Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
2161/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden jälkeen mun voittaja on tästä lähtien aina yleisön suosikki. Raatien mielipide on raatien mielipide. Tänä vuonna uskon, että Kroatia voittaa ja raatien mielestä Itävalta on paras. Itse tykkään molemmista.

Vierailija
2162/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuoden jälkeen mun voittaja on tästä lähtien aina yleisön suosikki. Raatien mielipide on raatien mielipide. Tänä vuonna uskon, että Kroatia voittaa ja raatien mielestä Itävalta on paras. Itse tykkään molemmista.

Itävalta raatien mielestä paras? oletko kuullut itävallan liveä? mun yks lempparibiiseistä mutta laulu on korkeintaan sinne päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelkka on kai kääntynyt raatien suhteen? Nyt toivo on laitettu raateihin jotta voittajaksi saataisiin joku Sveitsi tai Belgia eikä yleisön suosikkia.

Mä uskon ,että sveitsi voittaa myös teleäänet. 

Vierailija
2164/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelkka on kai kääntynyt raatien suhteen? Nyt toivo on laitettu raateihin jotta voittajaksi saataisiin joku Sveitsi tai Belgia eikä yleisön suosikkia.

Mä uskon ,että sveitsi voittaa myös teleäänet. 

😂😂😂

Vierailija
2165/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo Itävalta on kyllä ennemmin floppivaarassa kuin voittajasuosikki enää. Se osaa kyllä tanssia ja esiintyä, mutta esim. Maltan nainen on parempi laulamaan samalla. 

Vierailija
2166/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Itävalta ei ole edes mikään varma finaaliin menijä. Tosi tyhjä biisi. Paljaan pepun pyöritys tosin voi vedota just sen verran että pääsee finaaliin, kun sitä näytti ainakin pre-partyissä olevan tarjolla.

Vierailija
2167/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo Itävalta on kyllä ennemmin floppivaarassa kuin voittajasuosikki enää. Se osaa kyllä tanssia ja esiintyä, mutta esim. Maltan nainen on parempi laulamaan samalla. 

Itävallan laulajan liveääni on aika erilainen kuin studioääni. Live kuulostaa jotenkin hyvin nuoren tytön ääneltä, ei nyt ihan pikkutytön ääneltä sentään.

Vierailija
2168/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävalta on turhauttava koska se erottuisi muista naisten laulamista menevistä, jos vaatetuksen kanssa mentäisiin reippaasti sinne ysärin tai nollarin alun puolelle, vaikka väljät housut ja crop top. toi seksikkyys ja paljas pinta ei vaan sovi siihen. En tiedä kuka siitä päättää delegaatiossa, mutta on harmi jos laulaja haluaa näyttää slay girliltä biisissä, jonka vahvuudet on muualla. 

Vierailija
2169/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävalta on kait kakkos semissä joten tuskin jää semiin. Housut kyllä voisi laittaa jalkaan.

Vierailija
2170/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itävalta on turhauttava koska se erottuisi muista naisten laulamista menevistä, jos vaatetuksen kanssa mentäisiin reippaasti sinne ysärin tai nollarin alun puolelle, vaikka väljät housut ja crop top. toi seksikkyys ja paljas pinta ei vaan sovi siihen. En tiedä kuka siitä päättää delegaatiossa, mutta on harmi jos laulaja haluaa näyttää slay girliltä biisissä, jonka vahvuudet on muualla. 

Tästä on ollut paljon keskustelua. Habitus ja tanssi on ristiriidassa biisin kanssa. Muakin tää vähän häiritsee. Mä uskon, että kuuntelevat tätä ja viisuissa nähdään sitten jotain mätsäävämpää. Toivottavasti.

Vierailija
2171/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsekillä on vähän samoja viboja, biisin videolla on mielenkiintoisia asuja mutta livenä se vaikuttaa haluavan olla joko iltapuvussa tai cat woman-bodyssa, mikä on ristiriidassa soundin kanssa. 

Ehkä kun on ainutlaatuinen tilaisuus niin artistit haluaa näyttää mahdollisimman "hyvältä", mutta pitäisi mennä biisin maailma edellä. Jos biisi on pop punk tai pop rock niin balladi-habitus ei oikein istu. 

Vierailija
2172/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintosta nähdä lähteekö sveitsi oddseissa nyt karkuun. Noussut viikossa 10%>21% ja Kroatia laskenut 22% > 15%. Italia ja ukraina on samoissa pysyneet.

