Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
821/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loredanalla on munaa. Näyttääpähän nuoremmillekin, miten uraa jatketaan menestyksellä vuosikymmeniä. 

Vierailija
822/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan Nebulossahan yritti kanssa San Marinon viisuihin tässä joku aika sitten muttei päässy eteenpäin ja nyt sitte voitti Espanjan karsinnat :D kiva tuhkimotarina vanhemmalla iällä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu pidä Baba Rogasta..? Näinä mielensä pahoittamisen aikoina se oli mielestäni paras, ja ennakkoon oma plus näköjään muidenkin suosikki tökki livessä, ja siksi näin itse äänestäisin. Se on toki selvä, että Baby Lasagna varmasti on voitossakin jopa kiinni, jos viisuihin pääsee, vaikken itse biisistä välitä, Let3:n Baba Roga taas ei. Jännä muuten, että moni vertaa Baby Lasagnaa Käärijään hyvällä, mutta sitten taas Suomen edustajat ja "No rules" on samanlainen huumoribiisi kuin edellisvuonnakin vain pahalla.

Vierailija
824/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan muu pidä Baba Rogasta..? Näinä mielensä pahoittamisen aikoina se oli mielestäni paras, ja ennakkoon oma plus näköjään muidenkin suosikki tökki livessä, ja siksi näin itse äänestäisin. Se on toki selvä, että Baby Lasagna varmasti on voitossakin jopa kiinni, jos viisuihin pääsee, vaikken itse biisistä välitä, Let3:n Baba Roga taas ei. Jännä muuten, että moni vertaa Baby Lasagnaa Käärijään hyvällä, mutta sitten taas Suomen edustajat ja "No rules" on samanlainen huumoribiisi kuin edellisvuonnakin vain pahalla.

Se vähän riippuu kontekstista. Baby Lasagna on kokematon ja symppis ja fanittaa Rammsteinia kuten Kärtsäkin, siitä ei tule sellasta kilpailuhenkeä varsinkin kun ovat eri vuosilta, eikä suomalaisillakaan ole kaunoja Kroatiaa kohtaan.  Varsinkin videon perinnekuteet vie ne niin eri poluille. On se kyllä saanu esiintymisestä vähän kritiikkiä että liian Käärijämainen mutta hioo sitä luultavasti omanlaisekseen. Ramsstein-inspo on niin vahva molemmilla että maneereja näkyy.

Sama maa taasen jos lähettää kaks kertaa peräkkäin "oudon" biisin, niin niitä verrataan keskenään vaikka olisivat erilaisia. Varsinkin kun no rules nähdään sellaisena menneen ajan hupibiisinä verrattuna muihin biiseihin joissa on myös komiikkaa mutta hillitymmin. 

Vierailija
825/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi se tippuu oddseissa. 15.

En tänä vuonna ole kyllä löytänyt omaa suosikkia. Ei oikein innosta mikään.

En jaksa rimtimiäkään, kun menee mulla henk.koht liian lähelle käärijää. Eikä pelkkä esitys vaan se ramstein soundikin. Tämä vain oma mielipide. Turha fanien suuttua.

Tänään olis San Marinon finaali. 

Onko oma vika, vai miksi ei biisit nappaa... höh.

Ainut on se Espanjan biisi. Ja sekin vain sanoman vuoksi.ja mieluummin levyversiona.

Ukrainasta haluaisin niin tykätä,mutta se rappiosuus ei uppoa.

*valivali* yleensä mulla on monta ns.hyvää biisiä joista tykkään. Tai ainakin pari.

Ja minulla taas juuri toisinpäin. Viime vuonna tykkäsin vain Cha cha chaasta ja Ranskan biisistä. Jopa äänestin sitä ja sain palkaksi keskisormea :/

Tästä vuodesta saattaa tulla lähes huippuvuoden 2019 veroinen, ei sentään ihan. Silloin ei ehtinyt sohvalta mihinkään kun parasta biisiä pukkasi yksi toisensa jälkeen.

Tänä vuonna tykkään jo ihan hirmuisesti Italian, Liettuan ja Ukrainan biiseistä. UK:n teaser antoi ymmärtää että lankean siihenkin. Windows95manin takana seison liven nähtyäni 100%.

Tykkään Luxemburgin ja Maltan tanssipoppiksista, ja oletan tykkääväni myös Kreikan biisistä, sillä on hittinikkarit tekijöinä. Menen helppoon, kyllä :D 

Eikä nuo omaan makuuni täytebiisiosaston tekeleetkään ole huonoja, esim. Saksa, Latvia. Sitten on vielä ne, mitkä on mielestäni kamalia, mutta nekin on erikoisia eli mielelläni näen sellaistakin euroviisuissa, koska ne jakaa mielipiteitä ja sehän on kilpailun suola.

Vierailija
826/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotteko Melloja? Dotter veti hyvin siihen nähden, että oli kipeä. Kappale vaan oli ainakin minusta varsin keskinkertainen.

Nämä luurankomuijat on mahtavia!

Vierailija
827/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toi Baby Lasagnan kappale ei uppoa yhtään, vaikka olen yrittänyt kuunnella sitä useamman kerran (erityisesti sitä musiikkivideota). Ei iske yhtään ja kyllästyn siihen hyvin nopeasti ehkä kyllä kuule tässä viisuvoittajaa, vaikka yleensä pidän kansanmusiikin vivahteista viisukappaleissa. Saa nähdä, miten käy kevään edetessä (jos siis lasagne valitaan) mielipiteelleni, mutta toistaiseksi en voi sietää tätä kipaletta yhtään.

