Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka siitä käärijän lastenlauluista puhukaan
Melko mautonta. Ihan kuin Ruotsilla olisi tarve selitellä voittoaan, ja pilkata samalla suomalaisia.
Miksi ihmeessä Käärijä suostui mukaan tuollaiseen?
En ymmärrä mihin niitå muumeja ja saunojia edes tarvittiin 😮
En ymmärrä minäkään. Tuo on junttia, jos mikä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomihuumaa 😁
Paljonkohan noita oheis- ja fanituotteita myydään. Jossain, olisiko ollut joku uutislähetys, näin pikkiriikkiset sormisortsit 😂
Suomi on alkanut hallita tätä promoamista kaikin tavoin oikein mallikkaasti. Pojat itse jakaa niitä minishortseja onnekkaille.
Ai missä? Korvikset olis olleet hyvät.
Ny lähtee mielikuvitus laukalle 😂
Toisessa korvassa ministringit ja toisessa minishotsit 😂
Vielä ehtii itse askartelemaan! Fimo-muovailumassaa ja korviskoukut esim. käsityöliikkeestä
Jotenkin vähän harmittaa, että Käärijä suostui tuollaiseen hupinumeroon.
Vierailija kirjoitti:
Käärijän pitäisi olla finaalissa laulamassa, tämä on nöyryytys hänelle. Kyllä joku muu voi antaa pisteet jurylle.
Loreen tietysti kiekuu finaalissa ja jotkut muut muka paremmat.
Loreen luonnollisesti esiintyy viime vuoden voittajana finaalissa.
Ihmettelen vieläkin minne se ABBA erikois juhlavuoden juhlahumu on piilotettu. Melko ankea tunnelma tämän vuoden viisuissa. Melkö pitkästyttävää katsottavaa.
Ehkä ruotsalaiset yllättävöt ja tykittävät finaalissa sitten kunnolla. Toivottavasti finaali Globenissa tai muualla vähän isommissa ympyröissä?
Vierailija kirjoitti:
Käärijä tekee ainakin Joostin Tiktokissa selväksi kenen haluaa voittavan. Tykkään tuosta maiden välisestä veljeydestä. 💙 Sorry Lasagna not sorry!
En ole tuolle Hollannille vielä lämmennyt, mutta tämän semin jälkeenhän sen näkee. Kroatiakin nousi minun silmissäni voittotaisteluun vasta semissä. Iso-Britannia oli ennakkoon top kympissäni, mutta ei enää liven jälkeen.
Ennustukseni Europapalle on, että se saattaa flopata. Tulee mieleen parin vuoden takainen Norjan Give that wolf a banana. Vahvasti konseptoitu ja hiottu esitys, mutta vitsi vanheni finaaliin mennessä. Se tuntuikin lopulta steriililtä ja laskelmoivalta ja biisi tylsältä. Yleisöääniä ei tullut kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomihuumaa 😁
Paljonkohan noita oheis- ja fanituotteita myydään. Jossain, olisiko ollut joku uutislähetys, näin pikkiriikkiset sormisortsit 😂
Suomi on alkanut hallita tätä promoamista kaikin tavoin oikein mallikkaasti. Pojat itse jakaa niitä minishortseja onnekkaille.
Kyllä näin on. Winmiehet on omalla käytöksellään osoittaneet, että eivät ole mitään vitsihahmoja, vaan aitoja tyyppejä. Voimme olla heistä ylpeitä. Tuon kaiken olisi voinut vetää alatyylisesti. Sen taitaa tehdä nyt muumishow Käärijä Haisulin roolissa..no, toivottavasti ei.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän kisaan on minulla vain vähän innostusta. Suomi on jo riman yli ja se riittää. En anna ääntä kenellekään.
Puhwlinääniä meni ja lasku sen mukainen, vasta finaalissa fanitan NoRulesia ja taas menee puhelinrahaa.
Jos et ole vaihtanut puhelinliittymää tässä välissä ja muuttanut maasta, et kyllä saakaan kahdessa semissä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vieläkin minne se ABBA erikois juhlavuoden juhlahumu on piilotettu. Melko ankea tunnelma tämän vuoden viisuissa. Melkö pitkästyttävää katsottavaa.
Ehkä ruotsalaiset yllättävöt ja tykittävät finaalissa sitten kunnolla. Toivottavasti finaali Globenissa tai muualla vähän isommissa ympyröissä?
Ai että yhtäkkiä huominen finaali onkin Globenissa? Just joo. Salaa siellä kaks viikkoa rakentaneet viisuinfraa eikä kerrottu esim. liput ostaneille mitään.
Vierailija kirjoitti:
https://www.tiktok.com/@nogatekeepingesc
Täältä löytyy eilisen tokan kenraalin vedot, suurinpiirtein telkkarimuotoisina.
Toivottavasti Sveitsi saa kamerakulmat kohdilleen semeihin mennessä. Olin näkevinäni yhden musta-asuisen hyrrän pyörittäjän lavalla yhdessä vaiheessa. Mutta hieno on silti!
Muistakaa että meillä on uusi fiilistelyketju raiven ja window
https://www.vauva.fi/keskustelu/5576326/w95-ja-raiven-fiilistelyketju-1
Muistathan myös Sveitsin. Yleisön joukosta kuvatun videon perusteella Nemo tosiaan on paitsi mukava persoona myös aivan huikea lahjakkuus.
Liikkuu ketterästi pyörivällä alustalla huomioiden katsomon kaikki suunnat ja siitä huolimatta laulusuoritus on virheetön.
En tiedä miten hyvin kaikki tuo saadaan vangittua kamerakuviin, mutta ihan vaan katsomosta kuvattuna aivan mieletön suoritus, joka ansaitsisi tulla palkituksi.
