Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Suomi Oddseissa sijalla 12?!
Joostin live-esitys ei valitettavasti ollut samaa luokkaa kuin videolla eikä itse biisikään kuulostanut kovinkaan ihmeelliseltä. Metrin päässä roikkuva kuvaaja oli piste i:n päälle. Oliko kyseessä oikea kuvaaja vai joku koreo?
Minä tykkään tuosta no rules mix versiosta. Biisissä on mielestäni hieno mieleen jäävä sävel. Ei liian vaikea.
Joku soitti no rulesin pianolla, sekin kuulosti tosi hyvältä. 👍
Vierailija kirjoitti:
No nyt on siveellinen versio no rulesista kaikille niille, joita liian lyhyet farkkushortsit ahdistaa:
Nauroin ääneen 😂 Mahtavaa Enigma-meininkiä!
"Laulutaitokaan ei kaikkea merkkaa, jos lavastus on hyvä ja mielenkiintoinen ja hype kova, raati ei uskalla jättää pisteittä. cha cha chan kanssa nähtiin tämä ilmiö. raatilaiset mainitsivat että kärtsän laulu ei sujunut juryshowssa, mutta koska muu esitys oli niin hyvä ja hype hemmetinmoinen, sitä piti kunnioittaa."
Kokonaisuutena Suomi sai viime vuonna yllättävän hyvin raatipisteitä - Ruotsin ja Norjan raadit antoivat jopa 12 p, vaikka Käärijän laulutaito ontuukin, eikä CCC ole biisinä haastava laulettava.
Laulua lukuunottamatta lavashow ja esitys olivat loistavia ja innovatiivisia. Hyvät pisteet antaneet raadit arvostivat ilmeisesti myös biisin mixrakennetta ja originelleutta tarpeeksi paljon. Varmaan hypelläkin oli jotain vaikutusta. Norjan ja Ruotsin antamiin maksimipisteisiin vaikutti ehkä myös naapurius. Tosin Viron raati ei antanut Suomelle maksimipisteitä.
Moni raati jätti Suomen kuitenkin täysin pisteittä, eikä raatipistemäärä kokonaisuutena noussut sellaiseksi, jota vaaditaan ja tarvitaan viisuvoittoon. Siitähän oli aiemmin juttua, että nykyisellä pistelaskusysteemillä on Ukrainan v. 22 voittoa lukuunottamatta aina tarvittu yli 200 raatipistettä voittoon. Eli voittobiisit ovat sellaisia, jotka keräävät isot potit sekä raati- että telepisteitä.
Kroatia ja Hollanti varmaankin saavat hyvät telepistepotit ja myös jossain määrin raatipisteitä, mutta en usko mitenkään, että niillä olisi biisien rakenteen ja laulutaidon ontuvuuden vuoksi mahdollisuudet saada raadeilta voittoon tarvittavaa pistepottia hypestään ja mahdollisesta upeasta lavashowstaan huolimatta. Top kolmoseenkin pääsy tekee tiukkaa.
Henri ainakin osaa laulaa.
Ehkä ääneen tarvitaan voimakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään tuosta no rules mix versiosta. Biisissä on mielestäni hieno mieleen jäävä sävel. Ei liian vaikea.
Joku soitti no rulesin pianolla, sekin kuulosti tosi hyvältä. 👍
Youtubessa on myös piano tutoriaalejakin No Rules! -kappaleesta. On vaikeaa versiota ja helppoa mistä opetella soittamaan. Ajattelin tässä joku päivä opetella sen soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, Henri osaa laulaa. Se onkin No Rulesin ainoa vahvuus esityksen hauskuuden lisäksi.
Toivottavasti Henri pystyy viisujen live-esityksissä pitämään hermonsa kurissa ja saa aikaan puhtaan ja voimakkaan laulusuorituksen. UMK:ssahan se meni juryshowssa hermoilun takia pieleen.
Kroatia veti prepartyssa parhaiten tähän asti, niiden vedot ja itsevarmuus paranee koko ajan. En oo vieläkään vakuuttunut kertosäkeestä livenä, se kuulostaa paremmalta studiossa, mutta kaikki on jo nyt hyvin ammattimaista. Baby Lasagnalla on karismaa ja tosi hyvä lausuminen ja eläytyminen, ja sanoista saa aina selvää.
Jos tämä paranee tällä tahdilla, niin raatipisteitäkin pitäisi ropista.
Vierailija kirjoitti:
Osaa varmasti laulaa, mutta ei erotu mitenkään erikoisen loistavana laulajana kilpakumppaneista. Ääni on tosissaan aika hento etenkin Winmanin melko lujan äänen rinnalla.
En tiedä, onko ketjussa linkki Ruotsin pre partyista, mutta Henri ja Teemu eivät malttaneet lähteä lavalta, juontaja kiitteli moneen kertaan. 🤓 Mutta hyvin meni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Henri osaa laulaa. Se onkin No Rulesin ainoa vahvuus esityksen hauskuuden lisäksi.
Toivottavasti Henri pystyy viisujen live-esityksissä pitämään hermonsa kurissa ja saa aikaan puhtaan ja voimakkaan laulusuorituksen. UMK:ssahan se meni juryshowssa hermoilun takia pieleen.