Mä en tykkää ukrainan biisistä. Jotenkin ahdistava. 

Vierailija
2173/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ollut paljon keskustelua. Habitus ja tanssi on ristiriidassa biisin kanssa. Muakin tää vähän häiritsee. Mä uskon, että kuuntelevat tätä ja viisuissa nähdään sitten jotain mätsäävämpää. Toivottavasti.

Joo kyllä se onneks sano että video on vaan video eikä lavalla oo sellasta menoa :D Toivottavasti tyylikin on sillon eri.

Vierailija
2174/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä se onneks sano että video on vaan video eikä lavalla oo sellasta menoa :D Toivottavasti tyylikin on sillon eri.

Pre partyissa oli kuitenkin tässä videotyylissä. Ehkä haluaa yllättää sitten viisuissa 

Vierailija
2175/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsin lavastus ja sen vaikutus koko voittokamppailuun tulee olemaan tosi mielenkiintoinen tilanne. Lavastajansa vahvuudet (teatteri, skaala, värit) ei oikeestaan palvele Sveitsin biisiä, mutta toisaalta ehkä se osaa selkeyttää niitä eri osioita. Cha cha cha:n kohdallahan se värikkyys ja överiys sopi kuin nenä päähän, mutta Sveitsin kanssa pitää ennemmin pidätellä sitä rönsyilyä kuin päästää se valloilleen. Rydmanilla on floppejakin mutta toisaalta onnistumiset on napakymppejä. Eiköhän se näytä hyvältä.

Vierailija
2176/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prepartyt on kuitenkin yökerhomaisissa tiloissa, niin ne kaikki vähän tulkitsee pukukoodiakin omalla tavallaan. Jotkut tulee aika viisuasussa, jotkut paljon arkisemmin ja jotkut bileasussa joka ei muuten liity biisiin. Myös kommelluksia nähdään asujen kanssa kuten Puolan Luna-paralla.

Ainiin tänä viikonloppuna on Barcelonan prepartyt, onpahan taas jotain seurattavaa.

Vierailija
2177/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintosta nähdä lähteekö sveitsi oddseissa nyt karkuun. Noussut viikossa 10%>21% ja Kroatia laskenut 22% > 15%. Italia ja ukraina on samoissa pysyneet.

Mä en tykkää ukrainan biisistä. Jotenkin ahdistava. 

Tuskin lähtee,johan siellä on ensimmäiset punaiset pallurat näytetty. Lisäksi se ei ole ollut koko aikana aivan kaikkien vedonlyöntitoimistojen ykkösenä. Paljonhan tuota äkkinousua on jo ihmeteltykin, että mitä sen takana oikeasti on.

Vierailija
2178/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsin lavastus ja sen vaikutus koko voittokamppailuun tulee olemaan tosi mielenkiintoinen tilanne. Lavastajansa vahvuudet (teatteri, skaala, värit) ei oikeestaan palvele Sveitsin biisiä, mutta toisaalta ehkä se osaa selkeyttää niitä eri osioita. Cha cha cha:n kohdallahan se värikkyys ja överiys sopi kuin nenä päähän, mutta Sveitsin kanssa pitää ennemmin pidätellä sitä rönsyilyä kuin päästää se valloilleen. Rydmanilla on floppejakin mutta toisaalta onnistumiset on napakymppejä. Eiköhän se näytä hyvältä.

Onhan noita "kastraattilaulajia" ollut aiemminkin euroviisuissa, myös ihan tavallisia oopperalaulajia sekalaisella menestyksellä.

Vierailija
2179/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo Sveitsiä voittajaksi. Aina soi päässä joku I broke the code WÖHHÖHHÖYYY!! Ei hyvä jumala

Vierailija
2180/17813 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita "kastraattilaulajia" ollut aiemminkin euroviisuissa, myös ihan tavallisia oopperalaulajia sekalaisella menestyksellä.

Yleensä ne oopperaviisut on ollu vähän vähemmän moderneja, kuin mitä tämä code on. Sveitsi on saanu hyvän balanssin tohon. Räppikään ei tunnu irralliselta. Ja se kertsi on hyvinkin "helppo" eikä kovin erikoinen, joten eroja normi oopperaviisuihin on. 

Ketju on lukittu.