Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
16061/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohun myötä Europapa on noussut listojen kärkeen kuin raketti.

Spotifyn ykkönen kuudessa maassa, Applen kolmessa maassa, Youtuben ykkönen seitsemässä maassa, iTunesin ykkönen seitsemässä maassa jne.

Vierailija
16062/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yhteistä muka on Baby Lasagnalla ja Tuure Boeliuksella? Joku täällä kutsuu Balkanin Boeliukseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16063/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MItes muuten on aseksuaalit huomioitu Euroviisuissa? Ja millaista lippua liehuttavat? Minä vaan kysyn...

Aseksuaaleilla ei taida olla mitään lippua. Tuskin on etujärjestöäkään.

Itse en seonnut Keisterin farkkusortsin lahkeentyhgästä roikkuvasta pallista, koska se ei herätä minussa sen suurempia tuntemuksia kuin Keisterin nenä. Siksi huvittaa ihmisten kauhistelu milloin kenenkin elimistä ja seksuaalisuudesta.

Tietenkin meillä on lippu: musta, harmaa, valkoinen ja violetti lippu. Mielestäni tosi kauniit värit.

Viisuissa ei ole tietääkseni ollut yhtään avoimesti aseksuaalia kilpailijaa. Toisaalta olen sitä mieltä että turhaanhan erilaisia identiteettejä tai suuntautumisia siellä kerrotaan, mutta toisaalta on oikeasti tärkeää ja koskettavaakin nähdä omanlaisia ihmisiä julkisuudessa. Arvoilta ehkä noin 1% ihmisistä on aseksuaalin kirjolla ja sekin voi olla yläkanttiin.

Esim. Itse en ole vieläkään nähnyt aseksuaalista mutta romanttista rakkaustarinaa vaikkapa elokuvassa. Aro/ace -hahmoja on alkanut näkyä sarjoissa ja leffoissa, mutta kun itse en ole aromanttinen, vaan päinvastoin tuntuu että olen romanttisempi kuin keskiverto ihminen. Olin yli kolmekymppiseksi varma että olen ainut laatuani; olisipa ollut hienoa nähä nuorempana joku kaltaiseni julkisuudessa. 

En silti viisuissa äänestä tietenkään tällaisen perusteella. Nemo oli suosikkini musiikin ja live-esityksen vuoksi.

Vierailija
16064/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä vuosi oli euroviisuissa muunsukupuolisten riemujuhlaa, niin onko ensi vuonna sitten joku toinen ryhmä vuorossa, aseksuaalit? Jotenkin vaikea käsittää että ja miksi euroviisuista on tullut ikään kuin yksi pride-tapahtuma lisää ja aika korostetusti vielä.

Vierailija
16065/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä yhteistä muka on Baby Lasagnalla ja Tuure Boeliuksella? Joku täällä kutsuu Balkanin Boeliukseksi.

Näin täällä sellaista termiä käytettävän kuin vanhentunut Boelius. Kyllä mä näen tämän 😅

Vierailija
16066/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö

Vierailija
16067/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin täällä sellaista termiä käytettävän kuin vanhentunut Boelius. Kyllä mä näen tämän 😅

Älytön vertaus, kun Baby Lasagana on suunnilleen ainoa heteroartisti euroviisuissa ja Tuure on oikein korostetun gay. BL näyttäisi olevan Malmön artistikaartista yksi asiallisimmista ja normaaleimmista artisteista.

Vierailija
16068/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä vuosi oli euroviisuissa muunsukupuolisten riemujuhlaa, niin onko ensi vuonna sitten joku toinen ryhmä vuorossa, aseksuaalit? Jotenkin vaikea käsittää että ja miksi euroviisuista on tullut ikään kuin yksi pride-tapahtuma lisää ja aika korostetusti vielä.

Mua ei haittaa tämä yhtään, Euroviisut on vuosia yhdistetty vähemmistöihin. Mutta sen asian korostaminen, siis varsinkin että Mikko tekee siitä ison numeron. Kyllä se vähän häiritsee. Miksi ei seuraavaksi lyötäisi pöytään jokaisen seksuaalinen suuntautuminenkin.

