Tänään n. 4 senttiä pörssisähkö. Aion pestä kaikki pyykit ym.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Määrikset maksaa taas ylihintaa koko päivän ja huomisen🤣
Joo mutta nyt voisi jo lopettaa tuon lapsellisen lälläslää-leikin. Kyllä me pörssiläiset ollaan monta viikkoa maksettu turhan kalliista sähköstä ettei pari päivää sitä vielä pelasta.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna maksoin 7 sent kwh pörssisähköstä. Kulutustani en koskaan muuttanut hinnan mukaan.
Kyllä minua nyt kyrsisi jos olisin sortunut johonkin 8.9 sentin 24kk sopimukseen kun futuurien mukaan sähkön hinta romahtaa -40% ensi vuonna.
Taitaa kuitenkin valtaosa noista 24/kk soppareista olla enemmän kuin 8,9 snt. Näyttää pyörivän jopa yli 20 snt hinnoissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku eläkeläisten juttu tämä pörssisähkö? Monet meistä kyllä käy töissä eikä ole aikaa valvoa öitä ja tuijotella sähkön hintaa puhumattakaan siitä, että aletaan rytmittämään omaa ja lasten elämää sähkön hintojen mukaan?
Miski pitäisi tuijotella kun pörssi on yleensä halvempaa kuin nuo 24/kk sopparit.
Voisko joku kertoa mistä löytyy noita 5-8 snt/kWh soppareita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna maksoin 7 sent kwh pörssisähköstä. Kulutustani en koskaan muuttanut hinnan mukaan.
Kyllä minua nyt kyrsisi jos olisin sortunut johonkin 8.9 sentin 24kk sopimukseen kun futuurien mukaan sähkön hinta romahtaa -40% ensi vuonna.
Taitaa kuitenkin valtaosa noista 24/kk soppareista olla enemmän kuin 8,9 snt. Näyttää pyörivän jopa yli 20 snt hinnoissa.
Joo, tuo 8.9 hinta oli halvin minkä tänä vuonna olisi pystynyt saamaan.
Kumma kun tämä palsta kuitenkin on täynnä tyyppejä jotka ovat 5sent kwh kiinteällä.
Minä aamulla tein lasagnen ja perään paistoin 3 kanankoipea ja keitin juurekset kun halvempi sähkö. Arkena mikrossa lämmittelen.
Jätä nyt jotain huomiseenkin kun vielä halvemmat hinnat!
Kaikki maksaa.
Ilmaisia lounaita ei ole olemassa.
Sopparin voi vaihtaa, 2 vkoa ja uusi käytössä, jos pörssi ei miellytä.
Minua miellyttää.
Näistä on turha kiistellä, pullistella, nimitellä muita ja naureskellä tyhjää. 294
Vertaaensin (piste) fi
Ja vertaile muuallakin. Firmojen omilla sivuilla.
Oli tuuria, kun oli pakko vaihtaa uusi sopimus. Nyt marginaali 0.42 + Spot ja 4 kk ei perusmaksua. Ja tietysti siirto päälle. Vähän aikaa meni, kun tutkailee ja vertailee. Kannattaa valita itselleen paras vaihtoehto. Ja voi vaihtaa, ei näiden kanssa olla pakkoliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Esim työttömällä urpolla on mahdollisuus pyykätä keskellä yötä, ja pakkokin sitten kun on persaukinen.
Työttömällä on mahdollisuus pyykätä päivällä. Kaikilla on mahdollisuus pyykätä yöllä. Ainakin meillä on pesukoneessa ajastin, voi ajastaa pyykinpesun aamuyön halvoille tunneille ja ripustaa aamulla. Ei varsinaisesti tarvetta ole ollut, koska viikonloppuisin yleensä, kuten tänään on edullista pörssisähköä. Meillä on aina pesty pyykki tyypillisesti viikonloppuisin oli pörssisähkö tai ei.
