Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin noita pahoitti mielensä, kun juontaja israelissa oli sanonut hänen esityksensä sisältävän noituutta ja pentagrammin. Nyt oli kyllä loukkaantumisen mestari asialla.
Myös Silvester on traumatisoitunut, kun hänen piti esiintyä heti Israelin jälkeen. Seuraavissa viisuissa pitää esiintymisjärjestyksessä ottaa tällaisetkin asiat huomioon :)
Tekosyy sille, että pelkäsi israelin vievän hänen pisteensä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainan kansa ei antanut yhden yhtä pistettä Israelille ja Viro myös vähemmän kuin monet muut maat.
No yllätys kun se israelin họrọ on venäläinen.
Eden on Israelissa syntynyt Israelin kansalainen, jonka vanhemmat ovat Neuvostoliittoon kuuluneiden Latvian ja Ukrainan juutalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä veikkaat miksi EBU ei sulkenut Israelia pois kilpailusta jos pääsponsori on israeliomisteinen yhtiö? Uskotko, että yleisö todella äänestää siten kuin EBU äänet ilmoittaa? Miksi EBU ei suostu kuitenkaan avaamaan äänestysdataa epäilijöille? EBU alkaa muistuttaa Fifaa.
United by music - divided by EBU
Ebu ei halunnut tanssia hullujen mielenosoittajien pillin mukaan. Nämä mielenosoitukset myös vain yllyttivät ihmisiä äänestämään israelia.
Olisikohan kannattanut? Täyssurkeat, kammottavat kisat. Vahingoitti tosi paljon koko brändiä.
Ei olisi kannattanut. Vahingoitti ainoastaan peppukipeitä vassareita
No ne peppukipeät vassarit ovat he ketkä tämän tuotannon pitävät pyörimässä. Pitävät blogeja, matkustavat pre partyihin, lasten euroviisuihin ja itse kisoihin, ostavat fanikamaa, äänestävät jne. jne.
Kun taas pienikaluinen persu aktivoituu kerran vuosituhannessa käyttämään päivän kaljarahat äänestämiseen kun puolueen pääpukarit käskevät.
Millaisen vastaanottojuhlan sveitsiläiset ovat järjestäneet Nemolle, joka sentään voitti viisut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomea jotkut niin hehkutti. Muka hyvä biisi ja miten ihana Henri on. Minä kirjoitin tänne,ettei tuu pärjäämään. Taisin jopa kirjoittaa,ettää jää semeihin. No ihmettelen,että noinkinhyvin pärjäsivät. Onhan niillä niin junttimeininki. Varsinkin sillä Teemulla. Hienostuneisuus kaukana. Hehkuttajat on häipyneet palstalta.
Virollakin oli hyvä biisi ja pärjäsi huonosti. Euroviisuissa se menee yleensä just noin, että ne kuunneltavat biisit jää jalkoihin, kun porukka äänestää jotain "sopivaa" voittajaa.
Viro ja Suomi olivat koko äänestyksen ajan toisissaan kiinni kuin turvaa hakien, kun muut pomppasivat yksi toisensa jälkeen niiden yli kohti kärkeä. Suomihan sitten lopulta oli yhden pisteen Viroa parempi. Hyvä Suomi!
^ Tosi onnistuneesti "persut" aktivoituivat, kun saivat aikaiseksi äänivyöryn Suomen lisäksi kolmessatoista muussa maassa ja vieläpä täydet pisteet muulta maailmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomea jotkut niin hehkutti. Muka hyvä biisi ja miten ihana Henri on. Minä kirjoitin tänne,ettei tuu pärjäämään. Taisin jopa kirjoittaa,ettää jää semeihin. No ihmettelen,että noinkinhyvin pärjäsivät. Onhan niillä niin junttimeininki. Varsinkin sillä Teemulla. Hienostuneisuus kaukana. Hehkuttajat on häipyneet palstalta.
Virollakin oli hyvä biisi ja pärjäsi huonosti. Euroviisuissa se menee yleensä just noin, että ne kuunneltavat biisit jää jalkoihin, kun porukka äänestää jotain "sopivaa" voittajaa.
Viro ja Suomi olivat koko äänestyksen ajan toisissaan kiinni kuin turvaa hakien, kun muut pomppasivat yksi toisensa jälkeen niiden yli kohti kärkeä. Suomihan sitten lopulta oli yhden pisteen Viroa parempi. Hyvä Suomi!
Se oli surullista seurattavaa, mutta toisaalta hauskaa että oli Viron veljet siinä "tukena" 😄 Mulla soi vieläkin se Viron biisi päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nonni, viisut meni jo, ei pärjätty pieruhuumorilla. Ens vuonna uus vahvasti politisoitunut friikkishow. Move on, ulkona on kesä, unohtakaa tämä roska jo.
Suomi ei tule joka tapauksessa olemaan kärjen tuntumassa oli siellä kuka tahansa naapurimaat äänestää toisiaan ym. sumpleeraukset
Suomella on mahdollisuudet menestyä yhtä hyvin kuin muillakin, kun vaan biisi, artisti ja esitys ovat tarpeeksi hyviä.
