Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
1681/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgia nimenomaan on tavan tallaajille, se on maanläheisempi ja radioystävällisempi kuin Sveitsi ja enemmän Arcade-mainen. Sveitsillä taas on korkeampi potentiaali ilman lavastuksia mutta enemmän riskejä vaikean laulamisen kanssa. 

Belgian menestys riippuu siitä kuinka taiteelliseksi päättävät tehdä sen, jos vetävät ihan tappiin niin sitten pisteet alenevat. Toivon että pitävät tuon maailmanloppu-tunnelman. 

Vierailija
1682/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erikoinen vuosi.

Finaalista jää niin vähän maita pois, että uskon vahvasti Suomen menevän heikohkosta semistä jatkoon. Näistä menevistä esityksistä tykätään. Ekasta semistä varmasti menee jatkoon Ukraina. Kroatia on valtavan suosittu, mutta liven pitää parantua karsinnoista huimasti. Sitten nämä "herkät" mutta unohdettavat, Azerbaidzan, Australia, Portugali, Serbia. Näistä ei koskaan tiedä. Puola kompastuu täysin liveen, ääni ei riitä. Islanti jää semiin ellei saisi viimeistä esiintymispaikkaa ja esitys olisi todella tempaava. Pelkään eniten Slovenian puolesta.

Semi 2.

Huoh. Valtavasti naisia ja vielä ensimmäisellä puoliskolla. Varmoja finalisteja, Sveitsi, Alankomaat, Belgia. En ihan vakuutu Itävallasta. Miten ääni toimii livenä, audio on melkoisen käsitelty, mutta tästä esityksestä tulee varmaan kuin 22 vuoden slomo, eli seksikkyys ja vähän vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette sitä mieltä, että Viro on hauska, niin saisiko jotain perusteluita? Tekstityksiä ei käytetä muualla kuin meillä (ja siellä Virossa), joten sanat ei ainakaan aukea tavalliselle kuulijalle.

Vierailija
1684/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedonlyönnissä vihdoin suomi nousussa. 20>18 🥳

Vierailija
1685/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette sitä mieltä, että Viro on hauska, niin saisiko jotain perusteluita? Tekstityksiä ei käytetä muualla kuin meillä (ja siellä Virossa), joten sanat ei ainakaan aukea tavalliselle kuulijalle.

Mulla on sellanen tunne että viro floppaa

Vierailija
1686/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, mun mielestä taas Suomen finaalipaikka on ollut koko ajan aika varma. :D Tuossa ykkössemissä on muutama varma jatkoonmenijä, mut siihen se jääkin. Suomi erottuu hyvin tuolla semissä. 

Vierailija
1687/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ole kirjoittanut hauskaksi. Mutta en myöskään ymmärrä sen sanoja.

Ehkä se on samalla tavalla hauska kuin Moldovan hey h o let's go. Siis tyypeillä itsellään hauskaa.

Toihan sai viisufaneilta täyden tyrmäyksen,mutta live oli niin vetävä,että korjasi hyvän äänimäärän ja sijoituksen.

Siis yleisö tykkäsi.

Ehkä vähän samaa tunnelmaa Viron biisissä?  Toki tämä vuonna niin paljon meneviä biisejä,että ei ehkä erotu samalla lailla.

Vierailija
1688/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, mun mielestä taas Suomen finaalipaikka on ollut koko ajan aika varma. :D Tuossa ykkössemissä on muutama varma jatkoonmenijä, mut siihen se jääkin. Suomi erottuu hyvin tuolla semissä. 

Mä en ole varma. No sen näkee sitten.

Juuri niiden muutaman ääniharavana takia voi muut ajautua aika tasoihin.

Lisäksi muutamasta vain se video,ei liveä, niin vaikea sanoa.

Vierailija
1689/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman sanojakin näkee että kyseessä on kaksi eri ryhmää ja eri ikäistä porukkaa plus perinnesoittimia, ja esityksessä on leikkimielinen kilpailutilanne ja helposti matkittava tanssi. Se on hyväntuulinen tunnelmannostattaja ja härö aidolla tavalla.

Raati kyllä lyttää sen totaalisesti. Eka räppäri meni nuotin vierestä karsinnassa, jonka kaikki muusikko-reagoijat pistivät merkille. Joten voi tulla eniten takkiin näistä hupibiiseistä.

Vierailija
1690/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka semi ykköstä heikoksi kutsuu, lienee kyllä erityisen kriittinen? Todella vaikea semi. On siellä pari helppoa pois jätettävää (islanti) mutta myös pari äkkiseltään heikkoa jotka voivat muusikon liveosaamisella tehdä vaikutuksen (australia). Pakostakin joku hyvä jää ulos.

Suomen jatko ei ole ikinä ollut vaarassa, täytyy pitää mielessä se ensivaikutelma. jegg iskee.

Vierailija
1691/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on verrannut Viron biisiä näköjään Moldovan 22 esitykseen. Eli tosi moni näkee sen yhteläisyyden.

Ja se oli todella suosittu yleisön äänissä. (Kuuluu muuten taustalla hei hei viron biisissäkin)

Sai tuomareilta silloin 14 ja yleisöltä 239 pistettä. Toiseksi eniten yleisöpisteitä siinä kisassa heti Ukrainan Stefanian jälkeen.