Ei ole, jos asut kerrostalossa, jossa huonommat äänieristeet. Jos laittaisin pesukoneen pyörimään keskellä yötä, olis naapurikyylä aika nopeeta soittamassa ovikelloa.
Itsellä onnisti ja sain edullisen määräaikaisen. Ei tarvitse kytätä koko ajan mitään hintoja ja asiat voi tehdä silloin kun itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
No jostain sähköfirman tiskin alta piilosta tietenkin koska ei missään julkisesti tuollaisia ole kaupattu aikoihin.
Minä säästelen. Tuhlaan sitten kun pörssisähkö kallista ja sähköstä pulaa.
T. kiinteä 8 sent.
Vierailija kirjoitti:
Miten 16 000 kWh kulutus voi olla edes totta? Meitsi ei ole koskaan päässy yli 200 kWh kuussa. Sähkölasku on yleensä lähempänä 20 € kuin 30 € kuukaudessa, ja pörssisähköllä mennään.
Asut keskuslämmitystalossa ja lämmin vesi tulee yhtiön puolesta? Noilla kulutuslukemilla on aika lailla yhdentekevää, millainen sähkösopimus on. Minä olen päässyt noihin lukemiin vain joskus heinäkuussa, kun sähköä on kulunut vain normielämiseen, veden lämmitykseen ja satunnaiseen saunassa käyntiin. Pakkaspäivänä menee lämmityksen kanssa 50 kWh, oikein kylmänä päivänä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Määrikset maksaa taas ylihintaa koko päivän ja huomisen🤣
11,90snt/kwh, enkä koskaan katso millon pesen pyykkiä tai laitan astiapesukoneen päälle. Pilarikiuas lämpiää joka siunaaman ilta. Sähkölattialämmitys, varaava takka. Lasten makkareissa 20-21 astetta lämmintä, kodari ja sauna 22 astetta lämmintä, ulkoeteinen lämpiää sähköllä 16-17 astetta lämmintä. Mitä vielä kehun? Käytän sähköhellaa ja uunia surutta, laskematta sähkön hintaa. Joulukuun sähkölasku siirtoineen ym. 246€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo 8.9 hinta oli halvin minkä tänä vuonna olisi pystynyt saamaan.
Kumma kun tämä palsta kuitenkin on täynnä tyyppejä jotka ovat 5sent kwh kiinteällä.
Aika moni siinäkin 5 senttisten joukossa menee Kelan ja Trollhättanin sähkönjakelukeskuksen piikkiin :D Pörssisähkössä taytyy kuitenkin olla huhti-lokakuu -välillä olla aika erikoinen heitto, jos se silloin on kertaakaan yli 4 senttiä.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Talvella ei mistään. Kilpailutuksen peruskivi on oikea ajankohta.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi elää noin vaikeasti, sähkön hintaa kytäten ja odotellen mahdollisuutta pyykinpesuun tai ruuanlaittoon. Mielummin maksan siitä, että voin tehdä mitä tahdon, silloin, kun minulle sopii.
Eikä tarvitse surra ja itkeä kallista päivää tai paukutella henskeleitä halpoina päivinä , eli voi elää elämään ilman miettimistä sähköstä. Hauskaa kun halpoina päivinä tulee ilakointia mutta kalliina päivinä ollaan kuin kusi sukassa.
Ihan v idun kiva maksella huomenna taas koko päivä korkeaa 2c/kWh hintaa.
Mahtaa määristelijöitä vidutella taas.
Vierailija kirjoitti:
Minä aamulla tein lasagnen ja perään paistoin 3 kanankoipea ja keitin juurekset kun halvempi sähkö. Arkena mikrossa lämmittelen.
Mitä järkeä, kun huomenna sähkön hinta on alle 3 senttiä/kwh
Eihän pörssisähkö ole ainut tai pakollinen, vaihtoehtojakin on. Valitse toisenlainen soppari, jos pörssisähkö ei miellytä