Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko siihen että 40% italialaisista olisi äänestänyt Israelia.
Tässä on koira haudattuna.
Ebuhan ei ole varmistanut, pitääkö tieto edes paikkaansa.
40% tuntuu täysin käsittämättömältä ja epäuskottavalta.
Muistakaa nyt, että viime vuonna Israelin edustaja Noa Kirell voitti "Rest of the World" -ryhmän yleisöäänet. Kyllä Israelilla on tukijoita ympäri maailman ja tänä vuonna entistäkin enemmän. Lisäksi tosiaan ne vastustajat eivät äänestä lainkaan, jolloin Israelin osuus äänipotista kasvaa. Varmasti moni myös aidosti pitää kappaleesta, joska onhan se kaunis ja Eden laulaa hyvin. Joku joka ei välitä Gazan tilanteesta, voi hyvin äänestää Israelia ihan vain musiikillisista syistä.
Italian teleäänten tulokset vuoti ja israel oli saanut 39% niistä äänistä.
Siinä selitystä miks israel on noussu tilastoissa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskan laulajalla oli vaatteet päällä eikä mennyt jatkoon.
Tanskan laulu ei sytyttänyt ja laulaja kuulosti koko ajan siltä että ääni ei riitä vaan piti mennä ihan huutamisen rajalle. Lisäksi laulu oli aivan liian tasapaksu ja toisti vain samaa koko ajan. Ansaittu putoaminen.
Joo, ei se laulu kovin kummoinen ollut. Entä Tsekki? Hänelläkin peittävämpi asu eikä päässyt jatkoon.
Jos on huono biisi ja/tai ei osaa laulaa livenä, kannattaa pukea peittävä asu, niin voi aina syyttää putoamisesta sitä, ettei ole demoni tai nudisti.
Huutista sille Moldovan edustajalle, joka häviönsä jälkeen purki kaiken someen, ja sanoi just ton, et nakui
Joo samaa mieltä. Moldova oli heikko. Tsekki loistava.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Käärijä olis ollut just se voittaja jota haetaan. United by music!
Tämä. Minkä Käärijän musiikki yhdisti, sen raadit hajotti.
Vi tuttaa kuin pientä eläintä. Oddseissa ero enää 10 % Isr ja kro. Tästä tulee täysin poliittinen kilpailu.
kaikki muut unohtuu ja kaikki raivoissaan äänestää vaan jompaa kumpaa. Ja minä kuin toivon niin Sveitsin voittoa ja ainakin sitä ettei kro voita.
Suomi on Euroopan maa, Australia kansainyhteisön kautta Iso-Britanniaan kuuluva autoniminen alue. Tämä vastaus sille, joka rinnastaa Australian Yhdysvaltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Italian teleäänten tulokset vuoti ja israel oli saanut 39% niistä äänistä.
Siinä selitystä miks israel on noussu tilastoissa niin paljon.
Se hiljainen enemmistö eurooppalaisista on pro israelilaisia, joten ei yllätä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki 40 % italialaisista, vaan 40% niistä, jotka äänestivät. Moni boikotoi nyt viisuja Israelin osallistumisen takia, jolloin jäljellä olevista entistä useampi äänestää Israelia. Lisäksi äänestämässä on niitä, joita ei Euroviisut kiinnosta lainkaan, eivätkä muuten äänestäisi, mutta kohun takia haluavat tukea Israelia. Israel tulee saamaan äänivyöryn koska 1) ne eivät äänestä ollekaan, jotka haluavat boikotoida koko kisoja ja olisivat muuten äänestäneet jotain toista esiintyjää, vaikkapa Kroatiaa 2) Israelia tukevat äänestävät varmasti ja tässä joukossa on paljon myös niitä, jotka eivät muuten äänestäisi lainkaan.
Tää on valitettavan tot
Nyt tarvittaisiin juuri vastavoimaa. Rauhan puolesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Käärijä olis ollut just se voittaja jota haetaan. United by music!
Tämä. Minkä Käärijän musiikki yhdisti, sen raadit hajotti.
Sama tule tapahtumaan nyt. Tavalla tai toisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toki 40 % italialaisista, vaan 40% niistä, jotka äänestivät. Moni boikotoi nyt viisuja Israelin osallistumisen takia, jolloin jäljellä olevista entistä useampi äänestää Israelia. Lisäksi äänestämässä on niitä, joita ei Euroviisut kiinnosta lainkaan, eivätkä muuten äänestäisi, mutta kohun takia haluavat tukea Israelia. Israel tulee saamaan äänivyöryn koska 1) ne eivät äänestä ollekaan, jotka haluavat boikotoida koko kisoja ja olisivat muuten äänestäneet jotain toista esiintyjää, vaikkapa Kroatiaa 2) Israelia tukevat äänestävät varmasti ja tässä joukossa on paljon myös niitä, jotka eivät muuten äänestäisi lainkaan.
Tää on valitettavan tot
Miksi "valitettavan" totta?
