Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
MItes muuten on aseksuaalit huomioitu Euroviisuissa? Ja millaista lippua liehuttavat? Minä vaan kysyn...
Aseksuaaleilla ei taida olla mitään lippua. Tuskin on etujärjestöäkään.
Itse en seonnut Keisterin farkkusortsin lahkeentyhgästä roikkuvasta pallista, koska se ei herätä minussa sen suurempia tuntemuksia kuin Keisterin nenä. Siksi huvittaa ihmisten kauhistelu milloin kenenkin elimistä ja seksuaalisuudesta.
Mistä maasta se lada niva oli?
Viron biisi vaan paranee joka kuuntelemiskerralla!
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta se lada niva oli? Armeniasta. ja yksi parhaista.
Pakko nyt todeta, etten ymmärrä yhtään Joostin saamaa sankarin viittaa. Tyyppi on ylimielinen, presseissä huonosti käyttäytyvä ja musiikilliset lahjatkin ovat kyseenalaisia. Hänen laulunsa oli "Samaa taivasta katsotaan" -henkinen ylituotettu nuoleskelurenkutus, jossa oli lapsiin iskevä jumpstyle välisoitto ja loppuun oli väkisin mahdutettu nyyhkytarina, jolla ratsastaa, ettei biisä sivuutettaisi huumorientrynä. Ei tarvitse käydä Specsaversilla havaitakseen, ettei keisarilla ollut vaatteita.
En ota kantaa Gazan tilanteeseen, koska en tiedä aiheesta tarpeeksi, mutta olen siviilien puolesta surullinen. Silti missään kontekstissa ei voi syrjiä ketään yksittäistä henkilöä hänen edustamansa kansanryhmää perusteella, mikäli tämä ei kuulu ko. maan päättäjiin tai ole itse fyysisesti sotarikoksia suorittamassa. Joostin käytös Eden Golania kohtaan oli antisémitististä, sillä Edenin ainoa synti oli edustaa Israelia, eikä hän ole maansa toiminnasta henkilökohtaisesti vastuussa.
Lisäksi haluaisin huomauttaa, että Israelin osallistuminen viisuihin oli osallistujien tiedossa ja he ovat itse päättäneet tämän tietäen ilmestyä paikalle. Mikäli tämä oli esim Joostin arvojen vastaista, olisi hän voinut äänestää jaloillaan. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat. Osallistumalla hän hyväksyi EBUn säännöt, kaikki loppu oli oman kuvan kiillottamiseksi tarkoitettua pelleilyä.
Loreenin väliaikashow oli fiasko. Vatsalihaksia ja ähkimistä gynekologin tuolin ja baarijakkaran risteymää muistuttavaan tuoliin köytettynä, samalla kun katossa heiluu vessapaperia. Oi miten luovaa ja omaperäistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin akka oli sitten ruma. Ylimielinen, v.ttuileva hymy.
Nimenomaan. Paskamainen luonne oikein paistaa siitä.
Ja sinä olet ruma mieleltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Jäikö teillä muilla viime vuoden Käärijä-faneilla muuten tästä vuodesta hyvä vai huono fiilis? Tarkoitan sitä, että kun Käärijä hävisi raadin vuoksi, miltä teistä tuntui nähdä sama uudelleen eri maan, etenkin sen hypetetyn kohdalla. Ja moni inhosi Kroatiaa tässä ketjussa, mutta ehkä subjektiivisesti viime vuoden vuoksi eikä niin itse esityksen?
Minä rakastin Käärijän esitystä, mutten fanita kyseistä artistia. Tuo Kroatia oli ok, live kyllä finaalissa jälkeenpäin katsottuna vakuutti minutkin, mutta tänä vuonna en tuntenut juuri mitään minkään esityksen kohdalla. ja minä olen viisuja katsonut joka vuosi yli 30 vuotta, siksi tämän vuoden "viisukylmyys" niin harmittikin, mutta se alkoi minulla Windows95manin ilmoittaessa, ettei ehkä osallistukaan viisuihin valintansa jälkeen. No, onneksi osallistui, mutta se uutisjahkaus aiheesta, josta tässäkin ketjussa edelleen puhutaan sai minut jättämään kaiken seurannan finaaliin. Ei siksi, et
Mulla tuli parempi fiilis kun Joostin kanssa lyöttäytyivät yhteen, ja etenkin se "Käärijän olisi pitänyt voittaa" kyltti. Tuli sellainen fiilis että "jos jollekin jäi vielä epäselväksi"... Baby Lasagnan häviö ei haitannut, ja edelleenkin Käärijä olisi voittanut jos olisi saanut BL:n juryäänet. Eli ei sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen raadissa istui viisi kotimaista musiikkivaikuttajaa. Raadin puheenjohtajana toimi lauluntekijä ja Kaiku Entertainment -levy-yhtiön toimitusjohtaja Pekka Ruuska. Raadissa istuivat myös Ruisrockin promoottori Mikko Niemelä, NRJ-radiokanavan ohjelma- ja musiikkipäällikkö Marcus Sjöström, Taiteen edistämiskeskuksen johtaja Kaisa Rönkkö sekä muusikko Sanni Kurkisuo, eli Sanni.
