Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
2781/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroatialaiset on innoissaan koska yleensä viisuissa ei mene niin hyvin, vähän sama kuin Suomella ennen koronaa, joten mulla riittää ymmärrystä tolle innolle, varsinkin kun baby lasagna oli ihan tuntematon ja biisi varalla. Se on aidosti kiva tarina kun joku tulee ns. puskista.

Aina jos hypeä on niin kannattajat voivat alkaa ärsyttämään, mutta kyllä aika kultaa muistot jos yritetään sanoa ettei suomalaiset ollu viime vuonna ärsyttäviä myöskin silloin tällöin :D Näille menestykseen tottumattomille maille kun osuu hyvä noste kohdalle, niin on ymmärrettävää että kansakin lähtee mukaan.

Biisistä saa olla tykkäämättä, mutta Kroatian into ei ole keneltäkään pois. Ne ei ainakaan tässä vaiheessa uskalla uskoa voittoon joten ei ne musta mitenkään ylimielisiäkään ole.

Onhan ne jo varmoja voitosta ja ylimielisiä. Ei se niiden into mitään viatonta ole ta

Ainakin viisufani-kroatialaiset on innoissaan mutta varovaisia eivätkä uskalla puhua voitosta. Tietysti jos käy sivuilla joissa muutenkin keskustelun taso on huono tai jossa kannatetaan vaan omaa maata niin tietty siellä varmaan on joitain fanaatikkoja.

Enemmän oon itse nähnyt Hollannin fanaatikkoja, mutta hekään ei oo välttämättä niin tosissaan, kun Joostin habitukseen kuuluu toi liioittelu. 

Eipä viisukannatuksessa muutenkaan ole mitään pahantahtoista tai ei viatonta, ei sitä niin vakavasti tarvitse ottaa. Tänä vuonna kärkikahinoissa on pari maata joiden menestys on tähän asti ollut huono, joten innokkuus on vaan hyvästä.

Vierailija
2782/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netan Toy ei ollut viisufanejen suosiossa kuten Elenin Fuego. Isokin osa piti sitä suorastaan raivostuttavana ja ärsyttävänä. Mä itse tykkäsin enemmän toysta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2783/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netan Toy ei ollut viisufanejen suosiossa kuten Elenin Fuego. Isokin osa piti sitä suorastaan raivostuttavana ja ärsyttävänä. Mä itse tykkäsin enemmän toysta.

Netan Toy oli suuri ennakkosuosikki ennen viisuja, Fuego tuli siihen melkekn rinnalle harjoitusten jälkeen mutta ei ikinä ohi.

Vierailija
2784/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toy on samaan aikaan ärsyttävä mutta tarttuva. Kertosäe jää päähän. Ainakin se veti sata lasissa omalla tyylillä, vaikka ärsyttävä olikin. Osasi kumminkin laulaa mistä plussaa jos kerran tuollaisen täytyi voittaa.

Vierailija
2785/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kroatialaiset on innoissaan koska yleensä viisuissa ei mene niin hyvin, vähän sama kuin Suomella ennen koronaa, joten mulla riittää ymmärrystä tolle innolle, varsinkin kun baby lasagna oli ihan tuntematon ja biisi varalla. Se on aidosti kiva tarina kun joku tulee ns. puskista.

Aina jos hypeä on niin kannattajat voivat alkaa ärsyttämään, mutta kyllä aika kultaa muistot jos yritetään sanoa ettei suomalaiset ollu viime vuonna ärsyttäviä myöskin silloin tällöin :D Näille menestykseen tottumattomille maille kun osuu hyvä noste kohdalle, niin on ymmärrettävää että kansakin lähtee mukaan.

Biisistä saa olla tykkäämättä, mutta Kroatian into ei ole keneltäkään pois. Ne ei ainakaan tässä vaiheessa uskalla uskoa voittoon joten ei ne musta mitenkään ylimielisiäkään ole.

Onhan ne jo varmoja voitosta ja ylim

Luetko redditin viisukanavaa? siellä jos joku tekee vaan ihan oman listauksen jossa kroatia ei ole ykkösenä niin hyökätään kimppuun ja jos joku maa (näissä klubi äänestyksissä) anna kroatialle isoja pisteitä niin alkaa haukkuminen. En tiedä ajattelevatko oikeasti, että kroatia voi voittaa, mutta yllä olevaa käytöstä on tosi paljon ja tosi raskasta lukea tämän takia. Viime vuonna tätä ei ollut. Käärijää sai kritisoida vapaasti, eikä oletettu että kaikki hänestä pitää. 

