Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut olivat ennen kaunis musiikkitapahtuma joka yhdisti eri Euroopan kansat. Tänä päivänä siitä on tullut vastenmielinen ja demoninen tapahtuma, jota Saatana hallitsee.
Minusta Euroviisut ovat edelleenkin pääasiassa kansoja yhdistävä musiikkitapahtuma.
Vierailija kirjoitti:
Euroviisut olivat ennen kaunis musiikkitapahtuma joka yhdisti eri Euroopan kansat. Tänä päivänä siitä on tullut vastenmielinen ja demoninen tapahtuma, jota Saatana hallitsee.
Miten perustelet kommenttiasi?
En ole koskaan ollut mikään kovin innokas Euroviisufani. Viime vuonna innostuin Käärijän takia. Tänä vuonna boikotoin koko viisuja aktiivisesti (joskaan en kovin näkyvästi saati aggressiivisesti) viimevuotisen ilmiselvän Ruotsin kähminnän ja järjestetyn voiton takia. "Yhyy, me halutaan viisut Tukholmaan, kun Abban voitosta on 50 vuotta, niin ME HALUTAAAAAANNNNN". Tyypillistä ruotsalaista meininkiä. Eivät oikeasti edes yrittäneet kunnolla peittää sitä touhua - koko tapahtuma oli yhtä tulevaa Ruotsin tapahtuman markkinointia. Hyh.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut mikään kovin innokas Euroviisufani. Viime vuonna innostuin Käärijän takia. Tänä vuonna boikotoin koko viisuja aktiivisesti (joskaan en kovin näkyvästi saati aggressiivisesti) viimevuotisen ilmiselvän Ruotsin kähminnän ja järjestetyn voiton takia. "Yhyy, me halutaan viisut Tukholmaan, kun Abban voitosta on 50 vuotta, niin ME HALUTAAAAAANNNNN". Tyypillistä ruotsalaista meininkiä. Eivät oikeasti edes yrittäneet kunnolla peittää sitä touhua - koko tapahtuma oli yhtä tulevaa Ruotsin tapahtuman markkinointia. Hyh.
Kommenttisi alku, ettet ole kovin innokas viisufani ja että kiinnostuit viisuista vasta viime vuonna viisuista Käärijän myötä, selittää kommenttisi erittäin yksipuolisen ja asenteellisen sisällön, josta käy ilmi, ettei sinulla ole perspektiiviä ja asiantuntemusta ymmärtää, miten Euroviisut toimivat ja mitä seikkoja Euroviisujen tulosten takana on.
Kaltaisiasi huutelijoita oli viime keväänä aika paljon somessa, eikä tuo ilmiö ole vieläkään jäänyt täysin pois.
Vierailija kirjoitti:
Johan on. Luulin että tämä olisi jo loppuunkaluttu aihe, mutta ei vaan näytä olevan.
Vierailija kirjoitti:
Siis, tämäkö oli perustelu kommenttiin "Euroviisut olivat ennen kaunis musiikkitapahtuma joka yhdisti eri Euroopan kansat. Tänä päivänä siitä on tullut vastenmielinen ja demoninen tapahtuma, jota Saatana hallitsee."?
Ei noita entisaikojen euroviisuja pysty edes katsomaan. Niin tylsiä, kun kaikki vaan laulaa paikoillaan jotain paskaa. Rakastan just näitä nykyajan viisuja joissa on isoja shownumeroita ja outoja esityksiä. Tämä on viihdettä eikä mitään iltapuvut ja smokit päällä möllöttämistä.
Mä oon ihan seonnut tohon Baby Lasagnaan, mutta olenko ymmärtänyt oikein että Suomessa inhotaan häntä (kävin pikakierroksella Jodelissa, ei olisi kannattanut.....)? en tajua, sehän olis upeeta varmaan Käärijästäkin, jos hän voittaisi?