Vierailija
828/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei se Lasagna näillä näkymin ole vielä voittamassa, tietty top 10 tollaselle pystymetsästä-tarinalle ois sekin jo hieno suoritus. Mut jos ihan ilman kokemusta koittaa niin pari kuukautta on tosi lyhyt aika treenata.

Vierailija
829/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotteko Melloja? Dotter veti hyvin siihen nähden, että oli kipeä. Kappale vaan oli ainakin minusta varsin keskinkertainen.

Nämä luurankomuijat on mahtavia!

Katson ekaa kertaa ikinä, taso on kyllä melkosen huono. Nuo luurankomuijat oli kivoja lavastuksen puolesta mutta ois saanu musiikki sopia paremmin lookiin.

Dotter laulo ihan hyvin mutta mulle tulee siitä sellainen yliyrittämisen fiilis. Se koittaa eri asioita ja se on hyvä juttu mutta en ihan vakuuttunut.

Vierailija
830/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toi umk ketju on täynnä henri ja teemu faneja. Ne vaan puhuu uudelleen ja uudelleen samoista asioista.

Vierailija
831/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

dotter pääs jatkoon, toivottavasti pääsee lepäämäänkiin! ei kyllä iske tämä biisi, ihan tarttuva mutta henk. koht inhoon tällasia meta-biisejä missä puhutaan laulujen kirjoittamisesta, viime vuoden UKn i wrote a song oli vähemmän ärsyttävä koska siinä ei hoettu tota.

Vierailija
832/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

san marinon finaali on takuuvarmaa viihdettä. ainakin on monipuolisia genrejä.

Vierailija
833/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islannissa ihan hyvät semi-puitteet pieneksi maaksi, mutta laulajissa ei niin kehuttavaa.

Um Allan Alheimm selvästi paras, annan 6/10

toiseksi

Vid Förum Haerra, annan 5/10

En tiedä montako menee finaaliin, mutta en laittaisi muita.

Vierailija
834/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu islannin taso ei päätä huimaa tänä vuonna. joskus sieltä tulee helmiä mutta viime vuoden po-po-po-power renkutuskin oli aika kaamee lopulta vaikka se laulaja oli satasella mukana.

Vierailija
835/17813 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dotter pääs jatkoon, toivottavasti pääsee lepäämäänkiin! ei kyllä iske tämä biisi, ihan tarttuva mutta henk. koht inhoon tällasia meta-biisejä missä puhutaan laulujen kirjoittamisesta, viime vuoden UKn i wrote a song oli vähemmän ärsyttävä koska siinä ei hoettu tota.

Hienoa, että Dotter pääsi jatkoon, vaikka oli kipeä.Toivottavasti toipuu kunnolla finaaliin mennessä. Minulle hän on tähän mennessä ehdoton ykkönen Melloissa. Biisistäkin pidän paljon sanoista huolimatta. Itsekin hämmästelin biisin nimeä, kun näin sen ekan kerran. Mulle tuli heti mieleen Alexander Rybakin That's how you write a song, mutta en kuitenkaan kiinnittänyt sanoihin huomiota Dotterin biisiä kuunnellessani, koska se on kokonaisuutena niin hyvä. Mielelläni näkisin Dotterin Malmössa.

Vierailija
836/17813 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

San Marino teki yllättävän ratkaisun. Loredana jäi toiseksi (esitys ei kuulostanutkaan kovin hyvältä) ja viisuihin menee Espanjan karsinnoissa viime vuonna ollut edustaja, nyt vähän huonommalla biisillä mutta silti ainakaan tylsä tuo ei ole. Karsinnat oli yhtä kaaosta.

Saa olla genrensä kanssa aika yksin tähän mennessä valituista, saattanee jatkoonkin hyvällä säkällä ehkä päästä. Biisistä mulla ei oo vielä mielipidettä.

Hauskaa että Espanjan häviäjä voitti San Marinossa ja San Marinossa hävinnyt voitti Espanjassa. 

Vierailija
837/17813 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toi umk ketju on täynnä henri ja teemu faneja. Ne vaan puhuu uudelleen ja uudelleen samoista asioista.

Joo, UMK-ketju on muuttunut tosi yksipuoliseksi. Moni on ilmeisesti lopettanut siellä kirjoittelun.

Vierailija
838/17813 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

San Marino teki yllättävän ratkaisun. Loredana jäi toiseksi (esitys ei kuulostanutkaan kovin hyvältä) ja viisuihin menee Espanjan karsinnoissa viime vuonna ollut edustaja, nyt vähän huonommalla biisillä mutta silti ainakaan tylsä tuo ei ole. Karsinnat oli yhtä kaaosta.

Saa olla genrensä kanssa aika yksin tähän mennessä valituista, saattanee jatkoonkin hyvällä säkällä ehkä päästä. Biisistä mulla ei oo vielä mielipidettä.

Hauskaa että Espanjan häviäjä voitti San Marinossa ja San Marinossa hävinnyt voitti Espanjassa. 

Megeran rockia lähimpänä genrellisesti semissään on Tšekin punkpop. Italia ja Espanja äänestävät kakkossemissä, joten se on San Marinolle etu, mutta ei vielä takaa mitään. 

Vierailija
839/17813 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

san marinon finaali on takuuvarmaa viihdettä. ainakin on monipuolisia genrejä.

Aika puuduttavaa katsottavaa. Mistä juontajillakin riitti asiaa tuntikausien löpinöihin 🥱

Vierailija
840/17813 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse Suomi finaaliin.

Mauton esitys, jossa ei mitään ajatusta takana.

Ei jatkoon.

Ketju on lukittu.