En tiedä hermoilusta, mutta prepartyissa ainakin onnistuu. Ja biisissä on hyvä sävel myös.
Vierailija kirjoitti:
Joostin live-esitys ei valitettavasti ollut samaa luokkaa kuin videolla eikä itse biisikään kuulostanut kovinkaan ihmeelliseltä. Metrin päässä roikkuva kuvaaja oli piste i:n päälle. Oliko kyseessä oikea kuvaaja vai joku koreo?
Yleinen vaikutelma ja reaktio vaikuttaa olevan päinvastainen, Joost näytti että se on hyvin valovoimainen tyyppi ja biisi toimii livenä. Laulu ei ollut loistavaa mutta tuskin sitä kukaan odottikaan :D
Sanoi myös että "like a wise man once said, it's crazy it's party" kun kysyttiin fiiliksiä. Näytti hyvin rennolta tyypiltä.
Vierailija kirjoitti:
Kroatia veti prepartyssa parhaiten tähän asti, niiden vedot ja itsevarmuus paranee koko ajan. En oo vieläkään vakuuttunut kertosäkeestä livenä, se kuulostaa paremmalta studiossa, mutta kaikki on jo nyt hyvin ammattimaista. Baby Lasagnalla on karismaa ja tosi hyvä lausuminen ja eläytyminen, ja sanoista saa aina selvää.
Jostain syystä mua tympii koko kroatia, tyhjää hössötystä tyhjästä. Ei se biisi niin kummonen ole, itse en jaksa edes katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Henri ainakin osaa laulaa.
Osaa varmasti laulaa, mutta ei erotu mitenkään erikoisen loistavana laulajana kilpakumppaneista. Ääni on tosissaan aika hento etenkin Winmanin melko lujan äänen rinnalla."
Henrin kaunis, herkkä ääni on hyvä kontrasti Teemu "kovemmalle" äänelle. Juuri se kontrasti on yksi asia, joka biisissä kiehtoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kroatia veti prepartyssa parhaiten tähän asti, niiden vedot ja itsevarmuus paranee koko ajan. En oo vieläkään vakuuttunut kertosäkeestä livenä, se kuulostaa paremmalta studiossa, mutta kaikki on jo nyt hyvin ammattimaista. Baby Lasagnalla on karismaa ja tosi hyvä lausuminen ja eläytyminen, ja sanoista saa aina selvää.
Jostain syystä mua tympii koko kroatia, tyhjää hössötystä tyhjästä. Ei se biisi niin kummonen ole, itse en jaksa edes katsoa."
Samaa mieltä. En edes ymmärrä, mihin Kroatian hehkutus perustuu. Biisi on typerä, tyhjä ja vanhanaikainen. Siinä ei ole mitään sisältöä tai mitään uutta. Terv. 55 vuotta viisuja seurannut.
joostin kieli poskessa väsätyt grafiikat oli huiput! se oli tekassu ne itse. vaikka hahmossa on tiettyä itsevarmuutta niin se on myös jotenkin hellyttävän teeskentelemätön oman tien kulkija. tykkäsin myös haastattelusta jonka anto wiwibloggsille. nousi pari pykälää mun rankingissa tolla livellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kroatia veti prepartyssa parhaiten tähän asti, niiden vedot ja itsevarmuus paranee koko ajan. En oo vieläkään vakuuttunut kertosäkeestä livenä, se kuulostaa paremmalta studiossa, mutta kaikki on jo nyt hyvin ammattimaista. Baby Lasagnalla on karismaa ja tosi hyvä lausuminen ja eläytyminen, ja sanoista saa aina selvää.
Jostain syystä mua tympii koko kroatia, tyhjää hössötystä tyhjästä. Ei se biisi niin kummonen ole, itse en jaksa edes katsoa."
Samaa mieltä. En edes ymmärrä, mihin Kroatian hehkutus perustuu. Biisi on typerä, tyhjä ja vanhanaikainen. Siinä ei ole mitään sisältöä tai mitään uutta. Terv. 55 vuotta viisuja seurannut.
Kyllä siinä aihepiirin ja sen käsittelyn puolesta on uutta ja virkistävää. Sanat on nokkelat ja helposti ymmärrettävät, lähiseutu ja muutkin saa heti juonesta kiinni. Hehkutus perustuu tähän kokonaisuuteen missä aihe kohtaa hyvän toteutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä hermoilusta, mutta prepartyissa ainakin onnistuu. Ja biisissä on hyvä sävel myös.
Toivottavasti pre-partyjen onnistumiset ruokkivat tarpeeksi Henrin itsevarmuutta ja Euroviisuissakin menee nappiin. Siltikään en odota ihmeitä tuloksen suhteen. Eurodance-biittiä on tänä vuonna useammassa biisissä, mikä ei ole etu, eikä Teemun örinä- ja huuto-osuudet ole todellakaan etu.
Se luo optimismia että Mustii näyttää suosivan tuota musta takki & kimalle-yhdistelmää, joka toimi myös videossa. Valoillahan siitä sais todella kauniin esityksen jos apokalyptinen tunnelma säilytetään. Erottuu joukosta.