Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh! Kärtsä on julkaissut ig:ssä kuitin israpaskoille ja niiden faneille ja se on juuri oikein! 🤭
Ihan ok. Ikävä vaan että israel-hullujen pahuus ja ilkeys on selvästi jättänyt Käärijään jälkensä. Ei hän ennen kuitteja tehnyt. Mutta maailma opettanut tavoilleen viattoman höpönassun. :(
Mikä homma? Miks mä en nähnyt mitään kuittia sen ig:ssä?
Vierailija kirjoitti:
Eipä Suomi paljoa naapureilta ääniä saanut.
Tämä. Eikä ole saanut yleensä minään vuonna. Etenkään Ruotsilta, jolta ei saanut nytkään, mutta pölkkypää-Suomi tietysti tänäkin vuonna antoi Ruotsille.. Ja antoi pisteitä myös Virolle, jolta ei tietenkään saanut yhtään. Eivätkö nuo Suomen tuomarit ikinä opi. Ainakaan Ruotsille ei pitäisi antaa mitään. Ylisöääniähän Ruotsi ei saanut Suomelta ollenkaan eli tavallinen kansa sentään osaa taktikoida.
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeen farkkumuna ja runkkarinörtti iskeny eurooppalaiseen yleisöön. Täytyy varmaan laittaa ens vuonna paremmaks?! Jos vaikka joku superläski tekemään kainalopieruja, ja joku hippi läpsimään sen läskin selkänahasta komppia?! Lavasteeksi farkkumunan sijaan vaikka joku turpeesta muotoiltu kakka?! Sillä tämähän on se taso jota tämän vuoden munamiehen jatkoon äänestäneet ilmeisesti haluaa.
Toivon todella että suomesta löytyy löytö joka osaa laulaa On vaatteita päällä ja silmiinpistävä koreografi
Ihmettelin Kroatian suosiota. Niiden puvut näytti kummallisilta kansallispukumaisilta ja ne liikkeet näytti tyhmiltä. Ja biisi oli ärsyttävä. Olin tosi tyytyväinen kun eivät voittaneet. Kauas jää heidän biisi Käärijän viisusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh! Kärtsä on julkaissut ig:ssä kuitin israpaskoille ja niiden faneille ja se on juuri oikein! 🤭
Ihan ok. Ikävä vaan että israel-hullujen pahuus ja ilkeys on selvästi jättänyt Käärijään jälkensä. Ei hän ennen kuitteja tehnyt. Mutta maailma opettanut tavoilleen viattoman höpönassun. :(
Joo, kuulostaa vähän oudoilta ja vieraalta nuo viimeaikaiset puheet ja tekemiset.
Ihmettelen tuota Ruotsin suosimista. Tosi keskinkertainen kappale oli ja reilusti paremmin muita pohjoismaita pärjäsi. Viro lauloi omalla kielellä ja jäi viimeiseksi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin edustaja kertoo, mitä viisuissa tapahtui
https://www.iltalehti.fi/palat/ab197e79-4d34-4c58-8677-4b1b2243c514
Mahtavaa! Kiitos Bambie!
No huh huh!
Olipa tulta ja tappuraa. Taidan laittaa Bambien biisit soittolistalle. Esitys oli vakuuttava ja artisti ei pelkää puhua asioista suoraan.
-winner-
Mä oon varmaan jotenkin tyhmä kun en ymmärrä mistä Bambie puhuu tossa nauhalla. Tajusin että Ebu on rikkonut sääntöjä, mut mikä se on mikä on ollut hänelle vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin Kroatian suosiota. Niiden puvut näytti kummallisilta kansallispukumaisilta ja ne liikkeet näytti tyhmiltä. Ja biisi oli ärsyttävä. Olin tosi tyytyväinen kun eivät voittaneet. Kauas jää heidän biisi Käärijän viisusta.
Ei voi mitään, onneksi muitten ei tarvitse enää ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tuota Ruotsin suosimista. Tosi keskinkertainen kappale oli ja reilusti paremmin muita pohjoismaita pärjäsi. Viro lauloi omalla kielellä ja jäi viimeiseksi :(
Ruotsin biisi oli umpitylsä. Ja niiden parikymppiset norjalaiskaksoset, jotka näyttää joltain kuluneilta setämiehiltä ei juuri huou karismaa. Kummallinen valinta kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mielipide varmaan teilataan, mutta mun mielestä finaaliin pitäisi mennä puolet vähemmän esityksiä. Joku 10-15 olis ihan tarpeeksi. Tästä on tullut liian iso show jossa on unohtunut pääasia, eli laulaminen. On jos jonkinmoista hilavitkutinta, rytmiryhmiä, rekvisiittaa laidasta laidataan. Kaipaisi ihan vaan puhdasta laulukilpailua jossa kappaleen melodia ja laulajan ääni olisivat ne ratkaisevat kriteerit. Vähän niinku Voicen ääni ratkaisee. Ja joo, sellainen kilpailu siis on, vaan sitten tämän kisan nimi pitäisi muuttaa muotoon Eurovision Show contest. Song kun on unohtunut noin puolesta biisejä.