Mä olen tässä nyt kuunnellut eilisiä ja vähän tiistaisiakin biisejä uudestaan, ja pakko sanoa että Nemo on aivan omassa luokassaan. Miten käsittämättömän puhdas, voimakas ja yksinkertaisesti taitava lauluesitys voikaan olla. Samalla kun juoksee ja keikkuu?!? Uskomaton koko vartalon hallinta täytyy hänellä olla sillä edes hengästyminen ei kuulunut kuin ihan parissa kohdassa. Tällä hetkellä olen sitä mieltä että multa lähtee 15/20 ääntä huomenna Nemolle. Nyt jos koskaan Sveitsi ansaitsisi sen voittonsa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marko puhuu hyvin englantia. Toki sitä kielitaitoa voisi testata kroatialaisessa heinäladossa.
Saksassa viisu ohjelman nainen kysyi häneltä suorasukaisesti, että lähdetkö hotellihuoneeseeni?
No mitäs Marko siihen vastasi?
Nauroi vaan ja sitten puhuttiin jostain muusta. Se ohjelma oli sellanen hassuttelu muutenkin, he menee joka vuosi juomaan ilmasta skumppaa turqupise carpettiin ja kyselemään tyhmiä. Martin Österdal kuulemma inhoaa heitä 😀
Uuuuh Martin. Se todellinen Europapa eli Eurodaddy!!
Aiheuttaako kenellekään muulle sen omahyväinen ilme sitä että tekis mieli motata naamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vi tuttaa kuin pientä eläintä. Oddseissa ero enää 10 % Isr ja kro. Tästä tulee täysin poliittinen kilpailu.
kaikki muut unohtuu ja kaikki raivoissaan äänestää vaan jompaa kumpaa. Ja minä kuin toivon niin Sveitsin voittoa ja ainakin sitä ettei kro voita.
Musiikki edellä. Tai mun tapauksessa eurodisko edellä. Mä ja Sedu Koskinen toivotaan Itävallan voittoa, ens vuonna viisut vois järjestää Onnelassa.
En tiedä paljon tunnette kristittyjä mutta ne on moni pro Israel ja kristittyjä riittää Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marko puhuu hyvin englantia. Toki sitä kielitaitoa voisi testata kroatialaisessa heinäladossa.
Saksassa viisu ohjelman nainen kysyi häneltä suorasukaisesti, että lähdetkö hotellihuoneeseeni?
No mitäs Marko siihen vastasi?
Nauroi vaan ja sitten puhuttiin jostain muusta. Se ohjelma oli sellanen hassuttelu muutenkin, he menee joka vuosi juomaan ilmasta skumppaa turqupise carpettiin ja kyselemään tyhmiä. Martin Österdal kuulemma inhoaa heitä 😀
Uuuuh Martin. Se todellinen Europapa eli Eurodaddy!!
Aiheuttaako kenellekään muulle sen omahyväinen ilme sitä että tekis mieli motata naamaan?
(Joo siis tarkennan että Eurodaddy -kommenttini oli sarkasmia :D)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ebuhan ei ole varmistanut, pitääkö tieto edes paikkaansa.
No mitenkä EBU sen vahvistaisi, kun ei ole julkista tietoa ennen finaalin tulosten selviämistä? Ainakin se pätkä, minkä eilen näin, oli ihan kuin tv-ruudusta kaapattu ja missään ei ole sitä kai osoitettu vääräksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tässä nyt kuunnellut eilisiä ja vähän tiistaisiakin biisejä uudestaan, ja pakko sanoa että Nemo on aivan omassa luokassaan. Miten käsittämättömän puhdas, voimakas ja yksinkertaisesti taitava lauluesitys voikaan olla. Samalla kun juoksee ja keikkuu?!? Uskomaton koko vartalon hallinta täytyy hänellä olla sillä edes hengästyminen ei kuulunut kuin ihan parissa kohdassa. Tällä hetkellä olen sitä mieltä että multa lähtee 15/20 ääntä huomenna Nemolle. Nyt jos koskaan Sveitsi ansaitsisi sen voittonsa!
Totta.
Olisi mahtavaa, jos viisuista ei tulisi vain poliittista kilpailua tänä vuonna.
Tylsistyttikö muitakin eilinen ruotsin ylistys väliaikanumero? Kerskuiltiin sillä kun aina raadilta tulee 12 pistettä. No ei ole tulossa tänä vuonna.
Huomasin kuinka hiljaista yleisössä oli noiden ruotsin ylistys-vitsien aikaan. Ruotsalaisten huumori on yhtä heikkoa kuin nykyisessä putouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanoen pelottaa jo etukäteen, mitä Malmössä tapahtuu, jos Israel ottaa ja voittaa.
Varmaan paikalliset laittaa ikkunat tukkoon ja ovet lukkoon- pieni mielenosoitus ei enää ole todennäköisintä. Levottomuudet johtavat voitosta suoraan mellakkaan ja myös turistien vaaraksi.
Eilisessä mielenosoituksessa oli noin 10 000 mielenosoittajaa.
Tää on valitettavan totta. Boikotoijat ampuvat itseään jalkaan. Vain äänestämällä voi vaikuttaa.