Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä nyt kuunnellut eilisiä ja vähän tiistaisiakin biisejä uudestaan, ja pakko sanoa että Nemo on aivan omassa luokassaan. Miten käsittämättömän puhdas, voimakas ja yksinkertaisesti taitava lauluesitys voikaan olla. Samalla kun juoksee ja keikkuu?!? Uskomaton koko vartalon hallinta täytyy hänellä olla sillä edes hengästyminen ei kuulunut kuin ihan parissa kohdassa. Tällä hetkellä olen sitä mieltä että multa lähtee 15/20 ääntä huomenna Nemolle. Nyt jos koskaan Sveitsi ansaitsisi sen voittonsa!
Niinpä! Tosi harmillista, että tää meni politikointiin. Vaan äänestän minäkin.
Inhokkini:
-irlannin rääkyvä rölli
-britin homppelit
-sveitsin hamepelle. Biisi oli mitäänsanomaton
en pitänyt myöskään meidän edustajasta
Kilpailun hokeman monimuotoisuuden pitäisi sitten kattaa muutakin kuin seksuaalivähemmistöt ja sukupuolivähemmistöt. Ikääntyvät, rumat, lihavat ja vaatteita lavalle pukeneet naiset ja autismikirjolla olevat pitäisi esim. myös huomioida paremmin ja muitakin näitä ryhmiä riittää paljon. Jos kerran kilpailua seuraa paljon homomiehiä niin miksi laulajista suurin osa on kuitenkin kauniita ja vähäpukeisia keikisteleviä ja paljastelevia naisia. Tässä on ristiriitaa. Vähäpukeisten miestanssijoiden suuri määrä selittyy kyllä täysin tällä homomiesyleisöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vi tuttaa kuin pientä eläintä. Oddseissa ero enää 10 % Isr ja kro. Tästä tulee täysin poliittinen kilpailu.
kaikki muut unohtuu ja kaikki raivoissaan äänestää vaan jompaa kumpaa. Ja minä kuin toivon niin Sveitsin voittoa ja ainakin sitä ettei kro voita.
Minäkin olisin toivonut Sveitsin voittoa. Mutta nyt minulle kelpaisi Kroatian voittokin. Nuo kertoimet kertovat kyllä hurjaa kieltä siitä mitä on odotettavissa. Ei tullut reilu kisa. Israel olisi pitänyt sulkea pois kisoista.
Vierailija kirjoitti:
Joost Kleinilla on kyllä aika iso kontrasti esiintyjä-Joostin ja arki-Joostin välillä. Se tavallinen näkyi eilen lehdistötilaisuudessa ja ei kyllä yhdistä yhtään ketään tai näe ihmistä ihmisenä, kuten kappaleessaan laulaa.
Ei se ainakaan epäselväksi jätä että on sodanvastainen tyyppi. Mun mielestä se on rohkea.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä nyt kuunnellut eilisiä ja vähän tiistaisiakin biisejä uudestaan, ja pakko sanoa että Nemo on aivan omassa luokassaan. Miten käsittämättömän puhdas, voimakas ja yksinkertaisesti taitava lauluesitys voikaan olla. Samalla kun juoksee ja keikkuu?!? Uskomaton koko vartalon hallinta täytyy hänellä olla sillä edes hengästyminen ei kuulunut kuin ihan parissa kohdassa. Tällä hetkellä olen sitä mieltä että multa lähtee 15/20 ääntä huomenna Nemolle. Nyt jos koskaan Sveitsi ansaitsisi sen voittonsa!
Hän lauloi niin uskomattoman täydellisesti, että Youtube-videon kommenttikenttä on täyttynyt epäilyksistä että laulun on tultava nauhalta :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko siihen että 40% italialaisista olisi äänestänyt Israelia.
Tässä on koira haudattuna.
Ebuhan ei ole varmistanut, pitääkö tieto edes paikkaansa.
No mitenkä EBU sen vahvistaisi, kun ei ole julkista tietoa ennen finaalin tulosten selviämistä? Ainakin se pätkä, minkä eilen näin, oli ihan kuin tv-ruudusta kaapattu ja missään ei ole sitä kai osoitettu vääräksi?
Siellä on todennäköisesti joku harjoittelija vähän lipsauttanut väärään paikkaan noita tietoja, italiassa on kuulemma joku laki jonka takia kaikki noi tulokset pitää julkistaa mutta vasta finaalin jälkeen.
