Tänään n. 4 senttiä pörssisähkö. Aion pestä kaikki pyykit ym.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Joo, en halua ylimääräistä stressiä sähkön hinnoista.
No ei ressaa. Oppii paremminkin järkeväksi kuluttajaksi. Ajankäyttökin järkevöityy. Tulee tehtyä vähemmän, mut paremmin. 🥰 Pörssin aikaan oon huilinu paljon enemmän kuin ennen. Silti hommat tulee tehtyä. 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi elää noin vaikeasti, sähkön hintaa kytäten ja odotellen mahdollisuutta pyykinpesuun tai ruuanlaittoon. Mielummin maksan siitä, että voin tehdä mitä tahdon, silloin, kun minulle sopii.
minä joudun tekemään elämässä isompia vertailuja ja päätöksiä, tämä pörssisähkö on lasten leikkiä niihin verrattuna.
Niiiiiiiiin mutta kun meijän isäukko kun!!!
Viime vuonna maksoin 7 sent kwh pörssisähköstä. Kulutustani en koskaan muuttanut hinnan mukaan.
Kyllä minua nyt kyrsisi jos olisin sortunut johonkin 8.9 sentin 24kk sopimukseen kun futuurien mukaan sähkön hinta romahtaa -40% ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kiinteä 5,2senttiä/kWh. Elän normaalisti ja pesen pyykkiä, kun on tarve.
Älä jauha paskaa. Tuollaisia ei ole ollut tarjolla ukrainan sodan jälkeen.
Tein sopimuksen tammikuussa 22. Voimaan astui maaliskuun lopussa.
pääsee vihdoin pilkille :D näitä kelejä on odoteltu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kiinteä 5,2senttiä/kWh. Elän normaalisti ja pesen pyykkiä, kun on tarve.
Et tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en mä sun kanssa jaksa vääntää. Kai mä sähköhintani tiedän. Nyt tuli tarjous 8,7 sent, 2 vuoden määräaikainen. Mietin vielä. Kulutus 16 000kWh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta oli jo silloin alkanut nousemaan ja määräaikaiset olivat 20 sentissä.
Joulukuu 2021 oli sähkön hinnan osalta aikamoista turbulenssia. Alkuviikkojen korkeat hinnat tasoittuivat lopulta, muutamia piikkejä lukuun ottamatta, mutta hinnat tekivät tehtävänsä. Vaikka lapun luukulle laittoi lopulta vain Energia 247, lopetti moni yhtiö sähkön jälleenmyynnin kannattamattomana.
Viimeisellä viikolla useimmat sähköyhtiöt vetivät sähkösopimuksensa pois ja tarjosivat uusille asiakkaille vain markkinahintaisia sähkötuotteita, kuten pörssisähköä. Osa ilmoitti selkeästi, että uudet asiakkaat olisivat tervetulleita alhaisemmilla hinnoilla seuraavan kerran vasta keväällä 2022. Vain epätoivoinen suostuisi sähkösopimukseen, jossa sähkön hinta pyörisi 20 snt / kWh tuntumassa ja tämän ymmärsivät myös sähköyhtiöt
https://www.komparate.com/fi/ajankohtaista/tammikuu-2022-sahkon-korkea-…
Miten 16 000 kWh kulutus voi olla edes totta? Meitsi ei ole koskaan päässy yli 200 kWh kuussa. Sähkölasku on yleensä lähempänä 20 € kuin 30 € kuukaudessa, ja pörssisähköllä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta oli jo silloin alkanut nousemaan ja määräaikaiset olivat 20 sentissä.
Joulukuu 2021 oli sähkön hinnan osalta aikamoista turbulenssia. Alkuviikkojen korkeat hinnat tasoittuivat lopulta, muutamia piikkejä lukuun ottamatta, mutta hinnat tekivät tehtävänsä. Vaikka lapun luukulle laittoi lopulta vain Energia 247, lopetti moni yhtiö sähkön jälleenmyynnin kannattamattomana.
Viimeisellä viikolla useimmat sähköyhtiöt vetivät sähkösopimuksensa pois ja tarjosivat uusille asiakkai
Sopimuspäivää en muista, enkä jaksa istään tarkistaa. Tarjous tulee toki aiemmin. Tämä loppuu nykyinen 24.3. Sen tiiän.
Vierailija kirjoitti:
Miten 16 000 kWh kulutus voi olla edes totta? Meitsi ei ole koskaan päässy yli 200 kWh kuussa. Sähkölasku on yleensä lähempänä 20 € kuin 30 € kuukaudessa, ja pörssisähköllä mennään.
Kaikki ei asu kerrostalossa Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna maksoin 7 sent kwh pörssisähköstä. Kulutustani en koskaan muuttanut hinnan mukaan.
Kyllä minua nyt kyrsisi jos olisin sortunut johonkin 8.9 sentin 24kk sopimukseen kun futuurien mukaan sähkön hinta romahtaa -40% ensi vuonna.
Tuota tukee se Hesarin viikko sitten julkaistu tutkimus, jossa oli neljä kotitaloutta, joilla kaikilla määräaikainen kiinteä sopimus, eli jokaiselle oli ihan sama mihin aikaan sähköä käyttää, kun joka tunti on samanhintainen. Heidän sähkönkulutus oli otettu vuoden ajalta tunnin tarkkuudella ja laskettu paljonko sähkölaskut olisivat olleet jos heillä olisi ollut pörssisähkö. Jokaikinen olisi säästänyt rahaa, jos heillä olisi ollut pörssisähkö!
Ja tuossa oli mukana vielä se 5.1.2024 ja ne parin euron hirmuhinnat. Nämä neljä kotitaloutta käyttivät silloin kiinteähintaista sähköä normaalisti. Siltikin pörssisähkö olisi tullut vuoden yli laskettuna halvemmaksi!
Onko tämä joku eläkeläisten juttu tämä pörssisähkö? Monet meistä kyllä käy töissä eikä ole aikaa valvoa öitä ja tuijotella sähkön hintaa puhumattakaan siitä, että aletaan rytmittämään omaa ja lasten elämää sähkön hintojen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku eläkeläisten juttu tämä pörssisähkö? Monet meistä kyllä käy töissä eikä ole aikaa valvoa öitä ja tuijotella sähkön hintaa puhumattakaan siitä, että aletaan rytmittämään omaa ja lasten elämää sähkön hintojen mukaan?
Meidän työttömien juttu. Meillä on vaimon ja lasten kanssa pörssisähkön valvontavuorot. Jokainen valvoo 3h yössä ja laittelee koneita päälle kun halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän työttömien juttu. Meillä on vaimon ja lasten kanssa pörssisähkön valvontavuorot. Jokainen valvoo 3h yössä ja laittelee koneita päälle kun halpaa.
Ok, kiitos tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tilattu?
Voi voi, meillä onkin 16 senttinen,
housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Määrikset maksaa taas ylihintaa koko päivän ja huomisen🤣
Mulle hinta on sama vuoden jokaisena päivänä jokaisena tuntina. Se luo ennustettavuutta ja turvallisuutta ja on myös vakuutuksenomainen peruskallio: mä en tee mitään sillä tiedolla mitä te kaikki muut maksatte sähköstä milloinkin. Mulle hinta on 24kk määräajan se mikä se on ja sähköä käytän aina kun sitä tarvitsen. Myös taannoin kun spot hinta oli yli kaksi euroa per kWh.
Jokainen tehköön sellaisen sopimuksen kuin haluaa.
minä joudun tekemään elämässä isompia vertailuja ja päätöksiä, tämä pörssisähkö on lasten leikkiä niihin verrattuna.