Vierailija kirjoitti:
Joo ite oon katellu vuodesta 2006 (Lordin vuosi) lähtien ja kyllä tuo viime vuosi oli aika karua katsottavaa pisteidenlaskussa kun yleisö halusi niin ylivoimaisesti kärtsän voiton (näkyi pisteissäkin eikä pelkästään siellä paikan päällä) :D Oon samaa mieltä että Ruotsille pedattu se voitto oli (ja joo aihe on monesti koluttu) ja vei myös itseltä maun kokonaan pisteiden laskun seurannasta ja äänestämisestä niin kauan kun raatien osuus 50% (tänä vuonna ehkä sen osion finaalissa vaan skippaan kokonaan).
Mutta kyllä tänä vuonna olen nauttinut viisukappaleiden kuuntelusta ja odotan kovasti tiettyjen maiden esityksiä. Jää myös itselle joitain artisteja pysyvään seurantaan ja menen keikoille jos Suomeen joskus tulevat. Olisi ollut tylsempi kevät jos en olis seurannut yhtään ja tykkään siitä, että monet artistit saa paljon lisää ansaitsemaansa suosiota ja löytävät ehkä elinikäisiä kavereita myös tuolla viisuhuumassa :)
Toivottavasti Suomi jää semiin
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan seonnut tohon Baby Lasagnaan, mutta olenko ymmärtänyt oikein että Suomessa inhotaan häntä (kävin pikakierroksella Jodelissa, ei olisi kannattanut.....)? en tajua, sehän olis upeeta varmaan Käärijästäkin, jos hän voittaisi?
Voitolla voisi taas vähän hieroa ruotsalaisten ylituotteuja massapoppinaamoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei noita entisaikojen euroviisuja pysty edes katsomaan. Niin tylsiä, kun kaikki vaan laulaa paikoillaan jotain paskaa. Rakastan just näitä nykyajan viisuja joissa on isoja shownumeroita ja outoja esityksiä. Tämä on viihdettä eikä mitään iltapuvut ja smokit päällä möllöttämistä.
Samaa mieltä, jos nykyviisut on tuon aikaisemman kommentoijan mielestä "Saatanan valtakunta", palan helvetin tulessa oikein mielellään, ja mieluiten joka päivä, en vain yhtä viikkoa vuodessa :D
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näkee sitten viisuissa vasta yleisen mielipiteen. Veikkaan että pisteitä täältä ropisee, itse ainakin aion äänestää.
Jotkut äänekkäät on harmissaan, kun Käärijä jäi toiseksi viime vuonna ja jostain syystä eivät sitten haluaisi Baby Lasagnan pärjäävän laajasti ottaen saman fiiliksen biisilllä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Suomi jää semiin
Miksi toivot tällaista oman maasi edustajasta? Tunnetko häpeää vai mitä tämä on? Kannattaisi hiukan tutkiskella omaa kuvaa ja parantaa itsetuntoa.
En lähtökohtaisesti toivo tätä kenellekään, ellei esiintyjästä sitten huou (tämä sana oikeasti taipuu näin??? :D) aivan täydellsien epäsympaattiset vibat (esim. Irlannin Wild Youth / Connor viime vuonna).
Mää olen Baby Lasagnasta yhtä sekaisin kuin Käärijästä viime vuonna! Parasta on se, että nyt voi itsekin äänestää, kun viime vuonna piti tyytyä muilta tulleisiin ääniin.
Oma top 10 on tällä hetkellä seuraavanlainen:
1. Slovenia
2. Sveitsi
3. Serbia
4. Kroatia
5. Ukraina
6. Alankomaat
7. Suomi
8. Liettua
9. Italia
10. Luxemburg
Vielä tuntuu melkein päivittäin hieman järjestys vaihtuvan. Top 5 on selkeä, mutta fiiliksen mukaan voi niidenkin järjestys hieman vaihdella. Vielä jos saisi Belgian, Israelin, Kreikan ja Armenian tungettua tuonne top kymppiin niin olisin tyytyväinen! Kova on tunku.
