Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdin antaa Saksassa NoRulesille 64 ääntä. Sitten ei enää puheluja otettu vastaan.
Kuinka pitkä aika oli lopussa antaa ääniä?
Onko finaali myös sama, että yömyöhällä kaikkien biisien jälkeen annetaan äänet?
Olisi hyvä saada selville.
15 minuutissa pitää antaa ne äänensä. Suomalaisten tekemä viisuappi ei toiminut 😢.
Finaalissahan saa äänestää heti esitysten alettua, ei tarvitse odottaa loppuun saakka. Tähän tuli sääntömuutos tänä vuonna, koska Ruotsi esiintyy alussa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten äänestää jotakin häntäpään maata niin Suomen mahdollisuudet voittoon paranevat.
LOL :D minä äänestän sveitsiä ja sitä jury voittajaa joll mahdollisuus myös isoon telepottiin!
Ruotsia käy jopa sääliksi. Aina samaa poppia tai sit Loreen. Ei mitään omalla kielellä, ei mitään erilaista, ei mitään jännää. Yleisö jo kyllästynyt. Raadit vielä jaksaa tykätä. Booring.
Vierailija kirjoitti:
Käärijä taisi madaltaa kynnystä tuoda jotain uudenlaista yhdistelmää kisoihin. Niitä on tänä vuonna mm. Bambie ja Nemo.
Kyllä ja tämä on ehdottomasti positiivista. Tarjolla muutakin kuin geneerisiä popbiisejä ja balladeja.
Missäs ne on ne Suomi jää semeihin-jankuttajat? Onko kukaan tullut myöntämään olleensa väärässä? Tuskinpa.
Illan seksikkäin oli kyllä Benjamin. Mitä hänelle on tapahtunut ja milloin?!? Se röyhkeä tepastelu lavalla oli vaan niin... 🥵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henrillä on jotain tekstiä jaloissaan. Mitä niissä lukee? Free Palestine?
Otti No Rules tatuoinnin vähän aikaa sitten.
Hävisi vedonlyönnissä?
Saikos Hatari mielenilmaisustaan aikoinaan sakot tai jonkun seuraamuksen? Sama pitäisi tulla nyt Eric Saadelle. Tuo ei ole se hetki henkilökohtaisten mielipiteiden ilmaisulle, jos et pysty noudattamaan sääntöjä, et mene tuonne ollenkaan.
Tiedän että tuolla on turvatoimet huipussaan mutta jotenkin ahdistavalta tuntuu. Toivon todella ettei tuolla satu mitään, kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissakin maissa tuo alastomuushomma saattaa olla liikaa. Kaikki eivät ole niin vapaamielisiä kuin suomalaiset. Euroopassa on paljon katolisia maita. Just saying.
Jostain syystä näistä katolisista maista lähetetään usein joku minimekokossa pyllyään pyörittämään.
Kyllä, katolilisista maista esim. Espanja tulee stringiesiintyjiä.
Tänä vuonna Espanjan edustaja laulaa reippaasti lutkasta. Sanoitus on hyvinkin ironinen. Ei ihme jos suomalaiset tulevat heidän kanssaan toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdin antaa Saksassa NoRulesille 64 ääntä. Sitten ei enää puheluja otettu vastaan.
Onko finaali myös sama, että yömyöhällä kaikkien biisien jälkeen annetaan äänet?
15 minuutissa pitää antaa ne äänensä. Suomalaisten tekemä viisuappi ei toiminut 😢.
Finaalissahan saa äänestää heti esitysten alettua, ei tarvitse odottaa loppuun saakka. Tähän tuli sääntömuutos tänä vuonna, koska Ruotsi esiintyy alussa.
Ruotsalaisten törkeydellä ei ole mitään rajaa. Kaikki vedetään omaan koriin, kuten viime vuonna kun Loreen sai tauon sekä ennen että jälkeen esityksensä koska voileipägrilli oli liian monimutkainen lavaste. Kukaan muu kuin Ruotsi ei moista erityiskohtelua saisi.
Vierailija kirjoitti:
Missäs ne on ne Suomi jää semeihin-jankuttajat? Onko kukaan tullut myöntämään olleensa väärässä? Tuskinpa.
Kiehuvat koloissaan itsekseen, kunnes joskus perjantaina/lauantaina taas aktivoituvat ulisemaan, kuinka finaalia ei voi katsoa kun Suomi on sielläkin. :D Mutta katsovat sitten salaa kuitenkin ja kihisevät kiukusta.