Vierailija
2786/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän aina voittajan etukäteen ja tänä vuonna se on Sveitsi. 

Vierailija
2787/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netan Toy oli suuri ennakkosuosikki ennen viisuja, Fuego tuli siihen melkekn rinnalle harjoitusten jälkeen mutta ei ikinä ohi.

Muistat väärin. Oddseissakin lopullinen tilanne Fuegon voittomahdollisuus oli 37% kun toylla se oli 24%. 

Vierailija
2788/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on alkanut ärsyttää Baby Lasagnan överiksi mennyt hehkuttaminen. Nolo lavashow Hitler-tervehdyksineen ja keskinkertainen biisi. Jos tuolla voitetaan viisut niin voi hyvää päivää!

BL:n fanit ovat aktiivisimpia ja fanaattisimpia, mutta riittääkö se tuomaan voittopisteet? Viisuissa äänestävät myös tavikset.

kroatialaiset on tosi aggressiivisia ainakin redditin kanavalla. Onneksi suomalaiset eivät sortuneet samaan viime vuonna, mutta ei ollut tarvetta. Käärijää kritisoitiin eikä suomalaiset rynnineet paikalle haukkumaan kirjoittajaa. Mulla ainakin tulee vastareaktio tuosta niiden käytöksestä

mä en osaa arvioida miten katsojat lopulta äänestää BL:ää. Voi voittaa teleäänet tai sitten jäädä top kolmosen/vitosen ulkopuolelle. 

Nyt sinä muistat väärin suomalaiset rynni heti riitelemään ulkomaalaisten kanssa, jos joku uskalsi käärijää moittia tai syyttää matkimisesta.

Tänä vuonna kritiikki otetaan huumorilla, kuten teemun pitäisi pitää housuja. Naurattaa vaan.

Vierailija
2789/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisistä saa olla tykkäämättä, mutta Kroatian into ei ole keneltäkään pois. Ne ei ainakaan tässä vaiheessa uskalla uskoa voittoon joten ei ne musta mitenkään ylimielisiäkään ole

Facessa sama. Modet poistavat kroatialaisten viestejä koko ajan kun se muiden haukkuminen menee heiltä aina yli.

Vierailija
2790/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisistä saa olla tykkäämättä, mutta Kroatian into ei ole keneltäkään pois. Ne ei ainakaan tässä vaiheessa uskalla uskoa voittoon joten ei ne

Oliko se viime vuonna kun Armenialaisilla kans lähti vähän lapasesta :D ihan sama mistä luki kommentteja niin spämmättiin armeniaa

Vierailija
2791/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toy oli vastaava kuin vaikka Cha Cha Cha ja tämän vuoden The Code, että niistä tuli heti ensikuulemalta tunne, että voivat voittaa koko kilpailun.

Vierailija
2792/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tapana on ollut jo pitkään se, että osa "faneista" haukkuu mielellään oman maan edustajaa (suomalaiset ja espanjalaiset esim.) ja osa "pahimpien kilpailijoiden" edustajia. Kroatialaiset ovat olleet tähän mennessä rauhallisia koska maalla ei ole ollut mitään menestymisen mahdollisuuksia mutta tänä keväänä ne ovat seonneet ja ehdottomasti pahimpia öykkäreitä viisuryhmissä.

Vierailija
2793/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biisistä saa olla tykkäämättä, mutta Kroatian into ei ole keneltäkään pois. Ne ei ainakaan

Nehän vääristeli myös jotain striimauslukuja, eikö vaan? Miksiköhän ne on tänä vuonna niin hiljaa?

Vierailija
2794/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, voiko Israel voittaa viisut? Yleisöäänissä on varmasti vahvoilla mutta vaikuttaako tilanne raateihin kumpaankaan suuntaan?

Israelilla on hyvä biisi ja laulaja ja heillä on taitoa myös lavastaa hyvin, joten hyvää menestystä voi odottaa, mutta voittoon asti en oikein usko. Oma veikkaukseni on, että voittaja löytyy kolmikosta Sveitsi, Ukraina, Belgia.

Raadit koostuvat musiikin ammattilaisista, joiden pitäisi osata jättää ulkomusiikilliset ja lava-esitykseen kuulumattomat asiat arviointinsa ulkopuolelle. Se tiedetään kuitenkin, että aina se ei ole näin, koska arvostelulajiin vaikuttavat myös arvostelijan oma maku ja mieltymykset, joten asenne Israelia kohtaan voi vaikuttaa samaan tapaan kuin äänestäjilläkin. 