Vierailija
16069/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäkin vuonna ylivoimaisesti suurin osa kilpailijoista oli mies-nainen-parisuhteissa, naimisissa tai muuten. Silti viisujen syytetään olevan pride-tapahtuma - niin kuin siinä olisi jotain pahaa - koska vähemmistön edustajiin suuntautuu aina heti valtava määrä huomiota. Ja koska yleisössä näkyy paljon sateenkaarilippuja, ja koska viisut on ollut turvallinen tila sekä faneille että esiintyjille tuoda myös tätä esiin. Sekä siis asian vastustajat että ko. yhteisön jäsenet oikein zoomaavat LGTB-aiheisiin viisuissa vaikka heitä on siellä vähemmistö niin kuin muuallakin. 

Aiemmin linkattiin jo jonkun tekemä listaus tämän vuoden osallistujistan ja sen kommenteissa huomautettiin että moni laskee kaiken "viisuhomosteluksi" - myös Kroatian koska meikkiä miehellä ja Suomen koska miehet tanssii ja hulluttelee. 

Aseksuaalista representaatiota on tosi vähän joten olisi ihan hienoa jos sitä olisi joskus vaikka sitten viisuissa. 

Vierailija
16070/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö

Ihan täytyi google kuvahaulla virkistää muistia, mutta ei, en näe tätä yhtäläisyyttä.

Vierailija
16071/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisujen avajaisissa kaikista kilpailijoista otettiin hienot valokuvat juhlatamineet yllä. Sain slaagin suomalaisten kuvasta: Windowsman seisoo keskellä kuvaa shortsit nilkoissa ja etuvarustuksen peittona on nelivärinen kolmiolappu! Eikö edes Ylellä kontrolli pelaa, jos edustaja itse on noin hukassa?

Vierailija
16072/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisut on rektumista!

Vierailija
16073/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreenilla ainakin ollut suomalainen mies.

Vierailija
16074/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytön vertaus, kun Baby Lasagana on suunnilleen ainoa heteroartisti euroviisuissa ja Tuure on oikein korostetun gay. BL näyttäisi olevan Malmön artistikaartista yksi asiallisimmista ja normaaleimmista artisteista.

Tämän vuoden viisut oli äärimmäisen heterot.

Vierailija
16075/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreenilla ainakin ollut suomalainen mies.

Oliko juttua Elastisen kanssa?

Vierailija
16076/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julian Nagelmann ehkä, en näe oikein tätä Boereliusta, anteeksi vaan :D

BL on kuuma 🔥

Vierailija
16077/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on samanlainen olematon ylähuuli. Toki boelius on yllättäen paljon hintahtavampi. 

T. "Balkanin boeliuksrn" keksijä. 

Vierailija
16078/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhyppynä sanon, kun mainos pompsahti yhtäkkiä sivulle, että Käärijä on Himoksen juhannuksen esiintyjäkaartissa. Siellä näkyy olevan koko Suomen ykkösporukka.

Vierailija
16079/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tämän takia ei haittaa yhtään vaikka kuolisi pois koko viisut.

Vierailija
16080/17813 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisujen avajaisissa kaikista kilpailijoista otettiin hienot valokuvat juhlatamineet yllä. Sain slaagin suomalaisten kuvasta: Windowsman seisoo keskellä kuvaa shortsit nilkoissa ja etuvarustuksen peittona on nelivärinen kolmiolappu! Eikö edes Ylellä kontrolli pelaa, jos edustaja itse on noin hukassa?

Tämä saattaa tulla sulle järkytyksenä, mutta Ylen suunnittelija Muurimäki on ehkä sanonut "voitko sitten kanssa vilauttaa näitä housuja, mä ompelin sulle näitä erilaisia pikkupöksyjä päiväkausia" 

Ketju on lukittu.