Näissä karkeloissa kun on väliä myös sillä, miten mut suoriutuu. Ranskan mokalla ei välttämättä olisi ollut tulosten kannalta väliä, mutta onhan siinä ajatusleikkiä kun Slimanella meni ekaa kertaa elämässä laulu hieman pieleen just juryshowssa.