Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Big5-esitykset semeissä on hyvä idea, mutta ne pitäis olla väliaikanumeron tilalla, koska nyt satavarmasti jotkut on hämmentyneitä siitä miksi vaikka ranskaa ei saa äänestää jos se on muiden keskellä.
Uskon että ammattilaiset ottavat tämän huomioon ja ruudussa pyörii informatiivinen teksti.
Selostajat varmasti myöskin puhuvat tästä.
Taitaa Israelin biisi olla mun suosikki tähän mennessä. Enkä ole yleensä balladien ystävä.
..on siinä ehkä jotain symboliikkaa 7.päivän tapahtumista. Näin silloin ne videot netissä, ja itkin.
Kamalaa on myös mitä tapahtuu Gazassa nyt.
No, itselle ainakin vähän kostuivat silmät.
Georgia biisi ei ole huono. Ehkä videolla tapahtuu vähän liikaa omaan makuun.
Eikä laulajan ääni ole ehkä parhaimmasta päästä. Tai siis äänen sävy ei ole täysin omaan mieleen. Ei sinänsä äänessä muuten vikaa. Omaan makuun vain.
Mutta muuten aika vahva euroviisunumero imo. Ansaitsee päästä jatkoon. Jos siis toimii livenä.
Suomi ei ainakaan tänä vuonna ole finaalissa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi lavastuksineenkaan ei ole uhka seuraaville, koska on aina riski siitä että liian hiottu esitys jättää kylmäksi. Joku Serbia vaikka sopis ihan hyvin sen jälkeen, kummatkin luo oman tunnelmansa siihen kolmeen minuuttiin.
Ainut uhka ois jos vaikka Liettua menis Ruotsin jälkeen, kun ovat melkein sisaruksia ulkonäöllisesti.
En usko, että Ruotsia pistetään ykköspuoliskolle, koska siellä on kaksi kisan ennakkosuosikkia ja muutenkin nopeita biisejä. Ainoa balladi on Serbialla. Kakkospuoliskolla on kolme balladia, joten sinne saadaan klubibängeri paremmin sijoitetuksi. Ehkä Ruotsi pistetään viimeiseksi, kun joutuvat aloittamaan finaalin.
Minäkin uskon, että Ruotsi saa esiintyä semin jälkipuoliskolla juuri tuon finaalin aloituspaikan vuoksi.
Iso-Britannian biisi kilpailee erityisesti Liettuan kanssa, joten niiden sovittelu alkupuoliskolle onkin mielenkiintoinen. Tästä syystä uskon brittienkin esiintyvän jälkimmäisellä puoliskolla. Saksan toisaalta soisi saavan hyvän esiintymispaikan, mutta se on sellainen "maadoittava" kappale, niin se istuisi hyvin ekalle puoliskolle.
Ihanaa spekuloida näitä! (Sen sijaan, että miettisi vaikka, mitä ruokaa teen huomenna.)
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ainakaan tänä vuonna ole finaalissa.
No jaa.. enpä tiedä. Kirjoitin jo aiemmin,että Suomen semistä uskallan laittaa varmuudella jatkoon vain 3 maata.
Muutama maa helppo tiputtaa. Esim.islantia en usko finaaliin,nyt kun lähtivät mukaan.
Olen huolissani NoRulesin sijoittumisesta ja finaaliin pääsystä. Juutubeen videoilla on sijoitus ihan loppupäässä.
Kauan sitten tehdyt reaktiovideot ovat jo mennyttä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin uskon, että Ruotsi saa esiintyä semin jälkipuoliskolla juuri tuon finaalin aloituspaikan vuoksi.
Iso-Britannian biisi kilpailee erityisesti Liettuan kanssa, joten niiden sovittelu alkupuoliskolle onkin mielenkiintoinen. Tästä syystä uskon brittienkin esiintyvän jälkimmäisellä puoliskolla. Saksan toisaalta soisi saavan hyvän esiintymispaikan, mutta se on sellainen "maadoittava" kappale, niin se istuisi hyvin ekalle puoliskolle.
Ihanaa spekuloida näitä! (Sen sijaan, että miettisi vaikka, mitä ruokaa teen huomenna.)
Semifinalisteja on ekalla puoliskolla seitsemän ja tokalla kahdeksan. Luulen, että suorat finalistit sijoitetaan esiintymään niin, että tasataan puoliskot niin, että kummallakin puoliskolla on yhdeksän esitystä. Ruotsi tosiaankin esiintyy varmaankin jälkimmäisellä puoliskolla, joten Britit ja Saksa saavat esiintymispaikat ekalla puoliskolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semifinalisteja on ekalla puoliskolla seitsemän ja tokalla kahdeksan. Luulen, että suorat finalistit sijoitetaan esiintymään niin, että tasataan puoliskot niin, että kummallakin puoliskolla on yhdeksän esitystä. Ruotsi tosiaankin esiintyy varmaankin jälkimmäisellä puoliskolla, joten Britit ja Saksa saavat esiintymispaikat ekalla puoliskolla.