Jäi sitten 7. Kokonaisäänissä.

Vierailija
1692/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro voisi hyvin olla 6-10. sijoilla jonain toisena vuotena, mutta tänä vuonna nämä koomikot ovat kaikki tosi hyvän laatuisia, vaikka joistain ei itse pitäisikään. Keskenään erilaisia mutta kaikki hyvin tuotettuja ja esitettyjä. Joten Moldovan tapaista puskista rynnistystä tuskin nähdään, koska esimerkiksi Hollannin Joost Klein on jo valmiiksi kärkikahinoissa. Pääseekö Viro sinne myös, jää nähtäväksi, mutta tällä haavaa en usko. Kelpo yleisöpisteet silti.

Vierailija
1693/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän ajattelen että viro ja suomi jää finaalissa hollannin ja kroatian jalkoihin, tosin en kroatiaa nää niin hauskana biisinä vaikka sanoituksessa pari hauskaa kohtaa onkin, mutta muuten se ei oo niin huumoribiisi.

kaikki eivät tule mahtumaan top kymppiin ja luultavasti ei edes top 15, joten jonkun on taivuttava.

Vierailija
1694/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuota Kroatian ykköspaikkaa. On biisi ihan hauska, mutta musta niin Käärijän kopio

Vierailija
1695/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tuota Kroatian ykköspaikkaa. On biisi ihan hauska, mutta musta niin Käärijän kopio

Tän hetken oddsit ei paljoa merkkaa nyt kun ei ole selvää ykkössuosikkia. Vasta kun alkaa pre-partyt ja ekat livet ja sen sellaset, niin sitten näkee enemmän ja ei aina sittenkään. Joku voi mennä viraaliksikin tässä välissä.

Vierailija
1696/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään maa ei sitten lähettänyt tänä vuonna viisuvoittajaa. Tasapaksu vuoiss.

Käärijä kun olisi ollutkin vasta tänä vuonna, niin olis tuonnut voito kotiin. Blind Channelkin olisi tuonnut. 

Vierailija
1697/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ymmärrä tuota hollannin suosiota.

Tykkään biisissä vain siitä reivikohdasta.

Mitä enemmän näitä vähän erikoisempia esityksiä niin sitä enemmän huomaan tykkääväni yksinkertaisista. Tyyliin Saksa :D

Toki vielä vaikea sanoa miltä joku liveshow kokonaisuudessaan tulee näyttämään. Asiahan voi silloin muuttua.

Paitsi tämä uusi systeemi "voit äänestää heti" tietenkin syö vähän sitä koko shown arvoa arvioitaessa esityksiä.

Itse jos äänestän niin äänestän vasta,kun olen nähnyt kaikki.

Vierailija
1698/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun Windows95Man on joutunut logonsa sensuroimaan niin on alkanut huvittamaan ja naurattaa ajatus:

Biisin nimi on Ei sääntöjä ja heidän esityksestään paistaa parhaiten säännöt kaikkiin muihin kilpailijoihin verrattuna.

Mulla on uskoa, että Suomi pääsee finaaliin huumorin varjolla. Youtuben kommenteissa lukee että onneksi logoa ei ole Win95manin pikkuhousuissa, sillä... 😂

Vierailija
1699/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö mulla on heittänyt suosikit, että mikä milloinkin on ykkösenäni.

Ensiksi mainitsin tänne, että Englanti on suosikkini. Sitten muutaman viikon jälkeen Sveitsin biisiin ihastuin ja kerroin siitäkin tänne. Ihan ensimmäiseksi kuulin Irlannin kauhubiisin ja tykästyin siihen, mutta sitten sain siitä tarpeekseni. Nyt tämä kauhubiisi on suosikkini, kun musiikkivideo siitä tuli. Sain niin ihanteellisen mielikuvan siitä Doomsday Blue:sta. Mä oon kelannut ajatusta, jos Bambi Thug tekisi Lordin kanssa yhteisbiisin, sillä heillä on yhdistävät tekijät eli kauhu ja taiteellisia molemmat ovat sillä saralla.

Vierailija
1700/17813 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähänkö mulla on heittänyt suosikit, että mikä milloinkin on ykkösenäni.

Ensiksi mainitsin tänne, että Englanti on suosikkini. Sitten muutaman viikon jälkeen Sveitsin biisiin ihastuin ja kerroin siitäkin tänne. Ihan ensimmäiseksi kuulin Irlannin kauhubiisin ja tykästyin siihen, mutta sitten sain siitä tarpeekseni. Nyt tämä kauhubiisi on suosikkini, kun musiikkivideo siitä tuli. Sain niin ihanteellisen mielikuvan siitä Doomsday Blue:sta. Mä oon kelannut ajatusta, jos Bambi Thug tekisi Lordin kanssa yhteisbiisin, sillä heillä on yhdistävät tekijät eli kauhu ja taiteellisia molemmat ovat sillä saralla.

Irlannin musiikkivideo oli tosi hyvä, siinä oli se eri osien kontrasti just oikein niin moni pääsi biisiin uudella tavalla sisälle jos pelkkä live tuntu liian sekavalta. Aion äänestää Irlantia koska haluan palkita ne uuden yrittämisestä :D

Ketju on lukittu.