Villasukkien ostaja haluaa rahat takaisin (myyty fb)
Myin käsin tehdyt sukat.
Ostaja haluaa rahat takaisin, koska kantapäät eivät ole identtiset. Sain kuvan, jossa selityksenä, että silmukat 'nojaavat eri suuntaan'.
Ehkä olen sitten tehnyt kavennuksen epähuomiossa eri tavalla.
Aikusten oikeasti - onko tällanen syy purkaa kauppa??? Käsityö on käsityö ja niissä on aina pikkuvirheitä jotka TEKEVÄT niistä sen käsityön.
Kuka ikinäkään näkee, mihin suuntaan jalassa olevan villiksen kantapääsilmukat nojaa.
Onkohan tarkoituksena saada ilmaiset sukat? En ole vielä vastannut, oli niin absurdi valitus.
Mielipiteitä?
Kommentit (32)
Sano että ei palautusoikeutta. Se on ostotapahtumasta tarkistettava onko tuote sopiva vai ei. Piste.
Älä vastaa mitään. Ei tosiaan näy kun sukat on jalassa. Paljonko ostaja maksoi sukista?
Sisimmässä ostotapahtumasta tai -tilanteessa. Käsityön jälki saa näkyäkin...
Onko sulla firma minkä nimissä teet ja myyt vai ihan yksityishenkilönä teit ja myit? Yksityishekilöllä ei ainakaan ole mitään velvollisuutta palauttaa rahoja. Enemmän huijariostajalta vaikuttaa tuo. Eli haluaa rahat takaisin, mutta pitää myös sukat.
Vierailija kirjoitti:
Älä vastaa mitään. Ei tosiaan näy kun sukat on jalassa. Paljonko ostaja maksoi sukista?
30 euroa, pitkät varret.
Just, käsityöt on käsitöitä, pstaa tehdastekpiset jos on tärkeää, että sukat ovat ihan identtiset.
Älä selitä, älä puolustaudu. Ne sukat sillä hinnalla sai ja jos ei kelpaa, itkeköön tyynyynsä ja neulokoon itse.
Mutta ei ikinä kannata tehdä kauppaa postitse. Vain naamatusten ja käteisellä. Ostaja tulee sun luo, sinä et mene ostajan luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 euroa, pitkät varret.
Halvalla vielä sai.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla firma minkä nimissä teet ja myyt vai ihan yksityishenkilönä teit ja myit? Yksityishekilöllä ei ainakaan ole mitään velvollisuutta palauttaa rahoja. Enemmän huijariostajalta vaikuttaa tuo. Eli haluaa rahat takaisin, mutta pitää myös sukat.
Myin ihan henkilönä. Olen työtön ja kudon sukkia samalla kun katselen youtube (mukamas opettavaisia) videoita.
Mietin tuota, että jos haluaa palauttaa sukat ja saa rahat takaisin? Mutta ehkä ei?
Virheet eivät tee tuotteesta käsityötä, vaan se, että se on tehty käsin. Paljon tehdään myös täysin virheettömiä käsitöitä. Kyllä käsintehty tuote voi olla aivan yhtä siisti ja viimeistelty kuin teollisesti valmistettu.
Vierailija kirjoitti:
Älä selitä, älä puolustaudu. Ne sukat sillä hinnalla sai ja jos ei kelpaa, itkeköön tyynyynsä ja neulokoon itse.
Mutta ei ikinä kannata tehdä kauppaa postitse. Vain naamatusten ja käteisellä. Ostaja tulee sun luo, sinä et mene ostajan luo.
Ostaja haki ja maksoi sukat ulko-ovella.
Jos myi kasvotusten niin se on asiakkaan velvollisuus tarkistaa, että tuote on sellainen minkä hän haluaa. Jos myit netissä ja lähetit niin on sinun velvollisuus laittaa niin selvät kuvat, että niistä näkyy myös ne pikkuvirheet. Mutta vaikka olisin myynyt kasvotustenkin antaisin palauttaa kunhan siitä ei tule ylimääräisiä kuluja minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaja haki ja maksoi sukat ulko-ovella.
Jos hän on valmis tuomaan ne sukat takaisin sun ovelle ja tekemään palautukseen siinä niin suostuisin kyllä.
Ihme sekoilijoita. Ei tietenkään saa rahoja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 euroa, pitkät varret.
Eli sai sukat edullisesti, huijarilta kuulostaa.
Juu niin sai. Käsityöstä ei kukaan halua maksaa muut kuin peanuts. Mielenkiinnosta laitoin ylös paljon näitten tekoon meni. Noin 15 tuntia, toki siinä välissä tein muutakin eli ehkä 12 tuntia? Langat maksaa, aikani maksaa kun haen langat kaupasta, mietin millaset sukat teen. Tuntipalkka ehkä euro?
Vierailija kirjoitti:
Virheet eivät tee tuotteesta käsityötä, vaan se, että se on tehty käsin. Paljon tehdään myös täysin virheettömiä käsitöitä. Kyllä käsintehty tuote voi olla aivan yhtä siisti ja viimeistelty kuin teollisesti valmistettu.
Yleensä käsintehty on paljon parempi. Miten sä kuulostat siltä etikettitanttaralta? Oletko se sinä, sukkahousu-Veeti?
Vierailija kirjoitti:
Jos myi kasvotusten niin se on asiakkaan velvollisuus tarkistaa, että tuote on sellainen minkä hän haluaa. Jos myit netissä ja lähetit niin on sinun velvollisuus laittaa niin selvät kuvat, että niistä näkyy myös ne pikkuvirheet. Mutta vaikka olisin myynyt kasvotustenkin antaisin palauttaa kunhan siitä ei tule ylimääräisiä kuluja minulle.
Mietin tuota mahdollisuutta palauttaa. Ehkä kuitenkaan en suostu siihen noilla perusteilla.
Olen myynyt paljon tavaraa ja jos siinä oikeasti on ollut joku vika niin saa rahat takaisin tai sovitaan hyvitys.
😁 Älä edes vastaa tuollaiselle 😁