Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisen vastaanottojuhlan sveitsiläiset ovat järjestäneet Nemolle, joka sentään voitti viisut?
Tuhannet ihmiset olivat vastaanottamassa häntä lentokentällä ja suuri voittokonsertti on tulossa mutta päivä päätetään nyt ihan hetkenä minä hyvänsä.
Kroatialle toiseksi pääseminen oli korkein sijoitus koskaan. Torilla oli kunnon kansanjuhlat. Ja toisaalta biisikin oli sellainen mitä voitiin laulaa yhdessä ja kovaa!
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisen vastaanottojuhlan sveitsiläiset ovat järjestäneet Nemolle, joka sentään voitti viisut?
Tuhannet ihmiset olivat vastaanottamassa häntä lentokentällä ja suuri voittokonsertti on tulossa mutta päivä päätetään nyt ihan hetkenä minä hyvänsä.
Kroatialle toiseksi pääseminen oli korkein sijoitus koskaan. Torilla oli kunnon kansanjuhlat. Ja toisaalta biisikin oli sellainen mitä voitiin laulaa yhdessä ja kovaa!
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhameessaan esiintynyt voittaja Nemo on non-binäärinen, kerrottiin Ranskan uutisissa kanavalla 43!
Seksuaalisuusko on tärkeintä Euroviisuissa? Miksi pitää erikseen kertoa että tämä on nyt bin, pan tai mikälie seksuaalinen. Tasapuolisuuden vuoksi pitää kertoa kaikista osallistujista mitä ja kenen kanssa seksiä harrastavat. Ai niin, unohdin a-seksuaalit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomea jotkut niin hehkutti. Muka hyvä biisi ja miten ihana Henri on. Minä kirjoitin tänne,ettei tuu pärjäämään. Taisin jopa kirjoittaa,ettää jää semeihin. No ihmettelen,että noinkinhyvin pärjäsivät. Onhan niillä niin junttimeininki. Varsinkin sillä Teemulla. Hienostuneisuus kaukana. Hehkuttajat on häipyneet palstalta.
Virollakin oli hyvä biisi ja pärjäsi huonosti. Euroviisuissa se menee yleensä just noin, että ne kuunneltavat biisit jää jalkoihin, kun porukka äänestää jotain "sopivaa" voittajaa.
Viro ja Suomi olivat koko äänestyksen ajan toisissaan kiinni kuin turvaa hakien, kun muut pomppasivat yksi toisensa jälkeen niiden yli kohti kärkeä. Suomihan sitten lopulta oli yhden pisteen Viroa parempi. Hyvä Suomi!
Viro oli mun suosikki. Harmi kun näiden vähän erilaisten pärjääminen on aina ihan arpapeliä ja jostain syystä tolloiset heti unohdettavat tyyliin Italia ja Kypros tänä vuonna pärjäävät aina hyvin, vaikka ovat se sama euroviisupska eri paketissa. Tai no oikeastaan samassa, eli vauhdikkaasti tanssivassa nuoressa, nätissä naisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Tosi onnistuneesti "persut" aktivoituivat, kun saivat aikaiseksi äänivyöryn Suomen lisäksi kolmessatoista muussa maassa ja vieläpä täydet pisteet muulta maailmalta.
Kuka on väittänyt että persuja on vähän? Lisäksi "muu maailma" = j-sanat. Ne nyt äänestävät vaikka itse pirua kunhan on omia.
Äänestin ihan taviksena ja tilanteeseen puolueettomasti suhtautuvana Israelia, harmittaako?
Carola on sentään järkevä kun haukkui haukkui Irlannin saatananpalvontaesityksen takaisin maanrakoon.
Tulkitsen etttä Win95maniakin on häiriköity.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9dcbab8e-78a3-4e94-81d8-95e2e0…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee tuota Carolaa väliaikanumerossa, olipa epävireessä (katson viisuja tässä areenasta kun en eilen jaksanut loppuun asti). Tuota emäntää sitä jaksetaan työntää aina framille missä ikinä on viisuista puhe.
Oli varmaan ainoa viisustara, joka sinne suostui Benjamin Ingrossissimon ohella.
ABBA antoi piutpaut, Zara Larsson haistatti pitkät. Loreen kiukutteli Tanskassa ja suostui tasan yhteen, itse suunnittelemaansa ohjelmanumeroon. Hätäpäissään sitten Ruotsi haali ulkomailta esiintyjiä ja laarin pohjaa Ruotsista.
