Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkasin seuraamasta wiwibloggsia. V*tuttaa toi viha w95mania kohtaan.
En ole sietänyt blogin Williamin teennäisyyttä koskaan. Jotenkin hänellä artistien arvioinnit menevät akselilla potentiaalinen petikaveri tai SlayQueen. Mitään muuta tolkullista sisältöä itsekorostuksen lisäksi ei juuri irtoa. Se Deban (?) pari vuotta sitten oli paljon analyyttisempi kappaleiden ja esitysten suhteen eikä ollut ikäänkuin olisi itse tyrkyllä puolelle maailmaa blogissa.
Deban on edelleenkin mukana Wiwibloggs-tiimissä, vaikkei ole pariin vuoteen ollut paikalla itse viisuissa.
Katsokaapa, miten ihmiset lauloi ja hurrasi suomen eiliselle esiintymiselle <3
Kyllä NoRules tulee ylöspäin kunhan näyttävät heidän uusimpia videoitaa, tai olisi Suomessa laiteetu parempaa tarjolle. Huomasitteko, kun Skasan tV näytti sen esiintymisen ja heillä oli farkkuvene jolla tulivat lehdistön eteen. Hieno juttu, oli hauska.
Vierailija kirjoitti:
En viime vuonna laskenut päässä tai koneella paljonko pisteitä oli vielä antamatta, vaan mututuntumalla tiesin että niitä oli Noan jälkeen jaossa vielä liikaa joten Kärtsä ei voita. Tänä vuonna saatan ottaa laskimen ja kynän esiin.
Sehän ois virkistävää jos ne jakaantuisi paljon tasaisemmin.
Sulla on sitten hyvä tuntuma, itse en enää 36 hyvin erikokoisen pistepotin jälkeen olisi ilman laskinta kartalla. Muistan että ennen Noaa oli vielä reilu 400 (428 näemmä) pistettä jaossa ja ne olisi periaatteessa voinut jakautua toisinkin, vaikken missään vaiheessa uskonutkaan Loreenin häviöön.
On kolme puhelinta, myös prepayd mukaan lukien 60 ääntä varmat täältä saksasta. Ehkä saan jonkun vielä mukaan omalla puhelimellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viime vuonna laskenut päässä tai koneella paljonko pisteitä oli vielä antamatta, vaan mututuntumalla tiesin että niitä oli Noan jälkeen jaossa vielä liikaa joten Kärtsä ei voita. Tänä vuonna saatan ottaa laskimen ja kynän esiin.
Sulla on sitten hyvä tuntuma, itse en enää 36 hyvin erikokoisen pistepotin jälkeen olisi ilman laskinta kartalla. Muistan että ennen Noaa oli vielä reilu 400 (428 näemmä) pistettä jaossa ja ne olisi periaatteessa voinut jakautua toisinkin, vaikken missään vaiheessa uskonutkaan Loreenin häviöön.
Ts. ajattelin nyt maita, eihän noita pisteensaajia ole kuin se 26 yhteensä finaalissa.. mutta joka tapauksessa liikaa omalle hahmotuskyvylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upeasti selvisi kaatumisesta.
Asia mitä en ymmärrä, on ihan fiksun oloistenkin viisufanien suoranainen räkänaureskelu ko. tilanteelle. Taisi osaltaan vaikuttaa oddseihinkin, kun niissä tunnutaan reagoivan herkästi kaikkeen mikä koetaan vähänkään epäonnistumisena
Minua ei tuo kaatuminen myöskään naurattanut yhtään, päinvastoin, mutta jotkut kaatumisvideot kyllä... siinä on jotain sellaista alkukantaista huumoria kai, jolle ei voi mitään, jos sattuu itseä naurattamaan ja jos näkee myös, ettei oikeasti käynyt pahasti.
Käärijä oli vähällä kompastua finaalissa.
Kompastumisesta tai kaatumisesta tulee hyvän menestyksen enne viisuissa tätä menoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo jos siinä ois ollu kuka tahansa muu kuin Loreen Noaa vastassa, niin olisin olettanut että mahiksia on. Tuo oli niin poikkeuksellinen tilanne, että tänä vuonna en ole varmaan yhtään kartalla jos pisteet pirstaloituu vielä kärjemmässä. Taidan laskimenkin jättää pois koska eihän siinä ehdi tunnelmoida jännitystä muuten ollenkaan!
Eikö teitä häiritse tietää lopputulos etukäteen? Sehän vie lopun mahdollisen jännityksen kokonaan pois ja lisäksi harmittaa jo vähän aiemmin kuin olisi tarve, jos lopputulos ei ole mieleinen kuten viime vuonna tapahtui.
Kroatia ja Hollanti ei missään tapauksessa voita. Toinen on selkeä käärijä-kopio ja toisen biisi on todella huono. Kärkikahinoissa selkeimmin Sveitsi, Ranska, Italia, Ukraina ja Uk. Joista Sveitsi voittaa. Mikä on myös kiva juttu. Ruotsin viisut näyttää paitsi vaarallisilta, myös todella tylsiltä. Oispa kärtsä voittanut. Suomessa kun osataan juhlia.
Vierailija kirjoitti:
On kolme puhelinta, myös prepayd mukaan lukien 60 ääntä varmat täältä saksasta. Ehkä saan jonkun vielä mukaan omalla puhelimellaan.