Vierailija kirjoitti:
Saksa kisaa kyllä jälleen vahvasti jumbosijasta. Olisi varmaan tippunut jo eilen jos ei pääsisi automaattisesti finaaliin. Terävät käsien ylhäältä alaspäin suuntautuvat ja kameralle suunnatut kädenliikkeet kämmenet alaspäin ja ahdistuneen vihaiset ilmeet eivät kovin montaa pistettä saa. Eleillä ja ilmeillä on tosi suuri merkitys kun katsojien myötätuntoa tavoitellaan.
Miksi sitten Kroatia voittaa naamanvääntelyllä joka tuo mieleen Rammsteinin raiskarin?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, on se nyt varmistettu instassa että Kärtsä on toisessa semissä esiintymässä 👍🏻
Monelta kenraalion?
Vierailija kirjoitti:
"Tuskin pelkkä tylsyys noin harmittaisi, että siitä pitäisi elämöidä joka käänteessä. Ruotsin menestys ja taitavuus tehdä omaa juttuaan maailmanluokkaisesti vain harmittaa niin paljon, että pistää oikein vihreäksi. En jaksa ymmärtää tuollaista. Itse tykkää useinkin Ruotsin biieistä ja esityksistä, eikä ole ollenkaan vaikeaa myöntää ilman kateuden häivettäkään, että he ovat hyviä siinä, mitä tekevät."
Minua ainakin Ruotsin sliipatut esitykset kyllästyttävät. Joka vuosi viimeisen päälle tuotettu paketti ilman mitään omaperäisyyttä. Hyvänä esimerkkinä se eilinen mieslaulajan väliaikanumero: hajuton, mauton ja väritön esitys "suuren maailman malliin", joka tuntui pitkältä kuin nälkävuosi. Teknisesti varmasti ns. täydellinen, mutta niin viimeisen päälle hiottu, että kaikki särmä on kulunut pois. Ei herätä katsojassa tai kuulijassa enää mitään tunteita.
No mä hyppäsin ylös tanssimaan, ja Suomen lisäksi vain tämä sai tämän reaktion aikaan. Benjaminin esitys oli upea ja parempi kuin yksikään varsinaisista kilpailubiiseistä. Etenkin sikermän viimeinen kappale!
Vierailija kirjoitti:
Oon ihmetellyt miksi toi teemun housuttomuus vaivaa monia?
irlannin goottityttö veti uikkarit päällä eilen, samoin kuin slovenian naisella ei ollut melkein mitään päällä. näistä kukaan ei ole ottanut ongelmaa?
Puolet esityksissä sisälsi strippausta. Aika monessa sen tarkoitus jäi epäselväksi.
Suomen esitys oli ainut, jossa puetaan!
Siis hetkinen... onko Suomen esitys sittenkin säädyllisyyden ylistys?!?
Toivottavasti ei enää viisuja ruotsiin. Vaikuttavat jotenkin laimeilta ja väsähtäneiltä. Jopa juontajat. Sveitsiin seuraavaksi kiitos.
Se ruottalainen sikermä oli kyllä tylsistä tylsin. Osas laulaa, mutta ääni on tylsä. Kappaleet oli geneerisiä. Olis vaikkä näyttäneet maiden "postikortteja" jos aikaa piti kuluttaa. Tai "Mon cheri".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätys 😂
Onkohan muuten Matti ja Jesse lavalla Kärtsän kanssa?
"Tuskin pelkkä tylsyys noin harmittaisi, että siitä pitäisi elämöidä joka käänteessä. Ruotsin menestys ja taitavuus tehdä omaa juttuaan maailmanluokkaisesti vain harmittaa niin paljon, että pistää oikein vihreäksi. En jaksa ymmärtää tuollaista. Itse tykkää useinkin Ruotsin biieistä ja esityksistä, eikä ole ollenkaan vaikeaa myöntää ilman kateuden häivettäkään, että he ovat hyviä siinä, mitä tekevät."
Minua ainakin Ruotsin sliipatut esitykset kyllästyttävät. Joka vuosi viimeisen päälle tuotettu paketti ilman mitään omaperäisyyttä. Hyvänä esimerkkinä se eilinen mieslaulajan väliaikanumero: hajuton, mauton ja väritön esitys "suuren maailman malliin", joka tuntui pitkältä kuin nälkävuosi. Teknisesti varmasti ns. täydellinen, mutta niin viimeisen päälle hiottu, että kaikki särmä on kulunut pois. Ei herätä katsojassa tai kuulijassa enää mitään tunteita.