Sosiaalisessa mediassa on huomautettu, että Mikko Niemelä on myös allekirjoittanut vetoomuksen, jonka mukaan Israel olisi tullut sulkea pois Euroviisuista. IS tavoittanut Mikko Niemelää kommentoimaan asiaa.
todella "puolueeton" tämä ns jury
Ihmettelen itse puolueettomasti Israelin sijoittumista raadeissa edelleen, mikä heillä siis mätti. Ensi vuonna saisi raadit joutua myös perustelemaan pisteettömyyden maiden kohdalla (etukäteen anteeksi,
Millä ajalla? Kappaleet asetetaan järjestykseen ensimmäisestä viimeiseen. Se on vain niin, että suurin osa ei saa tarpeeksi pisteitä päästäkseen pisteidensaajaksi. Kappaleet verrataan toisiinsa ja ne eniten kärkisijoja saaneet saavat ne juryn ilmoittamat pisteet. Sama laskutapa pätee myös teleäänestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MItes muuten on aseksuaalit huomioitu Euroviisuissa? Ja millaista lippua liehuttavat? Minä vaan kysyn...
Aseksuaaleilla ei taida olla mitään lippua. Tuskin on etujärjestöäkään.Itse en seonnut Keisterin farkkusortsin lahkeentyhgästä roikkuvasta pallista, koska se ei herätä minussa sen suurempia tuntemuksia kuin Keisterin nenä. Siksi huvittaa ihmisten kauhistelu milloin kenenkin elimistä ja seksuaalisuudesta.
On aseksuaaleilla lippu.
Vierailija kirjoitti:
Loreenin väliaikashow oli fiasko. Vatsalihaksia ja ähkimistä gynekologin tuolin ja baarijakkaran risteymää muistuttavaan tuoliin köytettynä, samalla kun katossa heiluu vessapaperia. Oi miten luovaa ja omaperäistä :D
Oli ihan hirveä esitys.
Vierailija kirjoitti:
Olisko aika laittaa tää ketju pakettiin? Nämä puheen aiheet ei oikeean kehity enää mihinkään suuntaan
Erilaisia analyyseja, haastatteluja ym on varmaan vielä tulossa paljon puitavaksi.
Joostin muu musiikki on parempaa kuin Europapa. Siinä syy miksi liputan tyypin puolesta. Mutta en ihmettele jos pelkälle viisukatsojalle ei aukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pitänyt voittajasta ollenkaan, vaikka arvostan hyvää laulajaa ja esiintyjää. Kyllä se Nemo osasi laulaa, mutta biisi ei sytyttänyt tippaakaan. Eikä kiinnostanut se Kroatiakaan, vaikka live-esitys finaalissa oli todella hyvä, niin oli myös Ranskalla ja Ukrainalla, kaikki kyllä kärjessäkin tuloksissa. Näistä kaikista Ukraina olisi saanut kyllä voittaa, mutta itse äänestin Armeniaa ja Irlantia.
En ymmärrä täällä Nemon hehkutusta. Hienosti laulaa eri oktaaveissa, mutta biisi ei ole sellainen, joka saisi kuulijoissa heräämään ne tietyt tunteet ja ajatukset, eli syyt, miksi tietyntyylistä musiikkia edes kuunnellaan.
Eikä äänten perusteella ollut yleisösuosikki. Oli juryjen suosikki ja sillä voitti
Voittaja on se, joka saa eniten pisteitä kun yhdessä ovat tele- ja juryäänet.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä oli teidän top 5 euroviisu biisit tältä vuodelta?
Tässä mun:
1. Ranska
2. Irlanti
3. Sveitsi
4. Kreikka
5. Belgia
Virokin oli toisaalta aika hauska 😊
1. Liettua
2. Kroatia
3. Ukraina
4. Italia
5. Portugali
Tykkäsin myös Sveitsistä, Virosta ja Belgiasta. Tänä vuonna oli tosi paljon hyviä lauluja.
Ensi vuonna osallistutaan viisuihin romanimusiikilla. Neljä viulua ja kaksi laulajaa.
Mitä veikkaatte, miten tulee käymään sijoituksen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta se lada niva oli?
Lada Niva tulee Venäjältä
1. Hollanti 2. Liettua 3. Belgia 4. Kroatia 5. Viro
Norjasta tykkäsin myös, ja Nemo oli siitä huolimatta oikea voittaja ettei ole listalla.
Kohun myötä Europapa on noussut listojen kärkeen kuin raketti.
Et ole kumpaakaan mieltä, mutta kuitenkin olet?
Onneksi ainakin tunnustit oman tekopyhyytesi.