Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
jos australia vähän pilas viisuaan oudolla videolla, niin irlanti pelasti omansa hyvällä videolla
tosin uskon että livenä australia lähtee eri tavalla, oisivatpa vaan mielummin laittaneet vaikka pelkät lyricsit siihen videoon mutta eipä ne katsojat tiedä tosta videosta joten ei sillä niin väliä
Minäkin uskon, että Australia pääsee finaaliin. Videosta ei kannata välittää. Esityksestä uskon tulevan hyvän ja värikkään. Biisihän on hyvä. Olen aiemminkin sanonut, että Australia tekee todennäköisesti viime vuoden belgiat eli menee finaaliin ja on lopputuloksissa top10:ssä, vaikka sitä ei tässä vaiheessa juurikaan uskota.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tuota Kroatian ykköspaikkaa. On biisi ihan hauska, mutta musta niin Käärijän kopio
Käärijän kopio? Missä kohtaa? Sitähän on väitetty myös huonoksi Rammstein kopioksi, Måneskin kopioksi, Loordi kopioksi ja vaikka miksikä kopioksi. Baby Lasagna muistuttaa Käärijää siinä, että molemmat ovat energisiä ja hyviä lavaesiintyjiä, eivät ehkä maailman parhaita laulajia.
Mietin eilen, että mitähän sitä nyt alkaa seuraamaan kun mellotkin loppui. No kuuntelin kaikki tämän vuoden tähän asti julkaistut kappaleet pari kertaa eikä kyllä juurikaan noussut suosikkeja. Tuleeko niitä vielä lisää?
Italia ihan jees ja Kypros, vaikka onkin vissiin kierrätyskappale, mutta kai siitä silti saa pitää.
Italia on tällä hetkellä aika vahvoilla koska saa sekä jury että yleisöääniä mukavasti. Tosin Italiankaan vahvuus ei ole kyllä lavastus, ovat niin tottuneet siihen että itse laulu ja esiintyjän karisma kantaa. Ja niin ne on tähän asti kantaneetkin hyvällä menestyksellä ilman sen kummempaa tilpehööriä.
Vierailija kirjoitti:
Italia on tällä hetkellä aika vahvoilla koska saa sekä jury että yleisöääniä mukavasti. Tosin Italiankaan vahvuus ei ole kyllä lavastus, ovat niin tottuneet siihen että itse laulu ja esiintyjän karisma kantaa. Ja niin ne on tähän asti kantaneetkin hyvällä menestyksellä ilman sen kummempaa tilpehööriä.
Ainoan kerran, kun Italian ennakkosuosikkipaikka on kosahtanut huonoon lavastukseen, oli v. 2017 Francesco Gabbanin Occidentali's Karma. Sijoitus silloin oli 6. Hyvä sekin, mutta pettymys siihen nähden, että oli suurin ennakkosuosikki.
Suomi tosiaan erottuu mutta erottuuko edukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoan kerran, kun Italian ennakkosuosikkipaikka on kosahtanut huonoon lavastukseen, oli v. 2017 Francesco Gabbanin Occidentali's Karma. Sijoitus silloin oli 6. Hyvä sekin, mutta pettymys siihen nähden, että oli suurin ennakkosuosikki.
Joo Italian ainoat heikkoudet on liian heppoinen lavastus sekä joskus liian pitkät biisit joita lyhennys sitten huonontaa. Tosin joskus nekin onnistuu, viime vuoden due viten lyhennys oli hyvä. Tänä vuonna onneks tarvitsi leikata pois vain 7 sekuntia.
2017 onkin mielenkiintoinen vuosi, koska Italia oli tosiaan suuri ennakkosuosikki koko kevään mutta Portugali lopulta sitten voitti ennätyspistein. Portugalin voitto on hyvä esimerkki siitä miten oikein ajoitettu noste ja narratiivi voi tehdä ylivoimaisen voittajan melkein kenestä vaan, toki musiikillisia ansioitakin pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Semifinaalissa kyllä, arpaonni oli erinomainen.
Finaalissa on sitten haastetta riittämiin. Epäilen jotain 15-19. sijaa.
Vieläkin kiinnostaa mitä Belgia hommaa, ovat pysyneet ihan hiljaa. Prepartyihin se ainakin on menossa jos oikein muistan.
Toivottavasti hiljaisuus ja viisujen tarkoituksellinen ignooraaminen tarkoittaa että joku eeppinen esitys on tulilla, Belgia kun on monta hyvää biisiä sabotoinu huonolla lavastuksella.
Europapa on aika addiktoiva.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin kiinnostaa mitä Belgia hommaa, ovat pysyneet ihan hiljaa. Prepartyihin se ainakin on menossa jos oikein muistan.