Pidän kyllä myös Sveitsistä ja katson illalla fiiliksen mukaan ketä äänestän. Belgian kohdalla huolestuttaa kommentit huonosta livelaulannasta, en tiedä voinko äänestää kappaletta josta pidän, jos live ei toimi yhtään. Sveitsi tosiaan on kuulemma vaikuttava myös videon ulkopuolella. Kroatiasta en itse välitä joten niiden välillä toivoisin Sveitsin voittavan.
Mutta viimeisestä lauseesta olen siinä mielessä eri mieltä, että ei tuolla mikään esitys "ansaitse" enempää ääniä kuin joku toinenkaan. Ääniä saavat ne joita äänestetään ja siinä se. Tästä puhuttiin paljon viime vuonna, kun Ruotsi ei saanut yhtään telepisteitä Suomesta. No minä en Ruotsia inhoa, päinvastoin, mutta tykkäsin muista maista enemmän kuin juuri Loreenista joten en häntä äänestänyt (toki en Suomessa olekaan). Eli minun listallani Tattoo ei ansainnut yhtään pistettä. Siispä ei Sveitsi eikä kukaan muukaan lähtökohtaisesti ansaitse muuta kuin pyöreän nollan :).
Nyt näinkin sitten unta, jossa Suomea edustikin duo Petteri ja Riikka kappaleella Sakset, siis englanniksi, mutta en osaa tuota englanniksi kirjoittaa, enkä jaksa tarkastaa, miten kirjoitetaan. Esitys oli yhdistelmä räppiä ja heviä. Petterillä oli sininen puku ja Riikalla valkoinen hääpuku ja urheilukengät ja juoksi lavalla isojen pahvista tehtyjen saksien kanssa kun oikeita ei sallittu. Esitykselle buuattiin jo Suomen karsinnoissa, mutta ilmeisesti EK:n äänillä kappale kuitenkin voitti UMK:n. Erityisesti Maria Veitola haukkui kappaletta todella rajusti suorassa lähetyksessä ja uhriutui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomihuumaa 😁
Ai missä? Korvikset olis olleet hyvät.
Ny lähtee mielikuvitus laukalle 😂
Toisessa korvassa ministringit ja toisessa minishotsit 😂
Vielä ehtii itse askartelemaan! Fimo-muovailumassaa ja korvisk
Mä oon kova likka virkkaamaan niin pitäiskö äkkiä askarrella farkkumuna, farkkushortsit ja ihonväriset stringit lauantaiksi 😆.
Vierailija kirjoitti:
Minusta eka semi oli viihdyttävää katsottavaa, eikä siinä kyllästynyt hetkeksikään. Abba tulee varmaankin eniten esille finaalissa, mutta kuitenkin mitenkään hallitsematta sitä. Finaali on tietenkin samalla Malmö Arenalla, missä semitkin on.
Vierailija kirjoitti:
Samassa paikassa on kaikki lähetykset. Viime vuonna heti voiton jälkeen puhuttiin että Abba ei halua olla missään tekemisissä juhlaviisujen kanssa, onko tilanne muuttunut? En seuraa niin tarkasti. Ei he tietenkään voi muisteloita estää mutta silloin puhuttiin että kukaan heistä ei ole millään tavalla mukana touhussa. Tosin fiksu veto joka tapauksessa ettei Abban pakkosyöttö alkanut heti alusta, sen verran moni heitä myös inhoaa.
Hullu ajatus tuollainen, että äänestänpä jotain biisiä, koska se on minusta kuudenneksi paras. Äänestäminen maksaa Suomessa euron, joten yksi ääni saa riittää suosikilleni.
Meillä on euroviisujuhlatkin ja annetaan pisteitä. Viime vuonna kotiraati antoi hajapisteitä myös Loreenille. Ei meistä kukaan silti häntä äänestänyt, vaan innokkain kai kolmea lemppariaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta eka semi oli viihdyttävää katsottavaa, eikä siinä kyllästynyt hetkeksikään. Abba tulee varmaankin eniten esille finaalissa, mutta kuitenkin mitenkään hallitsematta sitä. Finaali on tietenkin samalla Malmö Arenalla, missä semitkin on.
Aika huvittava ajatus että finaali tosiaan oiskin jossain muualla, kun vähän tietää millainen härdelli pelkästään lavatekniikan rakentaminen on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt näinkin sitten unta, jossa Suomea edustikin duo Petteri ja Riikka kappaleella Sakset, siis englanniksi, mutta en osaa tuota englanniksi kirjoittaa, enkä jaksa tarkastaa, miten kirjoitetaan. Esitys oli yhdistelmä räppiä ja heviä. Petterillä oli sininen puku ja Riikalla valkoinen hääpuku ja urheilukengät ja juoksi lavalla isojen pahvista tehtyjen saksien kanssa kun oikeita ei sallittu. Esitykselle buuattiin jo Suomen karsinnoissa, mutta ilmeisesti EK:n äänillä kappale kuitenkin voitti UMK:n. Erityisesti Maria Veitola haukkui kappaletta todella rajusti suorassa lähetyksessä ja uhriutui.
Tästä tulee se Azerbadjanin takavuosien voittajaduo mieleen. Running scared sopisi ainakin Petterille. Hän voisi piileskellä jonkun rakennelman takana aina kun persutaustatanssijat mokaavat jotain. Vornasen rekvisiitta ja koreografia lienee myös sääntöjen vastaista
Kaksinaismoralisteja maailma täynnä. Koskeeko kehopositiivisuus vain kovaäänisiä lihavia?