Sekin on ongelma että melkein kaikki pääsee kumminkin jatkoon, semifinaaleissa tippuu vain joku 10 maata yhteensä. Moni pääsee finaaliin huonoilla pisteillä, koska ovat pärjänne
Liian pitkälle sen erilaisuuden ihannoinnissa on menty jos ja kun lasketaan laulamiseksi suoranainen rääkyminen, kirkuminen ja karjuminen. Vielä toistaiseksi kisan nimi on laulukilpailu. Pitäisi sitten tehdä ihan oma kisa musiikille ilman rajoja ja pitää Laulukilpailu omanaan.
Suomen Voice voitettiin juuri erilaisuudella eli laulamalla oopperatyylillä hevin, suomi-iskelmän tai räpin sijaan.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oikeen farkkumuna ja runkkarinörtti iskeny eurooppalaiseen yleisöön. Täytyy varmaan laittaa ens vuonna paremmaks?! Jos vaikka joku superläski tekemään kainalopieruja, ja joku hippi läpsimään sen läskin selkänahasta komppia?! Lavasteeksi farkkumunan sijaan vaikka joku turpeesta muotoiltu kakka?! Sillä tämähän on se taso jota tämän vuoden munamiehen jatkoon äänestäneet ilmeisesti haluaa.
Toivon todella että suomesta löytyy löytö joka osaa laulaa On vaatteita päällä ja silmiinpistävä koreografi
Siitähän tarjonnastahan se kiinni on, uskon että valittiin paras niistä jotka oli tänä vuonna saatavilla, otti kuuntelukertoja kyllä lämmetä meidän esitykselle, ja toki paransivat matkan varrella, joten ei tässä mielestäni ole mitään aihetta katumiseen, mutta UMK nimestään huolimatta saisi tulla rohkeasti uutta ja vanhaakin tarjolle. Koko ajan opitaan mikä toimii ja puree, BC oli selkeä onnistuminen, huumoria nyt vähemmälle vaikka sitäkin saa toki olla.
Mitä se Käärijä on sanonut? Jos joku siis viittii kertoa ei ole instaa 🥺
Vierailija kirjoitti:
Virohan ei jäänyt viimeiseksi vaan Norja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlannin edustaja kertoo, mitä viisuissa tapahtui
https://www.iltalehti.fi/palat/ab197e79-4d34-4c58-8677-4b1b2243c514
Mahtavaa! Kiitos Bambie!
No huh huh!
Olipa tulta ja tappuraa. Taidan laittaa Bambien biisit soittolistalle. Esitys oli vakuuttava ja artisti ei pelkää puhua asioista suoraan.
-winner-
Mä oon varmaan jotenkin tyhmä kun en ymmärrä mistä Bambie puhuu tossa nauhalla. Tajusin että Ebu on rikkonut sääntöjä, mut mikä se on mikä on ollut hänelle vaikeaa?
Israelin delegaation yritykset provosoida häntä. Eikä ole ainut joka siitä on valittanut.
Vierailija kirjoitti:
eikös käärijä kopionu tästä?
Kysy häneltä, laita viestiä instassa tms.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olis hyvä jos kisat pidettäis vain joka toinen vuosi tai puolen vuoden välein. Nyt kun nää kammoviisut on ohi niin hirvee ajatus että puolen vuoden päästä sama savotta alkaa taas.
Mun mielestä toi sun kommentin loppuosa kumoaa sen ekan osan.
Kaikkein paras biisi oli se väliaikabiisi. Olikohan se jonkun komediennen esittämä. Mä taidan olla jo liian vanha näihin karkeloihin ja ymmärtämään niitä. Sekin Irlannin esitys suorastaan järkyttävä pentagrammeineen.
Katsoin Kroatian esityksen ja onhan se hyvä kun pidän tämmöistä rämäkämmistä viisubiiseistä. Myös Virosta.
Mutta kyllä se on nyt Käärijä-kopio, sanokaa mitä sanotte. Lavamuusikoillakin tollaset maskit kuin CCC:n virallisella videolla.
Israelin vastainen missio kuitenkin puhdisti minut kaunastani tätä kohtaan ja äänestin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se Käärijä on sanonut? Jos joku siis viittii kertoa ei ole instaa 🥺
Mä en ainakaan löytänyt sieltä mitään ihmeellistä kuittia, selvittäköön se, joka tämän huhun pisti liikkeelle.
Mä yllätyin kuinka hyvin Bambie Thug menestyi euroviisuissa. Mä aluksi pidin siitä eniten, mutta finaalissa enemmän arvostin upeasti laulavia. Tuomariston suosikeista katsottuna Ranskan olisin toivonut voittavan.
Mielestäni raadeilla on vieläkin liian paljon valtaa.