Toivottavasti hiljaisuus ja viisujen tarkoituksellinen ignooraaminen tarkoittaa että joku eeppinen esitys on tulilla, Belgia kun on monta hyvää biisiä sabotoinu huonolla lavastuksella.
Mustii osallistuu kaikkiin pre-partyihin. Sanoi niin yhdessä haastattelussa. Viime aikoina on keskittynyt harjoitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semifinaalissa kyllä, arpaonni oli erinomainen.
Finaalissa on sitten haastetta riittämiin. Epäilen jotain 15-19. sijaa.
Mä olin Win95Maniin skeptinen Umk:ssa ja sitten se yllättikin kaikki voitollaan. Arvelen Euroviisuissa käyvän vähän vastaavan lailla. Tuskin voittaa, mutta toiveissa elättelen ihan tyydyttävää sijaa. Pahimpaankin oon varautunut.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Europapa on aika addiktoiva.
Mä sain aika nopeasti siitä tarpeekseni. Liian helponkuuloinen kappale ja rasittaa se paapa paapa paapa papapa... -renkutus.
En voi ymmärtää Europapan suosiota, en millään. Yleensä olen musiikin suhteen melko kaikkiruokainen ja tykkään kun lauletaan omalla kielellä. Flaamin kieli kuulostaa kamalalta. "Eu-ro-pa" kohta kuulostaa yökkimiseltä. Sanat on muutenkin sitä kökköä maiden luettelemista. Ainoa minkä ymmärrän on se loppu. Se vaan tuntuu kovin päälleliimatulta.
Europapan kertsi tai pre-kertsi, se "tervetuloa eurooppaan, pysyt täällä kunnes kuolet" kohta on mun mielestä hypnoottinen kun se on niin matala. Hyvin yhdistetty semmosta melankoliaa ja myöhemmin iloisempia sointuja. Arvostan myös että laittoivat vihdoin perinne-genreään viisuihin, vaikka se jumputusta onkin. Eli europapa on dynaaminen biisi ja aina kunnioitan sitä vaikkei omaa makua oiskaan.
En tykkää europapasta. Ainut hyvä kohta se lopun reivaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänkö mulla on heittänyt suosikit, että mikä milloinkin on ykkösenäni.
Ensiksi mainitsin tänne, että Englanti on suosikkini. Sitten muutaman viikon jälkeen Sveitsin biisiin ihastuin ja kerroin siitäkin tänne. Ihan ensimmäiseksi kuulin Irlannin kauhubiisin ja tykästyin siihen, mutta sitten sain siitä tarpeekseni. Nyt tämä kauhubiisi on suosikkini, kun musiikkivideo siitä tuli. Sain niin ihanteellisen mielikuvan siitä Doomsday Blue:sta. Mä oon kelannut ajatusta, jos Bambi Thug tekisi Lordin kanssa yhteisbiisin, sillä heillä on yhdistävät tekijät eli kauhu ja taiteellisia molemmat ovat sillä saralla.
Irlannin musiikkivideo oli tosi hyvä, siinä oli se eri osien kontrasti just oikein niin moni pääsi biisiin uudella tavalla sisälle jos pelkkä live tuntu liian sekavalta. Aion äänestää Irlantia koska haluan palkita ne uuden yrittämisestä :D
No jos live yhtä kamala kuin aiemmin niin en äänestäisi
Lisäksi mulla vähän pelko,että saattaa kisailla vaikka samoista pisteistä Suomen kanssa siinä semissä. oddseissa toki Suomen edellä.
Kreikka kuulemma tekee jotain mitä ei ole ennen tehty, vissiin yhdellä kameralla ja otolla koko esitys. Sopii laulajan habitukseen ja aiempiin videoihin, että yksi kamera kuvaa ja rekvisiittaa lisätään ja poistetaan laulun edetessä.
Kreikka kokeilee aina erikoisia juttuja vaihtelevalla menestyksellä, mutta ainakin yrittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos australia vähän pilas viisuaan oudolla videolla, niin irlanti pelasti omansa hyvällä videolla
tosin uskon että livenä australia lähtee eri tavalla, oisivatpa vaan mielummin laittaneet vaikka pelkät lyricsit siihen videoon mutta eipä ne katsojat tiedä tosta videosta joten ei sillä niin väliä
Minäkin uskon, että Australia pääsee finaaliin. Videosta ei kannata välittää. Esityksestä uskon tulevan hyvän ja värikkään. Biisihän on hyvä. Olen aiemminkin sanonut, että Australia tekee todennäköisesti viime vuoden belgiat eli menee finaaliin ja on lopputuloksissa top10:ssä, vaikka sitä ei tässä vaiheessa juurikaan uskota.
En kuule Australian esityksessä mitään samaa gustaphiin? Meinaatko,koska siinä joku naiseksi pukeutunut mies (En tiedä onko Drag vai ei) niin tekee niistä samanlaisia?