Joo. Puolen tunnin kuluttua viimeistään Israel on oddseissa ohittanut Kroatian, jos tätä menoa jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Koska palestiina ei ole valtio vaan osa israelia, niin eikös palestiina ole mukana euroviisuissa🧐
Palestiinan (huom. iso alkukirjain!) on osa maailman maista tunnustanut valtioksi, osa, kuten Suomi, taas ei. Hmm, miten tämä nyt sitten on...
Semit katsottu (olin reissussa maailmalla, joten jouduin turvautumaan Areenan tallenteisiin, kiitos Yle!).
Ensin: minusta on IHANAA, että Yle edelleen näkee vaivan kääntää kappaleet suomeksi. Google-kääntäjällä pääsee vain tiettyyn pisteeseen, Viron esityskin aukeni hieman eri tavalla Ylen kääntämänä ;-) vaikka se on kyllä varmaan muutenkin mun suosikkini.
Mun suosikkini eivät välttämättä ole täysin musiikillisia ansioita (jos siitä olisi oikeasti kyse, niin kaikki kappaleet esittäisi yksi ja sama esittäjä!!!!)
Europapa ei ollut mun suosikkini, en itseasiassa pitänyt siitä lainkaan ennen eilistä semiä. En ehkä odota sen sijoittuvat mitenkään hirveän korkealle, mutta siihen aukeni ihan eri tasoja nyt, kun sai sen kunnolla auki.
Zorra/Espanja on kyllä henkisesti mun oma suosikkini - ja oikeasti, miksi W95M:n nakutangat saa hirveän huomion, mutta Zorran miestanssijat saa keikkua yläosattomissa ja korsetissa? Monella muullakin on esityksissään ihan hirveän vähän vaatteita - onko ongelmana sitten kuitenkin se, että W95M ei ole seksikäs könsikäs/babe? Mut Zorrasta tulee todennäköisesti meidän keski-ikäisten ämZien voimabiisi, v***uun zorrot, me ollaan ZORRA.
(ja hei sekä No Rules että Zorra kertovat samasta asiasta: siitä, että ei kaipaa kenenkään hyväksyntää enää)
Itse en kertakaikkiaan näe mitään samaa Baby Lasagnan ja Käärijän esityksissä, en kappaleessa enkä esiintymisessä - no okei, ehkä se ilo, mikä esityksessä on? Monilla esitys on yhtä tuskaa, ja sitä on just nyt muutenkin vähän liikaa. Onhan niissä kappaleissa ehkä hieman samantyyppistä kaihoa, Käärijän "minä" pelkää maailmaa ja pääsee pina coladalla vihdoin irti, löytää ehkä itsestään jotain parempaa ja onnellisempaa. Baby Lasagnan "minä" taas heittää hyvästejä kotikylälleen eikä muka kaipaa enää sieltä mitään (ja silti murehtii, ettei kissa suostu naukumaan hyvästiksi). Että onko Baby Lasagnan "minä"stä tulossa Käärijän biisin "minä"? Joka tarvitsee sitten myöhemmin rankkojen päivien jälkeen pina coladaa?
Esikatseluissa olleiden videoiden perusteella en pitänyt sen kummemmin Irlannin kuin UK:n biiseistä. Mutta hitto vie, Bambi Thug on aivan sairaalla tavalla kiehtova ja Ollien biisistä tuli korvamato (vaikka semifinaalissa esitys olikin teknisten ongelmien takia vähän puolivireinen - se biisi on tarttuva).
Norja myös paransi sijoitustaan (siis minun mielessäni) semin esityksen perusteella, aivan mahtava laulaja ja hyvä meno :-D
Ukrainalla on hyvä laulaja, ja räppiosuuskin on saatu osumaan kohdalleen.
Australian biisi olisi ansainnut paikan finaalissa, vaikka se onkin niiiiiiiiiin euroviisu. Se olisi ollut voittaja koko 90-luvun (no Dana Inernational ja Lordi olisivat kyllä menneet ohi). Mutta laulaja oli aivan ilmiömäinen.
Vierailija kirjoitti:
Tylsistyttikö muitakin eilinen ruotsin ylistys väliaikanumero? Kerskuiltiin sillä kun aina raadilta tulee 12 pistettä. No ei ole tulossa tänä vuonna.
Huomasin kuinka hiljaista yleisössä oli noiden ruotsin ylistys-vitsien aikaan. Ruotsalaisten huumori on yhtä heikkoa kuin nykyisessä putouksessa.