Käärijän todellinen voitto näkyy tämän vuoden esiintyjäkaartissa. Siis siinä millaisia esityksiä sinne on eri maat lähettämässä ja mitkä maat ovat vedonlyöntikertoimien kärjessä.
Sveitsin, Kroatian ja Hollannin edustajat on kaikki Cha-cha-chan kaltaisia "outoja" esityksiä. Ei mikään tietenkään samanlainen tai varsinaisessa merkityksessä edes läheskään samanlainen. Samanhenkisyys on vahvasti läsnä. Erikoinen pärjää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Mää olen Baby Lasagnasta yhtä sekaisin kuin Käärijästä viime vuonna! Parasta on se, että nyt voi itsekin äänestää, kun viime vuonna piti tyytyä muilta tulleisiin ääniin.
Ihanaa, että joku muukin! vielä kun kroatialaiset viisufanit saataisiin tääle vuosikymmenelle eikä he pilaisi koko hypeä
Itse olen seurannut viisuja kasuaalisti ja satunnaisesti lapsuudestani asti (useamman vuosikymmenen ajan). Viisufani minusta tuli varsinaisesti viime vuosikymmenen loppupuolella (v. 2017-2018), kun ryhdyin seuraamaan tiiviimmin eri maiden alkukarsintoja, artistien some-alustoja, pre-partyja, erilaisia viisusivustojen some-alustoja, viisuvloggareita, faniäänestyksiä, vedonlyöntiä ym. Lisäksi minua alkoi tuolloin kiinnostaa havainnoida aikaisempaa tarkemmin viisujen tuloksenmuodostusta ja siihen liittyen yleisön äänestämiskäyttäytymistä ja raatien pisteytystä eri maissa.
Viime vuonna oli heti Ruotsin mellofinaalin jälkeen aikamoisen selvää, että Ruotsia tulee olemaan hiton vaikea voittaa. Ei kuitenkaan sen takia, että Ruotsi olisi mitenkään manipuloinut tulosta, vaan siksi, että Ruotsin kokonaispaketti oli äärimmäisen kova: huippulivelaulaja ja -esiintyjä, rakastettu ja arvostettu viisulegenda Loreen laulamassa hyvin tehtyä ja tuotettua kuulijaystävällistä biisiä yhdistettynä hienosti toteutettuun ja innovatiiviseen lavashow'hun. Tällä kokonaispaketilla oli jo lähtökohtaisesti parhaat mahdollisuudet saada suurimmat kokonaispisteet eli paljon raatipisteitä yhdistettynä isoon telepistepottiin.
Käärijä oli viime vuonna todella hypetetty ja rakastettu yleisön keskuudesta, ja hän saikin täysin odotetusti valtavan yleisöpistepotin, mutta oli jo ihan alusta asti selvää, ettei Suomi kokonaispakettina, erityisesti Käärijä livelaulajana ja CCC biisinä, pysty saamaan raatipisteitä läheskään siinä määrin kuin Ruotsi kokonaispakettina eikä näin ollen päihittää Ruotsia kokonaistuloksissa.
Se on totta, että pelkillä yleisöäänillä Suomi olisi voittanut, mutta nykysäännöillä ei kisata pelkillä yleisöäänillä, vaan raadit ovat kiinteä osa Euroviisuja. Ja kyllä, minusta on hyvä, että raadit ovat 50 %:n osuudella vaikuttamassa viisufinaalin tulokseen. Aika ajoin tämä asia nousee keskusteluun tälläkin palstalla ja moni vaikuttaa ajattelevan, että raadit pitäisi poistaa tai ainakin niiden vaikutusvaltaa pitäisi vähentää, mutta tosiasia on, että näin tehtäessä viisut vähitellen tuhoutuisivat ja lakkaisivat olemasta. Tätä seikkaa on perusteltu täälläkin jo aikaisemmin moneen kertaan 2000-luvun kokemusten pohjalta.