Harmi että Suomessa on niin kallista äänestää, jos se olisi tuon 20 senttiä niin johan laittaisin ääniä vaikka kenelle. Nyt valitsen yleensä sen pari tyyppiä tai yhden jolle pari ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatian mahdollisen voiton hyvät puolet:
-täysin kotikutoinen artisti joka ei ole osa mitään viisukoneistoa tai nepotismia
-omassa huoneessa kirjoitettu biisi jossa ei ole käytetty näitä viisubiisileirejä tai liukuhihna-skandinaavikirjoittajia, sama lavastuksessa
-Kroatia ei ole voittanut (paitsi kerran Jugoslaviana), maa on kaunis sekä edullinen, mikä voisi houkutella itä-eurooppaa takaisin mikä olisi terveellistä viisuille
-raatisnobien tai hovikirjoittajien olisi vain elettävä tämän genren voiton kanssa
Onhan näitä!
Kroatialla on tosiaankin viehättävä tuhkimotarina kaikessa sympaattisuudessaan ja yleisön suosio on taattu, mutta raadeille kotikutoisuus ei todellakaan ole meriitti, vaan laadukkuus ja ammattimaisuus. Ei ole mitään snobismia tiedostaa tämä tosiasia vaa
Yksi inhokkiasia estää minua äänestämättä: dance break. Se lässäyttää tunnelman kappaleessa kuin kappaleessa. Saisi mennä dance break-muoti jo ohi. Vaikuttaa siltä, että lisätään mukaan esitykseen saadakseen kolme minuuttia täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upeasti selvisi kaatumisesta.
Asia mitä en ymmärrä, on ihan fiksun oloistenkin viisufanien suoranainen räkänaureskelu ko. tilanteelle. Taisi osaltaan vaikuttaa oddseihinkin, kun niissä tunnutaan reagoivan herkästi kaikkeen mikä koetaan vähänkään epäonnistumisena
Minua ei tuo kaatuminen myöskään naurattanut yhtään, päinvastoin, mutta jotkut kaatumisvideot kyllä... siinä on jotain sellaista alkukantaista huumoria kai, jolle ei voi mitään, jos sattuu itseä naurattamaan ja jos näkee myös, ettei oikeasti käynyt pahasti.
Käärijä oli vähällä kompastua finaalissa.
Kompastumisesta tai kaatumisesta tulee hyvän menestyksen enne viisuissa tätä menoa?
Redditissa taisi olla kommentti muutamasta voittajasta, jotka olivat kaatuneet tai kompuroineet harjoituksissa.
Aljonan kaatumisella ei ole mitään merkitystä loppusijoitukseen. Tällä hetkellä, kun ei ole vielä nähty kokonaan Sveitsin ja Italian esityksiä, pidän Ukrainan voittoa todennäköisimpänä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä NoRules tulee ylöspäin kunhan näyttävät heidän uusimpia videoitaa, tai olisi Suomessa laiteetu parempaa tarjolle. Huomasitteko, kun Skasan tV näytti sen esiintymisen ja heillä oli farkkuvene jolla tulivat lehdistön eteen. Hieno juttu, oli hauska.
Se oli farkkumuna. Sen yläosa nostettiin pois kun haastateltiin.
Tulen nyt takamatkalta ja en tiedä onko tästä jo keskusteltu mutta tässä on Ukrainan postikortti. Joutuuko joka postikortin lopussa kuuntelemaan Tattoon alkutahteja? Auts kun ihan sieluun sattuu.
Henri kuulosti eilisessä vedossa TODELLA hyvältä. Ehkä ihan viimeisin korkea nuotti ei osunut, mutta huimaa parannusta verrattuna UMK:hon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritse tietää lopputulos etukäteen? Sehän vie lopun mahdollisen jännityksen kokonaan pois ja lisäksi harmittaa jo vähän aiemmin kuin olisi tarve, jos lopputulos ei ole mieleinen kuten viime vuonna tapahtui.
Ei mua häiritse, tosiaan sitä ei viime vuonna kuitenkaan 100 % varmaksi voinut tietää ennen toiseksi viimeistä pistepottia ja voittaja oli kuitenkin oikeastaan selvillä koko kevään, että siinä ei ollut sellaista suurta jännitystä. Ja toisaalta olikin vähemmän ylivoimainen tulos kuin olin luullut eli pientä kutkutusta oli sinne loppumetreille, kun Käärijän iso yleisöpotti oli imoitettu.
Itse en taas tykkää hirveästi sellaisesta odotuttamisesta ja paisuttelusta, mitä noissa lopuissa aina on lähetyksessä. Tänä vuonna mulle on ok nykyiset voittajasuosikit, että tuskin on tarvetta laskea, vaan voin odottaa lopullistakin ilmoitusta.
Joo jos viisuista nörtteilee tällä mitalla että seuraa useita eri karsintojakin, niin siinä on se riski että voittajan tietää kuukausia etukäteen. Mutta olen viisunörtti joten se riski otetaan ja se kuuluu hommaan. Tämä vuosi on mukava poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa, miten ihmiset lauloi ja hurrasi suomen eiliselle esiintymiselle <3
Katsoisin, mutta anna videon "osoite"
Raatisnobeilla tarkoitin lähinnä tämän genren hyljeksijöitä yleensä, jotka ovat girl bop-painotteisia. Siihen nähden tällaisen ulkopuolisen voitto kyrsisi heitä.
Kotikutoisuus näkyy vielä tanssijoissa ja joissain kuvausvalinnoissa, mutta esitys oli ammattimaisempi kuin arvelin, mistä syystä otan sen potentiaalin vakavammin.