Poliittinen tilanne Lähi-idässä on äärimmäisen tulenarka, ja siinä tapahtuvat käänteet voivat vielä muuttaa asenteita Israelia kohtaan ja mahdollisesti myös äänestyskäyttäytymistä. Ja tapahtuipa mitä tapahtui niin Euroopassa ja muualla maailmassa on vahvaa ja häilymätöntä pro Israel -ajattelua antiliikehdinnästä huolimatta. Tässäkin tullaan siihen, että negatiivisia ääniä ei lasketa.

Vierailija
2795/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin fanittaminen ja videot ovat tärkeitä, miten on NoRulesin kohdalla? Suuri yleisö katsoo nämä sukupuolikisat vasta TV lähetyksenä. Toivon hyvää NoRulesille ja ansiokkaita haastatteluja.

Meillä on kyllä taas tänä vuonna aivan upeat edustajat, jotka on hyvin jaksaneet osallistua ennakkotapahtumiin ja tehdä erilaisia videoita.

Vierailija
2796/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, voiko Israel voittaa viisut? Yleisöäänissä on varmasti vahvoilla mutta vaikuttaako tilanne raateihin kumpaankaan suuntaan?

Israelilla on hyvä biisi ja laulaja ja heillä on taitoa myös lavastaa hyvin, joten hyvää menestystä voi odottaa, mutta voittoon asti en oikein usko. Oma veikkaukseni on, että voittaja löytyy kolmikosta Sveitsi, Ukraina, Belgia.

Raadit koostuvat musiikin ammattilaisista, joiden pitäisi osata jättää ulkomusiikilliset ja lava-esitykseen kuulumattomat asiat arviointinsa ulkopuolelle. Se tiedetään kuitenkin, että aina se ei ole näin, koska arvostelulajiin vaikuttavat myös arvostelijan oma maku ja mieltymykset, joten asenne Israelia kohtaan voi vaikuttaa samaan tapaan kuin äänestäjilläkin. 

Poliittinen tilanne Lähi-idässä on äärimmäisen tulenarka, ja siinä tapahtuvat käänteet voivat vielä muuttaa asenteita Israelia ko

Ei taida Ukrainalla riittää äänet voittoon, biisi on jo menettänyt kaiken hypensä. Belgialla taas livevedot menneet perseelleen.

Makaronilootan ainoat haastajat taitavat tulla Sveitsistä ja Italiasta...

Vierailija
2797/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatia ei pääse edes top kymppiin. 

Vierailija
2798/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistat väärin. Oddseissakin lopullinen tilanne Fuegon voittomahdollisuus oli 37% kun toylla se oli 24%. 

Niinpäs menikin oddseissa aivan loppusuoralla ohi koska viisuilijat panikoivat, mutta ns. kentällä toy oli silti ykkönen. Sama voi käydä kenelle vaan näistä kärkipään biiseistä, kun viisufanit unohtavat sen ensivaikutelman. Fuego yllätti viisuharrastajat hienolla showlla joten sen kertoimia hamstrattiin yhtäkkiä, mutta Toyn ensivaikutelma casual katsojiin oli silti tarpeeksi väkevä.

Vierailija
2799/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tapana on ollut jo pitkään se, että osa "faneista" haukkuu mielellään oman maan edustajaa (suomalaiset ja espanjalaiset esim.) ja osa "pahimpien kilpailijoiden" edustajia. Kroatialaiset ovat olleet tähän mennessä rauhallisia koska maalla ei ole ollut mitään menestymisen mahdollisuuksia mutta tänä keväänä ne ovat seonneet ja ehdottomasti pahimpia öykkäreitä viisuryhmissä.

Oman maan edustajan piinaaminen on vastenmielinen ilmiö. Totta kai muidenkin maiden edustajien/fanien piinaaminen on, mutta helvetissä on erityinen paikka oman maan vihaajille.

Vierailija
2800/17813 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Redditissä on melko asiallista keskustelua ja asiattomat poistetaan, joten mitään päälle hyökkäilyä siellä ei laajalti ole. Ehkä vähän liioittelun makua tuossa, koska Sveitsinkin on annettu mennä ohi sen enempää riehumatta. 

Kyllä suomalaiset mollasi Loreenia aika ankarastikin, sen takia aattelen ettei meillä oo hirveesti varaa tänä vuonna huudella.

Ketju on lukittu.