Se on makuasia sanoi koira kun pallejaan nuoli.
Kaikki eivät osallistu puhelinäänestyksiin lainkaan eikä tämä muutenkaan niin vakavaa ole.
Olen törmännyt somen kommenteissa jopa italialaiseen jonka suosikit olivat Suomi, Viro, Kroatia ja Sveitsi (ja vieläpä tuossa järjestyksessä).
Vierailija kirjoitti:
Millaisen vastaanottojuhlan sveitsiläiset ovat järjestäneet Nemolle, joka sentään voitti viisut?
Tuhannet ihmiset olivat vastaanottamassa häntä lentokentällä ja suuri voittokonsertti on tulossa mutta päivä päätetään nyt ihan hetkenä minä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus ei niin hyvin menestyneistä kappaleista tulee hyvinkin suosittuja.
Ei ehkä nyt kuitenkaan noin kauas kärjestä jääneet. Kakkoseksi tulleet ovat suosiossa vähintäänkin yhtä suosittuja kuin voittajat, sehän on nähty, kuten Verka Serduchka, Eleni Foureira, Käärijä, ja mitä niitä nyt vielä onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhannet ihmiset olivat vastaanottamassa häntä lentokentällä ja suuri voittokonsertti on tulossa mutta päivä päätetään nyt ihan hetkenä minä hyvänsä.
Tuhannet? En ole nähnyt kuvan kuvaa missään.
Pikkuhameessaan esiintynyt voittaja Nemo on non-binäärinen, kerrottiin Ranskan uutisissa kanavalla 43!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satoja ihmisiä, ei tuhansia. Korj.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kammottavat friikkiviisut, ei noita enää vaan pysty ( omasta mielestäni kuitenkin aika suvaitsevainen ) hetero perheenäiti katsomaan. Noin tunnin verran katsoin minäkin. Eikö tuolla yleisössä ole enää ketään muita kuin homoja. ?
Ehkä Kaustisten kansanmusiikkijuhlat sopisi sinulle paremmin, en tosin voi luvata, että nekään täysin homovapaat olisivat, mutta ainakin homoja olisi huomattavasti vähemmän😂
Kyllä se on niin arvoisa suvaitsevainen hetero perheenäiti, että ainoa paikka, missä enää näet friikkivapaata, suvaitsevaista ja taatusti heteroa miesporukkaa koolla on Persujen puoluekokous...
Eiku... ;DD
-winner-
Näin on! Sebastian Tynkkynen metsuripaidassaan on joka mamman unelmavävy, ja sitten ovat vielä ne nuoret TikTokilla Eduskuntaan päässeet Tupu, Hupu ja Lupu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatialle toiseksi pääseminen oli korkein sijoitus koskaan. Torilla oli kunnon kansanjuhlat. Ja toisaalta biisikin oli sellainen mitä voitiin laulaa yhdessä ja kovaa!
Vierailija kirjoitti:
Pikkuhameessaan esiintynyt voittaja Nemo on non-binäärinen, kerrottiin Ranskan uutisissa kanavalla 43!
Kroatiankin media on uutisoinut non-binäärisyydestä ja Bambie Thugin ihmetystä herättäneestä ohjelmasta, mutta Joostista tai mielenosoituksista ei oikein mitään.
Höpö höpö ei kyllä kiinnosta yhtään pätkää kenen miehen tai naisen kanssa Käärijä tai Nemo seurustelevat tai eivät seurustele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhannet? En ole nähnyt kuvan kuvaa missään.
Määristä en tiedä, mutta tässä juttu ja kuvia tunnelmista Zürichin lentoasemalla:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee tuota Carolaa väliaikanumerossa, olipa epävireessä (katson viisuja tässä areenasta kun en eilen jaksanut loppuun asti). Tuota emäntää sitä jaksetaan työntää aina framille missä ikinä on viisuista puhe.
Oli varmaan ainoa viisustara, joka sinne suostui Benjamin Ingrossissimon ohella.
ABBA antoi piutpaut, Zara Larsson haistatti pitkät. Loreen kiukutteli Tanskassa ja suostui tasan yhteen, itse suunnittelemaansa ohjelmanumeroon. Hätäpäissään sitten Ruotsi haali ulkomailta esiintyjiä ja laarin pohjaa Ruotsista.
Aika pannukakku musiikin suurmaalta.
Joo samaa mieltä. Tunsin suurta myötähäpeää Alcarazin esiintymisestä (tuntui että paikalla oleva yleisö oli myös ihan että WTF) ja ABBA-sekoilusta jossa mukana se kaamea Carola. Onneksi mulla oli ruoanlaitosta jäänyt siivottavaa keittiöön niin pääsin karkuun näitä hävettäviä kohtia. Ei mitenkään jää historiaan nämä viisut, sorry Ruotsi.
Uskotaan jo vähemmästäkin, että Sveitsi on hieno maa. Niihin viisuihin on vielä aikaa, vaikka eilen joku halusi jo tietää juontajien nimet 😂 Seuraavaksi sitten arvuutellaan tulevaa voittajaa.