Ei voi tietää. Alussa aikaa kuluu tapahtuman avaukseen. Siis koko Euroviisut 2024 alkaa siitä. On varmaan Loreenia tai jotain muuta Ruotsi-juttua piiiitkään.
^ Alkunumero tietenkin on kuten aina, mutta Loreenin varmaankin säästävät finaaliin. En usko, että alku- ja väliaikanumeroita pitkitetään, koska on enemmänkin tarve lyhentää lähetysaikoja.
^ Kaksissa edellisissä Ruotsin kisoissa Loreen ja Måns esittivät ekan semin aluksi voittokappaleensa lapsikuoron kanssa, joten kyllä Tattoo varmasti jonkinlaisena versiona kuullaan ekan semin alussa.
Olisi kyllä ihanaa jos Sveitsi voittaa
Itselläni alkanut myös nousta huoli Suomen finaaliin pääsystä, vaikka aluksi olin varma siitä! Toisaalta moni Euroviisuja katsova näkee esityksen vasta ensimmäistä kertaa itse viisuissa ja ehkä varsinkin kun biisejä saa äänestää heti, niin saattaa ääniä saadakin tarpeeksi. Tosi paha sanoa! Samassa sarjassa kilpailee ainakin Joost joka paljon vahvempi ehdokas ja todennäköisesti mukana kärkikahinoissa, sekä tietty myös Kroatia, jonka suosiota en itse ihan täysin ymmärrä, minua hieman häiritsee se että muistuttaa niin paljon Käärijää.
Omat suosikit vaihdelleet jonkin verran. Aluksi oli Norja, Viro, Espanja.. Nyt Kreikka ja Portugalikin yllättäen noussut kuunteluun. Myös Belgiaa olen kuunnellut paljon. Myös Sveitsi on ilman muuta hieno, mutta omaan makuuni liian poikoileva, joku siinä on, että jättää kuitenkin hieman kylmäksi, en osaa sanoa mikä! Mutta siis hyvä taso on tänä vuonna, ei voi valittaa.
Win95manin ja Henrin osallistuminen Amsterdamin pre-partyyn 13.4. on vahvistettu.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni alkanut myös nousta huoli Suomen finaaliin pääsystä, vaikka aluksi olin varma siitä! Toisaalta moni Euroviisuja katsova näkee esityksen vasta ensimmäistä kertaa itse viisuissa ja ehkä varsinkin kun biisejä saa äänestää heti, niin saattaa ääniä saadakin tarpeeksi. Tosi paha sanoa! Samassa sarjassa kilpailee ainakin Joost joka paljon vahvempi ehdokas ja todennäköisesti mukana kärkikahinoissa, sekä tietty myös Kroatia, jonka suosiota en itse ihan täysin ymmärrä, minua hieman häiritsee se että muistuttaa niin paljon Käärijää.
Omat suosikit vaihdelleet jonkin verran. Aluksi oli Norja, Viro, Espanja.. Nyt Kreikka ja Portugalikin yllättäen noussut kuunteluun. Myös Belgiaa olen kuunnellut paljon. Myös Sveitsi on ilman muuta hieno, mutta omaan makuuni liian poikoileva, joku siinä on, että jättää kuitenkin hieman kylmäksi, en osaa sanoa mikä! Mutta siis hyvä taso on tänä vuonna, ei voi valittaa.
Itse en kannattanut enkä äänestänyt W95mania UMK:ssa, mutta veikkaan, että Suomi kumminkin menee finaaliin. Uskon, että esityksen vauhdikkuus ja hauskuus kuitenkin kantavat sen verran. Hollanti on onneksi eri semissä kuin Suomi.
Kroatia, Ukraina ja Liettua menevät ilman muuta jatkoon ykkössemistä. Puolaa, Kyprosta ja Australiaa pidän myös vahvoina finaalikandidaatteina.
Balladien suhteen en ole niin vakuuttunut. Moldova pääsee yleensä jatkoon, mutta nyt heillä on ykkössemin heikoin balladi. Serbian kappale on aika unelias. Näinköhän riittää, kun on pelkät teleäänet, vaikka naapurimaat ovatkin apuna. Slovenialla on erikoisempi teatraalinen biisi, joka saattaa vetää balladeista pisimmän korren. Portugali on tosi yksin ykkössemissä, joten heidän jatkoonpääseminen voi olla vaikeampaa.
Irlannin noitabiisi on erikoinen, jopa hieman halloweenmaisen karmiva, mutta vetoaakohan se tarpeeksi äänestäjiin. Luxemburgin ja Islannin epäilen jäävän vahvempien popbiisien jalkoihin ja Azerbaidzanista ei tiedetä vieläkään mitään.
Azerbaidzanin biisi julkaistaan perjantaina. Biisin esittäjä on miesduo. Ykkössemissä on siis peräti neljä duoa
Armenia etnoilee ihan kunnolla! Usein tykkään näistä itämaisista rytmeistä, mutta kaksi kertaa kuultuani tämä vain ärsyttää.
Kakkossemin kaikki biisit on nyt julkaistu. Ketä veikkaatte finaaliin?
Uskon että ammattilaiset ottavat tämän huomioon ja ruudussa pyörii informatiivinen teksti.