Joo aivan karsea ja ylimielinen, vaikka Käärijä vetikin hyvin oman osuutensa. Muutenkin juontajien vitsit eivät ole osuneet maaliin ja tainneet naurattaa juuri ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Israelin laulajatar on täysin syytön maansa sotarikoksiin. Ymmärrän sodan protestoinnin, mutta en sitä että viha kohdistetaan tähän artistiin. Kun kerran ovat mukana kisassa, niin antaa sitten olla.
Harvempi varmaan vihaa kyseistä artistia.
Silti moni kohdistaa vihaa häneen. Ja kohdistaa vihaa kaikkiin israelilaisiin ja juutalaisiin. Malmössähän ei edes uskalla puhua hepreaa julkisilla paikoilla tai ilmaista mitenkään olevansa juutalainen koska se on liian suuri turvallisuusriski.
Puti nin tuki Hamasille palvelee montaa asiaa, tärkeimpänä Yhdysvaltoihin kohdistuva paineistus (rahallinen ja aseapu) Ukrainan sodan vuoksi.
Euroviisut ovat Puti nille mahtava tilaisuus lyödä kiilaa suoraan eurooppalaisuuden y
Put inis mi on vasemmistolaisuuden vastakohta. Sehän on kleptokratiaa, roistokapitalismia ja oligarkkien riemujuhlaa. Aika harvat yliopisto-opiskelijat kannattavat noita aatteita Suomessa.
Onpa melkoinen nousu Israelilta. Eilisiltana klo 22.00 oddsit oli 1% ja nyt on 25 %.
Mun mielestä Israelin olisi pitänyt jättäytyä pois viisuista. Kyse ei ole siviileistä niistä tavallisista israelilaisista tai tavallisista palestiinalaisista.
Kyse on Israelin valtion johdosta ja hamasista.
Ei siviileistä.
Tilanne on surullinen.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä paljon tunnette kristittyjä mutta ne on moni pro Israel ja kristittyjä riittää Euroopassa.
Kristittyjä on monin verroin enemmän kuin uskovaisia, joihin viittaat.
Salaliittoteoreetikkona äänien vuotamiselle voi nädä eri syitä:
juryille tieto, että osaisivat taktikoida ja äänestää suosikkia, eikä ainakaan israelia
äänestäjille tieto, että nyt kannattaa äänestää
feikkinumerot joiden tarkoituksena on vaan hajottaa ja luoda eripuraa
tuoda esille se fakta, että nyt voi käydä niin että israel voittaa (mä myönnän ettei käynnyt tämä edes mielessä!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tylsistyttikö muitakin eilinen ruotsin ylistys väliaikanumero? Kerskuiltiin sillä kun aina raadilta tulee 12 pistettä. No ei ole tulossa tänä vuonna.
Huomasin kuinka hiljaista yleisössä oli noiden ruotsin ylistys-vitsien aikaan. Ruotsalaisten huumori on yhtä heikkoa kuin nykyisessä putouksessa.
Joo aivan karsea ja ylimielinen, vaikka Käärijä vetikin hyvin oman osuutensa. Muutenkin juontajien vitsit eivät ole osuneet maaliin ja tainneet naurattaa juuri ketään.
joo aika harva noista vitseistä on naurattanut. Enemmän ois varmaan suomihuumori uponnut porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska palestiina ei ole valtio vaan osa israelia, niin eikös palestiina ole mukana euroviisuissa🧐
Palestiinan (huom. iso alkukirjain!) on osa maailman maista tunnustanut valtioksi, osa, kuten Suomi, taas ei. Hmm, miten tämä nyt sitten on...
Osa EU-maista on tunnustamassa Palestiinaa itsenäiseksi valtioksi. Nämä asiat eivät ole helppoja, ei se ollut helppoa edes silloin kun Viro ja muut Balttimaat itsenäistyivät, ja se sentään oli helppo nakki tähän tilanteeseen verrattuna.
Ei minulla riitä mitään sääliä terr*risteille, mutta ei siitä automaattisesti seuraa, että vauvoja ja lapsia pitää tappaa. Ihan samalla tavalla he ovat menehtyneet vammoihinsa kivuliaasti. Jollain sairaalla tavalla sinä ja moni muu onnistuu omassa päässään oikeuttamaan syyttömien kivut. Varmaan se on jokin synnynnäinen kierous teidän mielissänne, kun olkiukkomaisesti yritätte väittää, että jos ei halua lapsien kuolevan, niin silloin mukamas kannattaa Hamasia. Vaikea näin empaattisena ihmisenä käsittää tuollaista sanojen vääristelyä, mitä jatkuvasti teette.