Aika pannukakku musiikin suurmaalta.
Joo samaa mieltä. Tunsin suurta myötähäpeää Alcarazin esiintymisestä (tuntui että paikalla oleva yleisö oli myös ihan että WTF) ja ABBA-sekoilusta jossa mukana se kaamea Carola. Onneksi mulla oli ruoanlaitosta jäänyt siivottavaa ke
Petra Medeäkin hävetti Alcazarin esiintyminen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhannet? En ole nähnyt kuvan kuvaa missään.
Määristä en tiedä, mutta tässä juttu ja kuvia tunnelmista Zürichin lentoasemalla:
Pääkuvan vieressä on hauska otsikko "Who is Nemo, this year's Eurovision winner". Ja itse kuvassa trans-paita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
^ Tosi onnistuneesti "persut" aktivoituivat, kun saivat aikaiseksi äänivyöryn Suomen lisäksi kolmessatoista muussa maassa ja vieläpä täydet pisteet muulta maailmalta.
Kuka on väittänyt että persuja on vähän? Lisäksi "muu maailma" = j-sanat. Ne nyt äänestävät vaikka itse pirua kunhan on omia.
Äänestin ihan taviksena ja tilanteeseen puolueettomasti suhtautuvana Israelia, harmittaako?
Äänestin minäkin, koska Israelin biisi oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Carola on sentään järkevä kun haukkui haukkui Irlannin saatananpalvontaesityksen takaisin maanrakoon.
Mun mielestä Carola on hellari tai ainakin jonkinlaisessa vapaakirkossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee tuota Carolaa väliaikanumerossa, olipa epävireessä (katson viisuja tässä areenasta kun en eilen jaksanut loppuun asti). Tuota emäntää sitä jaksetaan työntää aina framille missä ikinä on viisuista puhe.
Oli varmaan ainoa viisustara, joka sinne suostui Benjamin Ingrossissimon ohella.
ABBA antoi piutpaut, Zara Larsson haistatti pitkät. Loreen kiukutteli Tanskassa ja suostui tasan yhteen, itse suunnittelemaansa ohjelmanumeroon. Hätäpäissään sitten Ruotsi haali ulkomailta esiintyjiä ja laarin pohjaa Ruotsista.
Aika pannukakku musiikin suurmaalta.
Ei siellä kyllä näkynyt ketään. Ei Robynia, Roxettea, Ace of Basea...
Vierailija kirjoitti:
Eikös Carola ole uskovainen? Nehän on pahimpia tuomitsijoita. Käyttävät isoa kirjaa kilpenään ja oikeutuksenaan tuomita muita.
Mun viisucrushit: Ranskan Slimane, Viron poijaat ja Henri Piispanen. Naisista Armenian Zaklin ja se Norjan karjankutsujatar :D
Vierailija kirjoitti:
Tulkitsen etttä Win95maniakin on häiriköity.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/9dcbab8e-78a3-4e94-81d8-95e2e0…
Kannattaa jättää tulkinnat tekemättä, koska se on täysin turhaa ja merkityksetöntä.
Tavoitteena heillä oli ilon välittäminen biisin myötä ja siinä onnistuivat. Saivat julkisuuttakin mukavasti. Keskittykää muutkin siihen mitä hyvää he saivat aikaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan se biisi ja esitys aika Käärijä-kopio. Mutta ei se haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhannet? En ole nähnyt kuvan kuvaa missään.
Tuhannet voi olla vähän liioittelua mutta niinhän journalistit usein tekevät :). Somessa on kuitenkin valtavasti kuvia lentokentältä, sanoisin itse että sadat olivat paikalla, ihmisiä parveili kuitenkin niin paljon että tuloaula oli aivan tukossa eivätkä kaikki todellakaan mahtuneet Nemoa syleilemään.
Sai jo todistella sitten Euroviisujen loppua ainakin nykymuodossa kun jo väistämättä muuttuu sitten kulloisen tilanteen mellakoinniksi ja kellään tunnu olevan enään yhtään sitten enään hauskaa.Mitkään kovat nimet enään lähde hakemaan mahdollisen mainehaitan takia.
Vierailija kirjoitti:
Mun viisucrushit: Ranskan Slimane, Viron poijaat ja Henri Piispanen. Naisista Armenian Zaklin ja se Norjan karjankutsujatar :D
Mulla muuten samat, mutta miehissä vaihdan Piispasen Baby Lasagnaan, lisään kunniamaininnan Espanjan tanssijoille.